Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Ondertussen een video van Graspop over Foreigner. Zal vandaag geen namen worden denk ik zo.
Wel leuke video. Wordt weer een leuk optreden van Foreigner!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Dankzij de data die 3 Doors Down net heeft aangekondigd zou een show op Graspop toch wel heel goed mogelijk kunnen zijn…

Beschikbaarheid is duidelijk geen issue inderdaad! Blijft de vraag of de organisatie deze act überhaupt ziet zitten. Mijn inschatting zou zijn van wel, als dat klopt kan het nu bijna niet meer missen. The Better Life is wel een stukje jeugdsentiment hoor (niet dat ik nou zo oud ben, maar toch, middelbare school tijd enzo). Ik zou er ook zeker heen gaan, 's middags op main in het zonnetje? Lijkt mij best mooi.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Met integraal The better life is de kans zelfs heel groot dat ik zou plooien. Kan ik volgens mij nog steeds van voor naar achter én van achter naar voor meezingen.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
3 doors down is zo'n band die wel op de meeste festivals kan staan (werchter, graspop, lokeren of zelfs iets als rock zottegem), maar de huidige tour data komen inderdaad wel uit met graspop.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
The better life integraal lijkt me wel leuk en zou wat mij betreft ook wel op GMM mogen staan. Maar ik betwijfel of een gemiddelde Graspop ganger echt op 3 doors down zit te wachten. Was al een discussie eerder in dit topic, maar ik zou zeker gaan kijken mochten ze er staan.

Het is natuurlijk zeker geen metal, maar ik denk dat ze wel kanshebbers zijn. Heel The Better Life integraal spelen plus hits lijkt me niet realistisch aangezien ze 45 a 60 min op een podium staan, maar het wordt vast lachen. Voor mij persoonlijk is het sws jeugdsentiment aangezien Away From the Sun het eerste album was dat ik kocht
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
Korplikaani is trouwens ook wel een kanshebber voor Graspop denk ik, ze zijn er voor het laatst geweeest in 2015 en dat vond ik zelf een erg vermakelijk optreden.
Verder zijn ze ook in Europa aan het touren op andere festivals tijdens Graspop

PS. Voor de mensen die naar Sabaton waren: Wat vonden jullie van Amaranthe en hebben ze verder nog iets gehint?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Korplikaani is trouwens ook wel een kanshebber voor Graspop denk ik, ze zijn er voor het laatst geweeest in 2015 en dat vond ik zelf een erg vermakelijk optreden.
Verder zijn ze ook in Europa aan het touren op andere festivals tijdens Graspop

PS. Voor de mensen die naar Sabaton waren: Wat vonden jullie van Amaranthe en hebben ze verder nog iets gehint?

Ik zag die show ook, was erg vermakelijk maar toch had ik het idee dat veel mensen voor wodka kwamen en weggingen zodra dat nummer gespeeld was
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Korplikaani is trouwens ook wel een kanshebber voor Graspop denk ik, ze zijn er voor het laatst geweeest in 2015 en dat vond ik zelf een erg vermakelijk optreden.
Verder zijn ze ook in Europa aan het touren op andere festivals tijdens Graspop

PS. Voor de mensen die naar Sabaton waren: Wat vonden jullie van Amaranthe en hebben ze verder nog iets gehint?

Amaranthe was toch niet echt mijn ding, heb zo het gevoel dat ze nog niet hun sound hebben gevonden, zo'n beetje alles door elkaar gesmeten, hard nummer gevolgd door een zacht nummer en dan weer hard maar een lijn is moeilijk te vinden. Hebben trouwens niks gezegd buiten een thank you.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Korplikaani is trouwens ook wel een kanshebber voor Graspop denk ik, ze zijn er voor het laatst geweeest in 2015 en dat vond ik zelf een erg vermakelijk optreden.
Verder zijn ze ook in Europa aan het touren op andere festivals tijdens Graspop

PS. Voor de mensen die naar Sabaton waren: Wat vonden jullie van Amaranthe en hebben ze verder nog iets gehint?

Persoonlijk zou ik liever Finntroll nog eens zien komen. Geleden van 2010 en vind ik muzikaal eigenlijk veel fijner en gevarieerder dan Korpiklaani. Al lijkt de kans klein, zal eerder 2021 worden. Er komt midden augustus een nieuw album aan, maar ze doen een exclusive release show op summer breeze.
Ook Ensiferum is weeral geleden van 2015. Misschien moeten ze nog eens zo'n dagje folk inplannen zoals in 2007, met toen Eluveitie, Korpiklaani, Finntroll, Turisas, Amon Amarth in marquee 1 en tussenin op de main stage nog Children of Bodom, Slayer en Hammerfall. Tot op heden mijn meest vermoeiende festivaldag, maar ooohh zo fijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten
Beide brengen wel een grote productie mee en zullen wel een centje kosten. Kan lokerse feesten dat aan? ik denk dat sabaton alleen al die dag kan dragen, amon amarth lijkt me dan gewoon teveel gespendeerd voor de organisatie
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
loek wrote:
Korplikaani is trouwens ook wel een kanshebber voor Graspop denk ik, ze zijn er voor het laatst geweeest in 2015 en dat vond ik zelf een erg vermakelijk optreden.
Verder zijn ze ook in Europa aan het touren op andere festivals tijdens Graspop

PS. Voor de mensen die naar Sabaton waren: Wat vonden jullie van Amaranthe en hebben ze verder nog iets gehint?

Persoonlijk zou ik liever Finntroll nog eens zien komen. Geleden van 2010 en vind ik muzikaal eigenlijk veel fijner en gevarieerder dan Korpiklaani. Al lijkt de kans klein, zal eerder 2021 worden. Er komt midden augustus een nieuw album aan, maar ze doen een exclusive release show op summer breeze.
Ook Ensiferum is weeral geleden van 2015. Misschien moeten ze nog eens zo’n dagje folk inplannen zoals in 2007, met toen Eluveitie, Korpiklaani, Finntroll, Turisas, Amon Amarth in marquee 1 en tussenin op de main stage nog Children of Bodom, Slayer en Hammerfall. Tot op heden mijn meest vermoeiende festivaldag, maar ooohh zo fijn.
Korplikaani is ook niet echt muziek die ik thuis luister eerlijk gezegd, maar live vind ik het dan wel weer leuk.

Ik ben benieuwd hoe veel van de namen die worden aangekondigd hier al voorbij zijn gekomen, vooral aangezien het aantal bands dat er nog bij moet komen naar mijn idee al een stuk minder is dan het aantal realistische kanshebbers die hier zijn besproken. Helaas zijn er nog maar rond de 30 plekken over op de affiche (die er nog niet eens is)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten

Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.

Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
kaiser wrote:

ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten


Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.

Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.

Eerder zullen accepteren?! Als je Gojira nu van 1 ding niet kan betichten is het wel grootheidswaanzin gezien hun positie op graspop vorig jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:

kaiser wrote:

ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten


Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.


Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.

Eerder zullen accepteren?! Als je Gojira nu van 1 ding niet kan betichten is het wel grootheidswaanzin gezien hun positie op graspop vorig jaar.

Tuurlijk, grootheidswaanzin hebben ze niet maar objectiefgezien heeft alcatraz even veel bezoekers als de lokerse feesten. Waarom zullen ze dan niet voor een headlineplaats gaan?
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
kaiser wrote:

ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten


Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.

Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.

Zou hele mooie aannvulling zijn voor alcatraz, maar heb het vermoeden dat hun line up zo goed als vol zit. Maar zou mooi zijn als het zo zou zijn. Voor hetzelfde komen ze ook gewoon terug naar graspop.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Tuurlijk, grootheidswaanzin hebben ze niet maar objectiefgezien heeft alcatraz even veel bezoekers als de lokerse feesten. Waarom zullen ze dan niet voor een headlineplaats gaan?

Dat zullen ze uiteraard doen, wie niet. Maar dat impliceert wel dat ze de keuze moeten krijgen tussen beide evenementen. Stel dat alleen de Lokerse hen een aanbieding doet voor een subpositie, gaan die mannen niet snel weigeren.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Even op de website van Gojira gezien en in hun tourschema staan zowel vrijdag als zondag pinkpop. Dus de vrijdag zou misschien wel mooi uitkomen voor graspop.

FRI, JUN 19
MEGALAND
LANDGRAAF, NETHERLANDS

SUN, JUN 21
PINKPOP
LANDGRAAF, NETHERLANDS
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
nikita wrote:

xydroh wrote:

kaiser wrote:

ironman8630 wrote:
Sabaton en Amon Amarth zullen wsl samen staan op lokerse feesten


Ik zie Gojira ook nog wel als kanshebber voor Lokeren.


Zie dit dan eerder als een alcatraz headliner, denk dat ze dit al eerder zullen accepteren dan een vermoedelijek sub positie op de lokerse feesten.


Eerder zullen accepteren?! Als je Gojira nu van 1 ding niet kan betichten is het wel grootheidswaanzin gezien hun positie op graspop vorig jaar.

Tuurlijk, grootheidswaanzin hebben ze niet maar objectiefgezien heeft alcatraz even veel bezoekers als de lokerse feesten. Waarom zullen ze dan niet voor een headlineplaats gaan?

Gojira zou idd de ideale headliner zijn voor Alcatraz gezien ze de laatste jaren voorkeur hebben op kleinere kwalitatieve bands ipv opgeblazen ego's dat te veel geld vragen maw. Limp bizkit
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken