Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Nu ben ik niet niet erg bekend in Dessel maar het lijkt net of het gehele festival terrein naar achteren is geschoven. Dat dus ook de mainstages niet op dezelfde plaats staan als voorheen. Het overzicht van 2018 ziet er qua bosschages ook geheel anders uit.
 

Bijlagen

  • 122016-graspop-metal-meeting-is-uitverkocht-op-zondag-1217180.jpeg
    122016-graspop-metal-meeting-is-uitverkocht-op-zondag-1217180.jpeg
    261,3 KB · Weergaven: 27
  • gg.jpg
    gg.jpg
    214,5 KB · Weergaven: 26

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Nu ben ik niet niet erg bekend in Dessel maar het lijkt net of het gehele festival terrein naar achteren is geschoven. Dat dus ook de mainstages niet op dezelfde plaats staan als voorheen. Het overzicht van 2018 ziet er qua bosschages ook geheel anders uit.
De festivalweide is verplaatst naar de plaats waar de camping vroeger was.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Als ik de terreinen op Google maps met elkaar vergelijk zie ik het ook niet direct, maar het zal wel kloppen zeker.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Als je de twee plattegronden vergelijkt, lijkt de Marquee verder van mainstages te staan en ik vind ook de ruimte bij de Jupiler Stage significant groter.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Zoals ik het zie komen er nu geen shuttlebussen meer in het centrum van Dessel. Dat is wel een tegenvaller. Was altijd gemakkelijk om af en toe eens langs de Delhaize daar te passeren voor iets goedkoop om te eten of drinken :(
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ook te lezen : Parkeer je langs de weg, dan riskeer je om weggesleept te worden.

Benieuwd hoever de perimeter zal zijn. Ik plaats mijn auto meestal op een goeie 2km van de ingang, en fiets dan naar de ingang. Maar ik hoop dat de perimeter niet al te ver gaat. Ook vreemd dat de shuttle bussen niet meer naar Dessel rijden. Voor de plaatselijke commerce zal dat een tegenvaller worden. Van de nieuwe ingang naar het centrum van Dessel is het 3.5km enkel.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Als ik de terreinen op Google maps met elkaar vergelijk zie ik het ook niet direct, maar het zal wel kloppen zeker.
Ik heb eens een poging gewaagd om de plattegronden van 2019 en 2022 beiden op Google Maps te projecteren (gebruikmakend van dimensies van straten, bosjes, etc.).
Ondanks dat de plattegronden volgens mij niet helemaal kloppen qua schaal, denk ik dat dat redelijk gelukt is:

1651954519082.png

De daadwerkelijke festival site (bij de main stages) lijkt iets dieper (maar niet breder) te zijn geworden.
De metal plaza (bij Marquee, Metal Dome en Jupiler Stage) lijkt ook niet veel groter, behalve het stuk voor de Jupiler Stage.
Al met al is er volgens mij qua lay-out en grootte niet zo heel veel veranderd, en zal het redelijk vertrouwd gaan aanvoelen, behalve dat je een andere kant op loopt richting Metal Dome en Jupiler Stage.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Zoals ik het zie komen er nu geen shuttlebussen meer in het centrum van Dessel. Dat is wel een tegenvaller. Was altijd gemakkelijk om af en toe eens langs de Delhaize daar te passeren voor iets goedkoop om te eten of drinken :(
Waaruit concludeer je dat precies?
De halte van de shuttlebussen is volgens mij alleen verplaatst van de Zandbergen (industrieterrein) naar de Europalaan, maar er kunnen toch nog gewoon bussen van daaruit naar Dessel rijden, lijkt me?

1651956656660.png
 

stanvdv

Playlistbediener
11 nov 2019
28
1
Eerdere jaren was de kiss&ride in Dessel en was er dus ook een shuttlebus.
Nu staat er:

Kiss & Ride
Vermijd de festivalfiles en laat je afzetten of weer oppikken met de auto of taxi. Volg de borden KISS & RIDE. Vanaf die zone is het 2 km stappen tot aan het festival. De officiële taxistandplaats van het festival bevindt zich ook op deze locatie.

Klinkt alsof ze dan de shuttlebus naar Dessel ook niet meer nodig hebben.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik snap het niet. Staat er ergens specifiek vermeld dat er geen shuttlebussen meer rijden naar het festivalterrein? Misschien komt die info nog? Ze kunnen het toch niet maken dat iedereen die met het openbaar vervoer komt 3,5 km te voet gaat wandelen met zak en tent. Gewone bussen hebben de capaciteit niet om graspop naar het terreein te brengen. Dat weten ze ook.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik snap het niet. Staat er ergens specifiek vermeld dat er geen shuttlebussen meer rijden naar het festivalterrein? Misschien komt die info nog? Ze kunnen het toch niet maken dat iedereen die met het openbaar vervoer komt 3,5 km te voet gaat wandelen met zak en tent. Gewone bussen hebben de capaciteit niet om graspop naar het terreein te brengen. Dat weten ze ook.
Er zijn in ieder geval wel pendel bussen vanaf station mol, dat staat al wel op de website. De discussie ging meer over de bussen die normaal naar dessel centrum gingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Waaruit concludeer je dat precies?
De halte van de shuttlebussen is volgens mij alleen verplaatst van de Zandbergen (industrieterrein) naar de Europalaan, maar er kunnen toch nog gewoon bussen van daaruit naar Dessel rijden, lijkt me?

Bekijk bijlage 1526
Zo had ik het nog niet bekeken. Op deze manier stopt de shuttle dan hopelijk ook nog aan camping Metal Town.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Net even aan het tellen geweest. Mijn vrouw en ik gaan deze zomer naar Graspop en Alcatraz. Beide festivals VIP en op beide festivals de iets duurdere kampeeroptie (respectievelijk Metal Town en Metal Plaza) genomen. Hierbij nog ongeveer 15 drankbonnen per dag per persoon geteld. Alles bij elkaar kom ik op 2663 euro. Als ik dit vergelijk met een all-in vakantie van 7 dagen in het hoogseizoen vind ik dit nog reuze meevallen (en de muziek is doorgaans beter dan aan het zwembad in Turkije of Egypte). Hier vanuit gaande lig ik er dus niet wakker meer van dat het bier dit jaar weer een paar centen duurder is geworden.?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken