Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Set Abominae wrote:
Even kleine samenvatting, herhalers niet meegerekend (vul gerust aan):

Aannemelijk
System Of A Down
Nightwish
Evanescence
Epica
Korn
Deftones
Judas Priest
Mastodon
Airbourne
Alestorm
DragonForce
Dimmu Borgir
Meshuggah
Five Finger Death Punch
Steel Panther
Killswitch Engage
Heaven Shall Burn
August Burns Red
Of Mice & Men
As I Lay Dying
The Offspring
Amorphis
Amaranthe
Apocalyptica
Black Veil Brides
Sepultura
Billy Talent
Amenra
Dark Funeral
Battle Beast
Madball
Knocked Loose
Eskimo Callboy
Fleddy Melculy
Wolves In The Throne Room
Wind Rose
Motionless In White

Mogelijk
Volbeat
Tool
Megadeth
Alter Bridge
Parkway Drive
Avantasia
Devin Townsend
Babymetal
Jinjer
Max & Iggor Cavalera

Wie weet?
Metallica
Guns ‘N Roses
Iron Maiden
Queen + Adam Lambert
AC/DC
Aerosmith
Ayreon


Update
+ Aerosmith
+ Mastodon
+ Airbourne
+ Epica
+ Wind Rose
+ Motionless In White

Waar haal je Mastodon vandaan?

Opeth heeft trouwens ook een nieuw album uit en tourt in het najaar. Wie weet, wie weet....
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Northlane, knocked loose lijken mij ook prima Jupiler stage bands met een nieuw album. Misschien zelfs een renounced als opener? Lionheart mag ook op de mogelijke bands lijst.

Edit: alcest heeft trouwens een nieuw album en zit eind mei ook al in europaw grote kanshebber dus.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Dit kan eigenlijk in elk topic.

Voor wie droomden van een passage van Metallica op Graspop: de kans is nagenoeg nihil. James Hetfield zit in een kliniek ter behandeling van een verslaving. De tour door Oceanië met Slipknot is afgelast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dit kan eigenlijk in elk topic.

Voor wie droomden van een passage van Metallica op Graspop: de kans is nagenoeg nihil. James Hetfield zit in een kliniek ter behandeling van een verslaving. De tour door Oceanië met Slipknot is afgelast.
kans dat ze 2021 komen is groot, althans qua tour, Graspop zal het toch afleggen tov RW als het op headliner Metallica aan komt ben ik bang.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Rockbeer wrote:
Dit kan eigenlijk in elk topic.

Voor wie droomden van een passage van Metallica op Graspop: de kans is nagenoeg nihil. James Hetfield zit in een kliniek ter behandeling van een verslaving. De tour door Oceanië met Slipknot is afgelast.

kans dat ze 2021 komen is groot, althans qua tour, Graspop zal het toch afleggen tov RW als het op headliner Metallica aan komt ben ik bang.
Ligt eraan, van Rock Werchter krijg ik de indruk dat de programmering steeds meer richting indie, dance en pop gaat, terwijl Graspop een telkens groter wordend budget lijkt te hebben. Waarbij ze in Dessel er ook niet meer voor terugdeinzen wat rustigere rock te programmeren (Stone Temple Pilots, Rise Against, Billy Talent etc.) of juist de grotere namen, zoals Rammstein en Guns N’ Roses.

Maar inderdaad: op basis van het verleden is de kans het grootst dat Metallica wordt weggezet op de weide van Werchter. Ik weet alleen niet of met de huidige manier van programmeren heel veel jongeren binnen de doelgroep van RW warmlopen voor Metallica. Het genereert hooguit een boost van dagtickets, maar dat doen P!nk, Billie Eilish, Ed Sheeran en Coldplay ook.

Graspop daarentegen verkoop je onmiddellijk uit. Boekingstechnisch lijkt me GMM een betere match voor Metallica, maar het zal in 2021 vast wel weer Rock Werchter worden ja.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
@Rockbeer,

“Ligt eraan, van Rock Werchter krijg ik de indruk dat de programmering steeds meer richting indie, dance en pop gaat, ”

Hoe past het boeken van bv Tool, Parkway Drive, SOAD, Stone Sour, BMTH, Prophets of Rage, Linkin Park, etc in deze trend? Denk dat beter gesteld kan worden, dat er ieder jaar een paar hardere namen op RW staan en dat RW 1e keus heeft.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Gisteren Betraying the Martyrs gezien in Baroeg, meer dan prima optreden met veel publieksinteractie. Erg van genoten. Net een nieuwe cd uit, ik zie hen zonder probleem op de Jupiler Stage staan. Schrijf maar op!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
@rockbeer,

“Ligt eraan, van Rock Werchter krijg ik de indruk dat de programmering steeds meer richting indie, dance en pop gaat, ”

Hoe past het boeken van bv Tool, Parkway Drive, SOAD, Stone Sour, BMTH, Prophets of Rage, Linkin Park, etc in deze trend? Denk dat beter gesteld kan worden, dat er ieder jaar een paar hardere namen op RW staan en dat RW 1e keus heeft.

Zitten ook wel wat "mainstream"-namen bij.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Sabaton heeft reeds een upgrade gekregen van lotto arena naar sportpaleis op 2 februari, denk dat Graspop hoe dan ook moet rekening houden om een groep te zetten die een Sportpaleis aan kan zelfs als die al vorig jaar op het festival stond.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Sabaton heeft reeds een upgrade gekregen van lotto arena naar sportpaleis op 2 februari, denk dat Graspop hoe dan ook moet rekening houden om een groep te zetten die een Sportpaleis aan kan zelfs als die al vorig jaar op het festival stond.

Is het ooit wel eens gebeurt dat een (sub)headliner 2 jaar achter elkaar op Graspop stond? Ik acht de kans op Sabaton klein
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:
Sabaton heeft reeds een upgrade gekregen van lotto arena naar sportpaleis op 2 februari, denk dat Graspop hoe dan ook moet rekening houden om een groep te zetten die een Sportpaleis aan kan zelfs als die al vorig jaar op het festival stond.

Is het ooit wel eens gebeurt dat een (sub)headliner 2 jaar achter elkaar op Graspop stond? Ik acht de kans op Sabaton klein

Ja ik ook. Denk headliner Alcatraz dit jaar en 2021 de Great War tour afsluiten op Graspop met een headlineslot. Klinkt logischer
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
xydroh wrote:
Sabaton heeft reeds een upgrade gekregen van lotto arena naar sportpaleis op 2 februari, denk dat Graspop hoe dan ook moet rekening houden om een groep te zetten die een Sportpaleis aan kan zelfs als die al vorig jaar op het festival stond.

Is het ooit wel eens gebeurt dat een (sub)headliner 2 jaar achter elkaar op Graspop stond? Ik acht de kans op Sabaton klein

Dit is al gebeurd ja.
Iron Maiden (2007 & 2008 - wel een heel andere tour),
Alice Cooper (2003 & 2004 - in 2003 nog als sub onder Maiden met 2 dagen, in '04 3 dagen),
Slipknot (2004 & 2005 - gelijkaardig verhaal, als sub onder Cooper in '04, als headliner in '05 + 2004 was eerste keer slipknot)

Terwijl Sabaton in 2012, 14, 17 en 19 op graspop stond...
De kans dat Sabaton er terug zou staan, lijkt me ook zeer klein. De show rond hun nieuwe album is er dit jaar reeds geweest, zelfs in een speciale versie met dat great war choir, én ze staan er al enkele jaren als headliner dus dat verplaatsen naar sportpaleis is echt geen graadmeter voor graspop. Hun populariteit was al lang genoeg zichtbaar onder de graspopgangers, daar hebben ze de zaalshow-bevestiging niet voor nodig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.

Ho. "Op een Sloveens metalfestival"? Kan aan mij liggen, maar dit komt een beetje denigrerend over. Metal Days is een zeer gewaardeerd festival, zeker in het genre. Geloof zelfs dat er een paar, waaronder Nikita, afgelopen editie nog zijn gegaan.

In ieder geval, Testament stond er vorig jaar al. Zie ze daarom ook niet zo snel terugkomen. Durf niks te zeggen over Paradise Lost en Napalm Death, daar ik die een stuk minder/niet ken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Paddy wrote:
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.

Ho. “Op een Sloveens metalfestival”? Kan aan mij liggen, maar dit komt een beetje denigrerend over. Metal Days is een zeer gewaardeerd festival, zeker in het genre. Geloof zelfs dat er een paar, waaronder Nikita, afgelopen editie nog zijn gegaan.

In ieder geval, Testament stond er vorig jaar al. Zie ze daarom ook niet zo snel terugkomen. Durf niks te zeggen over Paradise Lost en Napalm Death, daar ik die een stuk minder/niet ken.
Zelf ben ik afgelopen editie ook geweest bij Metaldays, een hele positieve ervaring, staat samen met Graspop bovenaan mijn lijst. Kaarten voor het komend jaar zijn ook al binnen!

Also, Paradise Lost mag van mij ook komen! Al zullen er niet super veel overlappingen tussen de 2 festivals zitten, aangezien er een dikke maand tussen zit, gaat meestal alweer over op bands die eind van de zomer een tour oppakken. Niet alle bands doen de hele zomer Europa aan, die gaan dan alweer langzaam door naar Amerika voor de rest van de zomer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.

Heb er niet echt zicht op of Paradise Lost met een nieuw album komt, maar het is alweer even geleden dat ze er stonden. Zou ze graag in de avond in de Marque zien. Op de Eindhoven Metal Meeting in December staan ze ook, samen met Bloodbath (zelfde zanger). Zou ik een mooie combinatie voor Graspop vinden. Op Fortarock speelde Bloodbath echt een toffe set, enorm van genoten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik begrijp niet waar graspop nog op wacht, ik vermoed dat SOAD tegen nu al een done deal zou moeten zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
xydroh wrote:
ik begrijp niet waar graspop nog op wacht, ik vermoed dat SOAD tegen nu al een done deal zou moeten zijn?

Eens, kegel die eerste headliner alvast de ether in.
kan ook zijn dat ze RW staan ipv Graspop?

19 in Zurich. met Copenhell en Hellfest in zelfde weekend?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken