Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Kunnen we uit dit statement afleiden dat de dagen met 2 headliners respectief de 2 mainstages afsluiten. Iets die bijvoorbeeld in 2019 niet het geval was toen de subheadliner def leppard ook op main 1 speelde voor Kiss of de vorige keer toen we 4 dagen hadden 2018 werd er gekozen om een band na de main 2 headliner te plaatsen toen dat respectievelijk parkway drive, a perfect circle en marilyn manson als laatste speelden terwijl avenged sevenfold, judas priest en megadeth eigenlijk de main 2 headliners waren
Denk het wel. Volbeat, Korn, Within Temptation en Deftones zullen de dagafsluiters zijn op ms2. Kan bijna niet missen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.128
Was even vergeten dat Nightwish inderdaad op Pinkpop al staat die dag.
We hadden in ieder geval niet verwacht dat we nog zo'n grote naam zouden krijgen van symfonische metal, iets dat in ieder geval wel miste op de line up.

Schrijf trouwens FNM maar met potlood op in het lijstje van headliners 2023.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Was even vergeten dat Nightwish inderdaad op Pinkpop al staat die dag.
We hadden in ieder geval niet verwacht dat we nog zo'n grote naam zouden krijgen van symfonische metal, iets dat in ieder geval wel miste op de line up.

Schrijf trouwens FNM maar met potlood op in het lijstje van headliners 2023.
Ik weet dit niet. Ik ben niet echt bezig met nieuwe kansen voor Faith No More in volgende jaren. Hun zanger lijkt heel erg ziek te zijn als ze nu al alles cancelen. Ik gun de man van harte dat hij dit gitzwarte hoofdstuk uit zijn leven nu echt goed kan doorstaan nu alle stress-genererende zaken in de toekomst zijn geannuleerd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.128
Ik weet dit niet. Ik ben niet echt bezig met nieuwe kansen voor Faith No More in volgende jaren. Hun zanger lijkt heel erg ziek te zijn als ze nu al alles cancelen. Ik gun de man van harte dat hij dit gitzwarte hoofdstuk uit zijn leven nu echt goed kan doorstaan nu alle stress-genererende zaken in de toekomst zijn geannuleerd.
Ja, fair. Ik weet ook niet hoe het met de gezondheid zit van de beste man.

Ik bedoelde meer dat het een band lijkt die graag wilt spelen en heel graag hun tour weer in wilt halen zodra ze het weer kunnen. Of dat nou in 23, 24 of 25 is weet ik inderdaad ook niet. Maar ik gok dat Mike Petton weer in staat is om te spelen dat ze die show wel weer inhalen.
Het is misschien qua muziek niet mijn favoriete band maar ik heb wel respect gekregen voor ze m.b.t. tot het feit dat zo graag lijken te willen en zo flexibel zijn met hun tours en niet zo moeilijk doen als andere bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.512
als er geschoven wordt met bands is het natuurlijk wel normaal dat dat belgische bands zullen zijn. Hieruit kunnen we dus afleiden dat er donderdag een band bij komt die enkel maar die dag kan spelen, maar vooral. Dat er een band getekend is, en dat een aankondiging dus niet zo heel ver weg moet zijn
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Joslittel en pisser

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.968
2.529
Nou ja, de affiche verliest veel aantrekkingskracht voor mij. Ik moet eens deftig bekijken of dit eigenlijk wel al het geld waard is. Want ik weet eigenlijk niet of ik dit zo een leuke affiche vind. Er zijn weinig persoonlijke favorieten en extreme metal.

Wel erg om maanden op voorhand de tour af te lasten omwille van gezondheidsproblemen. Mike moet enorm diep zitten :(
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
De line-up van Prognosis is overigens compleet met de toevoeging van Magic Pie gisteren. Katatonia, Enslaved, The Ocean, Klone, Dilemma, The Fierce and the Dead en Sermon op vrijdag. Op zaterdag staan Haken, Long Distance Calling, Cellar Darling, Scarlet Stories, The New Death Cult, Maraton, Rendezvous Point, Focus en Wheel. Magic Pie staat er nog niet bij op de site, maar ik vermoed dat die erbijkomen op de vrijdag.

Into the Grave heeft de afgelopen dagen ook namen bekendgemaakt natuurlijk. Daar stonden Paradise Lost, Gloryhammer, Obituary, Dark Funeral, High on Fire, Destruction, Flotsam and Jetsam, Midnight, Night Demon, 1914, Wind Rose en Enforced al. Daar zijn de laatste dagen Orange Goblin, Ad Infinitum, Cryptosis, Graceless, Legion of the Damned, Decapitated, Carnation, Orden Ogan en Red Fang bijgekomen. Nog zeven namen te gaan!
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Er valt zoveel te luisteren. Hopelijk snel een podium indeling.
Voorgaande jaren kwam op deze data het blokkenschema online;
  • 20 maart 2017
  • 17 april 2018
  • 12 april 2019
dat duurt nog wel even dus...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Within Temptation is vermoedelijk wel het laatste zetje dat de vrijdag nodig had om uit te verkopen...

Ik mag niet klagen met deze vervanger in elk geval. Ben groot fan van zowel Faith No More als Within Temptation. Het enige is dat ik WT al zie in april met Evanescence, maar ja. Het had ook Kiss kunnen zijn als invaller. Of een verplaatsing van een van de acts op de top heavy zondag.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
120
172
Voor mij toch een serieuze domper Within Temptation als vervanger van FNM. Op hun laatste passage, ook als headliner denk ik, was de wei nooit zo vlug kaalgeplukt..
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Laatste optreden van FNM op graspop 2015 was ook een potje saai hoor. Toen hadden ze dat witte podium met die bloemen, leek helemaal nergens op joh. Vond dat toen ook heel erg tegenvallen daarom niet rouwig dat ze wegvallen. WT is ook weer niet heel speciaal maar wel een veel betere live show dan FNM
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken