Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.088
2.217
Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)
Als System komt dan zijn die absolute headliner, kans quasi onbestaande dus.
En echt veel grote namen zou ik niet meer verwachten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)
Stond al op poster bovenaan vorige pagina (33).
Inderdaad heel wat meer dan een 'degelijke' naam, die zouden op ieder affiche (zowel metal als mainstream) stijf bovenaan staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.407
11.185
Jeremy wrote:
Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)

Als System komt dan zijn die absolute headliner, kans quasi onbestaande dus.
En echt veel grote namen zou ik niet meer verwachten.

Ja mee eens. Zou het echt een enorm toffe toevoeging vinden, maar ik zie geen plek meer op de poster van Graspop. Fortarock daarentegen vind ik wel reëel, evenals Rock am Ring.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/47064308_10156130927100679_7150761278120656896_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=ae4726c2327cd9ca41c85b107708cf74&oe=5CA16843
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Joslittel wrote:

graspop20 wrote:
Hahaha what the Hell?
De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.


Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.

Voor mij is het zondagavond geworden. Wilde eigenlijk op zaterdag (of anders vrijdag) gaan, maar vrouwlief (die geïnstrueerd was om in de voorverkoop direct kaartjes te kopen) was enkele uren te laat, waardoor de zaterdag en vrijdag al uitverkocht waren.. ?

Ik zal er ook bij zijn om een van die 64 landen te vertegenwoordigen ?
Zaterdag weliswaar. Bij alle fans (en aanhang) die merch gekocht hebben om als eerste aan tickets te geraken; aangezien zaterdag die vvk-dag meteen uitverkocht was. Heel erg benieuwd naar het publiek. Mijn 3e keer op 3 jaar tijd, wie had die mogelijkheid ooit durven denken bij een concept als Ayreon!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.813
Set Abominae wrote:

Joslittel wrote:

graspop20 wrote:
Hahaha what the Hell?
De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.


Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.


Voor mij is het zondagavond geworden. Wilde eigenlijk op zaterdag (of anders vrijdag) gaan, maar vrouwlief (die geïnstrueerd was om in de voorverkoop direct kaartjes te kopen) was enkele uren te laat, waardoor de zaterdag en vrijdag al uitverkocht waren..
1f641.svg


Ik zal er ook bij zijn om een van die 64 landen te vertegenwoordigen
1f609.svg

Zaterdag weliswaar. Bij alle fans (en aanhang) die merch gekocht hebben om als eerste aan tickets te geraken; aangezien zaterdag die vvk-dag meteen uitverkocht was. Heel erg benieuwd naar het publiek. Mijn 3e keer op 3 jaar tijd, wie had die mogelijkheid ooit durven denken bij een concept als Ayreon!

Tot dan :D!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Fortarock komt met eerste namen:
Amon Amarth, Symphony X, Amorphis, Gloryhammer, Uncle Acid and the Deadbeats, Cult of Luna, Enslaved en Powertrip. Al een mooi rijtje.
Dokkém Open Air: King Diamond, Cannibal Corpse, Pestilence en Vivaldi Metal Project. (Vivaldi Metal Project zou wellicht iets voor GMM zijn?)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.600
4.806
niet meteen waar de meesten op wachten maar volbeat staat de week na graspop in denemarken en zweden. Anders nog geen festivals geplanned. Met een nieuw album op komst kan dit nog altijd aan de vrijdag toegevoegd worden. Alhoewel ik zelf grote fan ben van volbeat zou dit teveel zijn om 4 keer te headlinen op 6 jaar tijd.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
niet meteen waar de meesten op wachten maar volbeat staat de week na graspop in denemarken en zweden. Anders nog geen festivals geplanned. Met een nieuw album op komst kan dit nog altijd aan de vrijdag toegevoegd worden. Alhoewel ik zelf grote fan ben van volbeat zou dit teveel zijn om 4 keer te headlinen op 6 jaar tijd.

Te veel is te veel. Volbeat zou GMM zelfs een paar jaar mogen skippen van mij.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
xydroh wrote:
niet meteen waar de meesten op wachten maar volbeat staat de week na graspop in denemarken en zweden. Anders nog geen festivals geplanned. Met een nieuw album op komst kan dit nog altijd aan de vrijdag toegevoegd worden. Alhoewel ik zelf grote fan ben van volbeat zou dit teveel zijn om 4 keer te headlinen op 6 jaar tijd.

Te veel is te veel. Volbeat zou GMM zelfs een paar jaar mogen skippen van mij.
Ik ben zelf een grote Volbeat fan (nog geen show van verder dan de 2e rij gezien) maar heb ze nu in 2 jaar tijd toch al 6x gezien. Als ze ergens zouden staan waar ik heen ga, zou ik er zeker heen gaan. Maar het begint mij zelfs al een beetje veel te worden. Ze mogen inderdaad zeker 2/3 jaar overslaan. Er zijn genoeg grote, headline waardige bands die kunnen komen, vooral de nieuwe headliners zijn welkom nu!
 

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
Half december maar eens de combitickets aanschaffen en een berg munten en dan maar hopen dat er nog meer leuks bijkomt. ZZTop, Rainbow, Dragonforce, Airborne, om maar eens wat te noemen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4waVZXKE0GU[/video]
Nieuwe single van Beast in Black, van het nieuwe album 'From Hell With Love' dat in februari uitkomt.
Heerlijk bandje om een Graspopdagje mee te beginnen! :)
 

wifiwifi

Nieuw lid
2 dec 2018
3
0
Iemand toevallig al As I Lay Dying tegen gekomen? Kwam deze lek in ieder geval tegen :wink:
https://www.graspop.be/images/bands/detail/gmm19asilaydying-4LnhYEIEyOU7wQC.jpg

er staat in de link gmm19 dus ik neem aan dat hun komen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.088
2.217
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/4waVZXKE0GU" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Nieuwe single van Beast in Black, van het nieuwe album ‘From Hell With Love’ dat in februari uitkomt.
Heerlijk bandje om een Graspopdagje mee te beginnen!
1f642.svg
Is dat niet die band dat het voorprogamma deed bij Nightwish?
Die klonken toen wel goed tijdens die paar nummers dat we er van zagen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Set Abominae wrote:
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/4waVZXKE0GU” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>
Nieuwe single van Beast in Black, van het nieuwe album ‘From Hell With Love’ dat in februari uitkomt.
Heerlijk bandje om een Graspopdagje mee te beginnen!
1f642.svg


Is dat niet die band dat het voorprogamma deed bij Nightwish?
Die klonken toen wel goed tijdens die paar nummers dat we er van zagen.
Klopt, heb ze laatst voor Nightwish gezien in Antwerpen, toen met dus uitsluitend nummers van hun 1e album, 'Berserker'.
De band is opgericht door gitarist Anton Kabanen, nadat hij uit Battle Beast (de band die hij mede oprichtte en waarvoor hij alle nummers schreef) was geschopt (wegens de infameuze 'musical disagreements and other unsolvable issues within the band').
 

Stefan1617899554

Playlistbediener
27 nov 2015
6
0
Guys, ik lees al lang met veel plezier mee, maar nu toch maar eens tijd om wat in de groep te gooien:

Is Graspop de artiesteninfo weer aan het bijwerken?
https://www.graspop.be/nl/bands/me-first-the-gimme-gimmes/
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/
Het lijkt me dat Graspop hun bandpages destijds toch al voorzien hadden van een bio en persfoto...
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Guys, ik lees al lang met veel plezier mee, maar nu toch maar eens tijd om wat in de groep te gooien:

Is Graspop de artiesteninfo weer aan het bijwerken?
https://www.graspop.be/nl/bands/me-first-the-gimme-gimmes/
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/
Het lijkt me dat Graspop hun bandpages destijds toch al voorzien hadden van een bio en persfoto…

System of a Down, zou wel tof zijn.

Rar komt met I Prevail en Atreyu. Mogen ook wel langskomen toch?
Ik zocht trouwens op de graspop website voor de grap naar System of a Down, nu staat daar toevallig ook Dream Theater naast, zonder foto ook. was dat niet ook een gerucht?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken