Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Zal de naam voor de advent van Wacken zijn morgen
Is vandaag al bekend gemaakt zelfs! Samen met At the Gates, Overkill, Cadaver, Suicidial Angels, Tiamat, Implore, Indian Nightmare, Vulture en Brian Downey's Alive and Dangerous.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
kunnen we deze maand nog wat verwachten?
normaal gesproken wel altijd in december nog een pakketje namen. vind van de into the grave line-up, ad infinitum ook wel een aardige voor gmm.
Ik reken er wel op eigenlijk. Zoals je zelf zegt kregen we in december altijd wat namen. We hebben geloof ik een naampje of 10 nog te gaan toch? Half december de line-up compleet maken lijkt mij haalbaar. Ik stem voor Orbit Culture en Baest als wat stevige jongere aanwas aan de onderkant.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
Vorig jaar geloof ik met Sinterklaas (in België op 6 december) namen maar nu verwacht ik er eigenlijk geen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Ik verwacht ook niets meer dit jaar eerlijk gezegd.
We missen nog 9 namen maar daar kunnen ze ook net zo goed mee wachten tot Maart ofzo. De laatste lading namen komt wel vaker pas in Maart/April volgens mij.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.740
2.411
Ik verwacht ook niets meer dit jaar eerlijk gezegd.
We missen nog 9 namen maar daar kunnen ze ook net zo goed mee wachten tot Maart ofzo. De laatste lading namen komt wel vaker pas in Maart/April volgens mij.
Zie niet echt een reden om nog langer uit te stellen. Heel 't boeltje zal toch wel uitverkopen lijkt me, kunnen ze evengoed alles vrijgeven.

Laatste lading namen in maart kan altijd nog voor een extra ticketverkoop zorgen, wat hier dus niet meer aan de orde is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
Zie niet echt een reden om nog langer uit te stellen. Heel 't boeltje zal toch wel uitverkopen lijkt me, kunnen ze evengoed alles vrijgeven.

Laatste lading namen in maart kan altijd nog voor een extra ticketverkoop zorgen, wat hier dus niet meer aan de orde is.
Ja precies. Kunnen ze de maanden tot aan het festival gebruiken voor nieuws over oa het nieuwe festivalterrein.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.133
1.192
In principe hoeven ze voor geen enkele dag nog een topper te boeken, behalve misschien vrijdag. Als ze nog een topper in petto hebben, lijkt mij het verstandigst die op vrijdag te plaatsen, die dag moet immers nog uit verkopen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
ik denk dat met 34 bands de vrijdag helemaal vol zit. Denk dat de verkoop voor vrijdag ook last heeft van de pinkpop vrijdag met metallica en nightwish
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Die vrijdag gaat er ook aan hoor. Tis nog een dik half jaar tot het festival.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.394
4.512
er staat eigenlijk nog maar 1 naam op mijn lijstje en het is ice nine kills, staan al in duitsland op rock am ring/rock im park . zou het doodzonde vinden als die gewoon maar die optredens doen en dan weer weg gaan uit europa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
119
165
Ik denk dat de donderdag erg sterk is, met de combi Maiden en Volbeat.
Al vind ik het apart om Powerwolf voor Mercyful Fate te zien.
Powerwolf is veel gehyped, maar heeft nog (lang) niet de naam die MF heeft.
Vrijdag heeft inderdaad een zwakkere combi, A7X (overschatten band) en Faith No More (Vergaande Glorie)
Whitesnake en Megadeth sterken het wel aan, maar van een echte headliner is geen sprake. (naar mijn mening is Whitesnake eerder de headliner dan de rest, al zal menig GMMfan dat met mij oneens zijn)
Judas priest wordt al heeeeeeeeel lang vaag over gedaan. Welke gasten komen mee? Wat houdt de tour precies in...men weet het waarsch zelf niet.
Priest is een topband, maar trekt ook net als Whitesnake niet meer de horde.
Er staat wel veel toegankelijke rock en metal, Met Saxon, Michael Schenker, Europe, Foreinger, Myles K, Ugly Kid Joe, Monster Magnet..Dat wordt een dagje cultuur snuiven van de hoogste plank.
Op Zondag ook een prima dagje, al vind ik Skillet wel hoog staan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.035
7.129
Ik hoop dat Motionless in white weer terug op de line up komen in 2023. Ben ik gaan luisteren toen ze aangekondigd werden voor Graspop 2020 en is al snel één van mijn favoriete bands geworden (net als bury tomorrow, die er gelukkig nog wel staan)
Jammer dat ze hebben besloten hun tour in Europa volledig te cancellen.

Ik overweeg nu toch wel om ze te gaan zien in Tilburg, samen met Beartooth wat ook een heerlijke naam is
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
:mad: amaranthe / beyond the black in tivoli verplaatst van 6 febr. naar 6 nov. 2022.
So It Begins Helms Deep GIF by Giphy QA
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Mailtje van Baroeg een jaar nadat het moest plaatsvinden... Monkey3 is definitief afgelast. Had ook wel eerder gekund vanuit het management.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.394
4.512
Ik denk dat de donderdag erg sterk is, met de combi Maiden en Volbeat.
Al vind ik het apart om Powerwolf voor Mercyful Fate te zien.
Powerwolf is veel gehyped, maar heeft nog (lang) niet de naam die MF heeft.
Vrijdag heeft inderdaad een zwakkere combi, A7X (overschatten band) en Faith No More (Vergaande Glorie)
Whitesnake en Megadeth sterken het wel aan, maar van een echte headliner is geen sprake. (naar mijn mening is Whitesnake eerder de headliner dan de rest, al zal menig GMMfan dat met mij oneens zijn)
Judas priest wordt al heeeeeeeeel lang vaag over gedaan. Welke gasten komen mee? Wat houdt de tour precies in...men weet het waarsch zelf niet.
Priest is een topband, maar trekt ook net als Whitesnake niet meer de horde.
Er staat wel veel toegankelijke rock en metal, Met Saxon, Michael Schenker, Europe, Foreinger, Myles K, Ugly Kid Joe, Monster Magnet..Dat wordt een dagje cultuur snuiven van de hoogste plank.
Op Zondag ook een prima dagje, al vind ik Skillet wel hoog staan
sommige nieuwe bands trekken dan ook vrij veel volk, skillet heeft onder andere 2 keer de trix uitverkocht op 2 weken tijd, dat is dus al een lotto arena band geworden Powerwolf is een van de hardst werkende bands in het circuit, die touren 10 maanden per jaar, dan is het wel ergens logisch dat hun harde werk beloond wordt, zie je ook wel aan de ticketverkoop van die band.

Ik denk ook dat heel veel mensen onderschatten hoeveel volk er een kaartje koopt voor avenged sevenfold, vorige passage op graspop was er 1 bandshirt prominent aanwezig die dag en het was wel die van hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken