Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Dr. Hannibal wrote:

loek wrote:
ik zit voor de grap eens te kijken naar de social media reacties, wat meestal wel een slecht idee blijkt achteraf omdat er alleen maar wordt geklaagd
Het valt me op dat bij de ticket update op facebook de meeste reacties gaan over het feit dat de donderdag verkocht wordt als een volwaardige dag terwijl het dat niet is.

Weet niet of de organisatie hier echt wakker van ligt, maar ze krijgen dus wel de nodige shit over zich heen

Ik vraag me af hoe erg de shitstorm moet zijn voordat de organisatie dit serieus neemt
Zolang de donderdag gewoon uitverkoopt zal er weinig mee gedaan worden neem ik aan


Tja, de donderdag van de afgelopen editie van Werchter is natuurlijk een goede en recente referentie. Ik weet wel dat daar meer om te doen is geweest hier op het forum, ik er zelf ook bozer over was en de organisatie heb gemaild. Maar daar was natuurlijk meer aan de hand: een headliner die voor veel bezoekers erg tegenviel (Pink) en een mainstage programmering die ook exclusief uit haar (zeer matige) voorprogramma’s bestond. Díe shitstorm heeft wel wat bereikt, maar deze is in mijn ogen lang niet zo intens. Dus denk niet dat het hier gaat veranderen.

Is het hetzelfde geval als de donderdag van werchter? podium gesloten en later starten? of is het enkel later starten bij graspop? ik zou het eigenlijk perfect vinden moest dit gat ingevuld worden met alleen maar belgische bands.
Op Facebook gaat de ophef vooral over het aantal bands dat er tot nu toe geboekt staat geloof ik.
Of de Marquee wel gewoon open gaat of toch dicht blijft is nog niet bekend geloof ik.

Ik verwacht persoonlijk wel dat die gewoon open gaat maar ik geloof dat een deel van de leden hier ook anders over denken.
In ieder geval zullen we er achter komen als de laatste lading namen komt.

Moet zeggen dat ik me persoonlijk niet zo druk maak om de donderdag als de vrijdag. Terwijl ik op donderdag toch wel veruit het minste bands heb die ik wil zien. De vrijdag heeft gewoon een veel beter dagprogramma (in mijn mening) terwijl de bovenkant van de affiche op de donderdag sterker is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
kaiser wrote:

Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
na lange tijd keert kansas eindelijk terug naar belgie 31 oktober in cirque royal. misschien niet meteen een kanshebber voor graspop 2020 maar 2021 denk ik toch wel. Ik vermoed toch dat dit een band is die op de wishlist van graspop staat


Zou ik een heel mooie boeking vinden. Vind ze nu iets te duur om naar een losse show te gaan (hooguit via TicketSwap), maar op Graspop zou ik ze zeker meepakken. Alleen jammer dat de oorspronkelijke zanger, Walsh, er niet meer in zit. Die maakte Kansas ook echt tot Kansas.


Hmm, wellicht moet ik die band eens wat meer luisteren. Ken eigenlijk alleen Carry On My Wayward Son, op zich een prima nummer maar niet gelijk iets voor Graspop. Ik lees dat ze gekenmerkt worden als progressive rock. Iemand een goede tip voor een progressive Kansas album om te luisteren?


Graspop heeft toch al vaak soortgelijke bands geboekt: foreigner, europe, whitesnake,…

Tja, dat klopt wel. Al zijn dat ook allemaal namen die ik uit mezelf niet op Graspop zou zetten eigenlijk. Maar misschien past het dus beter dan ik denk.

Maar dat is niet het punt van mijn bericht, ik vraag juist of mensen tips hebben om de meer progressieve kant van Kansas te ontdekken, als die er is. Als ze echt alleen maar in het hoekje van Europe en Whitesnake zitten, zou ik het cheesy glam rock noemen, en snap ik het progressive rock label niet zo… Dus, iemand?
Ben ik nou je enige hoop? Verdorie. Je hoeft er niet teveel van te wachten, hoor.
The Prelude Implicit is iets meer progressief-achtig, maar voor de rest snap ik het label ook niet zo goed. Zou ze niet direct op Graspop zetten. Doet me een beetje denken aan Lynyrd Skynyrd van afgelopen editie qua positie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Thanks Dave, op jou kan ik rekenen :-D ga eens luisteren dan, prima muziek voor tijdens het boodschappen doen lijkt me haha
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
kaiser wrote:

Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
na lange tijd keert kansas eindelijk terug naar belgie 31 oktober in cirque royal. misschien niet meteen een kanshebber voor graspop 2020 maar 2021 denk ik toch wel. Ik vermoed toch dat dit een band is die op de wishlist van graspop staat


Zou ik een heel mooie boeking vinden. Vind ze nu iets te duur om naar een losse show te gaan (hooguit via TicketSwap), maar op Graspop zou ik ze zeker meepakken. Alleen jammer dat de oorspronkelijke zanger, Walsh, er niet meer in zit. Die maakte Kansas ook echt tot Kansas.


Hmm, wellicht moet ik die band eens wat meer luisteren. Ken eigenlijk alleen Carry On My Wayward Son, op zich een prima nummer maar niet gelijk iets voor Graspop. Ik lees dat ze gekenmerkt worden als progressive rock. Iemand een goede tip voor een progressive Kansas album om te luisteren?


Graspop heeft toch al vaak soortgelijke bands geboekt: foreigner, europe, whitesnake,…

Tja, dat klopt wel. Al zijn dat ook allemaal namen die ik uit mezelf niet op Graspop zou zetten eigenlijk. Maar misschien past het dus beter dan ik denk.

Maar dat is niet het punt van mijn bericht, ik vraag juist of mensen tips hebben om de meer progressieve kant van Kansas te ontdekken, als die er is. Als ze echt alleen maar in het hoekje van Europe en Whitesnake zitten, zou ik het cheesy glam rock noemen, en snap ik het progressive rock label niet zo… Dus, iemand?

Mijn huidige favoriet is:
Perfect Lover

En verder:
Point of Know Return
Hold On
Play The Game Tonight
Fight Fire With Fire

Dat zijn een paar nummers die op de greatest hits staan.

Verder had ik vanochtend nog Cold Grey Morning geluisterd, die kende ik nog niet, maar zag dat ze die wel live speelden. Klinkt ook lekker.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Thanks Dave, op jou kan ik rekenen
1f600.svg
ga eens luisteren dan, prima muziek voor tijdens het boodschappen doen lijkt me haha
Ja, hè, hè. Als dat nou nog niet bekend is, dan weet ik het ook niet meer.
Zeker niet verkeerd wanneer je weer eens de verkeerde zak chips in het mandje gooit. Succes met de boodschappen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:
Thanks Dave, op jou kan ik rekenen
1f600.svg
ga eens luisteren dan, prima muziek voor tijdens het boodschappen doen lijkt me haha

Ja, hè, hè. Als dat nou nog niet bekend is, dan weet ik het ook niet meer.
Zeker niet verkeerd wanneer je weer eens de verkeerde zak chips in het mandje gooit. Succes met de boodschappen.

Update: de boodschappen zijn gelukt, album staat ook nog steeds aan. Bevalt best prima! Beetje prog elementen die me aan Ayreon doen denken: episch, melodisch, folky invloeden. Cheesy orgel partijen erbij. Met dit als een van de meest recente albums snap ik het label progressive rock zeker wel beter. Bedankt voor de tip, ik zit nu ook in het kamp "tickets kopen gaat te ver, maar zou ze op Graspop wel gaan zien". Toch vooruitgang :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Thanks Dave, op jou kan ik rekenen
1f600.svg
ga eens luisteren dan, prima muziek voor tijdens het boodschappen doen lijkt me haha


Ja, hè, hè. Als dat nou nog niet bekend is, dan weet ik het ook niet meer.
Zeker niet verkeerd wanneer je weer eens de verkeerde zak chips in het mandje gooit. Succes met de boodschappen.

Update: de boodschappen zijn gelukt, album staat ook nog steeds aan. Bevalt best prima! Beetje prog elementen die me aan Ayreon doen denken: episch, melodisch, folky invloeden. Cheesy orgel partijen erbij. Met dit als een van de meest recente albums snap ik het label progressive rock zeker wel beter. Bedankt voor de tip, ik zit nu ook in het kamp “tickets kopen gaat te ver, maar zou ze op Graspop wel gaan zien”. Toch vooruitgang
1f642.svg
Mag ik mezelf weer op de schouder kloppen?
Klopt zeker, ja. Ayreon was ook de eerste gedachte toen ik het album voor het eerst hoorde. Eerdere albums zijn wel wat rustiger en doen je ook minder aan (prog)rock denken.
Ik ga wellicht nog voor een goedkope deal op TicketSwap, net zoals bij Brian Wilson (die van The Beach Boys).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
xydroh wrote:

Dr. Hannibal wrote:

loek wrote:
ik zit voor de grap eens te kijken naar de social media reacties, wat meestal wel een slecht idee blijkt achteraf omdat er alleen maar wordt geklaagd
Het valt me op dat bij de ticket update op facebook de meeste reacties gaan over het feit dat de donderdag verkocht wordt als een volwaardige dag terwijl het dat niet is.

Weet niet of de organisatie hier echt wakker van ligt, maar ze krijgen dus wel de nodige shit over zich heen

Ik vraag me af hoe erg de shitstorm moet zijn voordat de organisatie dit serieus neemt
Zolang de donderdag gewoon uitverkoopt zal er weinig mee gedaan worden neem ik aan


Tja, de donderdag van de afgelopen editie van Werchter is natuurlijk een goede en recente referentie. Ik weet wel dat daar meer om te doen is geweest hier op het forum, ik er zelf ook bozer over was en de organisatie heb gemaild. Maar daar was natuurlijk meer aan de hand: een headliner die voor veel bezoekers erg tegenviel (Pink) en een mainstage programmering die ook exclusief uit haar (zeer matige) voorprogramma’s bestond. Díe shitstorm heeft wel wat bereikt, maar deze is in mijn ogen lang niet zo intens. Dus denk niet dat het hier gaat veranderen.


Is het hetzelfde geval als de donderdag van werchter? podium gesloten en later starten? of is het enkel later starten bij graspop? ik zou het eigenlijk perfect vinden moest dit gat ingevuld worden met alleen maar belgische bands.

Op Facebook gaat de ophef vooral over het aantal bands dat er tot nu toe geboekt staat geloof ik.
Of de Marquee wel gewoon open gaat of toch dicht blijft is nog niet bekend geloof ik.

Ik verwacht persoonlijk wel dat die gewoon open gaat maar ik geloof dat een deel van de leden hier ook anders over denken.
In ieder geval zullen we er achter komen als de laatste lading namen komt.

Moet zeggen dat ik me persoonlijk niet zo druk maak om de donderdag als de vrijdag. Terwijl ik op donderdag toch wel veruit het minste bands heb die ik wil zien. De vrijdag heeft gewoon een veel beter dagprogramma (in mijn mening) terwijl de bovenkant van de affiche op de donderdag sterker is.
Ik twijfel ook nog steeds of de Marquee op donderdag geopend zal zijn.
Volgens de website gaat de Metal Plaza, waartoe Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren, op donderdag om 10:00 open, net als alle andere dagen.
Ik verwacht dan ook een normaal, volledig programma voor deze podia: 7 bands in MD (incl. 2 door Red Bull uitverkozen bands), 5 op JS, en enkele cover-/tribute-bands in CRC.

Het hoofdterrein, waartoe de Main Stages en de Marquee behoren, gaat op donderdag 4 uur later, om 14:00 open.
Voor de Main Stages zal dat een band of 3 à 5 minder betekenen (dus zo'n 7 à 9 totaal).
Voor de Marquee kan ik 3 scenario's bedenken:
1) de Marquee blijft de hele dag gesloten (net als in 2018): 0 bands;
2) de Marquee gaat net als de Main Stages om 14:00 open: 6 bands;
3) de Marquee gaat de hele dag open, net als Metal Plaza (de afzetting tot 14:00 bevindt zich dan achter de Marquee, ter hoogte van de grote kruizen): 8 bands.

Mocht scenario 1 het geval zijn, dan zit het programma voor de donderdag nu al vol (op de 2 Red Bull bands na), met 19 namen (9 op MS, 7 in MD, 5 op JS).
Scenario 2 acht ik echter ook zeer realistisch, zeker gezien er enkele typische Marquee-namen op het programma staan, zoals My Dying Bride, Death To All, Vltimas en Misþyrming (Amaranthe is een twijfelgeval, zou volgens mij zowel in Marquee, Metal Dome als op Main Stage passen).

In het geval van scenario 2 of 3 zou het later openen van het hoofdterrein (wat vast en zeker ook logistieke redenen zal hebben) niet zo'n ramp zijn, en kun je eigenlijk toch wel spreken van een volwaardige festivaldag (je mist dan een band of 3 à 7).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

xydroh wrote:

Dr. Hannibal wrote:

loek wrote:
ik zit voor de grap eens te kijken naar de social media reacties, wat meestal wel een slecht idee blijkt achteraf omdat er alleen maar wordt geklaagd
Het valt me op dat bij de ticket update op facebook de meeste reacties gaan over het feit dat de donderdag verkocht wordt als een volwaardige dag terwijl het dat niet is.

Weet niet of de organisatie hier echt wakker van ligt, maar ze krijgen dus wel de nodige shit over zich heen

Ik vraag me af hoe erg de shitstorm moet zijn voordat de organisatie dit serieus neemt
Zolang de donderdag gewoon uitverkoopt zal er weinig mee gedaan worden neem ik aan


Tja, de donderdag van de afgelopen editie van Werchter is natuurlijk een goede en recente referentie. Ik weet wel dat daar meer om te doen is geweest hier op het forum, ik er zelf ook bozer over was en de organisatie heb gemaild. Maar daar was natuurlijk meer aan de hand: een headliner die voor veel bezoekers erg tegenviel (Pink) en een mainstage programmering die ook exclusief uit haar (zeer matige) voorprogramma’s bestond. Díe shitstorm heeft wel wat bereikt, maar deze is in mijn ogen lang niet zo intens. Dus denk niet dat het hier gaat veranderen.


Is het hetzelfde geval als de donderdag van werchter? podium gesloten en later starten? of is het enkel later starten bij graspop? ik zou het eigenlijk perfect vinden moest dit gat ingevuld worden met alleen maar belgische bands.


Op Facebook gaat de ophef vooral over het aantal bands dat er tot nu toe geboekt staat geloof ik.
Of de Marquee wel gewoon open gaat of toch dicht blijft is nog niet bekend geloof ik.

Ik verwacht persoonlijk wel dat die gewoon open gaat maar ik geloof dat een deel van de leden hier ook anders over denken.
In ieder geval zullen we er achter komen als de laatste lading namen komt.

Moet zeggen dat ik me persoonlijk niet zo druk maak om de donderdag als de vrijdag. Terwijl ik op donderdag toch wel veruit het minste bands heb die ik wil zien. De vrijdag heeft gewoon een veel beter dagprogramma (in mijn mening) terwijl de bovenkant van de affiche op de donderdag sterker is.

Ik twijfel ook nog steeds of de Marquee op donderdag geopend zal zijn.
Volgens de website gaat de Metal Plaza, waartoe Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren, op donderdag om 10:00 open, net als alle andere dagen.
Ik verwacht dan ook een normaal, volledig programma voor deze podia: 7 bands in MD (incl. 2 door Red Bull uitverkozen bands), 5 op JS, en enkele cover-/tribute-bands in CRC.

Het hoofdterrein, waartoe de Main Stages en de Marquee behoren, gaat op donderdag 4 uur later, om 14:00 open.
Voor de Main Stages zal dat een band of 3 à 5 minder betekenen (dus zo’n 7 à 9 totaal).
Voor de Marquee kan ik 3 scenario’s bedenken:
1) de Marquee blijft de hele dag gesloten (net als in 2018): 0 bands;
2) de Marquee gaat net als de Main Stages om 14:00 open: 6 bands;
3) de Marquee gaat de hele dag open, net als Metal Plaza (de afzetting tot 14:00 bevindt zich dan achter de Marquee, ter hoogte van de grote kruizen): 8 bands.

Mocht scenario 1 het geval zijn, dan zit het programma voor de donderdag nu al vol (op de 2 Red Bull bands na), met 19 namen (9 op MS, 7 in MD, 5 op JS).
Scenario 2 acht ik echter ook zeer realistisch, zeker gezien er enkele typische Marquee-namen op het programma staan, zoals My Dying Bride, Death To All, Vltimas en Misþyrming (Amaranthe is een twijfelgeval, zou volgens mij zowel in Marquee, Metal Dome als op Main Stage passen).

In het geval van scenario 2 of 3 zou het later openen van het hoofdterrein (wat vast en zeker ook logistieke redenen zal hebben) niet zo’n ramp zijn, en kun je eigenlijk toch wel spreken van een volwaardige festivaldag (je mist dan een band of 3 à 7).
Je hebt er goed over nagedacht zie ik al.

Scenario 2 vind ik inderdaad ook prima, en lijkt me ook de meest realistische van de 3.

Scenario 3 zou leuk zijn maar lijkt me niet helemaal realistisch, scenario 1 zou wel redelijk teleurstellend zijn omdat dit zou betekenen dat er niets meer bij komt op de donderdag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Marilyn Manson op 15 mei in Spanje. Zou er een kans bestaan?
Is nog wel meer dan een maand van Graspop vandaan maarja wellicht is het nog een optie als redder van de vrijdag
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
wenteldave wrote:

xydroh wrote:
na lange tijd keert kansas eindelijk terug naar belgie 31 oktober in cirque royal. misschien niet meteen een kanshebber voor graspop 2020 maar 2021 denk ik toch wel. Ik vermoed toch dat dit een band is die op de wishlist van graspop staat


Zou ik een heel mooie boeking vinden. Vind ze nu iets te duur om naar een losse show te gaan (hooguit via TicketSwap), maar op Graspop zou ik ze zeker meepakken. Alleen jammer dat de oorspronkelijke zanger, Walsh, er niet meer in zit. Die maakte Kansas ook echt tot Kansas.

Hmm, wellicht moet ik die band eens wat meer luisteren. Ken eigenlijk alleen Carry On My Wayward Son, op zich een prima nummer maar niet gelijk iets voor Graspop. Ik lees dat ze gekenmerkt worden als progressive rock. Iemand een goede tip voor een progressive Kansas album om te luisteren?
De bekendste, populairste en ongetwijfeld beste albums van Kansas zijn "Leftoverture" (1976) en "Point Of Know Return" (1977). Of dat daadwerkelijk 'progressieve' albums zijn, hangt waarschijnlijk af van hoe jij het genre 'progressive rock' definieert en afbakent. Over het algemeen worden die platen wel zo ingedeeld, maar je zou het wellicht ook melodieuze hardrock/AOR kunnen noemen.

Aangezien Kansas op hun zaaltournee van dit jaar het album "Point Of Know Return" integraal gaat spelen, ligt het voor de hand om die langspeler eens te beluisteren. "Dust In The Wind" behoort naar mijn mening weliswaar zeker tot de hoogtepunten van dat album, maar wijkt muzikaal nogal af van de rest van die plaat. Laat je door die softe ballade dus niet op het verkeerde been zetten. De titelsong geeft bijvoorbeeld een betere eerste indruk van de sound van Kansas en is eveneens een uitschieter.

"Leftoverture" is waarschijnlijk nog iets populairder onder prog- en hardrockfans en zou mijn eerste keus zijn als aanschaf van Kansas. Blijkbaar ken je al de single "Carry On Wayward Son", een opvallend catchy en desondanks complexe progrocker die (als ik me niet vergis) net als "Dust In The Wind" in de Top 2000 van NPO Radio 2 staat. Dat is mijn persoonlijke favoriet van deze Amerikaanse band, maar de rest van "Leftoverture" is evenzeer de moeite waard en behoorlijk 'proggy'.

De tien minuten lange titeltrack van "Song For America" (1975) is eveneens een publieksfavoriet en het gelijknamige album scoort bijvoorbeeld ook goed op sites als Rate Your Music, maar is wel wat minder consistent dan de bovengenoemde lp's, voor zover ik me herinner. Verder staan er verspreid over de rest van hun discografie nog genoeg leuke songs, maar daar zullen ze op deze tournee waarschijnlijk niet veel van spelen, op een paar hitjes en wat gloednieuwe nummers na.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Van mij mag Manson wegblijven, nu 2x op Graspop gezien en die staan beide keren in de top 3 slechtste shows die ik op GMM gezien heb. Heb er in 5 jaar redelijk wat gezien, dus dat Manson dan 2x in de top 3 staat is een prestatie... Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
na lange tijd keert kansas eindelijk terug naar belgie 31 oktober in cirque royal. misschien niet meteen een kanshebber voor graspop 2020 maar 2021 denk ik toch wel. Ik vermoed toch dat dit een band is die op de wishlist van graspop staat


Zou ik een heel mooie boeking vinden. Vind ze nu iets te duur om naar een losse show te gaan (hooguit via TicketSwap), maar op Graspop zou ik ze zeker meepakken. Alleen jammer dat de oorspronkelijke zanger, Walsh, er niet meer in zit. Die maakte Kansas ook echt tot Kansas.


Hmm, wellicht moet ik die band eens wat meer luisteren. Ken eigenlijk alleen Carry On My Wayward Son, op zich een prima nummer maar niet gelijk iets voor Graspop. Ik lees dat ze gekenmerkt worden als progressive rock. Iemand een goede tip voor een progressive Kansas album om te luisteren?

De bekendste, populairste en ongetwijfeld beste albums van Kansas zijn “Leftoverture” (1976) en “Point Of Know Return” (1977). Of dat daadwerkelijk ‘progressieve’ albums zijn, hangt waarschijnlijk af van hoe jij het genre ‘progressive rock’ definieert en afbakent. Over het algemeen worden die platen wel zo ingedeeld, maar je zou het wellicht ook melodieuze hardrock/AOR kunnen noemen.

Aangezien Kansas op hun zaaltournee van dit jaar het album “Point Of Know Return” integraal gaat spelen, ligt het voor de hand om die langspeler eens te beluisteren. “Dust In The Wind” behoort naar mijn mening weliswaar zeker tot de hoogtepunten van dat album, maar wijkt muzikaal nogal af van de rest van die plaat. Laat je door die softe ballade dus niet op het verkeerde been zetten. De titelsong geeft bijvoorbeeld een betere eerste indruk van de sound van Kansas en is eveneens een uitschieter.

“Leftoverture” is waarschijnlijk nog iets populairder onder prog- en hardrockfans en zou mijn eerste keus zijn als aanschaf van Kansas. Blijkbaar ken je al de single “Carry On Wayward Son”, een opvallend catchy en desondanks complexe progrocker die (als ik me niet vergis) net als “Dust In The Wind” in de Top 2000 van NPO Radio 2 staat. Dat is mijn persoonlijke favoriet van deze Amerikaanse band, maar de rest van “Leftoverture” is evenzeer de moeite waard en behoorlijk ‘proggy’.

De tien minuten lange titeltrack van “Song For America” (1975) is eveneens een publieksfavoriet en het gelijknamige album scoort bijvoorbeeld ook goed op sites als Rate Your Music, maar is wel wat minder consistent dan de bovengenoemde lp’s, voor zover ik me herinner. Verder staan er verspreid over de rest van hun discografie nog genoeg leuke songs, maar daar zullen ze op deze tournee waarschijnlijk niet veel van spelen, op een paar hitjes en wat gloednieuwe nummers na.

Dank voor deze uitgebreide toelichting! Wellicht is Kansas dan toch een interessantere band, dan ik op basis van de hitjes die ik ken zou vermoeden. Al zijn die nummers ook niet verkeerd... maar ik zoek normaal gesproken nog wel iets meer diepte ofzo. Morgen verder luisteren! Nu, na een mooi avondje in Paradiso, nog eens wat meer Disillusion aan het luisteren :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Van mij mag Manson wegblijven, nu 2x op Graspop gezien en die staan beide keren in de top 3 slechtste shows die ik op GMM gezien heb. Heb er in 5 jaar redelijk wat gezien, dus dat Manson dan 2x in de top 3 staat is een prestatie… Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening.

Tja, weinig goeds over gehoord inderdaad, heb zijn laatste optreden dan ook overgeslagen ten faveure van de bbq op de camping. Aan de andere kant vind ik zijn muziek wel okay, en sommige nummers echt heel tof. Zou hem graag een keer goed in vorm zien. Maar die kans lijkt klein...
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
manson hoeft van mij ook niet (ieder zijn ding natuurlijk). er zijn nog genoeg bands die een optie kunnen zijn om te boeken: metal church, annihilator, meshuggah, epica, the dalhia murder, amon amarth, hardline/axel rudi pell, bonfire (nieuw album), saxon en diamond head (vanavond in trix). en ik sluit sabaton ook nog niet helemaal uit!!
zijn de red bull challenge bands al bekend gemaakt, voor de metal dome ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Devin Townsend doet op Hellfest een "By Request" show. Zou mooi zijn als hij dat gewoon de hele festival run zou doen!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Alien Weaponry staat op 14 juni in Dynamo in Eindhoven. Ik zou het alleen maar kunnen toejuichen als die naar GMM komen. Zou een mooie mainstage opener zijn!
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
Bush 15 juni in Nederland. Misschien een kanshebber voor Graspop? 18 juni hebben ze nog een gaatje in hun tourschema
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken