Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
Tekst Deep Purple

Biography
GMM is er voor jong en oud. De afgelopen 25 jaar hebben we geleerd dat de verschillende generaties die rondlopen op de festivalweide ook perfect met elkaar verbroederen. Het is ontroerend om te zien hoe opa’s met hun kleinzonen en -dochters zij aan zij genieten van al de muziek die tijdens het weekend wordt gespeeld. Een tafereel dat ons op viel in 2017. Toen sloot Deep Purple af op de main stage. Een klasseact die mee aan de wieg van het genre stond waarop dit festival drijft. Met open mond zagen we hoe klasbakken als Ian Gillan, Ian Paice en Roger Glover de weide moeiteloos inpakten, geruggensteund door Steve More en Don Airey. Hun set is altijd een trip down memory lane. Geloof ons vrij, zowel de krakers van weleer als hun meer recentere werk weet jong en oud te boeien. Dus ook deze helden keren graag terug om de hoogmis van de hardrock extra kleur te geven. En dat mag dieppaars zijn. (#GMM20)

Staat verder niets in over het wel of niet zijn van headliner. Vermoed van niet, ook omdat ze in het persbericht los van de headliners staan.
Mooie boeking iig.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
594
Aanrader van de week: Misþyrming
Vooral nu dat ze op Graspop staan. Mijn stagementor (drummer van Hemelbestormer) heeft hun album Algleymi al als het album van het jaar bestempeld.
Zeker de moeite waard om even te luisteren en eventueel ook eens te bekijken, mochten er geen clashes staan ;) Heerlijke IJslandse metal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.459
11.430
Tekst Deep Purple

Biography
GMM is er voor jong en oud. De afgelopen 25 jaar hebben we geleerd dat de verschillende generaties die rondlopen op de festivalweide ook perfect met elkaar verbroederen. Het is ontroerend om te zien hoe opa’s met hun kleinzonen en -dochters zij aan zij genieten van al de muziek die tijdens het weekend wordt gespeeld. Een tafereel dat ons op viel in 2017. Toen sloot Deep Purple af op de main stage. Een klasseact die mee aan de wieg van het genre stond waarop dit festival drijft. Met open mond zagen we hoe klasbakken als Ian Gillan, Ian Paice en Roger Glover de weide moeiteloos inpakten, geruggensteund door Steve More en Don Airey. Hun set is altijd een trip down memory lane. Geloof ons vrij, zowel de krakers van weleer als hun meer recentere werk weet jong en oud te boeien. Dus ook deze helden keren graag terug om de hoogmis van de hardrock extra kleur te geven. En dat mag dieppaars zijn. (#GMM20)

Staat verder niets in over het wel of niet zijn van headliner.

Ik vermoed een mooie set bij zonsondergang voor de headliner. Een prachtige plek voor deze band.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Graspop Metal Meeting is het grootste hardrock- en metalfestival van de Benelux en mag in 2020 zijn zilveren jubileum vieren. Om die 25ste verjaardag in stijl te vieren haalt de organisatie vier dagen lang opnieuw een pak bekende en naar aloude traditie ook jonge en minder bekende bands naar het festivalterrein De Stenehei in Dessel. Eerder kondigde GMM al Iron Maiden en Judas Priest aan, alvast twee van de vier absolute headliners. Daar komen nu niet minder dan 74 namen bij! De meest in het oog springende zijn Deep Purple, Deftones, Disturbed, Korn, Mercyful Fate en The Offspring. DEEP PURPLE voorstellen, hoeft nog amper. De legendarische hardrockband scoorde de afgelopen 50 jaar een korf vol wereldhits en weet live nog steeds miljoenen fans te begeesteren.

Dit schrijft organisatie zelf, Deep Purple is niet een van de vier grote headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
wat me hier ook opvalt: GEEN bring me the horizon, ik kan dan alleen maar besluiten dat ze gewoon niet gaan komen
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor zover ik al kon zien:
Donderdag: Iron Maiden, Alter bridge, Mercyful fate, Airbourne,
Vrijdag: Paradise Lost, Powerwolf, Heaven shall burn, Babymetal, Steel panther, Alestorm, Killing Joke,
Zaterdag: Opeth, Korn, Anathema, Judas Priest, Lagwagon, Of mice & men, In extremo, Good riddance,
Zondag: Deep Purple, Deftones, Killswitch Engage, Disturbed, The Offspring, Body Count, Dog eat dog, Sepultura, Kadavar
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.843
12.232
Aanrader van de week: Misþyrming
Vooral nu dat ze op Graspop staan. Mijn stagementor (drummer van Hemelbestormer) heeft hun album Algleymi al als het album van het jaar bestempeld.
Zeker de moeite waard om even te luisteren en eventueel ook eens te bekijken, mochten er geen clashes staan
1f609.svg
Heerlijke IJslandse metal.
Goede mentor heb jij, zeg. Heb het gelijk opgezet en ik moet zeggen dat het wel aardig klinkt. Merci.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
wat me hier ook opvalt: GEEN bring me the horizon, ik kan dan alleen maar besluiten dat ze gewoon niet gaan komen
Hebben al festivals in Augustus bekend staan, kan zomaar eens Pukkelpop/Lowlands worden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Festivalticket Combi PLUS 17-21 juni: € 259
Festivalticket Combi 18-21 juni: € 249
Festivalticket Donderdag 18 juni: € 105
Festivalticket Vrijdag 19 juni: € 105
Festivalticket Zaterdag 20 juni: € 105
Festivalticket Zondag 21 juni: € 105
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Vette namen!!

Heel blij met:
Airbourne
Alestorm
Amorphis
Babymetal (dus toch! :lol: )
Battle Beast
Dimmu Borgir
Dog Eat Dog
Dool
Fields Of The Nephilim
In Extremo
Killing Joke
Opeth
Powerwolf
Steel Panther
The Offspring

Ook blij met:
Alcest
Anathema
Deep Purple
Foreigner
Fu Manchu
Kadavar
My Dying Bride
Paradise Lost
The Vintage Caravan

Plus nog genoeg te ontdekken!

Ook opmerkelijk: alle 3 vertegenwoordigers van de zogenaamde 'Peaceville Three' (Paradise Lost, My Dying Bride en Anathema), de 'Grote 3' van het death/doom genre, aanwezig.

Ik zit vrijdagochtend in ieder geval weer klaar voor 2 Combi-XL!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
Ik heb op de één of andere manier nu de pagina ervoor met bands en dagen.
Teveel om allemaal op te schrijven, mede door het rare laden van de afbeeldingen, maar als er mensen vragen hebben, shoot. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
10 euro betalen om je tentje eerder te mogen opzetten?
Doen veel festivals bij een dag eerder op de camping. Snap 't deels wel. Ze moeten voor die dag wss ook de food trucks / eventuele randprogrammering betalen. 10 euro wil ik best wel missen zodat 't geen chaos als 2018 word
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.120
2.304
Hah, k3-metal ook aanwezig zie ik.
Als het past toch maar eens een kans geven.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
Aanrader van de week: Misþyrming
Vooral nu dat ze op Graspop staan. Mijn stagementor (drummer van Hemelbestormer) heeft hun album Algleymi al als het album van het jaar bestempeld.
Zeker de moeite waard om even te luisteren en eventueel ook eens te bekijken, mochten er geen clashes staan ? Heerlijke IJslandse metal.

dit gaat inderdaad heel hard
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken