Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Interessant voor Alcatraz? De laatste namen zijn toegevoegd aan Knotfest Finland. De volledige line-up ziet er als volgt uit:
12 augustus: Nightwish, Lamb of God, Arch Enemy, Stam1na, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Lähiöbotox, Huora, Sara en Bloodred Hourglass.
13 augustus: Slipknot, Bring Me the Horizon, Cradle of Filth, TesseracT, Blind Channel, Huoratron, Moonshot, Medeia, Shiraz Lane en Stoned Status.
Knotfest-A2-May-2022-4-768x1086.png
Ik vind dit echt een heel vet affiche. Lamb of God en Cradle of Filth grootste kanshebbers om de Hatebreed slot in te vullen denk ik. Misschien een Blind Channel op één van de lagere plaatsen die nog open zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
blind channel zie ik wel nog naar alcatraz over gaan, denk niet dat we nog veel andere grote bands moeten verwachten zo kort op het festival
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
van nightwish blijft inderdaad vreemd, had volgens mij echt nog wel ergens op donderdag of zondag tussen gepast( zijn op pinkpop ook geen headliner).
zal zeker niet klagen over de line-up die er nu staat. maar voor een 25 jarig jubileum xl editie ?
aangezien sabaton al voor 39 euro in ziggo dome staat, moet die band ook niet alles hebben gekost.
en mss heeft graspop het wel geprobeerd en is het gewoon niet gelukt.
39 euro als je achterin wil zitten misschien, maar alle andere tickets zijn 52-59 euro. Zo goedkoop vind ik het niet.

Ik vind de line up wel prima, en vind Sabaton ook een prima headliner. Natuurlijk was het anders gepland, maar vind dat ze prima vervangers hebben geregeld. is natuurlijk wel meer persoonlijke smaak en scheelt dat ik sabaton en within temptation wel fijne headliners vind, ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde aerosmith fan hier anders over denkt. Al zijn ze de aerosmith fans met een combi ticket nog aardig tegemoet gekomen met die scorpions boeking.

Verder wel eens dat de line up niet echt top heavy is, zeker niet vergeleken met 2018.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
van nightwish blijft inderdaad vreemd, had volgens mij echt nog wel ergens op donderdag of zondag tussen gepast( zijn op pinkpop ook geen headliner).
zal zeker niet klagen over de line-up die er nu staat. maar voor een 25 jarig jubileum xl editie ?
aangezien sabaton al voor 39 euro in ziggo dome staat, moet die band ook niet alles hebben gekost.
en mss heeft graspop het wel geprobeerd en is het gewoon niet gelukt.
Je mag natuurlijk niet vergeten dat er 2 coronajaren heel wat roet in het eten heeft gegooid. Als je naar de originele GMM20-affiche kijkt, was dit echt wel jubileum-editie-waardig als je't mij vraagt.

Met alle ups en veel meer downs vind ik 't alsnog een meer dan behoorlijke affiche geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Persoonlijk keek ik wel uit naar Mammoth WVH als voorprogramma van GNR in Groningen, maar volgens zijn eigen website komt hij deze zomer helemaal niet meer naar Europa. Scorpions-tour door Duitsland waar hij support act zou zijn is een jaar uitgesteld, dus overige data lijken ook meteen te zijn geannuleerd. Op de site van Mojo staat hij nog wel vermeld, maar dat zegt niet veel. Dirty Honey heeft op 23 juni een rustdag staan, zou mooi zijn als die als vervanger worden ingevlogen. Kans is klein want 22 juni staan ze in Dresden en 24 juni in Amiens, beide een stuk zuidelijker dan het Hoge Noorden.
Hoera, Dirty Honey wordt toch wel het plaatsvervangend voorprogramma bij Guns N'Roses! Gisteren bevestigd door Mojo.
 
  • Wow
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
ik vind deze affiche beter dan 2020 eerlijkgezegd. behalve aerosmith dan
Ja, eens. In 2020 was de bovenkant van de vrijdag erg leeg met alleen FNM. Nu staan daar Within Temptation en Scorpions.
Verder is Volbeat erbij gekomen op de donderdag als extra headliner, en ffdp op de zaterdag als derde headliner.
Qua headliners is deze lineup zeker wel beter dan die van 2020
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ja, eens. In 2020 was de bovenkant van de vrijdag erg leeg met alleen FNM. Nu staan daar Within Temptation en Scorpions.
Verder is Volbeat erbij gekomen op de donderdag als extra headliner, en ffdp op de zaterdag als derde headliner.
Qua headliners is deze lineup zeker wel beter dan die van 2020
moet wel toegeven dat ik ook wel erg uitkeek naar 3 door down. hoop dat deze er in 2023 terug bij zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
ja, helemaal mee eens die had ik ook graag willen zien. Net als Alter Bridge.
Alter Bridge is ook een van mijn favoriete bands dus die afzegging vind ik ook nog steeds erg balen. Gelukkig krijgen we wel Tremonti daarvoor in de plaats, troostprijs (plus Myles Kennedy, maar die ga ik zelf skippen vanwege een clash met 5FDP).

Wat betreft die 10 lastigste clashes van Festileaks zijn Judas Priest tegenover Opeth en Offspring tegenover Sepultura toch wel echt heel naar vind ik
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik wil naar graspop maar ik heb 2 tickets. Kan ik dan ook 1 ticket op ticketswap zetten of zijn dat dan automatisch beide tickets die online worden gezet?
Edit: Het tweede ticket is dus van een andere persoon die niet meekan.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik wil naar graspop maar ik heb 2 tickets. Kan ik dan ook 1 ticket op ticketswap zetten of zijn dat dan automatisch beide tickets die online worden gezet?
Edit: Het tweede ticket is dus van een andere persoon die niet meekan.
je kan hulp vragen via hun chat. Dat gaat zeer vlot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik wil naar graspop maar ik heb 2 tickets. Kan ik dan ook 1 ticket op ticketswap zetten of zijn dat dan automatisch beide tickets die online worden gezet?
Edit: Het tweede ticket is dus van een andere persoon die niet meekan.
Als je het bestand uploadt kun je kiezen hoeveel tickets en welke. Komt goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
78
79
Vraagje. Moet je een treinticket laten zien om met de pendelbus van het station van Mol naar de Graspopwei te mogen rijden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken