Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Jammer dat Aryeon sowieso niet komt dan...
Ik zag ook dat Dynamo Metal Fest iets bijzonders heeft staan.
"Bay Area Interthrashional", een soort project met verschillende Thrashartiesten...maar dit zal ook wel exclusief zijn..
[video]https://www.youtube.com/watch?v=lX1F1DGulYE[/video]
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik zag ook dat Dynamo Metal Fest iets bijzonders heeft staan.
“Bay Area Interthrashional”, een soort project met verschillende Thrashartiesten…maar dit zal ook wel exclusief zijn..
Geheid exclusief. Dit is aardig bijzonder, denk ik. We mogen zelf stemmen op wat we willen horen, dus dat is ook top. Ik heb hier stiekem best veel zin in, al zijn het natuurlijk wel covers die je gaat horen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
graspop20 wrote:
Ik zag ook dat Dynamo Metal Fest iets bijzonders heeft staan.
“Bay Area Interthrashional”, een soort project met verschillende Thrashartiesten…maar dit zal ook wel exclusief zijn..


Geheid exclusief. Dit is aardig bijzonder, denk ik. We mogen zelf stemmen op wat we willen horen, dus dat is ook top. Ik heb hier stiekem best veel zin in, al zijn het natuurlijk wel covers die je gaat horen.
Lijkt inderdaad exclusief te zijn.
Niet helemaal duidelijk overigens (heb niet hele filmje gekeken) of Exodus zelf ook een rol speelt in die Bay Area Interthrashional show. Exodus staat zelf nl. ook apart op het affiche met een speciale show, waarin ze debuut Bonded By Blood integraal spelen.

Verder is vandaag ook Cradle Of Filth aan de line-up toegevoegd, wat het voor mij ineens weer een heel stuk interessanter maakt (met verder ook nog o.a. Beast In Black, Jinjer).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
je kunt nu iedere dag wel iets verwacht, maar namen denk ik (net als elk jaar) eind januari en ongeveer half maart de laatsten.
zag op de site nu dat de vipdeks zijn uitverkocht (op vrijdag na) en dat de openingsdatum van de onlineshop is verplaatst naar begin februari.
Na deze comment hebben ze besloten met de dagelijkse posts te stoppen blijkbaar ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

graspop20 wrote:
Ik zag ook dat Dynamo Metal Fest iets bijzonders heeft staan.
“Bay Area Interthrashional”, een soort project met verschillende Thrashartiesten…maar dit zal ook wel exclusief zijn..


Geheid exclusief. Dit is aardig bijzonder, denk ik. We mogen zelf stemmen op wat we willen horen, dus dat is ook top. Ik heb hier stiekem best veel zin in, al zijn het natuurlijk wel covers die je gaat horen.

Lijkt inderdaad exclusief te zijn.
Niet helemaal duidelijk overigens (heb niet hele filmje gekeken) of Exodus zelf ook een rol speelt in die Bay Area Interthrashional show. Exodus staat zelf nl. ook apart op het affiche met een speciale show, waarin ze debuut Bonded By Blood integraal spelen.

Verder is vandaag ook Cradle Of Filth aan de line-up toegevoegd, wat het voor mij ineens weer een heel stuk interessanter maakt (met verder ook nog o.a. Beast In Black, Jinjer).
Ik denk dat Exodus ook wel een nummertje (van een andere artiest) gaat spelen op de set. Er is verder niet echt gehint naar Exodus, wat betreft die set.
De line-up is over het algemeen weer sterk. Ik kan niet wachten!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het blijft wel erg rustig aan het GMM20-front!!!???
Niets vreemds aan, loopt vrijwel parallel aan afgelopen jaar:

Afgelopen jaar:
22-10 headliner 1 (Within Temptation)
23-10 headliner 2 (Slipknot)
25-10 worp 1 (48 namen)
30-10 headliner 3 (KISS)
31-10 worp 2 (7 namen)
6-12 worp 3 (23 namen)
30-1 worp 4 (13 namen, Atreyu valt later weer weg)
3-4 worp 5 (13 namen) + podiumindeling
12-4 blokkenschema
totaal: 106 bands

Komend jaar (tot nu toe):
7-11 headliner 1 (Iron Maiden)
8-11 headliner 2 (Judas Priest)
12-11 worp 1 (74 namen)
6-12 headliner 3 (Aerosmith)
9-12 headliner 4 (Faith No More)
11-12 worp 2 (14 namen)
totaal: 92 bands

Gewoon nog weekje of 2 wachten dus waarschijnlijk..

Ik ga nog steeds uit (misschien tegen beter weten in) van 4 volledige, volwaardige dagen (i.t.t. 2018).
Dat zou een totaal van ruim 140 bands betekenen, en dus nog zo'n 50 nieuwe namen (30 eind januari, 20 in april?).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
vellahuus wrote:
Het blijft wel erg rustig aan het GMM20-front!!!???

Niets vreemds aan, loopt vrijwel parallel aan afgelopen jaar:

Afgelopen jaar:
22-10 headliner 1 (Within Temptation)
23-10 headliner 2 (Slipknot)
25-10 worp 1 (48 namen)
30-10 headliner 3 (KISS)
31-10 worp 2 (7 namen)
6-12 worp 3 (23 namen)
30-1 worp 4 (13 namen, Atreyu valt later weer weg)
3-4 worp 5 (13 namen) + podiumindeling
12-4 blokkenschema
totaal: 106 bands

Komend jaar (tot nu toe):
7-11 headliner 1 (Iron Maiden)
8-11 headliner 2 (Judas Priest)
12-11 worp 1 (74 namen)
6-12 headliner 3 (Aerosmith)
9-12 headliner 4 (Faith No More)
11-12 worp 2 (14 namen)
totaal: 92 bands

Gewoon nog weekje of 2 wachten dus waarschijnlijk..

Ik ga nog steeds uit (misschien tegen beter weten in) van 4 volledige, volwaardige dagen (i.t.t. 2018).
Dat zou een totaal van ruim 140 bands betekenen, en dus nog zo’n 50 nieuwe namen (30 eind januari, 20 in april?).
In de eerste mail communicatie, waarin de XL editie wordt aangekondigd staat het volgende:
In het totaal zullen meer dan 120 bands aantreden op GMM20.

Dus misschien is 140 dan een beetje te enthousiast. Misschien rond de 30 namen per dag? In de 106 bands van 2019 zitten natuurlijk ook al 11 bands die toen op de donderdag speelden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Op de Graspop site staat bij info over het Festival park het volgende: Het hoofdterrein en het VIP Deck gaan op donderdag open om 14 uur. Op vrijdag, zaterdag en zondag gaat het hoofdterrein samen met de VIP Deck open om 11 uur.

Dus dat wordt op de donderdag geen volledig programma, hoe spijtig ook. Ze zijn ook weer aan het zoeken naar Belgisch talent voor de donderdag, dus ik neem aan dat die wel voor 14:00 zullen spelen in de Metaldome.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Op de Graspop site staat bij info over het Festival park het volgende: Het hoofdterrein en het VIP Deck gaan op donderdag open om 14 uur. Op vrijdag, zaterdag en zondag gaat het hoofdterrein samen met de VIP Deck open om 11 uur.

Dus dat wordt op de donderdag geen volledig programma, hoe spijtig ook. Ze zijn ook weer aan het zoeken naar Belgisch talent voor de donderdag, dus ik neem aan dat die wel voor 14:00 zullen spelen in de Metaldome.

Ja dat is zeker jammer! Gezien de bands die op die dag staan, zijn we alle podia open (staan bijvoorbeeld aantal typische Jupiler Stage boekingen). Dat is dan wel een plus.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ben ook bang dat de donderdag het zelfde zal zijn als 2018. met op de mainstages 3/4 bands een paar op de jupiler stage en metaldome. en dat de marquee dicht blijft.
maar wel dezelfde dagprijs vragen !!!

en nu even doom denken: ook nog een optie waar ik bang voor ben is dat ze op donderdag de marquee gaan gebruiken als voetbalzone. :-x België en nederland spellen allebei op die dag.
laten we dat niet hopen, een metalfestival waar de metal moet plaats maken voor voetbal !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

vellahuus wrote:
Het blijft wel erg rustig aan het GMM20-front!!!???


Niets vreemds aan, loopt vrijwel parallel aan afgelopen jaar:

Afgelopen jaar:
22-10 headliner 1 (Within Temptation)
23-10 headliner 2 (Slipknot)
25-10 worp 1 (48 namen)
30-10 headliner 3 (KISS)
31-10 worp 2 (7 namen)
6-12 worp 3 (23 namen)
30-1 worp 4 (13 namen, Atreyu valt later weer weg)
3-4 worp 5 (13 namen) + podiumindeling
12-4 blokkenschema
totaal: 106 bands

Komend jaar (tot nu toe):
7-11 headliner 1 (Iron Maiden)
8-11 headliner 2 (Judas Priest)
12-11 worp 1 (74 namen)
6-12 headliner 3 (Aerosmith)
9-12 headliner 4 (Faith No More)
11-12 worp 2 (14 namen)
totaal: 92 bands

Gewoon nog weekje of 2 wachten dus waarschijnlijk..

Ik ga nog steeds uit (misschien tegen beter weten in) van 4 volledige, volwaardige dagen (i.t.t. 2018).
Dat zou een totaal van ruim 140 bands betekenen, en dus nog zo’n 50 nieuwe namen (30 eind januari, 20 in april?).

In de eerste mail communicatie, waarin de XL editie wordt aangekondigd staat het volgende:
In het totaal zullen meer dan 120 bands aantreden op GMM20.

Dus misschien is 140 dan een beetje te enthousiast. Misschien rond de 30 namen per dag? In de 106 bands van 2019 zitten natuurlijk ook al 11 bands die toen op de donderdag speelden.
Je hebt gelijk, daar heb ik even misgerekend, ik had de donderdag niet mee moeten tellen.
Dan kom je inderdaad op een ruime 120 uit.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
nu even doom denken: ook nog een optie waar ik bang voor ben is dat ze op donderdag de marquee gaan gebruiken als voetbalzone. België en nederland spellen allebei op die dag.
laten we dat niet hopen, een metalfestival waar de metal moet plaats maken voor voetbal !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat lijkt me wel echt doom denken; en aangezien My dying bride al komt, bieden die tristesse genoeg voor het hele weekend.
Volgens mij hebben ze daar 2 jaar geleden al een handige oplossing voor gecreëerd en dat zag er daar aan het begin van de camping zeer succesvol uit. Mensen kochten drank en eten aan de standjes daar dus betekent zeker geen inkomensverlies tov wanneer ze dat op het terrein zelf uitzendden. Hierdoor vrijwaar je het festivalgebeuren van te veel voetbalinvloed en bied je toch een heel gemakkelijk alternatief voor wie een match wil zien. Ik vond het persoonlijk een hele verbetering tov dat scherm achteraan op het festivalterrein.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hm, dat is toch wel balen inderdaad.. :(
Belachelijk eigenlijk, aangezien tickets voor donderdag even duur zijn als voor de andere dagen.

Maar als ik het goed begrijp gaat dus alleen het hoofdterrein (met Main Stages) later open.
De Metal Plaza (met Marquee, Metal Dome en Jupiler Stage) opent op alle 4 dagen om 10:00.
Hopelijk staat op die stages dan wel een volwaardig programma op donderdag.

Als enkel de Main Stages worden ingekort, scheelt dat zo'n 4 of 5 bands, wat te overzien zou zijn (zeker als er alternatieven op de andere stages staan).
Het jammere van 2018 was echter dat tevens de Marquee de hele dag gesloten bleef op donderdag, wat toch al gauw een band of 8 minder betekent, terwijl ook nog eens de Metal Dome en Jupiler Stage enkele uren later begonnen. Dat tikte behoorlijk aan, met slechts 18 (vooruit, 19 als je 3,5 uur GnR als een 'dubbel' optreden beschouwt) bands tegenover 33 op de andere dagen. Die verhouding mag wel een heel stuk beter dit jaar!

Opvallend genoeg was het juist wel de donderdag waarvan als eerste de VIP-tickets uitverkocht raakten, ondanks de doordeweekse dag i.c.m. het veel kleinere aantal bekende namen, en m.i. minder grote namen in de breedte (plus een zekere Maiden-moeheid die ik lijk te bespeuren?). Ben benieuwd of ook de gewone tickets voor de donderdag als eerste gaan uitverkopen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Als enkel de Main Stages worden ingekort, scheelt dat zo’n 4 of 5 bands, wat te overzien zou zijn (zeker als er alternatieven op de andere stages staan).
Ik denk dat dit wel accuraat is. Als je puur naar het band aantal kijkt (ze zeggen dus minstens 121 bands dit jaar)
Als je dit vergelijkt met de 106 bands van vorig jaar, betekent dit 15 bands extra
ervanuitgaande dat deze op de donderdag erbij komen, en de overige dagen hetzelfde aantal bands heeft als vorig jaar staan er dus minstens 26 bands op de donderdag. Dit is dan iets minder dan de andere dagen maar nog steeds wel flink meer dan in 2018.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Hm, dat is toch wel balen inderdaad..
1f641.svg

Belachelijk eigenlijk, aangezien tickets voor donderdag even duur zijn als voor de andere dagen.

Maar als ik het goed begrijp gaat dus alleen het hoofdterrein (met Main Stages) later open.
De Metal Plaza (met Marquee, Metal Dome en Jupiler Stage) opent op alle 4 dagen om 10:00.
Hopelijk staat op die stages dan wel een volwaardig programma op donderdag.

Als enkel de Main Stages worden ingekort, scheelt dat zo’n 4 of 5 bands, wat te overzien zou zijn (zeker als er alternatieven op de andere stages staan).
Het jammere van 2018 was echter dat tevens de Marquee de hele dag gesloten bleef op donderdag, wat toch al gauw een band of 8 minder betekent, terwijl ook nog eens de Metal Dome en Jupiler Stage enkele uren later begonnen. Dat tikte behoorlijk aan, met slechts 18 (vooruit, 19 als je 3,5 uur GnR als een ‘dubbel’ optreden beschouwt) bands tegenover 33 op de andere dagen. Die verhouding mag wel een heel stuk beter dit jaar!

Opvallend genoeg was het juist wel de donderdag waarvan als eerste de VIP-tickets uitverkocht raakten, ondanks de doordeweekse dag i.c.m. het veel kleinere aantal bekende namen, en m.i. minder grote namen in de breedte (plus een zekere Maiden-moeheid die ik lijk te bespeuren?). Ben benieuwd of ook de gewone tickets voor de donderdag als eerste gaan uitverkopen.

Het zou mij zeer verbazen wanneer de Marque dichtblijft. Met My Dying Bride staat er een perfecte Marque headliner klaar. Ook acts als Vltimas, Exciter en Misphyrming zie ik daar staan, alleen wat vroeger op de dag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Als mijn berekening ongeveer klopt er komen minstens 26 bands op de donderdag, denk ik niet dat dit mogelijk is als de Marque dicht blijft en de mainstages pas open gaan na 14 uur.
Daarnaast is dit natuurlijk het absolute minimum. Normaal zeggen ze volgens mij minstens 100 bands en zoals we vorig jaar gezien hebben kwamen er 106.Dus ik ben benieuwd.

Betekent wel dat de volgende ladingen erg veel namen zullen moeten bevatten die op de donderdag gaan spelen.

EDIT: Over het EK voetbal, Nederland speelt tijdens het optreden van Iron maiden hoogstwaarschijnlijk (om 21:00) dus dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Net ook in het Werchter topic geplaatst - Anti-Flag werd net aangekondigd op Provinssi in Finland, zelfde weekend als Graspop. Kan dus ook perfect een optie zijn voor Graspop. Vind ik zelf wel een leuke punkband, eenmaal live gezien en was wel een bommetje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Net ook in het Werchter topic geplaatst – Anti-Flag werd net aangekondigd op Provinssi in Finland, zelfde weekend als Graspop. Kan dus ook perfect een optie zijn voor Graspop. Vind ik zelf wel een leuke punkband, eenmaal live gezien en was wel een bommetje.
Is inderdaad een goede optie voor Graspop, ze staan zelfs al op de line up :)

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Net ook in het Werchter topic geplaatst – Anti-Flag werd net aangekondigd op Provinssi in Finland, zelfde weekend als Graspop. Kan dus ook perfect een optie zijn voor Graspop. Vind ik zelf wel een leuke punkband, eenmaal live gezien en was wel een bommetje.

Is inderdaad een goede optie voor Graspop, ze staan zelfs al op de line up
1f642.svg
Jesus, was ik volledig vergeten :roll: Checkte ik zelfs nog de site van Anti-Flag zelf (waar dus geen data opstaan voor de zomer) om zeker te zijn dat ze nog nergens stonden, maar dus wel. Nvm :roll:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Hoe groot achten jullie de kans dat Machine Head nog langskomt?
Ze hebben voor het laatst op Graspop gestaan in 2012, ze hebben een Europese tour gepland maar momenteel is de laatste datum in die tour 6 juni. Wellicht dat ze de tour nog verlengen en wat festivals meepakken? Ze hebben nog geen set is België in het lijstje staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken