Even gekeken naar Hellfest en dit is er uit gekomen qua clashes...
17 juni: Leprous en Elder spelen tegelijk. Gelijk al vervelend. Dropkick Murphys en Primordial. 5FDP en Baroness hebben 20 minuten overlap, zelfde geldt voor 5FDP en Abbath. Volbeat en Mayhem is ook knap spijtig.
18 juni: Rival Sons en Taake. MONO & Jo Quail Quartet en Sepultura. Deep Purple en MONO & Jo Quail Quartet. Envy en de TBA Very Special Guest en dan heeft Skáld nog een beetje overlap met Deep Purple en de special guest.
19 juni: Code Orange en Regarde Les Hommes Tomber. Jinjer en Gaahls WYRD. Michael Schenker en Red Fang. Perturbator en Devin Townsend en Judas Priest. Alcest en Judas Priest en Walls of Jericho. Alcest en Gojira. Gojira en Killing Joke.
23 juni: Tyler Bryant & the Shakedown en Lili Refrain. The Last Internationale en The Ruins of Beverast. UFO en Tribulation is al pijnlijk, laat staan dat er nog een act bijkomt. Steve Vai en August Burns Red en Zeal & Ardor is ook gewoon klote. Turnstile en Sólstafir. Maar het aller vervelendste is toch Scorpions, Rise Against en Heilung. Wardruna en Jerry Cantrell is ook pijnlijk.
24 juni: Blues Pills en A.A. Williams. Misschien Megadeth en Marduk maar valt te overzien. Nine Inch Nails en Enslaved is ook jammer, maar daar ga je altijd voor NIN. Wat een fijne dag zo met weinig clashes.
25 juni: eerste clash van allemaal zo vroeg op de dag tussen My Own Private Alaska en Humanity's Last Breath. Gary Clark Jr. en Conjurer doet ook pijn, evenals Eluveitie en SLIFT. Heb niet zoveel met Epica, maar op dat moment spelen ook Villagers of Ioannina City en Fleshgod Apocalypse en die voel ik wel. Airbourne en Igorrr + Airbourne en Monkey3 en Monkey3 en Draconian. Kadavar en My Dying Bride is vervelend en laten die dan ook nog eens spelen tijdens Guns 'N Roses. Wat ruk. Converge: Bloodmoon en Katatonia spelen nog tijdens GNR en is een klote clash en dat is hetzelfde met Blind Guardian en In Extremo. Zo kom je toch van een koude kermis thuis...
26 juni: Bokassa en Nytt Land. Alien Weaponry en Year of No Light. Ufomammut en Vltimas. Sabaton en Mercyful Fate. Metallica en Carcass is op zich jammer, maar dat wordt altijd Metallica. Kan ook slechter.
Al met al is het, denk ik, nog wel te doen, maar er zitten wel een paar pijnlijke clashes tussen. Kan in ieder geval niet wachten om te gaan!
Edit: Heb er nog wel in het vet even bijgezet naar wie ik neig, ook met het oog op andere festivals en of ik artiesten al eens heb gezien.