Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Gisteren is het nieuwe album van Epica uitgebracht, Omega.
Heel lekker album weer, moet ik zeggen!
Ik vind chauvinisme over het algemeen maar onnozel en achterhaald, maar stiekem toch wel een beetje trots op deze Limburgse band..
:wink:

Verder nog een interessant rijtje nieuwe albums uitgekomen, van o.a. Architects, Evergrey, Moonspell, Melvins, Alice Cooper, Einherjer, en EP's van Northlane en Of Mice & Men. Die gaan we de komende week ook maar eens beluisteren.

ook download ligt er dit jaar uit !!! maar iron maiden wel weer op download 2022 (11 juni).

Maiden vervangt S.O.A.D. op Download, dat betekent wsl dat ze volgend jaar in juni niet zullen touren in Europe, héééél spijtig ! Zolang Volbeat, Nightwish & Sabaton NIET headlinen ben ik een gelukkig man !!!

Maiden vervangt S.O.A.D. op Download, dat betekent wsl dat ze volgend jaar in juni niet zullen touren in Europe, héééél spijtig ! Zolang Volbeat, Nightwish & Sabaton NIET headlinen ben ik een gelukkig man !!!
:cry: :cry: :cry:

Om het nog even in 2021 sferen te houden. Mijn vertrouwen in 2021 uitgesproken door een zondagticket te halen voor Dynamo Metalfest. Amon Amarth, Candlemass en Jinjer is reden genoeg om 50 piek neer te leggen. Ik heb er zin in!

Inderdaad heerlijk programma. Clutch ook nog. Kan niet wachten om van ArcTanGent terug te komen en dan gelijk door te gaan naar Dynamo Metalfest om die zondag nog mee te maken. Toch jammer dat die zaterdag gemist moet worden, maar scheelt dat ik daarvan al veel namen heb gezien. Amon Amarth wil ik zeer zeker nog een keer zien. Baal er toch stiekem van dat ik hun AFAS-show heb moeten missen.

Volgens Ken19 heeft graspop geprobeerd om het festival te verplaatsen naar Augustus, rond Wacken.
Verder zei hij dat er niet genoeg bands beschikbaar waren voor een gewone editie maar dat hij daar nog wel iets verwacht.

Geen idee of het waar is uiteraard, maar wel een interessante gedachte

Ook zegt hij dat SOAD de vrijdag headliner zou zijn maar dat GMM moest wachten tot werchter Metallica had aangekondigd

Ook zegt hij dat SOAD de vrijdag headliner zou zijn maar dat GMM moest wachten tot werchter Metallica had aangekondigd

Wat had de zomer van 2021 toch een mooi festivalseizoen kunnen zijn :( Zeker als je RATM er nog bij optelt.

Volgens Ken19 heeft graspop geprobeerd om het festival te verplaatsen naar Augustus, rond Wacken.
Verder zei hij dat er niet genoeg bands beschikbaar waren voor een gewone editie maar dat hij daar nog wel iets verwacht.

Geen idee of het waar is uiteraard, maar wel een interessante gedachte

Info van Ken sluit wel aan op de hint van Graspop naar nog een verrassing. Een kleine editie begin augustus schat ik wel realistisch in. Misschien 1 mainstage en twee tenten. Staan toch veel mooie namen op Wacken om uit te putten.

Ken lult uit zijn nek joh.
Die doet altijd heel interessant achteraf maar iedereen kan zeggen dat soad de headliner van vrijdag zou zijn geweest... Nergens op gebaseerd. Lulkoek allemaal met die gast

Ik heb echt een enorm toffe Japanese heavy metalband ontdekt, Ningen Isu (of 人間椅子). Gaan al sinds 1987 mee blijkbaar en hebben ook al 21 studioalbums uitgebracht, maar je bent nooit te oud als band om ontdekt te worden. Heerlijke muziek. De heren hebben vorig jaar hun eerste shows in Europa gedaan met shows in Bochum, Berlijn en Londen. Dat was alles. Hopelijk maken ze met deze bekendheid nu ook de oversteek naar andere Europese landen (take note Melkweg, De Boerderij, De Helling, etc.).
https://www.youtube.com/watch?v=CbI79e5iZKs

Ik heb echt een enorm toffe Japanese heavy metalband ontdekt, Ningen Isu (of 人間椅子). Gaan al sinds 1987 mee blijkbaar en hebben ook al 21 studioalbums uitgebracht, maar je bent nooit te oud als band om ontdekt te worden. Heerlijke muziek. De heren hebben vorig jaar hun eerste shows in Europa gedaan met shows in Bochum, Berlijn en Londen. Dat was alles. Hopelijk maken ze met deze bekendheid nu ook de oversteek naar andere Europese landen (take note Melkweg, De Boerderij, De Helling, etc.).

Goede vondst! Kende deze ook al via een mast, erg goede muziek dat meer aandacht in het Westen verdient.

En voor de geïnteresseerden meer achtergrondinfo over overleden frontman Children of Bodom. Triest verhaal.

https://www.metalsucks.net/2021/03/05/children-of-bodoms-alexi-laiho-cause-of-death-revealed/

En helaas niet de enige die overleden is dit jaar:

Ev808w6WgAAkGjX

Users who are viewing this thread