Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.415
Nog even op het "We will be back" van Slipknot (en Nikita) terug te komen. Dat roept Corey zo ongeveer na iedere show natuurlijk. Daar valt geen touw aan vast te knopen. Zal me niks verbazen als hij het zegt bij de laatste show van Slipknot ooit.

En ook, bedankt voor het voor mij opnemen, Brothers of Metal!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
xydroh wrote:

nikita wrote:

xydroh wrote:

kaiser wrote:

ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten


Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.


Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.


Eerder zullen accepteren?! Als je Gojira nu van 1 ding niet kan betichten is het wel grootheidswaanzin gezien hun positie op graspop vorig jaar.


Tuurlijk, grootheidswaanzin hebben ze niet maar objectiefgezien heeft alcatraz even veel bezoekers als de lokerse feesten. Waarom zullen ze dan niet voor een headlineplaats gaan?

Gojira zou idd de ideale headliner zijn voor Alcatraz gezien ze de laatste jaren voorkeur hebben op kleinere kwalitatieve bands ipv opgeblazen ego’s dat te veel geld vragen maw. Limp bizkit
Limp Bizkit vind ik best moeilijk in te schatten, in 2012 waren ze headliner van Graspop maar in 2018 stonden ze op de mainstage om 17:30. Hoe groot zijn die nou eigenlijk?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.415
Oh, en Korpiklaani was echt een misser vorig jaar. Denk niet dat dat veel verbeterd is in een jaar tijd om ze weer op Graspop toe te laten. Dan zie ik zelf ook liever Finntroll.
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
[Limp Bizkit vind ik best moeilijk in te schatten, in 2012 waren ze headliner van Graspop maar in 2018 stonden ze op de mainstage om 17:30. Hoe groot zijn die nou eigenlijk?]

Ik denk dat het feit dat ze er nog nooit hadden gestaan voor 2012 en dat ze nog een jonge headliner moesten plaatsen naas Ozzy en G'n'R in combinatie met een te kort aan headliners hen die spot heeft opgeleverd
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Nog even op het “We will be back” van Slipknot (en Nikita) terug te komen. Dat roept Corey zo ongeveer na iedere show natuurlijk.

Hahaha, laat die 'zo ongeveer' maar weg, hij roept dat inderdaad ALTIJD! Vond het wel grappig omdat dat over Sabaton gemeld werd. Hij heeft trouwens ook beloofd omdat we hen al 20 jaar omarmen dat ze nog 20 jaar voortdoen, waarna hij meteen iets zei à la 'I probably shouldn't have said/promised something like that' :lol:

Daar valt geen touw aan vast te knopen. Zal me niks verbazen als hij het zegt bij de laatste show van Slipknot ooit.

Met al die reünies tegenwoordig, is dat misschien nog steeds eerlijker dan al die 'the very last time ever and now for real-tours' van sommige anderen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Ik vind sowieso dat hier vaak erg veel aandacht is voor wat artiesten tijden hun show roepen, alsof daar iets uit op te maken valt. Ik kan mij zelf niet herinneren dat daar ooit een bevestiging uit voort is gekomen (correct me if I'm wrong). Meestal roepen die gasten maar wat denk ik, zelfs al weten ze dat ze van de zomer op Graspop gaan staan, dan zullen ze daar in de opwinding van zo'n show nauwelijks mee bezig zijn denk ik. Hoe dan ook, ik wil geen azijnpisser zijn, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft daar telkens zoveel aandacht aan te besteden hier.

Edit: tenzij jullie dat allemaal heel leuk vinden om te doen natuurlijk, ga dan vooral door :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.415
Ik vind sowieso dat hier vaak erg veel aandacht is voor wat artiesten tijden hun show roepen, alsof daar iets uit op te maken valt. Ik kan mij zelf niet herinneren dat daar ooit een bevestiging uit voort is gekomen (correct me if I’m wrong). Meestal roepen die gasten maar wat denk ik, zelfs al weten ze dat ze van de zomer op Graspop gaan staan, dan zullen ze daar in de opwinding van zo’n show nauwelijks mee bezig zijn denk ik. Hoe dan ook, ik wil geen azijnpisser zijn, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft daar telkens zoveel aandacht aan te besteden hier.
We hebben niks beters om over te praten, op het moment. Zie dit maar als iets om de tijd te doden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Ik vind sowieso dat hier vaak erg veel aandacht is voor wat artiesten tijden hun show roepen, alsof daar iets uit op te maken valt. Ik kan mij zelf niet herinneren dat daar ooit een bevestiging uit voort is gekomen (correct me if I’m wrong). Meestal roepen die gasten maar wat denk ik, zelfs al weten ze dat ze van de zomer op Graspop gaan staan, dan zullen ze daar in de opwinding van zo’n show nauwelijks mee bezig zijn denk ik. Hoe dan ook, ik wil geen azijnpisser zijn, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft daar telkens zoveel aandacht aan te besteden hier.

Edit: tenzij jullie dat allemaal heel leuk vinden om te doen natuurlijk, ga dan vooral door
1f609.svg

Vandaar dat ik het grappig vond om dat ook van Slipknot te melden. We'll be back (soon of gewoon) is heel weinig zeggend. Tenzij er iets specifieker wordt gemeld als 'we'll be back this summer' of 'see you at ... (festival)' wat ze heeeeel soms wel eens doen, zegt dat weinig. Dat Apocalyptica melding maakt van een tour in het najaar waarvan de ticketverkoop over 2 weken start, is dan weer lekker concreet, daar ben ik wel iets mee ;) Al zegt dat nog steeds niet veel over hun al dan niet aanwezig zijn op GMM.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.389
5.085
Dr. Hannibal wrote:
Ik vind sowieso dat hier vaak erg veel aandacht is voor wat artiesten tijden hun show roepen, alsof daar iets uit op te maken valt. Ik kan mij zelf niet herinneren dat daar ooit een bevestiging uit voort is gekomen (correct me if I’m wrong). Meestal roepen die gasten maar wat denk ik, zelfs al weten ze dat ze van de zomer op Graspop gaan staan, dan zullen ze daar in de opwinding van zo’n show nauwelijks mee bezig zijn denk ik. Hoe dan ook, ik wil geen azijnpisser zijn, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft daar telkens zoveel aandacht aan te besteden hier.

Edit: tenzij jullie dat allemaal heel leuk vinden om te doen natuurlijk, ga dan vooral door
1f609.svg


Vandaar dat ik het grappig vond om dat ook van Slipknot te melden. We’ll be back (soon of gewoon) is heel weinig zeggend. Tenzij er iets specifieker wordt gemeld als ‘we’ll be back this summer’ of ‘see you at … (festival)’ wat ze heeeeel soms wel eens doen, zegt dat weinig. Dat Apocalyptica melding maakt van een tour in het najaar waarvan de ticketverkoop over 2 weken start, is dan weer lekker concreet, daar ben ik wel iets mee
1f609.svg
Al zegt dat nog steeds niet veel over hun al dan niet aanwezig zijn op GMM.
Volbeat deed het voor Pinkpop dit jaar geloof ik.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.797
Apocalyptica doet in het najaar een co-headline tour met Epica, genaamd de 'Epic Apocalypse Tour'. Tot nu toe is er één show bekend, namelijk op 11 december in de Afas in Amsterdam. Kaartverkoop is al een paar weken terug begonnen. En ja, ik heb al kaarten. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
wenteldave wrote:

omanido wrote:

wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.


En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma…
1f609.svg



Graspop is pas echt een feest, als Wenteldave niet is geweest. Amai, wat een azijnpisser zeg! En gelukkig is die kans dit jaar MEGA-groot. En Alestorm…..GEWELDIG LEUK!!


Je kan wel erg diep zinken door op de man te gaan spelen… Overigens ben ik natuurlijk van de partij, maar dat zal je wel minder vinden.

Grappig, je merkt dat wel vaker…..als lieden tegengas krijgen bedoelden ze het altijd nèt anders en zijn ze diep beledigd. Maakt niet uit. Er gebeurt hier toch weinig positiefs. Trend is altijd hetzelfde….waar blijvej de namen, wat een waardeloze namen, wat een beroerde timetabel, nou…het viel allemaal weer enorm tegen…en wie blijken uit in dit soort posts…….Dave en Set. Dit is geen plek voor mij. Ik vind het elk jaar een feest, door de miziek maar vooral voor de sfeer!
Je slaat de plank toch wel volledig mis, @omanido.
Ik weet niet met wie of wat je in de war bent, maar volgens mij ben ik juist steeds een van degenen die het meest enthousiast is over de line-up van GMM. Sterker nog, GMM is voor mij het enige festival waarvoor ik zelfs blind een Combi-ticket zou kopen (à la Hellfest), er staat voor mij altijd meer dan genoeg (meestal zelfs teveel) wat ik wil zien en horen. Ik heb mijn Combi Plus-tickets dan ook gelijk op de eerste dag van de voorverkoop gekocht (2 dagen eerder dan jij, maar dat terzijde).
Zeiken over headliners of de rest van de line-up zul je mij nooit horen doen, ik concentreer me vooral op de bands die mij wel bekoren of interesseren en dat zijn er heel veel!).
Wat mij betreft is iedere band of artiest welkom (zolang het geen extreemrechtse of andere klootzakken zijn..), al zou Taylor Swift headlinen..
Door mijn brede muzieksmaak zijn er maar heel weinig bands die ik niet op GMM zou willen gaan zien, maar de keerzijde daarvan is zoals vaker gezegd wel dat ik ieder jaar weer vele clashes te betreuren heb (maar daar is niets aan te doen helaas).

Ik daag je dan ook uit om op mijn profielpagina te zoeken naar oude berichten waarin ik klaag over de line-up van GMM.
Ja, ik en velen hier raken wel eens ongeduldig over het uitblijven van bekendmakingen, of klagen weleens over clashes in de time table, maar dat is juist puur uit enthousiasme en passie over het festival en de line-up.
Ik ervaar dit forum als heel prettig en positief, waar vrijwel iedereen met respect met elkaar omgaat, ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens (zou ook zeer saai worden als dat het geval was).

Eigenlijk komt de enige negativiteit die ik hier de laatste tijd bespeur eerlijk gezegd juist van jou. Ik zou je dan ook willen aanraden om niet zo belerend te doen over hoe anderen een festival moeten beleven, en niet iedere post even serieus te nemen (humor is ook een van de dingen die een forum leuk en gezellig maken en houden). Het zou je ook sieren als je zou toegeven dat je de post van wenteldave compleet verkeerd begrepen had, en je je excuses zou aanbieden.
Verder staat het je natuurlijk compleet vrij om, als je de inhoud van dit forum niet bevalt, zelf interessante informatie, opinies of discussiepunten in te brengen.
Maar ga hier niet in het wilde weg mensen onterecht en ongegrond beschuldigen van negativiteit. Je mag mij best bekritiseren als ik mij daaraan schuldig zou maken, maar kom dan wel met goede redenen..
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Heb de regels niet gelezen maar is het verplicht om hier de hele tijd positief te zijn dan?
Als je het een kut programma vind dan vind je het lekker een kut programma toch?

Ps ik begreep dat Dave daarmee een geintje maakt hoor maar al meende hij het wel serieus... Nou en?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Heb de regels niet gelezen maar is het verplicht om hier de hele tijd positief te zijn dan?
Als je het een kut programma vind dan vind je het lekker een kut programma toch?

Ps ik begreep dat Dave daarmee een geintje maakt hoor maar al meende hij het wel serieus… Nou en?
Nee hoor, negatief zijn over het programma of wat dan ook mag zeker, dat is ieders keuze (en anderen hebben de keuze daar al dan niet op te reageren).
Die mensen zijn hier echter wel duidelijk in de minderheid.
Ik (en wenteldave) behoren er in ieder geval zeker niet bij, dus die valse beschuldigingen slaan nergens op.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Heb de regels niet gelezen maar is het verplicht om hier de hele tijd positief te zijn dan?
Als je het een kut programma vind dan vind je het lekker een kut programma toch?

Ps ik begreep dat Dave daarmee een geintje maakt hoor maar al meende hij het wel serieus… Nou en?

Dit vooral ja. Ik waardeer jou kijk erop hoor Set, en het is goed dat misverstanden even rechtgezet worden... Maar laten we vooral niet doen alsof het wel een probleem zou zijn wanneer men de hele boel wel kut zouden vinden. Dat mag ook gewoon.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
[video]https://www.youtube.com/watch?v=jxJcj07Ue_E[/video]
WhoopWhoop. Hopelijk namen zoals Sabaton, Floor Jansen, Korn, Faith No More voortaan in de buurt, i.p.v. Amsterdam.
Deze namen staan ook wel in 013 Tilburg, maar daar kunnen maar 3000 man in.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
pisser wrote:
Heb de regels niet gelezen maar is het verplicht om hier de hele tijd positief te zijn dan?
Als je het een kut programma vind dan vind je het lekker een kut programma toch?

Ps ik begreep dat Dave daarmee een geintje maakt hoor maar al meende hij het wel serieus… Nou en?

Dit vooral ja. Ik waardeer jou kijk erop hoor Set, en het is goed dat misverstanden even rechtgezet worden… Maar laten we vooral niet doen alsof het wel een probleem zou zijn wanneer men de hele boel wel kut zouden vinden. Dat mag ook gewoon.
Mijn excuses als ik die indruk ooit heb proberen te wekken, dat is echt het laatste dat ik zou willen.. :wink:
Maar laten we elkaar aub wel in onze waarde, zonder mensen ongegrond te gaan beschuldigen van iets, en zomaar dingen uit het luchtledige te gaan roepen, zonder ook maar enige voorkennis van dit forum en de bezoekers ervan..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.415
WhoopWhoop. Hopelijk namen zoals Sabaton, Floor Jansen, Korn, Faith No More voortaan in de buurt, i.p.v. Amsterdam.
Deze namen staan ook wel in 013 Tilburg, maar daar kunnen maar 3000 man in.
Mooi hoor. Zesduizend staanplaatsen en drieduizend zitplaatsen. Zou inderdaad leuk zijn als er zulke acts komen. Enige nadeel (voor mij in ieder geval) is dat de Brabanthallen niet heel erg lekker bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Geloof dat je twintig minuten moet lopen voordat je er bent. Niet optimaal, maar valt waarschijnlijk wel te overbruggen...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.389
5.085
graspop20 wrote:
WhoopWhoop. Hopelijk namen zoals Sabaton, Floor Jansen, Korn, Faith No More voortaan in de buurt, i.p.v. Amsterdam.
Deze namen staan ook wel in 013 Tilburg, maar daar kunnen maar 3000 man in.

Mooi hoor. Zesduizend staanplaatsen en drieduizend zitplaatsen. Zou inderdaad leuk zijn als er zulke acts komen. Enige nadeel (voor mij in ieder geval) is dat de Brabanthallen niet heel erg lekker bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Geloof dat je twintig minuten moet lopen voordat je er bent. Niet optimaal, maar valt waarschijnlijk wel te overbruggen…
Dit was al lang bekend, en is al inmiddels geopend. Komt niet veel verder dan K3, Frans Bauer, en dat soort meuk.

Alleen de Blue Man Group is enigzins "groot": https://www.mainstage.nl/agenda/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.415
wenteldave wrote:

graspop20 wrote:
WhoopWhoop. Hopelijk namen zoals Sabaton, Floor Jansen, Korn, Faith No More voortaan in de buurt, i.p.v. Amsterdam.
Deze namen staan ook wel in 013 Tilburg, maar daar kunnen maar 3000 man in.


Mooi hoor. Zesduizend staanplaatsen en drieduizend zitplaatsen. Zou inderdaad leuk zijn als er zulke acts komen. Enige nadeel (voor mij in ieder geval) is dat de Brabanthallen niet heel erg lekker bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Geloof dat je twintig minuten moet lopen voordat je er bent. Niet optimaal, maar valt waarschijnlijk wel te overbruggen…

Dit was al lang bekend, en is al inmiddels geopend. Komt niet veel verder dan K3, Frans Bauer, en dat soort meuk.

Alleen de Blue Man Group is enigzins “groot”.
Niet bepaald meegekregen. Hopelijk komt dat dan in de toekomst.
Maar ik vind Frans Bauer wel passen bij het carnavalliefhebbende Brabant.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.389
5.085
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

graspop20 wrote:
WhoopWhoop. Hopelijk namen zoals Sabaton, Floor Jansen, Korn, Faith No More voortaan in de buurt, i.p.v. Amsterdam.
Deze namen staan ook wel in 013 Tilburg, maar daar kunnen maar 3000 man in.


Mooi hoor. Zesduizend staanplaatsen en drieduizend zitplaatsen. Zou inderdaad leuk zijn als er zulke acts komen. Enige nadeel (voor mij in ieder geval) is dat de Brabanthallen niet heel erg lekker bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Geloof dat je twintig minuten moet lopen voordat je er bent. Niet optimaal, maar valt waarschijnlijk wel te overbruggen…


Dit was al lang bekend, en is al inmiddels geopend. Komt niet veel verder dan K3, Frans Bauer, en dat soort meuk.

Alleen de Blue Man Group is enigzins “groot”.

Niet bepaald meegekregen. Hopelijk komt dat dan in de toekomst.
Maar ik vind Frans Bauer wel passen bij het carnavalliefhebbende Brabant.
We gaan niet vervelend doen over Frans Bauer hé. de Rammstein coverband van Brabant ;).

Maar vooralsnog heb ik het idee dat ze een beetje te hoog van te toren hebben geblazen daar in Den Bosch.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken