Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
oke, er vanuit gaan dat SOAD gewoon op RW staat kom ik tot dit:
do. volbeat - amon amarth
vr. faith no more - nightwish
za. judas priest - korn
zo. aerosmith - deep purple

hoor ook niets over mercyful fate, kunnen we die schrappen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
oke, er vanuit gaan dat SOAD gewoon op RW staat kom ik tot dit:
do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

hoor ook niets over mercyful fate, kunnen we die schrappen?

Mooi lijstje! Ik verwacht Amon Amarth zelf als één van de vier headliners van Alcatraz, ze hebben inmiddels ook de meeste data in de tweede helft van de zomer.

Mercyful Fate was al ergens aangekondigd dus die mogen we weer opgeschrijven. SOAD staat in ieder geval niet op Werchter ivm inkorten tour. Hiermee staan ze nog niet automatisch op Graspop maar de kans is wel een stuk groter geworden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
prins wrote:
oke, er vanuit gaan dat SOAD gewoon op RW staat kom ik tot dit:
do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

hoor ook niets over mercyful fate, kunnen we die schrappen?

Mooi lijstje! Ik verwacht Amon Amarth zelf als één van de vier headliners van Alcatraz, ze hebben inmiddels ook de meeste data in de tweede helft van de zomer.

Mercyful Fate was al ergens aangekondigd dus die mogen we weer opgeschrijven. SOAD staat in ieder geval niet op Werchter ivm inkorten tour. Hiermee staan ze nog niet automatisch op Graspop maar de kans is wel een stuk groter geworden.
Mercyful Fate staat inderdaad 4 juni in Duitsland op Mythic festival dus ben bang dat die weer gewoon komen
Vind bovenstaande ook wel een mooi lijstje, al zie ik het niet echt gebeuren, ik denk dat Volbeat gewoon op Werchter staat en ik denk niet dat ze Amon Amarth als headliner neer zullen zetten.

Ik blijf ook echt hopen op SOAD. Al zou ik er geen geld op durven zetten
Nightwish zou voor mij de zwakker headliner in FNM trouwens wel goedmaken

Heb trouwens eens Pucifer opgezet voor het eerst maar klinkt erg goed, zou cool zijn als die ook op Graspop staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik heb het idee dat ze bij Graspop massaal deze kans gepakt hebben en collectief voor het eerst op zomervakantie zijn gegaan. Website niet aangepast, doodse stilte op social media. Een groot contrast met de andere rockfestivals in Europa. Nu is er, 11 maanden voor het festival als je het goed bekijkt ook geen enkele reden om grootst uit te pakken, maar toch. Ik verwacht echt pas begin september nieuw leven vanuit Dessel.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
ik verwacht toch echt wel eerder wat aankondigingen, ze zullen het niet zo doen als hellfest lijkt me, die hun hele line-up in 1 keer geven. meestal worden de headliners apart aangekondigd.
trouwens ik zie dat op hellfest er op de mainstages 8/9 bands spelen per dag, beginnen ze daar eerder of krijgen de bands daar minder speeltijd?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
ik verwacht toch echt wel eerder wat aankondigingen, ze zullen het niet zo doen als hellfest lijkt me, die hun hele line-up in 1 keer geven. meestal worden de headliners apart aangekondigd.
trouwens ik zie dat op hellfest er op de mainstages 8/9 bands spelen per dag, beginnen ze daar eerder of krijgen de bands daar minder speeltijd?
Ik heb even de tijdschema's van 2019 van beide festivals vergeleken, ze beginnen inderdaad wat eerder op Hellfest, om 10:30 iedere dag. Daarnaast krijgen ze ook minder speeltijd, de eerste bands krijgen bijvoorbeeld maar 30 minuten speeltijd terwijl dit op Graspop 40-45 minuten per band is
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.979
2.022
prins wrote:
ik verwacht toch echt wel eerder wat aankondigingen, ze zullen het niet zo doen als hellfest lijkt me, die hun hele line-up in 1 keer geven. meestal worden de headliners apart aangekondigd.
trouwens ik zie dat op hellfest er op de mainstages 8/9 bands spelen per dag, beginnen ze daar eerder of krijgen de bands daar minder speeltijd?

Ik heb even de tijdschema’s van 2019 van beide festivals vergeleken, ze beginnen inderdaad wat eerder op Hellfest, om 10:30 iedere dag. Daarnaast krijgen ze ook minder speeltijd, de eerste bands krijgen bijvoorbeeld maar 30 minuten speeltijd terwijl dit op Graspop 40-45 minuten per band is
Dat is wel heel vroeg.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
loek wrote:

prins wrote:
ik verwacht toch echt wel eerder wat aankondigingen, ze zullen het niet zo doen als hellfest lijkt me, die hun hele line-up in 1 keer geven. meestal worden de headliners apart aangekondigd.
trouwens ik zie dat op hellfest er op de mainstages 8/9 bands spelen per dag, beginnen ze daar eerder of krijgen de bands daar minder speeltijd?


Ik heb even de tijdschema’s van 2019 van beide festivals vergeleken, ze beginnen inderdaad wat eerder op Hellfest, om 10:30 iedere dag. Daarnaast krijgen ze ook minder speeltijd, de eerste bands krijgen bijvoorbeeld maar 30 minuten speeltijd terwijl dit op Graspop 40-45 minuten per band is

Dat is wel heel vroeg.

Vond het op gmm al vroeg, 10u30 man, dat is bijna niet mogelijk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Hunter Gatherer is toch even wennen. Ik merk wel dat dit album goede popinvloeden heeft. Zeker bij A Secret Door (met Corey Taylor) moest ik er goed inkomen. Gun is ook een prachtig rustig nummer van welke ik denk dat die live veel indruk kan maken.
Dit heeft morgen zeker nog een luisterbeurt nodig, maar voorlopig ben ik positief gestemd.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Hunter Gatherer is toch even wennen. Ik merk wel dat dit album goede popinvloeden heeft. Zeker bij A Secret Door (met Corey Taylor) moest ik er goed inkomen. Gun is ook een prachtig rustig nummer van welke ik denk dat die live veel indruk kan maken.
Dit heeft morgen zeker nog een luisterbeurt nodig, maar voorlopig ben ik positief gestemd.

Ik heb me er ook aan gewaagd. Zeker een heel goed album! Voor mij staan Collosus, Child en Gun nu bovenaan van beste nummers, die ik ook graag volgend jaar live zou willen zien!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007


En we zijn los! :)
Cult of Fire klinkt lekker! :cool:
Nog iemand aanwezig op de 'festival grounds'?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Nog iemand aanwezig op de ‘festival grounds’?
Allereerst veel plezier! Zelf niet aanwezig, vooral omdat het digitaal is en het overwegend concerten zijn die ik zelf op kan zoeken. Ik weet dat er ook 'nieuw' materiaal wordt getoond van sommige bands, maar dat weegt niet op (ook al kost het natuurlijk niks). Amenra, Alien Weaponry, Avatar (vermoed Alcatraz), Heidevolk, Der Weg Einer Freiheit, Nytt Land, Sabaton en Primordial zijn toch best prima. Ik ken er toch een paar niet, dus daar ga ik nog wel even naar luisteren.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.423
629
Into The Grave verplaatst naar juni.
Tbh ik zie het nu toch best gebeuren dat die SOAD hebben gestrikt. Geen NL show meer, ineens naar juni, een weekje na Download.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Into The Grave verplaatst naar juni.
Tbh ik zie het nu toch best gebeuren dat die SOAD hebben gestrikt. Geen NL show meer, ineens naar juni, een weekje na Download.

Is SOAD niet te groot voor Into The Grave of Into The Grave te klein voor SOAD?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.423
629
Pim wrote:
Into The Grave verplaatst naar juni.
Tbh ik zie het nu toch best gebeuren dat die SOAD hebben gestrikt. Geen NL show meer, ineens naar juni, een weekje na Download.

Is SOAD niet te groot voor Into The Grave of Into The Grave te klein voor SOAD?
Dat festival verbaast me al jaren met de namen, locatie en alles wat ze erheen regelen. Het zou me nog niet eens zo veel verbazen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Into The Grave verplaatst naar juni.
Op naar Alcatraz (en ook ITG zelf natuurlijk)! Aparte keuze om twee maanden eerder te zitten. We zagen het eerst al met Dynamo die het precies andersom doet. Zij gaan veel later zitten. Het doet me wel vermoeden dat ze een grote vis hebben gevangen (inderdaad zoals SOAD, al ben ik het daar met Koekdoos eens), maar kan er ook naast zitten.

Ook nog eens tijdens Rock Am Ring dus denk dat je daar ook naar namen mag gaan kijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Uh oke. Dit zag ik dus absoluut niet aan komen. Dan kan ik vanuit Leeuwarden dus direct door rijden naar Metal Park.. line-up zal dan wel erg veel overlap gaan hebben met Graspop. In ieder geval kunnen we nu naar Alcatraz!!

Maar Soad is echt te groot voor hen hoor. Bands als Powerwolf en Devin Townsend headlinen daar. Er was ooit sprake van een andere locatie buiten Leeuwarden, groter. Dus misschien verhuizen ze en springen in het gat dat Fortarock heeft achtergelaten? Dan kan Soad wel.
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Vanmorgen heb ik op facebook gezien dat Faith No More Graspop had toegevoegd als evenement, wat nu weg lijkt te zijn. Nu pas tijd om te posten. Iig lijkt het erop dat er snel nieuwe namen komen.

Het lijkt mn screenshot niet in te voegen als afbeelding >_<
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Vanmorgen heb ik op facebook gezien dat Faith No More Graspop had toegevoegd als evenement, wat nu weg lijkt te zijn. Nu pas tijd om te posten. Iig lijkt het erop dat er snel nieuwe namen komen.

Het lijkt mn screenshot niet in te voegen als afbeelding >_<
Dat zou mij een enorm gelukkige mensch maken.

Trouwens, iemand die hier de kansen voor The Distillers en Electric Wizard op Graspop kan inschatten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken