Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
defplay wrote:
Looks like Graspop will be moved to 2022, Aerosmith rescheduled for 2022. New day – Jun19 Graspop Metal Meeting Dessel, Belgium (site does not say year, but just got email for solo concert, this year is 20.06).

well isn’t that interesting…

(site also says Glastonbury JUN 25 btw)

Where do you find this information? I see Graspop is not on their tour schedule on their site and neither is Glastonbury. I definitely hope I will be able to see Aerosmith even if it is in 2022
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
DennisvdBr wrote:

defplay wrote:
Looks like Graspop will be moved to 2022, Aerosmith rescheduled for 2022. New day – Jun19 Graspop Metal Meeting Dessel, Belgium (site does not say year, but just got email for solo concert, this year is 20.06).


well isn’t that interesting…

(site also says Glastonbury JUN 25 btw)

Where do you find this information? I see Graspop is not on their tour schedule on their site and neither is Glastonbury. I definitely hope I will be able to see Aerosmith even if it is in 2022
Het stond gisteren wel op hun site onder "Tour", maar blijkbaar hebben ze het aangepast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het stond gisteren wel op hun site onder “Tour”, maar blijkbaar hebben ze het aangepast.
klopt is afgelopen nacht aangepast.
oa Graspop en Glastonbury zijn van de site verdwenen.
kan niet anders zijn dan dat Aerosmith te vroeg heeft geroepen, mooie leak wel ;)

edit : verplaatsing naar 2022 is volledig legit en officieel inmiddels https://www.aerosmith.com/news?n_id=2635
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
wenteldave wrote:
Het stond gisteren wel op hun site onder “Tour”, maar blijkbaar hebben ze het aangepast.

klopt is afgelopen nacht aangepast.
oa Graspop en Glastonbury zijn van de site verdwenen.
kan niet anders zijn dan dat Aerosmith te vroeg heeft geroepen, mooie leak wel ?

edit : verplaatsing naar 2022 is volledig legit en officieel inmiddels https://www.aerosmith.com/news?n_id=2635

Met nog een mooi gat voor Graspop. Stond gisteren inderdaad nog op hun site.

Uiteraard betekent dit nog niet 100% dat Graspop ook verplaatst wordt, maar wel dat de grote Amerikaanse bands hun conclusies al getrokken hebben.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
gisteren stond op de site van Aerosmith dat ze volgend jaar op 19 juni op graspop komen. 19 juni valt ook op een zondag dus dat kan goed kloppen aangezien ze vorig jaar en dit jaar ook op de zondag het festival zouden afsluiten.

Aangezien graspop nu de zondag afsluiter kwijt zijn geraakt verwacht ik toch zeer binnenkort nieuws van graspop
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Jammer van Aerosmith, maar te verwachten natuurlijk. Er zullen wel snel meer (grote) internationale namen volgen.
En het definieve nieuws van GMM zal ook niet meer lang op zich laten wachten dan (in maart, zoals verwacht).

Ik zou zelf ook tekenen over de optie van Jos, een Graspop XS o.i.d.
Wel met (redelijk) grote Europese namen dan, want enkel met Belgische wordt het toch een nogal trieste bedoening (beetje zoals met Paaspop met enkel Nederlandse namen).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Je zou anders best wel een mooie line up kunnen vormen met enkel Belgische namen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Je zou anders best wel een mooie line up kunnen vormen met enkel Belgische namen.
Nou, laat ik eens m'n best doen dan. :)
Hier een poging tot het programmeren van één volwaardige GMM-dag (incl. alle podia) met enkel Belgische artiesten:

Main Stages 1&2
Channel Zero
Stake
Evil Invaders
Diablo Blvd
King Hiss
Fleddy Melculy
Spoil Engine
Dyscordia 
Cyclone
Ostrogoth
Bütcher
Killer
Sloper

Marquee
Amenra
Aborted
Ancient Rites
Enthroned
Thurisaz
Crimson Falls
Oathbreaker
Wiegedood

Metal Dome
Brides Of Lucifer
Saille
Oceans of Sadness
Wolvennest
Psychonaut
Hemelbestormer
Hybridism

Jupiler Stage
Nasty
Toxic Shock
Leng Tch'e
Do Or Die
Rise And Fall

En vooruit, ik heb ook maar hetzelfde gedaan voor enkel Nederlandse artiesten:

Main Stages 1&2
Ayreon
Within Temptation
Epica
Vandenberg
Delain
Focus
VUUR
Vortex
Xystus
Ex Libris
Autumn
HDK
Sloper

Marquee
God Dethroned
Pestilence
Asphyx
Carach Angren
Legion Of The Damned
Thanatos
Izegrim
Slechtvalk

Metal Dome
Heidevolk
Dool
The Saturnine
Kingfisher Sky
Deinonychus
Officium Triste
The Wounded

Jupiler Stage
Born From Pain
Antidote
The Ex
For I Am King
Cliteater

Zoals je ziet heb ik al aardig mijn best moeten doen voor beide landen, er staan nogal wat namen op die de meesten niet of nauwelijks kennen (incl. ikzelf, wel weer een paar mooie namen ontdekt!).
Wat mij betreft redelijk gelijkwaardige dagen, Nederland heeft wellicht enkele internationaal meer aansprekende namen, terwijl België wellicht in de breedte wat sterker is. Internationaal gezien stellen beide landen echter ook weer niet zo heel veel voor, moet ik helaas concluderen, zeker niet als je 'ons' vergelijkt met landen als Engeland, Duitsland en de Scandinavische landen.

Wel zou ik vrijwel zeker een kaartje kopen voor de Nederlandse dag, maar dat komt vooral door mijn voorliefde voor symfonische metal en natuurlijk Ayreon!
Voor de Belgische dag zou ik onder normale omstandigheden waarschijnlijk wel twijfelen (mede afhankelijk van de prijs), maar gezien onze huidige festivalhonger zou ik natuurlijk niet heel lang hoeven nadenken, er staat dan ook meer dan voldoende om me uitstekend mee te vermaken! :)

Neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat beide dagen behoorlijk schraal overkomen in vergelijking met een 'normale' of Europese GMM-dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Mooie poging! Ik heb ook een overduidelijke voorkeur voor de Nederlandse dag. Toch een pak sterkere bands en ook juist in de breedte sterk met oa Pestilence, God Dethroned, Carach Angren, Dool, Asphyx. Mooi hoor en als kers op de taart de symfonische helden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Geen Carnation in je lijstje???
De opmerking die je wist dat ging komen: "Geen band X in je lijstje? Waar is band Y?" :wink:
Grappige naam wel, Carnation, klinkt stoer, maar betekent 'anjer'. :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
banzai wrote:
Geen Carnation in je lijstje???

De opmerking die je wist dat ging komen: “Geen band X in je lijstje? Waar is band Y?” ?
Grappige naam wel, Carnation, klinkt stoer, maar betekent ‘anjer’. ?

Nou weet je ook hoe de organisatie van Graspop zich voelt :lol:
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
banzai wrote:
Geen Carnation in je lijstje???

De opmerking die je wist dat ging komen: “Geen band X in je lijstje? Waar is band Y?” ?
Grappige naam wel, Carnation, klinkt stoer, maar betekent ‘anjer’. ?

Tja, die Anjerband leek me gewoon wat bekender dan pakweg Saille, Thurisaz of Leng Tch’e. Werkelijk nog nooit van gehoord. :wink:
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Een editie met enkel Belgische bands. Zou kunnen maar ik denk niet met 2 mainstages wegens niet rendabel. Met enkel Jupiler, Metal Dome en evt Marquee is denk ik wel te doen.

Als er ook bands uit andere Europese landen mogen spelen dan is 2 mainstages denk ik wel mogelijk. Judas Priest (ok UK en strict dus geen Europees land maar laat ons er vanuit gaan dat UK wel moet lukken) en Volbeat zijn alvast Europese bands die headliner zijn. Een andere mooie headliner zou Helloween zijn. Ook Accept heeft een schitterend nieuw album uit en passen perfect als grotere band. Verder denk ik aan bands als Hammerfall, Powerwolf, Gojira, Nightwish, Dimmu Borgir, ... Dat al lang geen kleine bands meer zijn.

Zo een Belgische editie klinkt ook als een goed alternatief. Maar Diablo Blvd zoals eerder gezegd zijn al lang gestopt. Al denk ik wel dat die voor Graspop en gezien de omstandigheden graag een eenmalige reünie zouden doen. Mordkaul is trouwens ook iets heerlijk, nieuwe Death metal band met de bassist van Diablo Blvd. Zouden zeker op Graspop mogen staan, volwaardige editie of niet. En Off The Cross ook trouwens.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Set Abominae wrote:

banzai wrote:
Geen Carnation in je lijstje???


De opmerking die je wist dat ging komen: “Geen band X in je lijstje? Waar is band Y?” ?
Grappige naam wel, Carnation, klinkt stoer, maar betekent ‘anjer’. ?

Tja, die Anjerband leek me gewoon wat bekender dan pakweg Saille, Thurisaz of Leng Tch’e. Werkelijk nog nooit van gehoord. ?
Haha, vele bands had ik ook nog niet of nauwelijks van gehoord, maar kwam ik in diverse 'best Belgian metal bands'-lijstjes tegen, zo leer je nog eens wat! :-D
De drie die jij noemt hebben overigens allen al eerder op GMM gestaan, en Saille staat vooralsnog dit jaar gepland op Alcatraz.
Best een aanrader trouwens, dat Saille, evenals Thurisaz (als je je een beetje thuis voelt in de symphonic/atmospheric black/death/doom hoek). Saillant (doch nutteloos) detail: beide bands zijn vernoemd naar letters/runen in historische alfabetten (resp. het oud-Ierse Ogham en het oud-Germaanse Futhark).
Leng Tch’e zit in de grindcore-hoek, en is niet zo mijn ding.
Carnation kende ik eerlijk gezegd ook niet, is ook nog een redelijk jonge band blijkbaar (2013)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken