Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.707
7.505
Wel schandalig van die parkeertickets. Hebben in ieder geval een mail erachteraan gestuurd wat we er van vinden.
Neemt verder niet weg dat we dit jaar alsnog op en neer gaan rijden. Maar misschien een poging wagen voor dat Park & Ride fietsding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.536
3.056
Betekent dit dat ik met mn weekend tickets nog een parkeerticket moet charteren? Hoop wel dat ze me dat persoonlijk nog even vertellen. Liefst een telefoontje.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Als je het kan, is een fiets meenemen nog een goede optie. Dan parkeer je je wagen een paar kilometers verderop, en fiets je de rest. na een zware festivaldag kan zo een ritje deugd doen voor de benen.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Als je het kan, is een fiets meenemen nog een goede optie. Dan parkeer je je wagen een paar kilometers verderop, en fiets je de rest. na een zware festivaldag kan zo een ritje deugd doen voor de benen.
Doe ik in Werchter ook altijd. In prakijk ben je op die manier ook nog eens vaak veel sneller weg.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
83
82
Een Cava&Wine Bar, de Bacardi Martini Cocktailbar en de Red Bull Cocktailbar. WTF !!! Is dit een bijeenkomst van de Lion's Club ofzo. Volgend jaar een kaviaar-en oesterbar en een standje van Louis Vuitton??
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
Een Cava&Wine Bar, de Bacardi Martini Cocktailbar en de Red Bull Cocktailbar. WTF !!! Is dit een bijeenkomst van de Lion's Club ofzo. Volgend jaar een kaviaar-en oesterbar en een standje van Louis Vuitton??
oesters hebben we al gehad samen met een tapasstand, zelfs mosselen zijn er ook ooit geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
mijn vrouw drinkt geen bier, die is blij zei ze vandaag dat er voor haar een alternatief is in de vorm van cocktails.
Die van mij ook, drinkt meestal wijn (of cava), en soms (donkere) bieren, op plekken/momenten waarop geen wijn voor handen is.
Die cava/wijnbar is er al jaren, en cocktails/mixdrankjes waren er ook al volgens mij (bv. bij die Jack Daniels stand).
Ook de Belgian Beer bar loop ik graag geregeld langs, ter afwisseling van de halve liters pils.
Beide stands zijn voor ons dan ook onmisbaar, jammer dat er maar één van elk is op het hele festival (behalve het Classic Rock Café, waar je ook wel Leffe kunt krijgen).
Fijn is het ook dat ze op het nieuwe terrein aan dezelfde kant van de wei liggen, i.p.v. tegenovergestelde zijden, dat scheelt wel wat loopwerk.. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Vraag ik me ook af.

Ik dacht dat ze Boneyard op het oude festivalterrein gingen zetten? Nu hebben ze die blijkbaar mee opgeschoven naar links. Zie bovenaan en onderaan de foto ("Zandbergen" en "Europalaan") en het bosje linksmidden beide foto's. Hoe ligt de nieuwe camping dan op het oude festivalterrein?

Bekijk bijlage 1516

Bekijk bijlage 1517
Leuk hoe ze dat bosje in het midden van de wei in de nieuwe lay-out hebben verwerkt, enerzijds als natuurlijke afscherming voor de blijkbaar uitgebreide Jupiler Stage (lijkt wat meer richting Hellfest te gaan, benieuwd of er ook meer dan de gebruikelijke 5 acts per dag komen te staan), en anderzijds ook functioneel als chill-area met food trucks.

Waar ik echter nog niet zo over te spreken ben, is dat er wederom een 'bottle-neck' lijkt te zijn gecreëerd richting Metal Dome, en zelfs nog een tweede richting Jupiler Stage. Hoe 'gezellig' dat terras voor Metal Dome en Classic Rock Café daadwerkelijk wordt is ook maar de vraag, als daar drukke, kruisende mensenstromen gaan ontstaan (wat hopelijk in de praktijk mee zal vallen).
Dat was eigenlijk op het oude terrein ook wel eens het geval, dus zou je verwachten dat ze daar wel meer rekening mee zouden houden.
Al met al lijkt het festivalterrein me qua oppervlakte toch niet echt groter geworden, maar dat kan ook schijn zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.551
Die van mij ook, drinkt meestal wijn (of cava), en soms (donkere) bieren, op plekken/momenten waarop geen wijn voor handen is.
Die cava/wijnbar is er al jaren, en cocktails/mixdrankjes waren er ook al volgens mij (bv. bij die Jack Daniels stand).
Ook de Belgian Beer bar loop ik graag geregeld langs, ter afwisseling van de halve liters pils.
Beide stands zijn voor ons dan ook onmisbaar, jammer dat er maar één van elk is op het hele festival (behalve het Classic Rock Café, waar je ook wel Leffe kunt krijgen).
Fijn is het ook dat ze op het nieuwe terrein aan dezelfde kant van de wei liggen, i.p.v. tegenovergestelde zijden, dat scheelt wel wat loopwerk.. ;)
Geldt hier ook! Haal veel biertjes bij de speciaalbierbar en Graspop is geen feestje voor mensen die geen bier drinken. Mijn vrouw deinkt het omdat er gee alternatieven zijn (of te ver lopen) dus die is blij!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.551
Leuk hoe ze dat bosje in het midden van de wei in de nieuwe lay-out hebben verwerkt, enerzijds als natuurlijke afscherming voor de blijkbaar uitgebreide Jupiler Stage (lijkt wat meer richting Hellfest te gaan, benieuwd of er ook meer dan de gebruikelijke 5 acts per dag komen te staan), en anderzijds ook functioneel als chill-area met food trucks.

Waar ik echter nog niet zo over te spreken ben, is dat er wederom een 'bottle-neck' lijkt te zijn gecreëerd richting Metal Dome, en zelfs nog een tweede richting Jupiler Stage. Hoe 'gezellig' dat terras voor Metal Dome en Classic Rock Café daadwerkelijk wordt is ook maar de vraag, als daar drukke, kruisende mensenstromen gaan ontstaan (wat hopelijk in de praktijk mee zal vallen).
Dat was eigenlijk op het oude terrein ook wel eens het geval, dus zou je verwachten dat ze daar wel meer rekening mee zouden houden.
Al met al lijkt het festivalterrein me qua oppervlakte toch niet echt groter geworden, maar dat kan ook schijn zijn.
Ja dat lijken forse bottlenecks te worden. Zeker als dat plein volstaat vol drinkende mensen, nu verwacht ik dat dit wel meevalt. De nieuwe Jupilerstage ben ik wel heel erg enthousiast over. Een volwaardige eigen stage om lekker te gaan pitten. Zin in oa While she Sleeps en Bury Tomorrow daar! Owja en Spiritbox.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.536
3.056
Ik weet niet hoe groot die Jupiler Stage nu precies is. Maar ik vraag me af in hoeverre het een optie is dat The Offspring er wel gaat headlinen. Is er ook iets meer lucht voor de North en South Stage waar grote bands echt al midden op de dag moeten gaan spelen door de bezetting deze dag.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.499
Ik weet niet hoe groot die Jupiler Stage nu precies is. Maar ik vraag me af in hoeverre het een optie is dat The Offspring er wel gaat headlinen. Is er ook iets meer lucht voor de North en South Stage waar grote bands echt al midden op de dag moeten gaan spelen door de bezetting deze dag.
Zou wel kunnen hoor, die stage ziet er namelijk vrij veel groter uit
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.707
7.505
Als je het kan, is een fiets meenemen nog een goede optie. Dan parkeer je je wagen een paar kilometers verderop, en fiets je de rest. na een zware festivaldag kan zo een ritje deugd doen voor de benen.

Heb je dat ooit zelf al gedaan, en zo ja, weet je hoe druk het is bij die twee officiële parkeerplaatsen die Graspop noemt?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
Een Cava&Wine Bar, de Bacardi Martini Cocktailbar en de Red Bull Cocktailbar. WTF !!! Is dit een bijeenkomst van de Lion's Club ofzo. Volgend jaar een kaviaar-en oesterbar en een standje van Louis Vuitton??
Met al die wijvenrock (no pun intended ladies) op de affiche is dit toch normaal?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.210
7.467
Hopelijk hebben ze goed nagedacht over de doorstroom van mensen, zeker na de laatste jaren. Ziet er inderdaad niet optimaal uit op een paar punten.

Iets waar niemand het nog over gehad heeft: je kan nu op alle campings ook je ticket omruilen voor een bandje. Ik hoop dat dit ervoor zorgt dat je niet een halve dag in de rij staat bij de ingang. Heb hier wel horror verhalen over gehoord van 2018, misschien is dit gedaan om dat probleem aan te pakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken