Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik kijk normaal nooit op ticketswap voor een festival maar is dit normaal? Er staan nu bijna 400 combi tickets te koop, prijzen vanaf 190 euro. (dagtickets vanaf 80 euro)

Daarnaast zijn er op Ticketmaster ook gewoon nog steeds combitickets en combi plus tickets beschikbaar. Had verwacht dat die extra tickets die beschikbaar waren gekomen binnen enkele dagen wel weer weg waren maar dat blijkt dus niet het geval. Ze kunnen in ieder geval niet meer spreken van een uitverkochtte editie als dit zo door gaat. Ook vreemd dat ze die tickets niet meer promoten op social media. Je wilt toch dat die gewoon uitverkopen? op de website van Graspop staat er nog steeds dat alles uitverkocht is, terwijl dit niet het geval is.
Op zich is daar niets vreemd aan. Graspop heeft nu wel een paar uitverkochte edities achter de rug, maar in het verleden was het nooit uitverkocht. En ook opvallend, voor de donderdag zijn er amper kaarten op Ticketswap. Dus bestaat de kans dat de kaarten voor die dag aan woekerprijzen gaan verkocht worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
ik denk een reunie optreden van oceans of sadness omdat Tijs vanneste(de zanger) erbij betrokken is.
bij 20 jaar graspop in 2015 hebben ze die ook een speciale show laten spelen nadat ze in 2011 gesplit waren.
Of Van Echelpoel goes metal?
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Er is weer een nieuwe. Krijg er wel een beetje andere vibe van dan hun eerdere muziek, vond de vorige single beter.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik kijk normaal nooit op ticketswap voor een festival maar is dit normaal? Er staan nu bijna 400 combi tickets te koop, prijzen vanaf 190 euro. (dagtickets vanaf 80 euro)

Daarnaast zijn er op Ticketmaster ook gewoon nog steeds combitickets en combi plus tickets beschikbaar. Had verwacht dat die extra tickets die beschikbaar waren gekomen binnen enkele dagen wel weer weg waren maar dat blijkt dus niet het geval. Ze kunnen in ieder geval niet meer spreken van een uitverkochtte editie als dit zo door gaat. Ook vreemd dat ze die tickets niet meer promoten op social media. Je wilt toch dat die gewoon uitverkopen? op de website van Graspop staat er nog steeds dat alles uitverkocht is, terwijl dit niet het geval is.
in normale omstandigheden niet normaal, maar nu wel. door corona zijn er gewoon heel veel mensen die na 2 jaar wachten andere plannen of interesses hebben of kinderen etc. Dit zelfde verhaal zie je bij veel festivals dit jaar.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.033
2.662
Ik vind die anthem wel cool.
Gojira of Ghost op dit moment verwachten is naïef.

Ondertussen kan ik er door omstandigheden er donderdag ook niet bij zijn.
Blijft er enkel vrijdagavond, zaterdag en zondag over.
Desalniettemin kijk ik er enorm naar uit.
Ben apatisch geweest de laatste jaren richting festivals, en ik heb het gevoel dat dit mijn laatste GMM-combi gaat zijn.
Maar nu heb ik nu toch serieus goesting om te knallen.

Ik heb ook 3 jaar geleden bonnen gekocht met in het achterhoofd dat ik 4 dagen ga.
Nu heb ik 100 bonnen voor 2,5 dag en ik heb elke dag een BOB ?

Nog 2 weken!
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
in normale omstandigheden niet normaal, maar nu wel. door corona zijn er gewoon heel veel mensen die na 2 jaar wachten andere plannen of interesses hebben of kinderen etc. Dit zelfde verhaal zie je bij veel festivals dit jaar.
Dat, maar verlies ook niet het oog dat de huidige economische toestand ook niet bevorderlijk werkt. Veel gezinnen moeten dezer dagen keuzes maken. En velen kiezen voor een vakantie van 2 weken, en laten daarv oor hun festival links liggen.

Ik heb zowel een ticket voor de donderdag, als een combi ticket. De reden hiervoor is dat ik van plan was om mee te gaan met mijn vrouw naar Pinkpop. Maar intussen heeft ze de bevestiging dat ze naar Mad Cool kan gaan in Madrid. Dus ga ik donderdag, vrijdag en zaterdag op Graspop zijn. De zondag is me niet interessant genoeg. Het donderdag ticket gaat naar een vriend die er nog eentje zoekt.

Wat ik wel opmerk bij mezelf, dat ik door de corona toestanden, de voeling met de muziek wat ben kwijt geraakt. Misschien is Graspop het moment om dat weer wat aan te wakkeren. Maar ook bij mij is de kans groot dat het mijn laatste combi Graspop zal zijn.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Voor mij hangt alles af van wat de line-up is. Als die me niet veel zegt, ga ik - mede door de huidige economische toestand - geen geld uitgeven aan een (combi)ticket. De goesting dit jaar zit er wel meer dan ooit in en dat zal wel te maken hebben met het 3 jaar verlangen hiernaartoe. Heb ook 't gevoel dat er een pak vrienden en collega's er ook te vinden zijn, wat voorgaande jaren precies minder was. Des te groter het feestje natuurlijk!

Even gepikt uit het Pinkpop-forum (credits to @eloelo)
- Ik kijk het meeste uit naar deze act:
- Reden:

voor mij:
- Ik kijk het meeste uit naar deze act: Dirty Honey
- Reden: Hun album/singles kunnen me zeker bekoren. Heerlijke Amerikaanse band met veel potentie. Benieuwd hoe ze live klinken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Voor mij heeft de corona toestand er eigenlijk alleen maar voor gezorgd dat ik veel meer uitkijk naar het festival.
Door jaren thuis te werken heb ik gewoon veel meer tijd om alle bands van de line up te checken, en fan te worden van veel nieuwe bands. Dit is iets wat ik voorheen nauwelijks deed. (en daarnaast blijf ik ook thuiswerken, en af en toe een dagje naar kantoor. terwijl ik voor corona 40 uur per week op kantoor zat)

Ik heb nog nooit zoveel uitgekeken naar een festival als nu.

De zondag is me niet interessant genoeg.
Grappig hoe smaken verschillen, ik vind de zondag interessanter dan alle andere dagen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Voor mij hangt alles af van wat de line-up is. Als die me niet veel zegt, ga ik - mede door de huidige economische toestand - geen geld uitgeven aan een (combi)ticket. De goesting dit jaar zit er wel meer dan ooit in en dat zal wel te maken hebben met het 3 jaar verlangen hiernaartoe. Heb ook 't gevoel dat er een pak vrienden en collega's er ook te vinden zijn, wat voorgaande jaren precies minder was. Des te groter het feestje natuurlijk!

Even gepikt uit het Pinkpop-forum (credits to @eloelo)
- Ik kijk het meeste uit naar deze act:
- Reden:

voor mij:
- Ik kijk het meeste uit naar deze act: Dirty Honey
- Reden: Hun album/singles kunnen me zeker bekoren. Heerlijke Amerikaanse band met veel potentie. Benieuwd hoe ze live klinken.
Hele moeilijke vraag, één band uitkiezen vind ik echt niet te doen. Misschien Korn, maar daar heb ik al genoeg berichten over geschreven op dit forum denk ik zo. Shinedown was ook wel kanshebber, maar toch heb ik gekozen voor:

- Ik kijk het meeste uit naar deze act: Spiritbox
- Reden: Hun debuut album is heel sterk, en ik kan niet wachten om deze band eindelijk aan het werk te zien. Er zijn weinig optredens waar ik graag een beetje vooraan wil staan, maar dit is er zeker 1 van. Ook benieuwd hoe ze zullen groeien de komende jaren. ben ook lang niet (of nog nooit) zo hyped geweest voor een nieuwe band die pas net bestaat. Echt zo'n pareltje die laag op de line up staat en ik wellicht nooit had gekend zonder dit forum. Heb mijn vrienden ook doodgegooid met deze band tot dat ze er gek van werden, dus die zijn ook fan nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik kijk het meeste uit naar: Tiamat
reden: er staat aangekondigd dat ze vooral nummers spelen van Wildhoney en Clouds. Wildhoney staat al jaren in m'n top 10 beste albums aller tijden.
Overigens vind ik het ook geen straf als ze nieuwer of ander werk spelen.
Ah goede tip! Ga ze volgende week op Sweden Rock meepakken, op Graspop clashen ze een beetje vervelend. In a Dream vind ik een erg tof nummer maar de rest van het materiaal ken ik wat minder of pakt me wat minder. Dus ga me live eens goed laten verrassen
 
  • Leuk
Waarderingen: gmm033

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Voor mij heeft de corona toestand er eigenlijk alleen maar voor gezorgd dat ik veel meer uitkijk naar het festival.
Door jaren thuis te werken heb ik gewoon veel meer tijd om alle bands van de line up te checken, en fan te worden van veel nieuwe bands. Dit is iets wat ik voorheen nauwelijks deed. (en daarnaast blijf ik ook thuiswerken, en af en toe een dagje naar kantoor. terwijl ik voor corona 40 uur per week op kantoor zat)

Ik heb nog nooit zoveel uitgekeken naar een festival als nu.


Grappig hoe smaken verschillen, ik vind de zondag interessanter dan alle andere dagen.
Dit geldt ook voor mij. De goesting is alleen meer en meer geworden door de afgelopen twee jaar. Alcatraz vorig jaar was al een ontlading maar komende periode wordt dat nog meer. Veel bands van Graspop al ruim 2 jaar beluisterd in mijn playlists, en nu mogen we het eindelijk live gaan horen! Ik heb echt super veel zin en kan niet wachten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Grote kans dat ook voor mij deze editie de laatste combiticket wordt. Heb er wel veel zin in, maar met stijgende prijzen en nu de betaalde parking er bovenop wordt het wel erg prijzig allemaal. Dan liever gewoon een dagticketje en de honderden euro’s die worden bespaard verspreiden door het jaar heen met wat kleinere concerten.

Band waar ik het meest naar uitkijk is Europe. Nog nooit live gezien en de band is zoveel meer dan alleen The Final Countdown. Ze hebben meerdere topalbums gemaakt in die tijd en ze winnen het wat dat betreft van verschillende andere bands die we of al live hebben gezien, of nog een concert van op de planning hebben staan.

Het gehele Final Countdown album is een aanrader, niet alléén het nummer. Daarnaast ook de twee albums die er direct voor en na zaten qua release: Wings of Tomorrow en Out of This World. Ook mooi!
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Grote kans dat ook voor mij deze editie de laatste combiticket wordt. Heb er wel veel zin in, maar met stijgende prijzen en nu de betaalde parking er bovenop wordt het wel erg prijzig allemaal. Dan liever gewoon een dagticketje en de honderden euro’s die worden bespaard verspreiden door het jaar heen met wat kleinere concerten.

Band waar ik het meest naar uitkijk is Europe. Nog nooit live gezien en de band is zoveel meer dan alleen The Final Countdown. Ze hebben meerdere topalbums gemaakt in die tijd en ze winnen het wat dat betreft van verschillende andere bands die we of al live hebben gezien, of nog een concert van op de planning hebben staan.

Het gehele Final Countdown album is een aanrader, niet alléén het nummer. Daarnaast ook de twee albums die er direct voor en na zaten qua release: Wings of Tomorrow en Out of This World. Ook mooi!
Het is daarnaast ook nog eens een hele sympathieke band als je het mij vraagt: geen kapsones en veel lol. En voor mij de band waar alles mee begon (hoe vaak ik niet The Final Countdown heb geplaybackt met vriendjes tijdens de schoolplaybackshows...?)
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
mooie aan final countdown is dat iedereen hem kent. Prachtig moment als die eerste tonen van dat nummer over de volle wei gaan. En dan wordt er zelfs tot op de achterste wc meegezongen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken