Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Airbourne is nu ook niet zo speciaal, toch? Geen idee waarom Pukkelpop en Werchter ze per se willen boeken.
Ze willen graag AC/DC maar dat lukt uiteraard niet, dus dan boek je maar Airbourne :)

Vind het ook niet zo'n bijzondere band, maar wel leuke dagopvulling.
hun show op Fortarock was wel grappig, toen de gitarist heel hoog in de geluidsmast was geklommen om daar zijn solo te spelen
 
  • On fire
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Wat is in jullie ervaring een mooie tijd om aan te komen op Graspop op donderdagochtend, ervanuitgaande dat je rond 12 uur op het terrein wilt zijn en voor die tijd nog naar de camping lopen en je tent opzetten enz.

Vind het heel moeilijk in te schatten hoe lang alles gaat duren met de rijen etc. Vooral nu je je bandje kan halen op de Boneyard zelf.

Vorige editie gingen we de avond ervoor al, maar dit keer kan dat niet omdat het grootste deel van mijn vriendengroep geen combiplus ticket heeft.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Wat is in jullie ervaring een mooie tijd om aan te komen op Graspop op donderdagochtend, ervanuitgaande dat je rond 12 uur op het terrein wilt zijn en voor die tijd nog naar de camping lopen en je tent opzetten enz.

Vind het heel moeilijk in te schatten hoe lang alles gaat duren met de rijen etc. Vooral nu je je bandje kan halen op de Boneyard zelf.

Vorige editie gingen we de avond ervoor al, maar dit keer kan dat niet omdat het grootste deel van mijn vriendengroep geen combiplus ticket heeft.
Ja da's voor iedereen nu een beetje gissen natuurlijk, met hun nieuwe methodes om je bandje te verkrijgen.
Zelf verblijf ik in 't Metalpark maar mocht ik op de camping verblijven zou ik toch zorgen dat ik tussen 8 à 9u op de camping sta met m'n spullen. Dan heb je volgens mij ruim genoeg de tijd om je kampeerplek in te richten, je ticket in te wisselen en je buren wat beter te leren kennen bij een eerste verfrissend blikje bier.
Heb je dan nog wat tijd over, kan je al eens door de Metal Fair lopen, maar dan hoef je je niet op te jagen als je tegen klokslag 12u op de festivalwei wilt vertoeven.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Wat is in jullie ervaring een mooie tijd om aan te komen op Graspop op donderdagochtend, ervanuitgaande dat je rond 12 uur op het terrein wilt zijn en voor die tijd nog naar de camping lopen en je tent opzetten enz.

Vind het heel moeilijk in te schatten hoe lang alles gaat duren met de rijen etc. Vooral nu je je bandje kan halen op de Boneyard zelf.

Vorige editie gingen we de avond ervoor al, maar dit keer kan dat niet omdat het grootste deel van mijn vriendengroep geen combiplus ticket heeft.
Ik zou, net als @jonasvh, zo vroeg mogelijk gaan. Ik denk niet dat alles van een leien dakje zal lopen.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Ik zou, net als @jonasvh, zo vroeg mogelijk gaan. Ik denk niet dat alles van een leien dakje zal lopen.
nieuw terrein + personeelstekorten evenementenbranche = best grote kans op rijen inderdaad. Ik ga woensdag al naar de camping in Kasterlee, zodat ik donderdag lekker vroeg kan aanschuiven voor m'n festivalbandje.
 
Laatst bewerkt:

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ben benieuwd of het parkeren

nieuw terrein + personeelstekorten evenementenbranche = best grote kans op rijen inderdaad. Ik ga woensdag al naar de camping in Kasterlee, zodat ik donderdag lekker vroeg kan aanschuiven voor m'n festivalbandje.
Ik ga donderdag ook op tijd vertrekken maar had verwacht dat het vlotter zou gaan dan voorbije edities omdat het festivalbandje verkrijgen nu meer verspreid is. Ik wist niet dat er wegenwerken zijn rond/in Dessel, dus dat valt nog af te wachten hoe dat gaat gaan.
In elk geval ga ik me daar niet veel van aantrekken. Nog 16 keer slapen en dan los uit de bol ???????
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ze willen graag AC/DC maar dat lukt uiteraard niet, dus dan boek je maar Airbourne :)

Vind het ook niet zo'n bijzondere band, maar wel leuke dagopvulling.
hun show op Fortarock was wel grappig, toen de gitarist heel hoog in de geluidsmast was geklommen om daar zijn solo te spelen
En was het de zanger die op pukkelpop 2 maal een sprintje trok waar Usain Bolt (of zoiets) jaloers op zou zijn?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Bedankt voor de tips allemaal over aankomst tijd, denk dat we maar voor een uur of 9-10 gaan, opzich moeten we niet om 12 uur op het terrein zijn, hopelijk wel op tijd voor While she sleeps maar als ik die misloop dan is het maar zo. In ieder geval heel veel zin in. kan echt niet wachten tot graspop. wordt wel weer eens tijd na 3 jaar.
En was het de zanger die op pukkelpop 2 maal een sprintje trok waar Usain Bolt (of zoiets) jaloers op zou zijn?
Nooit op pukkelpop geweest maar kan me die sprintjes wel herinneren ja, is wel een vermakelijke live band. Ik verwacht ze ook wel snel weer op Graspop trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Pauly Robin

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.333
Kan zijn.

Ik heb die op Werchter 2013 gezien, waar die blikken bier op zijn hoofd kapot sloeg.
Ik heb dat die avond op de camping ook geprobeerd. Geen aanrader.

Ik mag hopen dat zijn blikjes voorbereid zijn daarop. Op Alcatraz in 2016 zat ie op de schouders van security en werd ie zo door het publiek gelopen naar het val voor mensen in rolstoelen etc en speelde ie daar ff door, ook heel cool/mooi gedaan
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

epalmans

Nieuw lid
24 mei 2022
4
6
Als soort van pre-party komen we traditiegetrouw met wat vrienden bijeen en houden dan daarbij ook een Graspop/metal quiz.
Zijn er misschien mensen die van op afstand mee willen doen?
Laat maar weten in de comments.

Bij genoeg interesse kan ik dan een livestream opzetten (gratis natuurlijk).
Zal zijn op zaterdagavond 4 juni (tijd volgt).

??

Bekijk bijlage 1631

zie
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik kijk normaal nooit op ticketswap voor een festival maar is dit normaal? Er staan nu bijna 400 combi tickets te koop, prijzen vanaf 190 euro. (dagtickets vanaf 80 euro)

Daarnaast zijn er op Ticketmaster ook gewoon nog steeds combitickets en combi plus tickets beschikbaar. Had verwacht dat die extra tickets die beschikbaar waren gekomen binnen enkele dagen wel weer weg waren maar dat blijkt dus niet het geval. Ze kunnen in ieder geval niet meer spreken van een uitverkochtte editie als dit zo door gaat. Ook vreemd dat ze die tickets niet meer promoten op social media. Je wilt toch dat die gewoon uitverkopen? op de website van Graspop staat er nog steeds dat alles uitverkocht is, terwijl dit niet het geval is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Ik kijk normaal nooit op ticketswap voor een festival maar is dit normaal? Er staan nu bijna 400 combi tickets te koop, prijzen vanaf 190 euro. (dagtickets vanaf 80 euro)

Daarnaast zijn er op Ticketmaster ook gewoon nog steeds combitickets en combi plus tickets beschikbaar. Had verwacht dat die extra tickets die beschikbaar waren gekomen binnen enkele dagen wel weer weg waren maar dat blijkt dus niet het geval. Ze kunnen in ieder geval niet meer spreken van een uitverkochtte editie als dit zo door gaat. Ook vreemd dat ze die tickets niet meer promoten op social media. Je wilt toch dat die gewoon uitverkopen? op de website van Graspop staat er nog steeds dat alles uitverkocht is, terwijl dit niet het geval is.
De vraag is, hoeveel extra tickers zijn er vrijgekomen? Is het veld groter, zo ja hoe groot?
Dacht dat op de oude locatie 60.000 man op kon.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik zie net dat er op de site van graspop een nieuwsbericht is over het vervoer en dat er betalende bussen zijn enz.
Ik heb het nog maar digitaal gelezen. Het kan zijn dat er iets in staat van wegenwerken. Maar nog niet uitgebreid gelezen omdat ik zo meteen door moet. Wat is de kans dat de wegenwerken gedaan zijn tegen graspop. Wat is de kans dat er geen staking is de vrijdag dacht ik. En zullen de wegenwerken invloed hebben op de pendelbussen?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Gaan ze morgen toch Gojira of Ghost voor vrijdag aankondigen?

Of krijgen we nog iets op Woensdag?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Gaan ze morgen toch Gojira of Ghost voor vrijdag aankondigen?

Of krijgen we nog iets op Woensdag?
ik denk gewoon wat informatie over het terrein ofzo. Kans dat het om een verandering op de line up gaat ljkt me heel klein
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Gaan ze morgen toch Gojira of Ghost voor vrijdag aankondigen?

Of krijgen we nog iets op Woensdag?
ik denk een reunie optreden van oceans of sadness omdat Tijs vanneste(de zanger) erbij betrokken is.
bij 20 jaar graspop in 2015 hebben ze die ook een speciale show laten spelen nadat ze in 2011 gesplit waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken