Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Nee. Afgezien of je het een goeie band vindt of niet kun je echt niet zeggen dat het GOED PAST op graspop toch
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
het publiek die naar graspop gaat kan een goeie classic rock act wel apprecieëren, als kiss, aerosmith, journey, foreigner, lynyrd skynyrd, ... op graspop past, dan past queen + adam lambert daar gewoon toch ook?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
het publiek die naar graspop gaat kan een goeie classic rock act wel apprecieëren, als kiss, aerosmith, journey, foreigner, lynyrd skynyrd, … op graspop past dan past queen + adam lambert daar gewoon ook?

Als Lynyrd Skynyrd er al staat, dan mag Queen zeker komen.
Normaliter had ik hetzelfde als Pisser gezegd, maar als je het op deze manier formuleert, kan Queen ook gewoon.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Haha, voor je beurt gesproken Dennis?

Werd toch eens door die Zegut gezegd? Maar vind ze zelf ook niet echt passen op Hellfest. You’re My Best Friend, Crazy Little Thing Called Love, Another One Bites The Dust. Zie het niet gebeuren op een metalfestival.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
xydroh wrote:
het publiek die naar graspop gaat kan een goeie classic rock act wel apprecieëren, als kiss, aerosmith, journey, foreigner, lynyrd skynyrd, … op graspop past dan past queen + adam lambert daar gewoon ook?

Als Lynyrd Skynyrd er al staat, dan mag Queen zeker komen.
Normaliter had ik hetzelfde als Pisser gezegd, maar als je het op deze manier formuleert, kan Queen ook gewoon.

Er stond het afgelopen jaar met 'Vipers' zelfs een Queen Tribute band geprogrammeerd tijdens de nacht. Het was na slipknot, hun soundcheck duurde veel langer dan voorzien en al mijn vrienden waren verdwenen, dus heb ik er zelf maar een kort stukje van meegepikt. Maar 2 (stukken van) nummers tijdens de soundcheck werden wel prachtige momenten doordat iedereen doorzong wanneer de band zelf na een stukje stopte met spelen.
Queen + AL had waarschijnlijk niet iedereen kunnen bekoren, maar dat is bij geen enkele headliner het geval.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Eerste worp NovaRock, weekje voor Graspop


Heel wat lichtere bands op tour dit jaar maar wil ze graag allemaal zien over komen, the offspring, Billy talent, social distortion.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Is er überhaupt een (kleine) kans dat we Gojira en/of Disturbed dit jaar nogmaals op Graspop mogen verwelkomen?
Of zien jullie deze bands eerder afzakken naar Alcatraz (wat dan echt wel 2 grote namen voor hun zijn)?
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
Is er überhaupt een (kleine) kans dat we Gojira en/of Disturbed dit jaar nogmaals op Graspop mogen verwelkomen?
Of zien jullie deze bands eerder afzakken naar Alcatraz (wat dan echt wel 2 grote namen voor hun zijn)?
Als Gojira beschikbaar is tijdens Alcatraz zie ik het wel gebeuren, Disturbed dan weer niet vooral naar prijs toe zullen die wel wat hoger zitten dan Gojira
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Is er überhaupt een (kleine) kans dat we Gojira en/of Disturbed dit jaar nogmaals op Graspop mogen verwelkomen?
Of zien jullie deze bands eerder afzakken naar Alcatraz (wat dan echt wel 2 grote namen voor hun zijn)?

is altijd mogelijk, graspop is niet afgeschrikt om een band 2 jaar na elkaar te zetten zoals meermaals bewezen is geweest in het verleden. beide mogen dus nog steeds tot de mogelijkheden behoren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Is er überhaupt een (kleine) kans dat we Gojira en/of Disturbed dit jaar nogmaals op Graspop mogen verwelkomen?
Of zien jullie deze bands eerder afzakken naar Alcatraz (wat dan echt wel 2 grote namen voor hun zijn)?
Onmogelijk is het niet, ieder jaar komen er wel enkele (2-3?) bands op herhaling, maar wel vrij onwaarschijnlijk.
Overigens is Alcatraz niet het enige alternatief in België, er is ook nog Lokerse Feesten die bands van dat kaliber boeken (Gojira daar nog in 2018 gezien).
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
Is er überhaupt een (kleine) kans dat we Gojira en/of Disturbed dit jaar nogmaals op Graspop mogen verwelkomen?
Of zien jullie deze bands eerder afzakken naar Alcatraz (wat dan echt wel 2 grote namen voor hun zijn)?

Onmogelijk is het niet, ieder jaar komen er wel enkele (2-3?) bands op herhaling, maar wel vrij onwaarschijnlijk.
Overigens is Alcatraz niet het enige alternatief in België, er is ook nog Lokerse Feesten die bands van dat kaliber boeken (Gojira daar nog in 2018 gezien).

Oh ja, de Lokerse Feesten! Was ik zelf eventjes vergeten... Komt omdat ik zelf eigenlijk zo goed als enkel naar Graspop en Alcatraz ga met sporadisch eens een bezoekje aan een ander festival. Daarom dat ik ook altijd hoop dat Graspop & Alcatraz met de mooie namen komen lopen ;) Maar dat klopt wel. Er zijn genoeg alternatieven.
Ik was afgelopen jaar gewoon enorm verbaasd over Gojira (mijn vriendin sleurde me eigenlijk mee omdat ik slechts 2 nummers kende) en zou ze graag nogmaals meemaken nu ik ze wat beter ken. Disturbed sla ik ook nooit af. Vandaar de vraag :)
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Ik hoop dat Billy Talent er weer staat. Heb ontzettend genoten hun show en energie in 2018 en voor het eerst gecrowdsurft tijdens dat concert.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Even kleine samenvatting, herhalers niet meegerekend (vul gerust aan):

Aannemelijk
System Of A Down
Nightwish
Korn
Deftones
Judas Priest
Alestorm
Meshuggah
Heaven Shall Burn
August Burns Red
Of Mice & Men
The Offspring
Jinjer
Amorphis
Apocalyptica
Black Veil Brides
Sepultura
Billy Talent
Amenra
Dark Funeral
Battle Beast
Madball
Knocked Loose

Mogelijk
Volbeat
Tool
Alter Bridge
Avantasia
Devin Townsend
Babymetal

Wie weet?
Metallica
Guns 'N Roses
Iron Maiden
Queen + Adam Lambert
AC/DC
Ayreon
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Ghost kun je doorstrepen. Touren niet in 2020.

Guns N Roses toevoegen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik denk dat Volbeat er wel weer staat, nieuw album sinds laatste keer (snel, maar misschien nodig)

Maiden, categorie "Mogelijk"? opnieuw met Legacy of the Beast tour? Lijkt me onwaarschijnlijk.

( edit, ah Disturbed stond er vorig jaar, moet ik ff onthouden ;) )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken