Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.920
4.072
Het ‘trucje’ met de afbeeldingen klopte volgens mij niet. Dat leidde als ik me goed herinner ook tot namen die uiteindelijk niet aangekondigd werden.
Er waren, als ik het me goed herinner, 2 trucjes met afbeeldingen. Het eerste was het verdwijnen van afbeeldingen op de site - dat bleek niet echt betrouwbaar te zijn omdat bands die er alleen jaren geleden hadden gestaan ook geen afbeelding hadden. Het tweede was een bandfoto link met '2019' in de afbeeldingen en die bleek toch voor 95% correct te zijn. Die overige procenten leken op plannen die last minute toch gewijzigd zijn. Maar bij de volgende releases hadden die foto's al niet-ontcijferbare namen, dus die truc zal niet meer werken dit jaar.

Het verdwijnen van de hele pandpagina's op de website is volgens mij de enige truc die al lang werkt. Ze zetten die tijdelijk onzichtbaar om te updaten de uren voor de aankondiging om dan bij aankondiging weer online te gooien met vernieuwde info.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
nee ik denk het truckje met website.com/bands/bandname/bandname.png maar dit hebben ze opgelost door de namen van de afbeeldingen te veranderen naar iets random zodat het niet meer kan geraden worden. Zo wisten we vorig jaar al vanaf de eerste aankondiging dat Kiss en slipknot headliners waren terwijl die nog even duurden voor aan te kondigen

Er waren, als ik het me goed herinner, 2 trucjes met afbeeldingen. Het eerste was het verdwijnen van afbeeldingen op de site – dat bleek niet echt betrouwbaar te zijn omdat bands die er alleen jaren geleden hadden gestaan ook geen afbeelding hadden. Het tweede was een bandfoto link met ‘2019’ in de afbeeldingen en die bleek toch voor 95% correct te zijn. Die overige procenten leken op plannen die last minute toch gewijzigd zijn. Maar bij de volgende releases hadden die foto’s al niet-ontcijferbare namen, dus die truc zal niet meer werken dit jaar.
Jullie hebben gelijk, er was vorig jaar inderdaad heel even sprake van namen die (veel) te vroeg lekten, maar dat was snel verholpen.
Het 'lekken' van namen vlak voor de officiële aankondiging gaat volgens mij niet verdwijnen, ik vermoed omdat het ze weinig interesseert (of omdat ze ons dat speurwerk zelfs gunnen :wink: ).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.341
kunnen deze bands op de affiche gelinkt worden aan bands die op tour zijn? sick puppies al lang niet meer van gehoord maar zou ze wel graag willen zien.

En natuurlijk animals as leaders staat ook al heel lang op mijn verlanglijst
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Idem, ondanks het gemis van Nightwish.
(Insomnium zie ik overigens niet op herhaling komen.)
inderdaad.
Nightwish is wel te verwachten.
Of SoaD correct is is ook maar een vraag, zoals de discussie is, RW lijkt mij meer kanshebber.

Iron Maiden? Ik geloof niet dat ze met zelfde tour 2 keer in 3 edities komen.
Dat is enkel met nieuwe album weer optioneel lijkt me.

Misschien schuiven Korn en Priest wel meer omhoog?

Moet Ressurection niet nog een headliner extra hebben? Is misschien nog een kansthebber?
Vraag me ook af wat NovaRock, Greenfield, Copenhell en Hellfest nog bovenaan affiche plaatsen.
Misschien valt daar iets aan af te lezen.
Al kan Ressurection, Copenhell en Greenfield ook nog met Maiden komen, bedenk ik me net (daar stonden ze in 2018 met deze tour niet)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.341
Set Abominae wrote:
Idem, ondanks het gemis van Nightwish.
(Insomnium zie ik overigens niet op herhaling komen.)

inderdaad.
Nightwish is wel te verwachten.
Of SoaD correct is is ook maar een vraag, zoals de discussie is, RW lijkt mij meer kanshebber.

Iron Maiden? Ik geloof niet dat ze met zelfde tour 2 keer in 3 edities komen.
Dat is enkel met nieuwe album weer optioneel lijkt me.

Misschien schuiven Korn en Priest wel meer omhoog?

Moet Ressurection niet nog een headliner extra hebben? Is misschien nog een kansthebber?
Vraag me ook af wat NovaRock, Greenfield, Copenhell en Hellfest nog bovenaan affiche plaatsen.
Misschien valt daar iets aan af te lezen.
Al kan Ressurection, Copenhell en Greenfield ook nog met Maiden komen, bedenk ik me net (daar stonden ze in 2018 met deze tour niet)

ressurection heeft 1 grote headliner en 2 kleinere headliners, vermoed dat we met SOAD al de grote headliner hebben daar.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Voor boven genoemde poster zou ik meteen tekenen.
Laat de tickets maar in de verkoop gaan.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
De poster is sowieso nep, kijk maar naar de E van Alestorm, die staat scheef. Voor mij gaat het vandaag nog afwachten worden of ze System of a Down gaan aankondigen en anders koop ik kaartjes voor de Ziggodome, en met wat ik af kan leiden van de rest van de festivals die al namen hebben aangekondigd moet ik maar kijken of ik naar Graspop wil of misschien toch een Pinkpop of een Werchter
 

andic

Playlistbediener
3 sep 2019
6
0
Zouden reeds vastliggen:

1. Iron Maiden
2. Volbeat
3. Judas Priest
4. Metallica

SOAD lijkt me naar RW te gaan aangezien GMM voor de jubileumeditie Metallica al krijgt van Livenation.

Just sharing the (inside) information I get, don't shoot the messenger.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Zouden reeds vastliggen:

1. Iron Maiden
2. Volbeat
3. Judas Priest
4. Metallica

SOAD lijkt me naar RW te gaan aangezien GMM voor de jubileumeditie Metallica al krijgt van Livenation.

Just sharing the (inside) information I get, don’t shoot the messenger.
Als Iron Maiden vast ligt, dan zijn ze niet slim bezig met dezelfde tour.
Metallica, dat is met zeer grote waarschijnlijkheid pas 2021.

dus, echt heel geloofwaardig lijkt me het niet
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Zouden reeds vastliggen:

1. Iron Maiden
2. Volbeat
3. Judas Priest
4. Metallica

SOAD lijkt me naar RW te gaan aangezien GMM voor de jubileumeditie Metallica al krijgt van Livenation.

Just sharing the (inside) information I get, don’t shoot the messenger.
Als dat waar is, zou dat een begrijpelijke 'deal' zijn.
SOAD missen zou natuurlijk erg zuur zijn (net als Tool vorig jaar), maar als ze er Metallica voor in de plaats krijgen, moeten ze daar zeker tevreden mee zijn.
Een beter uithangbord voor je jubileumeditie kun je immers niet krijgen (al zou beiden natuurlijk nog beter zijn geweest :wink: )!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
De poster is sowieso nep, kijk maar naar de E van Alestorm, die staat scheef. Voor mij gaat het vandaag nog afwachten worden of ze System of a Down gaan aankondigen en anders koop ik kaartjes voor de Ziggodome, en met wat ik af kan leiden van de rest van de festivals die al namen hebben aangekondigd moet ik maar kijken of ik naar Graspop wil of misschien toch een Pinkpop of een Werchter
Natuurlijk is ie nep. :lol:
Desalniettemin toch zeker niet oninteressant, zeker niet als je het begeleidend stuk erbij leest (zie link van mindlessworker hieronder, pagina even vertalen).

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Vorig jaar 1e naam (Within Temptation) op 22 okt., voorverkoop vanaf 27 okt.
Laat maar komen die namen (zou blind ook al tickets kopen overigens)!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze "afsnoept" van GMM. Lijkt me sterk dat zo'n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.
2) Ken19 zei deze week nog dat boekers weinig geven om jubileumedities en gewoon elk jaar voor een sterke affiche willen gaan. Hij zei eveneens dat GMM geen enorme headliners nodig heeft om uit te verkopen. Kan me niet inbeelden dat ze dan zo willen uitpakken bovenaan de affiche.
3) Enkele dagen geleden hadden we Metallica nog volledig afgeschreven omwille van James' opname in rehab.

Quatsch dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken