Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.694
sommige nieuwe bands trekken dan ook vrij veel volk, skillet heeft onder andere 2 keer de trix uitverkocht op 2 weken tijd, dat is dus al een lotto arena band geworden Powerwolf is een van de hardst werkende bands in het circuit, die touren 10 maanden per jaar, dan is het wel ergens logisch dat hun harde werk beloond wordt, zie je ook wel aan de ticketverkoop van die band.

Ik denk ook dat heel veel mensen onderschatten hoeveel volk er een kaartje koopt voor avenged sevenfold, vorige passage op graspop was er 1 bandshirt prominent aanwezig die dag en het was wel die van hen.
Ik denk dat veel van dit soort inschattingen die we maken vooral ook een kwestie van perceptie zijn, gebaseerd op persoonlijke verwachting, ervaring en/of voorkeur.
Als je bv. gaat letten op Alestorm-shirts, dan zie je ze ineens overal.
Zo kunnen ook twee mensen die naar hetzelfde optreden hebben staan kijken een compleet andere mening over dat optreden vormen.

Inschatten hoe groot een bepaalde band is, is ook heel moeilijk en subjectief. Je kunt inderdaad naar kaartverkoop kijken, maar ook die is afhankelijk van allerlei factoren als locatie (populariteit van een band kan per land en zelfs per regio verschillen), tijd (valt een optreden samen met een ander populair evenement/optreden), frequentie (een band die je bij wijze van spreken 3x per jaar kunt zien zal over het algemeen minder volk trekken dan een band die al jaren niet meer heeft opgetreden), etc.
En onze persoonlijke voorkeur is misschien nog wel de belangrijkste factor. Onbewust schatten we bepaalde bands groter of juist kleiner in dan ze daadwerkelijk zijn.
Zo zou ik eerder zeggen dat A7X (tenminste in Europa) een onderschatte band is i.p.v. overschat, zoals @graspop200 dat vindt.
En persoonlijk vind ik juist de zaterdag de zwakste dag, maar de kaartverkoop bewijst anders (en misschien onderschat ik dan op mijn beurt weer de populariteit van een band als FFDP).
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Ik vermoed dat de reden van het snelle uitverkopen van de zaterdag hem zit in het feit dat het op een zaterdag is. Mooie dag voor een feestje als je slechts de tijd, energie of het geld voor 1 dag hebt.

En voor de vrijdag geldt dat je voor hetzelfde geld ook naar Metallica en Nightwish kunt, even verderop. Had je niet de concurrentie van zulke grote metalnamen, dan zou de vrijdag mogelijk evenals de andere dagen uitverkocht zijn.

Maar ook de vrijdag zal wel uitverkopen hoor. Al vind ik het persoonlijk veruit de minste dag. Ik overwoog zelfs sterk om een dagticket voor de Pinkpop-vrijdag te kopen, maar vanwege al dat gedoe rond reizen toch maar niet gedaan. Metallica zie ik ook al in Werchter. Nu Nightwish nog ergens...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.036
7.131
Voor mij persoonlijk is zaterdag ook de zwakste dag, maar ik begrijp wel dat het uitverkoopt voor een bepaald publiek.
Zo veel oude rockbands/nostalgie op die dag met judas priest, saxon, foreigner, europe, michael schenker. Als dit je genre is is dit wel een geweldig dagje denk ik. (die doelgroep zal ook iets meer geld hebben dan bijvoorbeeld een student, en een baan hebben waardoor de zaterdag perfect uit komt voor ze)

Verder trekken uiteraard Korn en F5DP ook veel volk.

Er staat op de zaterdag geen sterke headliner zoals op de donderdag/zondag, maar (los van mijn smaak) is het toch wel een mooi totaal aanbod wat er staat op die dag denk ik.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
op vrijdag zijn de headliners misschien niet al te best natuurlijk. Zeker als je bedenkt dat er even verderop een festival met metallica en nightwish bezig is....
Maar de rest van het programma van vrijdag is geweldig! Britisch lion, bullet for my valentine, paradise lost, steel panther, Phil campbell, stick to your guns, gloryhammer, whitesnake en natuurlijk het mighty megadeth maken deze dag toch echt de moeite waard voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.120
op vrijdag zijn de headliners misschien niet al te best natuurlijk. Zeker als je bedenkt dat er even verderop een festival met metallica en nightwish bezig is....
Maar de rest van het programma van vrijdag is geweldig! Britisch lion, bullet for my valentine, paradise lost, steel panther, Phil campbell, stick to your guns, gloryhammer, whitesnake en natuurlijk het mighty megadeth maken deze dag toch echt de moeite waard voor mij
Eens. Dat heb ik bij bijna elke dag wel eigenlijk. Nergens spreken de headliners me enorm aan op Korn en Deftones na. Maar op elke dag staan er zoveel mooie bands op lagere plekken dat het echt heel druk gaat worden. Zo kijk ik nu al uit naar de combi Paradise Lost en Amenra in de Marque. Dat wordt genieten. My Dying Bride eindelijk live zien. Kapotgaan op While She Sleeps en Bury Tomorrow. Genieten bij Ghaal's Wyrd en Zeal&Ardor. Wegdromen bij Alcest of Disillusion. Proggen met Devin of Opeth. Nee, dit wordt een mooie editie. Absoluut!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en MetalLimbo

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
120
172
Voor mij kan de line-up van GMM niet meer stuk, 4 fantastische festivaldagen, hopelijk wordt het terug niet afgelast want dan word ik echt gek !
Iets anders, 'k heb zo juist een mail ontvangen dat de voorverkoop voor het optreden van Rage against the machine op Rock am Seine (30/8) start volgende week maandag, iemand enig idee of zij naar Pukkelpop komen (ipv SlipKnot) ??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.120
Voor mij kan de line-up van GMM niet meer stuk, 4 fantastische festivaldagen, hopelijk wordt het terug niet afgelast want dan word ik echt gek !
Iets anders, 'k heb zo juist een mail ontvangen dat de voorverkoop voor het optreden van Rage against the machine op Rock am Seine (30/8) start volgende week maandag, iemand enig idee of zij naar Pukkelpop komen (ipv SlipKnot) ??
Op het Pukkelpop forum wordt hier nu uitgebreid over gesproken. De consensus is geen kans
 

everydayrock

Playlistbediener
30 nov 2018
14
7
hey guys! I have been traveling from India every year since 2017 to attend rock werchter in Belgium. 2022 I'll be doing grass pop and rock werchter both! Very excited for Graspop.

We do have a whatsapp group if anyone would like to join let me know.

Cheers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.394
4.513
Kunnen we uit dit statement afleiden dat de dagen met 2 headliners respectief de 2 mainstages afsluiten. Iets die bijvoorbeeld in 2019 niet het geval was toen de subheadliner def leppard ook op main 1 speelde voor Kiss of de vorige keer toen we 4 dagen hadden 2018 werd er gekozen om een band na de main 2 headliner te plaatsen toen dat respectievelijk parkway drive, a perfect circle en marilyn manson als laatste speelden terwijl avenged sevenfold, judas priest en megadeth eigenlijk de main 2 headliners waren
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
staat al netjes op de poster...

gmm22lineupwebv5-qyzfi9f7tjrq9x0-1.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.036
7.131
Ik ben hier niet treurig om, ik vind het een prima vervanger. Alleen ergens wel jammer dat het niet Nightwish kon zijn in plaats van Within Temptation op herhaling

Edit: Hiermee wel wat Symfonische metal erbij op de line up, wat hard nodig was!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken