Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Blokkenschema Hellfest

Bijlagen

• FB_IMG_1648753942839.jpg
    FB_IMG_1648753942839.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 62
  • FB_IMG_1648753938590.jpg
    FB_IMG_1648753938590.jpg
    142,8 KB · Weergaven: 56
  • FB_IMG_1648753934269.jpg
    FB_IMG_1648753934269.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 47
  • FB_IMG_1648753929226.jpg
    FB_IMG_1648753929226.jpg
    110 KB · Weergaven: 48
  • FB_IMG_1648753925177.jpg
    FB_IMG_1648753925177.jpg
    145 KB · Weergaven: 47
  • FB_IMG_1648753920830.jpg
    FB_IMG_1648753920830.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 46
  • FB_IMG_1648753917413.jpg
    FB_IMG_1648753917413.jpg
    151,5 KB · Weergaven: 58
Ik denk dat het blokkenschema nog wel eens een paar weken kan gaan duren. De kans dat er nog bands gaan cancellen lijkt me te groot om nu al met een blokkenschema te komen. (Maar ik zou graag zien dat ik ongelijk heb)

Dan passen ze het schema toch gewoon aan. Alcatraz heeft het schema er al een geruime tijd opstaan. Het is uiteindelijk maar een planningstool. De nieuwe plattegrond mogen ze er ook wel eens opzetten. Zéér benieuwd!

Waarom mag jij op Black Tears stemmen en staat die er niet tussen bij mij? Of is er iets als een 'vrije keuze'? Nog nooit eerder gestemd dus weet niet zo goed hoe het werkt.
Ik heb in ieder geval gestemd op: Spiritbox, Jinjer en Heaven Shall Burn (Endzeit)
Ja je kan zelf een nummer toevoegen ook

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Een reünietour voor Mercuryful Fate En dan maar een uurtje speeltijd? Misschien heb ik hun populariteit toch overschat

Een reünietour voor Mercuryful Fate En dan maar een uurtje speeltijd? Misschien heb ik hun populariteit toch overschat
Deftones krijgt ook maar 1u 15min, voor een headliner is dat niet bijzonder veel. Ik zie op het Hellfest forum veel mensen klagen over dat veel bands heel weinig speeltijd krijgen trouwens. Geen idee hoe dat in andere jaren was. Benieuwd of bijvoorbeeld Mercyful Fate en Deftones meer speeltijd krijgen op Graspop.

Ook even voor de grap de clashfinder van Hellfest ingevuld. de clashes vallen me mee.

EDIT: Vind Nightwish en Blind Guardian ook wel vreemde spots hebben, zou die eerder omdraaien.

Ik weet niet of ik per se Deftones meer dan 1u15 wil zien. Het is energieke muziek gebracht door oude mannen, dan heb ik liever dat ze de energie ballen in een kleinere set dan dat ze lange set spelen dat ups en downs kent.

zelfs volbeat heeft op hellfest maar 1 uur en 10 min. en staat airbourne boven deep purple:unsure: ga er wel vanuit dat mercyful fate op graspop de marquee gaat afsluiten.
Ja, en Blind Guardian krijgt meer speeltijd dan veel van de headliners (90min) en mogen een dag afsluiten, terwijl ze als 6e band staan op de poster.
Niet dat ik het niet kan waarderen hoor, lijkt me een fijne band om de dag mee af te sluiten. Maar het grote verschil met de poster is wel grappig.

Even gekeken naar Hellfest en dit is er uit gekomen qua clashes...
17 juni: Leprous en Elder spelen tegelijk. Gelijk al vervelend. Dropkick Murphys en Primordial. 5FDP en Baroness hebben 20 minuten overlap, zelfde geldt voor 5FDP en Abbath. Volbeat en Mayhem is ook knap spijtig.

18 juni: Rival Sons en Taake. MONO & Jo Quail Quartet en Sepultura. Deep Purple en MONO & Jo Quail Quartet. Envy en de TBA Very Special Guest en dan heeft Skáld nog een beetje overlap met Deep Purple en de special guest.

19 juni: Code Orange en Regarde Les Hommes Tomber. Jinjer en Gaahls WYRD. Michael Schenker en Red Fang. Perturbator en Devin Townsend en Judas Priest. Alcest en Judas Priest en Walls of Jericho. Alcest en Gojira. Gojira en Killing Joke.

23 juni: Tyler Bryant & the Shakedown en Lili Refrain. The Last Internationale en The Ruins of Beverast. UFO en Tribulation is al pijnlijk, laat staan dat er nog een act bijkomt. Steve Vai en August Burns Red en Zeal & Ardor is ook gewoon klote. Turnstile en Sólstafir. Maar het aller vervelendste is toch Scorpions, Rise Against en Heilung. Wardruna en Jerry Cantrell is ook pijnlijk.

24 juni: Blues Pills en A.A. Williams. Misschien Megadeth en Marduk maar valt te overzien. Nine Inch Nails en Enslaved is ook jammer, maar daar ga je altijd voor NIN. Wat een fijne dag zo met weinig clashes.

25 juni: eerste clash van allemaal zo vroeg op de dag tussen My Own Private Alaska en Humanity's Last Breath. Gary Clark Jr. en Conjurer doet ook pijn, evenals Eluveitie en SLIFT. Heb niet zoveel met Epica, maar op dat moment spelen ook Villagers of Ioannina City en Fleshgod Apocalypse en die voel ik wel. Airbourne en Igorrr + Airbourne en Monkey3 en Monkey3 en Draconian. Kadavar en My Dying Bride is vervelend en laten die dan ook nog eens spelen tijdens Guns 'N Roses. Wat ruk. Converge: Bloodmoon en Katatonia spelen nog tijdens GNR en is een klote clash en dat is hetzelfde met Blind Guardian en In Extremo. Zo kom je toch van een koude kermis thuis...

26 juni: Bokassa en Nytt Land. Alien Weaponry en Year of No Light. Ufomammut en Vltimas. Sabaton en Mercyful Fate. Metallica en Carcass is op zich jammer, maar dat wordt altijd Metallica. Kan ook slechter.

Al met al is het, denk ik, nog wel te doen, maar er zitten wel een paar pijnlijke clashes tussen. Kan in ieder geval niet wachten om te gaan!
Edit: Heb er nog wel in het vet even bijgezet naar wie ik neig, ook met het oog op andere festivals en of ik artiesten al eens heb gezien.

Laatst bewerkt:
Deftones krijgt ook maar 1u 15min, voor een headliner is dat niet bijzonder veel. Ik zie op het Hellfest forum veel mensen klagen over dat veel bands heel weinig speeltijd krijgen trouwens. Geen idee hoe dat in andere jaren was. Benieuwd of bijvoorbeeld Mercyful Fate en Deftones meer speeltijd krijgen op Graspop.

Ook even voor de grap de clashfinder van Hellfest ingevuld. de clashes vallen me mee.

EDIT: Vind Nightwish en Blind Guardian ook wel vreemde spots hebben, zou die eerder omdraaien.
Ja het zijn in sommige gevallen wel een beetje vreemde spots en vreemde speeltijden idd. Ben heel benieuwd hoe dat op Graspop gaat straks, hopelijk komen we er snel achter

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread