Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Nieuwe namen voor Wacken: oa Judas Priest, Amon Amarth, Venom, Sick of it all...
Kanshebbers voor GMM20?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Nieuwe namen voor Wacken: oa Judas Priest, Amon Amarth, Venom, Sick of it all…
Kanshebbers voor GMM20?

Judas Priest viert hun 50 jarig bestaan, dus de kans lijkt me groot dat ze op graspop komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Nieuwe namen voor Wacken: oa Judas Priest, Amon Amarth, Venom, Sick of it all…
Kanshebbers voor GMM20?

Judas Priest zou ik top vinden. Zoals Duck ook zegt, vijftigjarig bestaan dus die zullen er hoogstwaarschijnlijk te vinden zijn.
Amon Amarth twee keer achter elkaar? Ja, kan, maar ik zou het persoonlijk minder vinden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nah. Amon Amarth zal Alcatraz gaan headlinen lijkt me. Judas Priest is niet te missen natuurlijk al hoeft het van mij niet. Sodom en Venom kan je wel opschrijven denk ik.

Mercyful Fate ook een mooie naam. Kan hun grootte alleen totaal niet inschatten. Wat voor show hebben die? King Diamon achtige proporties? Mooie Marque headliner dan.

Edit. At the Gates staat er ook. Die mag van mij ook heel graag door! Net als Hipocrisy. Goede namen die circuleren zo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nieuwe namen voor Wacken: oa Judas Priest, Amon Amarth, Venom, Sick of it all…
Kanshebbers voor GMM20?
AA en SOIA stonden er dit jaar, dus kleine kans, lijkt me.
Judas Priest staan er normaal gesproken om de 3-4 jaar (laatste keer in 2018), maar zie ik best komen voor jubileumeditie.
Venom heeft vreemd genoeg nog nooit op GMM gestaan, dus zou eigenlijk een must moeten zijn.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Zou graag Nightwish, Epica en Jinjer willen zien op Graspop 2020.

Doe er dan Infected Rain ook maar bij. Voor wie ze niet kent, kom op 10 november naar de Trix. Ze spelen dan samen met Lacuna Coil en Eluveitie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
schmorc wrote:
Zou graag Nightwish, Epica en Jinjer willen zien op Graspop 2020.

Doe er dan Infected Rain ook maar bij. Voor wie ze niet kent, kom op 10 november naar de Trix. Ze spelen dan samen met Lacuna Coil en Eluveitie.
Lacuna coil mag anders ook mee komen, die scoren ook altijd goed op graspop.

Ben trouwens verliefd aan het worden op het nieuwe northlane album alien. Staan op 24 november in Zappa, ik hoop toch op een jupiler stage plaatsje volgend jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
schmorc wrote:
Zou graag Nightwish, Epica en Jinjer willen zien op Graspop 2020.

Doe er dan Infected Rain ook maar bij. Voor wie ze niet kent, kom op 10 november naar de Trix. Ze spelen dan samen met Lacuna Coil en Eluveitie.

Of 17 november voor de Nederlandse fans in Tivoli Vredenburg, Utrecht! Prima programma op zo'n avond.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Nah. Amon Amarth zal Alcatraz gaan headlinen lijkt me. Judas Priest is niet te missen natuurlijk al hoeft het van mij niet. Sodom en Venom kan je wel opschrijven denk ik.

Mercyful Fate ook een mooie naam. Kan hun grootte alleen totaal niet inschatten. Wat voor show hebben die? King Diamon achtige proporties? Mooie Marque headliner dan.

Edit. At the Gates staat er ook. Die mag van mij ook heel graag door! Net als Hipocrisy. Goede namen die circuleren zo.

Mercyful Fate denk ik zou niet minder als dagafsluiter moeten zijn alleen al voor de show denk ik.
Maar graspop kennende durven ze dat toch niet. wegens niet commercieel genoeg.

En met Venom, At the Gates en Hipocrisy zou je wel 3 mooie marquee headliners hebben!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Joslittel wrote:
Nah. Amon Amarth zal Alcatraz gaan headlinen lijkt me. Judas Priest is niet te missen natuurlijk al hoeft het van mij niet. Sodom en Venom kan je wel opschrijven denk ik.

Mercyful Fate ook een mooie naam. Kan hun grootte alleen totaal niet inschatten. Wat voor show hebben die? King Diamon achtige proporties? Mooie Marque headliner dan.

Edit. At the Gates staat er ook. Die mag van mij ook heel graag door! Net als Hipocrisy. Goede namen die circuleren zo.

Mercyful Fate denk ik zou niet minder als dagafsluiter moeten zijn alleen al voor de show denk ik.
Maar graspop kennende durven ze dat toch niet. wegens niet commercieel genoeg.

En met Venom, At the Gates en Hipocrisy zou je wel 3 mooie marquee headliners hebben!

Graspop heeft wel vreemdere zaken gedaan, ik denk headliner main 2 of subheadliner maar als er weer een heel sterke affiche is zie ik het wel gebeuren dat dit zowaar nog een plaatsje lager komt te staan.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
duck wrote:

schmorc wrote:
Zou graag Nightwish, Epica en Jinjer willen zien op Graspop 2020.


Doe er dan Infected Rain ook maar bij. Voor wie ze niet kent, kom op 10 november naar de Trix. Ze spelen dan samen met Lacuna Coil en Eluveitie.

Of 17 november voor de Nederlandse fans in Tivoli Vredenburg, Utrecht! Prima programma op zo’n avond.

Yes, Infected Rain en Lacuna Coil zijn zeer welkom!!
Ik heb al kaartjes om ze op 17 nov met Eluveitie te zien :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
hacktivist komt volgend jaar met een nieuw album, band is al gekend bij de organisatie dus verwacht dit ook terug op de jupiler stage. vond het vorig album een teleurstelling maar de singles die al uit zijn maken me hoopvol voor het nieuw album.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik droom stiekem van een Marque headlineset van 5 kwartier van Devin Townsend met zijn nieuwe album op zoek. Het zal wel niet gebeuren maar lijkt me een perfecte manier om een van de dagen mee af te sluiten.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Sodom en Venom zijn voor de oude garde, redelijk grote namen. Sodom hoort bij de Teutonic Big 4, samen met Kreator, Destruction en Tankard.
Venom is zo'n beetje de UK versie van Slayer. Naar mijn mening 2 topnamen, maar het zijn bands die lang niet zo 'gehypet' worden.
De jeugd loopt meer warm voor 'Five Finger Death Punch, Bullet For my Valentine, Parkway Drive, Volbeat en Sabaton.
Judas Priest is ook een mooie naam, maar qua energie maakt Halford het lang niet meer waar. Priest is net als Ozzy een tijdje terug, een Eerbetoon voor de nostalgie.
Zonder deze bands, was er nu geen metal en rock zoals we die kennen. Daarom denk ik dat ze Priest eerder Mainstage 2 laten afsluiten...en daarna een modernere band gebruiken voor een energieke afsluiting.
Kreator, en Venom zouden de affichepositie van Slayer kunnen overnemen, gezien die zijn gestopt. Deze bands zijn laagdrempeliger, omdat ze uit de EU komen (reiskosten zullen aanzienlijk lager zijn). Qua aanzien heeft Kreator in Europa ook ongeveer dezelfde status.
Met nieuwe headliners als Volbeat, Within Temptation, Nightwish, Sabaton, Ghost, In Flames...wordt de headlinervijver steeds een beetje groter.
Zodra het grote publiek deze namen accepteert, blijft er meer budget over voor giganten als Rammstein, Metallica en Maiden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik droom stiekem van een Marque headlineset van 5 kwartier van Devin Townsend met zijn nieuwe album op zoek. Het zal wel niet gebeuren maar lijkt me een perfecte manier om een van de dagen mee af te sluiten.
Inderdaad, in 2017 van 4 tot 5 's middags.. :-?
Maar goed, dat stond In Flames ook dit jaar, dus, I'll take it! :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Joslittel wrote:
Ik droom stiekem van een Marque headlineset van 5 kwartier van Devin Townsend met zijn nieuwe album op zoek. Het zal wel niet gebeuren maar lijkt me een perfecte manier om een van de dagen mee af te sluiten.

Inderdaad, in 2017 van 4 tot 5 ’s middags..
1f615.svg

Maar goed, dat stond In Flames ook dit jaar, dus, I’ll take it!
1f609.svg

De affiche was dan ook zeer top heavy dit jaar, bands die in de vroege avond speelden die vroeger gewoon subheadliner positie kregen of marquee headliners waren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

Joslittel wrote:
Ik droom stiekem van een Marque headlineset van 5 kwartier van Devin Townsend met zijn nieuwe album op zoek. Het zal wel niet gebeuren maar lijkt me een perfecte manier om een van de dagen mee af te sluiten.


Inderdaad, in 2017 van 4 tot 5 ’s middags..
1f615.svg

Maar goed, dat stond In Flames ook dit jaar, dus, I’ll take it!
1f609.svg


De affiche was dan ook zeer top heavy dit jaar, bands die in de vroege avond speelden die vroeger gewoon subheadliner positie kregen of marquee headliners waren.
Helemaal waar. En ik ga er toch wel beetje vanuit dat dat komend jaar weer het geval zal zijn. :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

Joslittel wrote:
Ik droom stiekem van een Marque headlineset van 5 kwartier van Devin Townsend met zijn nieuwe album op zoek. Het zal wel niet gebeuren maar lijkt me een perfecte manier om een van de dagen mee af te sluiten.


Inderdaad, in 2017 van 4 tot 5 ’s middags..
1f615.svg

Maar goed, dat stond In Flames ook dit jaar, dus, I’ll take it!
1f609.svg



De affiche was dan ook zeer top heavy dit jaar, bands die in de vroege avond speelden die vroeger gewoon subheadliner positie kregen of marquee headliners waren.

Helemaal waar. En ik ga er toch wel beetje vanuit dat dat komend jaar weer het geval zal zijn.
1f609.svg

laat ons hopen, je weet natuurlijk nooit wie er op tour is. Het is nogal vaak net op een jubileum jaar dat er opeens een schaarste aan goeie bands in de buurt is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Tool heeft net fear innoculum gereleased ! Ik hoop toch dat we Tool volgend jaar als headliner op graspop kunnen krijgen.
ook opvallend de song begint en eindigt met de lyrics: 'Long Overdue' en 'A long time coming'

[video]https://www.youtube.com/watch?v=q7DfQMPmJRI[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken