Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.639
4.945
xydroh wrote:

wenteldave wrote:
Kaarten voor de zaterdag en zondag zijn binnen, dus we zijn er weer bij! Tenacious D is, net zoals by Xydroh, ook binnen.
Tja, het zou kunnen, maar het is niet waarschijnlijk dat Tenacious D er zou staan. Ze hebben natuurlijk wel nummers als “The Metal” en “Beezleboss (The Final Showdown)”, maar ik neem aan dat ze dan ook zoetsappigere nummers als “Hope” zouden spelen en dat moet je op Graspop niet willen.


ik denk dat je nog kan schrikken van het meezingvermogen van metalheads op tenacious d balads. ik verwacht ook 24 februari steevast een hoop zwartgeklede mensen tegen te komen

Oh, dat weet ik wel. Maak er zelf natuurlijk ook gewoon onderdeel van uit. Ik verwacht 23 februari een hoop zwartgeklede mensen tegen te komen (waar ik er zelf dan niet een van ben).
23 februari zal je alvast goed op tijd zijn :) probeer 24 februari
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.841
12.231
wenteldave wrote:

xydroh wrote:

wenteldave wrote:
Kaarten voor de zaterdag en zondag zijn binnen, dus we zijn er weer bij! Tenacious D is, net zoals by Xydroh, ook binnen.
Tja, het zou kunnen, maar het is niet waarschijnlijk dat Tenacious D er zou staan. Ze hebben natuurlijk wel nummers als “The Metal” en “Beezleboss (The Final Showdown)”, maar ik neem aan dat ze dan ook zoetsappigere nummers als “Hope” zouden spelen en dat moet je op Graspop niet willen.


ik denk dat je nog kan schrikken van het meezingvermogen van metalheads op tenacious d balads. ik verwacht ook 24 februari steevast een hoop zwartgeklede mensen tegen te komen


Oh, dat weet ik wel. Maak er zelf natuurlijk ook gewoon onderdeel van uit. Ik verwacht 23 februari een hoop zwartgeklede mensen tegen te komen (waar ik er zelf dan niet een van ben).

23 februari zal je alvast goed op tijd zijn
1f642.svg
probeer 24 februari
Ja, hoor eens. Ik ga gewoon naar de Ziggo Dome, niet naar Vorst Nationaal. Dacht je dat ik Vlaams was?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Hier ook tickets binnen.
Combi Plus + Hotelkamer Devil's Lake + shitload aan munten :)

Had dit jaar eigenlijk voor de bungalow exclusive voor 2 personen op Metal Park willen gaan , die zelfs € 10 goedkoper is dan een hotelkamer, maar beiden waren binnen een half uur al uitverkocht..
Dan maar weer net als afgelopen jaar een hotelkamer op Devil's Lake gekocht.
Ook best prettig eigenlijk. Is wel iets verder weg van het festivalterrein dan Metal Park (resp. 25 en 15 km), maar heeft het voordeel dat het niet uitverkoopt (tenminste dit jaar niet), waardoor vervoer met de shuttlebussen een stuk soepeler verloopt. Ik hoorde van vrienden die op Metal Park verbleven dat ze vaak heel lang moesten wachten voordat ze in een bus konden stappen, terwijl wij meestal gewoon konden instappen, zowel heen als terug.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Had dit jaar eigenlijk voor de bungalow exclusive voor 2 personen op Metal Park willen gaan , die zelfs € 10 goedkoper is dan een hotelkamer, maar beiden waren binnen een half uur al uitverkocht..
.

Man. Was dat een uurtje stressen en vloeken. Een bungalow voor 10 man was onmiddellijk uitverkocht. Dit terwijl we met 3 man om 10 uur online klaar zaten. Het wordt ieder jaar moeilijker en moeilijker om in dat Metal Park binnen te geraken. Uiteindelijk na lang refreshen 2 bungalows van 5 man kunnen booken.

En oh ja, combi en zakken vol tokens besteld :cool:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.639
4.945
26 november komt hellfest met namen.

Dan zullen we meteen ook zien als system of a down op graspop of hellfest staat zondag
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Combitickets, veeel munten, en ook ons verblijf (voor de 3e keer op rij) op een minder gekend maar rustig en proper vakantiepark in de buurt :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.084
8.206
Every accommodation at Metal Park is sold out already

Om toch maar weer die positieve blik erbij te pakken: volgens mij gaat dit elk jaar zo. die accommodations zijn zo weg. Dus als ze een Metallica hebben, willen ze gewoon de trouwe boekers eerst vast hun verblijf laten boeken, en dan daarna pas zo'n knaller bekend maken.
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
Hier ook tickets binnen.
Combi Plus + Hotelkamer Devil’s Lake + shitload aan munten
1f642.svg

Is de Combi Plus het wel waard om alleen je bandje een avondje eerder te hebben? Lijkt me dat die vooral worden ingezet om camping bezoekers eerder toegang te geven zodat op donderdagochtend niet alle bagage de rij onhandelbaar maakt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.084
8.206
Set Abominae wrote:
Hier ook tickets binnen.
Combi Plus + Hotelkamer Devil’s Lake + shitload aan munten
1f642.svg


Is de Combi Plus het wel waard om alleen je bandje een avondje eerder te hebben? Lijkt me dat die vooral worden ingezet om camping bezoekers eerder toegang te geven zodat op donderdagochtend niet alle bagage de rij onhandelbaar maakt.

Tijdens de XL editie van 2018 was de donderdag echt een hel. Ik heb verhalen gehoord van een wachtrij van 4 uur eerder op de dag. En ook tegen de avond was de rij nog lang. Toen stonden wij er namelijk in en hadden we geluk met een wachtrij van maar anderhalf uur. Nu zal het dit jaar wel beter geregeld zijn, maar het is fijn als je de hele wachtrij kan skippen. Hoewel er natuurlijk op de woensdag ook al wel een rij zal zijn, veel zullen die Combi-plus halen denk ik.
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
Tijdens de XL editie van 2018 was de donderdag echt een hel. Ik heb verhalen gehoord van een wachtrij van 4 uur eerder op de dag. En ook tegen de avond was de rij nog lang. Toen stonden wij er namelijk in en hadden we geluk met een wachtrij van maar anderhalf uur. Nu zal het dit jaar wel beter geregeld zijn, maar het is fijn als je de hele wachtrij kan skippen. Hoewel er natuurlijk op de woensdag ook al wel een rij zal zijn, veel zullen die Combi-plus halen denk ik.

Ik weet er alles van, uiteindelijk waren we pas om 21:30u binnen en hadden dus vrijwel de hele donderdag line-up gemist. Maar ik vraag me af of die problemen nu weer gaan spelen, nu ze dus de campingstroom en de mensen die alleen voor het bandje in de rij staan hebben gesplitst.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Hoewel er natuurlijk op de woensdag ook al wel een rij zal zijn, veel zullen die Combi-plus halen denk ik.

Camping gaat om 15u open op woensdag. Volgens mij gaan de wachtrijen zo wel echt goed gespreid zijn. Er zal sowieso een deel volk om 15u klaarstaan, maar er gaan er evengoed gewoon na hun werk tot daar komen, dus tussen 15 en 20u gaat er doorlopend veel volk toekomen lijkt me.

Ik had de opening pas tegen 18u verwacht. Dan verwacht ik ook nog wat entertainment die avond. Toch enkele bands, sowieso die top 100 dan. Feestje in't rock café...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.639
4.945
koekdoos wrote:
Hoewel er natuurlijk op de woensdag ook al wel een rij zal zijn, veel zullen die Combi-plus halen denk ik.

Camping gaat om 15u open op woensdag. Volgens mij gaan de wachtrijen zo wel echt goed gespreid zijn. Er zal sowieso een deel volk om 15u klaarstaan, maar er gaan er evengoed gewoon na hun werk tot daar komen, dus tussen 15 en 20u gaat er doorlopend veel volk toekomen lijkt me.

Ik had de opening pas tegen 18u verwacht. Dan verwacht ik ook nog wat entertainment die avond. Toch enkele bands, sowieso die top 100 dan. Feestje in’t rock café…

Ik hoop echt dat er woensdag enkel belgische bands komen, mogen we toch ook eens wat extra in de verf zitten. Alweer staat er geen enkele belgische band op de lineup.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Set Abominae wrote:
Hier ook tickets binnen.
Combi Plus + Hotelkamer Devil’s Lake + shitload aan munten
1f642.svg


Is de Combi Plus het wel waard om alleen je bandje een avondje eerder te hebben? Lijkt me dat die vooral worden ingezet om camping bezoekers eerder toegang te geven zodat op donderdagochtend niet alle bagage de rij onhandelbaar maakt.
Zeker komen ze het best tot hun recht voor de Boneyard-gasten, maar ik vind het ook fijn om een dag eerder al te arriveren (en eventueel een pre-party mee te pikken), en de volgende dag ontspannen naar het festival toe te gaan.

Dat is ook wel het grote voordeel van de betaalde campings/parken. inchecken gaat vrij soepel, en je komt makkelijk het festival binnen via aparte ingangen. De shuttlebus van Metal Park/Devil's Lake zet je zelfs vlak bij een zij-ingang pal voor de main entrance af. :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.539
Ik hoop echt dat er woensdag enkel belgische bands komen, mogen we toch ook eens wat extra in de verf zitten. Alweer staat er geen enkele belgische band op de lineup.

Couldn't agree more.
Wat Belgische artiesten op het festival betreft, worden die vaak wel in een latere fase aangekondigd. Stukje als opvulmateriaal waar ze nog een gaatje hebben en omdat die nu eenmaal net iets flexibeler vast te leggen zijn kan ik me voorstellen. Maar er mag zeker wat meer aandacht voor Belgische bands komen. Die startavond is daar sowieso een mooie moment voor, maar ook tijdens het festival kunnen enkele bands best wel een mooi publiek trekken!
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
Zeker komen ze het best tot hun recht voor de Boneyard-gasten, maar ik vind het ook fijn om een dag eerder al te arriveren (en eventueel een pre-party mee te pikken), en de volgende dag ontspannen naar het festival toe te gaan.

Dat is ook wel het grote voordeel van de betaalde campings/parken. inchecken gaat vrij soepel, en je komt makkelijk het festival binnen via aparte ingangen. De shuttlebus van Metal Park/Devil’s Lake zet je zelfs vlak bij een zij-ingang pal voor de main entrance af.
1f642.svg

Mja, ik ga er even over nadenken. Aan de ene kant heb ik echt geen zin in een herhaling van het donderdag debacle in 2018, dus dan zou het inderdaad wel nuttig zijn om alleen voor het bandje eerder af te reizen naar Dessel (we staan getrouw bij een boer in de buurt op het gazon). Aan de andere kant betekent het 10 euro meer en een extra logistieke uitdaging om 4 kinderen weer eerder dan voorzien op iemand af te schuiven. De raderen draaien.
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
xydroh wrote:
Ik hoop echt dat er woensdag enkel belgische bands komen, mogen we toch ook eens wat extra in de verf zitten. Alweer staat er geen enkele belgische band op de lineup.

Couldn’t agree more.
Wat Belgische artiesten op het festival betreft, worden die vaak wel in een latere fase aangekondigd. Stukje als opvulmateriaal waar ze nog een gaatje hebben en omdat die nu eenmaal net iets flexibeler vast te leggen zijn kan ik me voorstellen. Maar er mag zeker wat meer aandacht voor Belgische bands komen. Die startavond is daar sowieso een mooie moment voor, maar ook tijdens het festival kunnen enkele bands best wel een mooi publiek trekken!

Is er een lineup voor woensdag dan? Voor zover ik kan zien mag je woensdag niet het festivalterrein op, enkel de Boneyard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken