Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

masterzoid

Playlistbediener
22 apr 2019
9
0
Bands like Papa Roach and Limp Bizkit are a possibily too, for next year

And what about Gojira 50min set?

I'm now hoping for a MS2 Headlining Spot for 2021 edition
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Bands like Papa Roach and Limp Bizkit are a possibily too, for next year

And what about Gojira 50min set?

I’m now hoping for a MS2 Headlining Spot for 2021 edition

Dat is ook mijn gok voor Gojira, misschien zelfs al in 2020 als ze een nieuw album releasen voor die tijd.
 

masterzoid

Playlistbediener
22 apr 2019
9
0
The opening bands are always the hardest to predict...anyway i was thinking about the lost possibility of having Alice In Chains closing the MS2 on Saturday!!!

In my opinion, the negotiation broke up, by the simple fact that they needed to accept another band that will be Touring with AIC (BRMC)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Helaas niet zo tevreden met het blokkenschema als de meeste anderen hier... :(
Zitten toch wel behoorlijk wat vervelende clashes voor mij tussen (ergste bovenaan):

Sabaton > Cradle Of Filth (why...?? :cry: )
Eagles Of Death Metal (must-see van vrouwlief) > Amon Amarth
Beast In Black > HammerFall (serieus, hoe kom je erop, 2 bands uit hetzelfde genre...)
Def Leppard - Eluveitie - Kvelertak (dat wordt een hele lastige, ben er nog niet uit)
Candlemass > Deathstars
Borknagar > Halestorm
Gloryhammer > Cellar Darling
In Flames >> Insomnium (ok, slechts 5 minuutjes overlap, maar ook hier weer, waarom 2 bands uit hetzelfde genre überhaupt laten overlappen?)
Delain + Gojira >> Nashville Pussy
Children Of Bodom >>> Lynyrd Skynyrd
Demons & Wizards >>> Lamb Of God
Disturbed - Ministry - Krokus (ook nog niet uit)
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
ik ben het hier wel mee eens. Waarom bands uit het zelfde genre laten overlappen die toch dezelfde doelgroep hebben. Dat doen ze wel vaker. Het lijkt soms of ze helemaal niet goed over het tijdschema nadenken en bands maar lukraak op het schema gooien. Beetje jammer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Disturbed – Ministry – Krokus (ook nog niet uit)

Ministry. Zonder twijfel. Dat is een van de vetste artiesten van het hele festival.

ik ben het hier wel mee eens. Waarom bands uit het zelfde genre laten overlappen die toch dezelfde doelgroep hebben. Dat doen ze wel vaker. Het lijkt soms of ze helemaal niet goed over het tijdschema nadenken en bands maar lukraak op het schema gooien. Beetje jammer.

Er wordt zeker niet lukraak gegooid. Zo'n schema is altijd behoorlijk nauwkeurig uitgedacht, maar er spelen allerlei factoren zoals logistiek en eisen van boekers mee, die zwaarder wegen dan voorkeuren van fans. Dus kan het soms voorkomen dat gelijksoortige bands overlappen, puur door de restricties van andere factoren. En buiten dat, hoe dicht twee bands bij elkaar liggen is ook maar een mening. Iedere bezoeker heeft weer een andere mening en wil andere dingen zien, iedere bezoeker zal ergens teleurgesteld worden. Dat is niet te vermijden.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo's kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

Klinkt heel erg leuk, maar lijkt me ook onbegonnen werk om dit als organisatie (die niet veel mensen in dienst heeft) op poten te zetten. Dit kan natuurlijk wel als onafhankelijke studie gevoerd worden.
 

sleepinggiant

Nieuw lid
24 apr 2019
4
0
Yow, Iemand hier ervaring met de Metal Town Camping? Wij hebben een aantal maanden geleden een staanplaats aangekocht voor 8 personen, maar uiteindelijk zijn we met 9 :roll: :p . Hoe kunnen we het beste aan een extra bandje geraken(tegen betaling uiteraard)? Hoe werkt het systeem van de Metal Town Camping bij aankomst? Alvast bedankt!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Yow, Iemand hier ervaring met de Metal Town Camping? Wij hebben een aantal maanden geleden een staanplaats aangekocht voor 8 personen, maar uiteindelijk zijn we met 9
1f644.svg
1f61b.svg
. Hoe kunnen we het beste aan een extra bandje geraken(tegen betaling uiteraard)? Hoe werkt het systeem van de Metal Town Camping bij aankomst? Alvast bedankt!
Volgens mij is dat niet mogelijk/toegestaan. Metal Town is al maanden uitverkocht (op die grote hutten voor 14 personen na).
Ze verkopen geen extra bandjes voor plekken die 'vol' zitten, lijkt me.
Wellicht kunnen jullie nog mensen vinden die een plek over hebben voor hun standplaats, en daar een extra Metal Town-bandje van overkopen? Uiteraard kan jullie 9e man dan toch wel bij jullie slapen. :wink:

Bij aankomst toon je je standplaats-ticket, en wordt je verwezen naar je standplaats, die al vantevoren vastligt (het maakt dus niet zoveel uit hoe laat je arriveert, je krijgt er geen betere/slechtere plek door; nummer standplaats is op ticket terug te vinden, plattegrond met nummers is ook al eerder beschikbaar).
Vervolgens kun je bij de ingang van de camping je standplaats-ticket inruilen voor (in jullie geval) 8 Metal Town-polsbandjes en ontbijtbonnen (vroeg ontbijten en/of douchen is een aanrader, om hele lange rijen te vermijden).

Je festivalbandjes haal je bij de ingang van het festival op.
Tip: er is een aparte, veel minder drukke ingang speciaal voor VIP-tickets én voor gasten van de betaalde campings (Metal Town/Skullotel) en vakantieparken (Metal Park/Devil's Lake).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Kachelle wrote:
Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

Klinkt heel erg leuk, maar lijkt me ook onbegonnen werk om dit als organisatie (die niet veel mensen in dienst heeft) op poten te zetten. Dit kan natuurlijk wel als onafhankelijke studie gevoerd worden.

Mankracht zou niet het probleem moeten zijn, het zou letterlijk een middagje werk moeten zijn om de software en website hiervoor in elkaar te draaien.

Ik heb wel twee andere op- en aanmerkingen bij dit idee:
1. Logistiek. De mening van het publiek is nog steeds ondergeschikt aan afspraken met boekers en de interne logistiek van het festival, zoals ik eerder al beargumenteerde. Ook kan deze enquete pas plaatsvinden als de hele line up al bekend is, wat relatief weinig tijd over laat om nog veel te wijzigen.
2. Effectiviteit. Werkt een top 10 om bijvoorbeeld een clash als Beast in Black vs Hammerfall eruit te halen? Denk niet dat dat top 10 bands zijn voor veel mensen. En ook zonder zo'n enquete weet de organisatie heus wel dat die bands ongeveer dezelfde muziek maken. Dus is de overlap waarschijnlijk toch weer noodzakelijk om logistieke redenen.

Maar, wel een leuk idee! Het zou sws data zijn die ik graag zou willen zien, ongeacht of de organisatie er iets mee doet/kan of niet.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

Klinkt als een super leuk idee. Nog een leuk idee om het uit te testen: ik denk dat ik van het weekend wel tijd heb om even een Google form te maken waar we dit in kunnen testen, zodat iedereen dus 10 bands kan kiezen, en dan maak ik later een script die (met de tijden die Graspop dit jaar aanhoudt) een schema te maken. Ik zal er een maken die volledig vrij is, en eentje die wel de standaarden laat staan zoals headliners als laatste op de mainstages enzo! Ik denk alleen dat we met dit forum niet genoeg mensen hebben om er iets unieks uit te krijgen, dus zo gauw hij online gaat, laat je vrienden (zelfs als ze niet naar GMM gaan) het ook invullen, meer data is meer beter ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Kachelle wrote:
Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

Klinkt als een super leuk idee. Nog een leuk idee om het uit te testen: ik denk dat ik van het weekend wel tijd heb om even een Google form te maken waar we dit in kunnen testen, zodat iedereen dus 10 bands kan kiezen, en dan maak ik later een script die (met de tijden die Graspop dit jaar aanhoudt) een schema te maken. Ik zal er een maken die volledig vrij is, en eentje die wel de standaarden laat staan zoals headliners als laatste op de mainstages enzo! Ik denk alleen dat we met dit forum niet genoeg mensen hebben om er iets unieks uit te krijgen, dus zo gauw hij online gaat, laat je vrienden (zelfs als ze niet naar GMM gaan) het ook invullen, meer data is meer beter
1f609.svg

Gaaf! Ben erg benieuwd wat hier uit zal gaan komen :)
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Even een praktische vraag die ik niet terug kan vinden op de site. Is de metal market op de donderdag al open? Dit is pas de 2de keer dat ik naar GMM ga en vorig jaar was het 4 dagen dus dat lijkt me niet vergelijkbaar.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Even een praktische vraag die ik niet terug kan vinden op de site. Is de metal market op de donderdag al open? Dit is pas de 2de keer dat ik naar GMM ga en vorig jaar was het 4 dagen dus dat lijkt me niet vergelijkbaar.

Van de site: "De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag open om 14 u. Op vrijdag, zaterdag en zondag is dat vanaf 10 u. ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Metal Dome om 5 u. ’s nachts. "

Zit de Metal Markt niet op de metalplaza?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Moniek wrote:
Even een praktische vraag die ik niet terug kan vinden op de site. Is de metal market op de donderdag al open? Dit is pas de 2de keer dat ik naar GMM ga en vorig jaar was het 4 dagen dus dat lijkt me niet vergelijkbaar.

Van de site: “De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag open om 14 u. Op vrijdag, zaterdag en zondag is dat vanaf 10 u. ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Metal Dome om 5 u. ’s nachts. ”

Zit de Metal Markt niet op de metalplaza?
Ja en nee. Soms is de Metal Plaza wel geopend, maar is de Metal Market/Festival Fair nog gesloten voor het publiek (met dranghekken).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken