Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Er sneuvelt helaas toch weer veel dit (na)jaar. Ben erg blij met onze Zuiderburen waardoor ik toch deze zomer naar Werchter Parklife, Crammerock en Alcatraz heb gekund. Hopelijk gaan Nightwish en daarna ik februari Solstafir en Katatonia in Antwerpen inderdaad wel door. Kunnen we wel een forummeeting van maken van Nightwish zo te lezen hier. Raar om een mondkapje te moeten dragen tijdens een concert maar als dat maakt dat het door kan gaan dan doen we dat gewoon. Fingers crossed!
Ja eens! De Belgen zijn mijn muzikale hoop in deze dagen. Alcatraz was magistraal en nu lijkt ook Nightwish nog door te gaan. Dan maar met mondkap. Ben benieuwd hoe lang die op blijft, roch lastig halve liters drinken
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Maandagochtend, geen teken van nieuwe aankondigingen, tijd voor wat anders. Een berichtje dat niks met Graspop te maken heeft. Maar ik denk zomaar dat er hier meer zijn die deze gaan waarderen. Een obscure Oost-Europese band waar ik nog nooit van gehoord heb maar via een kazachstaanse vriendin op het spoor gekomen ben. Hiphop, gemixt met gitaren en corpse paint.

Ik vind het een heerlijk nummer, ook een fijne opbouw in de muziek.

 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Maandagochtend, geen teken van nieuwe aankondigingen, tijd voor wat anders. Een berichtje dat niks met Graspop te maken heeft. Maar ik denk zomaar dat er hier meer zijn die deze gaan waarderen. Een obscure Oost-Europese band waar ik nog nooit van gehoord heb maar via een kazachstaanse vriendin op het spoor gekomen ben. Hiphop, gemixt met gitaren en corpse paint.

Ik vind het een heerlijk nummer, ook een fijne opbouw in de muziek.

Lekker hoor, klinkt gewoon goed!
Mooi ook in die gopnik-trainingspakken, nemen zichzelf duidelijk niet al te serieus. ?
 
  • Winning
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
net een antwoord van graspop gehad op de vraag over joyous wolf. joyous wolf speelt 18-6 op GMM en NIET op hellfest.
had trouwens wel verwacht dat de donderdag ook wel snel zou zijn uitverkocht!
zou rhapsody of fire nog een optie kunnen worden?
Godver. Hebben jullie even geluk met Joyous Wolf...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ghost heeft eindelijk terug van zich laten horen, staan 3 mei in vorst nationaal. Lijken toch allemaal grote zalen waar ze in spelen deze tour.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
in een constructie met 2 of 3 headliners zoals we dit jaar op vrijdag en zaterdag hebben zie ik het wel gebeuren.
Ja, hoor. Lijkt me een mooi plan. Zet Gojira en Nightwish ernaast en je hebt opeens een frisse bovenkant van het affiche op Graspop voor een dag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ja, hoor. Lijkt me een mooi plan. Zet Gojira en Nightwish ernaast en je hebt opeens een frisse bovenkant van het affiche op Graspop voor een dag.
zou het dan eerder combineren met een wat oudere band om een breder publiek aan te spreken: ghost ,nightwish, alice in chains?

of iets zoals een journey of def leppard kan ook wel wat volk aantrekken
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
Support van Avatar is eindelijk bekend. Naar Tilburg komen Veil of Maya (progressieve djent/metalcore uit de VS) en Sonic Assault (thrash uit Zweden) mee. Die laatste opent de hele boel. Zelfde namen komen overigens mee naar de AB in Brussel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
zou het dan eerder combineren met een wat oudere band om een breder publiek aan te spreken: ghost ,nightwish, alice in chains?

of iets zoals een journey of def leppard kan ook wel wat volk aantrekken
Lijkt me heel weinig volk te trekken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Gojira MS1 afsluiter
Nightwish MS 2 afsluiter
Ghost MS 1 sub
Avatar MS 2 sub
Zoiets zou echt mooi zijn in 2023.

Op een andere dag komt Slipknot weer terug, altijd een feestje.

Moeten we nog 1 headliner, aangezien Graspop normaal 3 dagen duurt (zou ik bijna vergeten met nu drie jaar op rij een XL-poster.) Misschien toch maar weer GNR ofzo.

Maar eerst maar eens op naar een podium verdeling van 2022.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Gojira MS1 afsluiter
Nightwish MS 2 afsluiter
Ghost MS 1 sub
Avatar MS 2 sub
Zoiets zou echt mooi zijn in 2023.

Op een andere dag komt Slipknot weer terug, altijd een feestje.

Moeten we nog 1 headliner, aangezien Graspop normaal 3 dagen duurt (zou ik bijna vergeten met nu drie jaar op rij een XL-poster.) Misschien toch maar weer GNR ofzo.
Metallica?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik verwacht Slipknot wel als één van de headliners in 2023. Aangezien ze komend jaar geen festivaltour doen in Juni, maar wel in Augustus zie ik ze wel weer verschijnen in het festivalseizoen van juni 2023. Al is dat niet echt ergens op gebaseerd.

In ieder geval als ze touren zullen ze Graspop niet overslaan. Tegen die tijd ook alweer een extra album op zak (misschien zelfs 2, ze hebben nog ruim anderhalf jaar)

Metallica zie ik niet zo snel op Graspop staan, al zou volgend jaar wel de grootste kans zijn. Als die volgend jaar in Juni opnieuw touren zal Graspop wel een kanshebber zijn aangezien ze in 2022 dan al op Werchter hebben gestaan. Enige manier dat Metallica ooit op Graspop zal belanden is als ze het jaar ervoor op Werchter hebben gestaan denk ik zo.

Gojira MS1 afsluiter
Nightwish MS 2 afsluiter
Ghost MS 1 sub
Avatar MS 2 sub
Zoiets zou echt mooi zijn in 2023.

Op een andere dag komt Slipknot weer terug, altijd een feestje.

Moeten we nog 1 headliner, aangezien Graspop normaal 3 dagen duurt (zou ik bijna vergeten met nu drie jaar op rij een XL-poster.) Misschien toch maar weer GNR ofzo.

Maar eerst maar eens op naar een podium verdeling van 2022.
Dit lijkt me echt een fantastische bovenkant van de line up van één dag. Al zie ik het helaas niet zo snel gebeuren dat er geen enkele oudere band staat in de avond op de mainstage.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Misschien SOAD of RATM als cadeautje omdat Werchter het niet allemaal kan programmeren?

Porcupine Tree of Tool zou me ook niet verbazen. Evenals Epica en Lamb of God hoog op het affiche.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik durf er nog steeds niet vanuit te gaan dat Nightwish echt doorgaat in de Lotto Arena. Nog 2,5 week en dan is het zover. 15 november hebben ze weer een show gegeven in Oslo, staan er nog 4 of 5 op de planning voor dit jaar. Als het doorgaat wordt dit echt een Alcatraz momentje, intens genieten! Ik streep elke dag met blijdschap af zonder strengere maatregelen van onze Zuidelijke vrienden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
Misschien SOAD of RATM als cadeautje omdat Werchter het niet allemaal kan programmeren?

Porcupine Tree of Tool zou me ook niet verbazen. Evenals Epica en Lamb of God hoog op het affiche.
SOAD zie ik wel gebeuren, de rest eigenlijk niet, omdat ze daarvoor toch iets breder moeten programmeren en het lijkt er niet op dat daar ooit nog verandering in gaat komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
SOAD zie ik wel gebeuren, de rest eigenlijk niet, omdat ze daarvoor toch iets breder moeten programmeren en het lijkt er niet op dat daar ooit nog verandering in gaat komen.
Ik blijf hoopvol! ALs A Perfect Circle het festival zelfs kan afsluiten. Dan kan Porcupine Tree ook prima MS2 afsluiten midden in de nacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken