Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik wacht wel af, ik kijk wel even wat de tweede lading gaat brengen. Ik blijf nog even hopen dat de Kiss geruchten precies zo zijn vorig jaar, gewoon hardnekkige geruchten. Op dit moment is het hele lijst meer, van: "Tsja als ik er toch heen gaan, dan zijn die ook leuk om te zien."
Lynyrd Skynyrd, Sabaton, In Flames en Slipknot zijn wel tof, Disturbed en Amon Amarth zijn ook wel leuk. Maar ik mis nog een beetje de namen waar van ik zeg: "Yes, dat maakt het waard om een heel weekend te gaan." Al zou Rammstein ipv Kiss dat wel gelijk omgooien en zou ik zaterdag wel een ticket gooien.
Ik hoop eigenlijk dat Lynyrd Skynyrd lekker voor de headliner spelen op mainstage 1. Lekker in de zon liggen biertje erbij, en dan genieten. Want als coheadliner=afsluiter dan is dat toch wel minder.

Ik ga wel even een beetje afspeellijst maken en luisteren, misschien ontdek ik nog wel tofs. (Combichrist klinkt best wel tof)

Trouwens die website.. WTF.. een nummer van Clutch op de pagina van Combichrist.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik kijk uit naar Amon Amarth, Trivium, Testament, Children Of Bodom, Hammerfall, Carcass, Hawkwind, Sonata Arctica, Cult of Luna, Candlemass, Borknagar, Orange Goblin, Municipal Waste, Power Trip. Ik kan vooral de volgende bands aanraden:
- Hawkwind: cultband bij uitstek. Trippy/Space/progrock. Lemmy heeft hier nog bas bij gespeeld in de jaren 70.
- Borknagar: black metal parel.
- Power Trip: de beste trash metal band van de voorbije 5 jaar.

Headliners zoals Def Leppard, Whitesnake en Lynyrd Skynyrd zeggen me echt niets. In Flames en Sabaton ben ik beu gezien, maar hun boeking is begrijpbaar.

 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Boven Def Leppard , sabaton en Lynyrd Skynyrd komen buiten Slipknot vast nog meer grote namen te staan. Ik kan mij niet voorstellen dat dit het zal zijn wat betreft "de" grote namen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Boven Def Leppard , sabaton en Lynyrd Skynyrd komen buiten Slipknot vast nog meer grote namen te staan. Ik kan mij niet voorstellen dat dit het zal zijn wat betreft “de” grote namen.

Behalve Slayer, Kiss en een waterkans op Rammstein zie ik weinig mogelijkheden.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ze brengen het wel echt alsof within temptation en slipknot headliners zijn en de rest van de namen tot nu toe niet..
In de mail staat het zo:
'Je zag al Within Temptation en Slipknot passeren als headliners, daar voegden we vandaag nog 48 namen aan toe.'

Dus dat klinkt wel alsof within temptation echt headliner is en er nog 1 headliner bij komt (of als we heel optimistisch zijn is wt ms2 headliner en komen er nog 4 headliners bij, maar dsy dat denk ik eigenlijk niet).
Aan de andere kant zitten hier nog geen superdure namen bij volgens mij, dus om de prijsstijging te verantwoorden moeten er eigenlijk wel nog 4 grote namen bij naar mijn idee.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.478
2.960
Bon Jovi, Slayer, Kiss en dan nog eentje. Slash groot genoeg? Of anders toch maar System Of A Down, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat zij een Europese tour doen. Dat ze dit jaar een Amerikaanse tour hebben, is het enige en dat vind ik niet bepaald een sterk argument. Hoe graag ik ze ook zou willen.....
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
In 2015 waren de headliners Kiss, Slipknot en Scorpions. Kan nu leuk tegen mn pa zeggen dat ik Kiss en Scorpions heb gezien, maar een tweede keer hoeft niet (scorpions in 2017 ook geskipt). Slipknot wil ik wel een tweede keer zien. Hoop persoonlijk op een headliner dat niet Kiss is. Tuurlijk gaan ze er veel kaarten mee verkopen maar de gemiddelde metalhead wordt er niet vrolijk van.

Ik zou verder het liefst zien dat ze een band als Trivium of Amon Amarth de mainstage 2 laten afsluiten. Hebben ze afgelopen editie gedaan met Parkway Drive. Eerst Avenged Sevenfold als "headliner" van mainstage 2, daarna Iron Maiden als dagheadliner en als afsluiter Parkway Drive.

Wat mij het beste lijkt is iets als Def Lepard of Lynyrd Skynyrd headliner van MS2, dan de werkelijke headliner van de dag en daarna een mooie aflsuiting met Trivium. Op die manier kan je de bands opzetten om in de toekomst helemaal te headlinen. Ze moeten namelijk wel aan de toekomst gaan denken met al die grote bands die stoppen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik mis nog een dagindeling. Zullen morgen weinig dagtickets verkopen zo.
Morgen begint alleen de verkoop van combitickets en logementen. De verkoop van dagtickets volgt later pas. Aldus een persbericht van GMM.
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
De Biography van Phil Campbell klopt volgens mij ook niet
https://www.graspop.be/nl/bands/phil-campbell-the-bastard-sons/
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
Eens een rondje langs enkele websites gemaakt.
Sommige bands (lijken te) verklappen op welke dag ze spelen:

Vrijdag:
Within Temptation
Amon Amarth
King Diamond
Godsmack
Trivium
Testament
Demons & Wizards
Candlemass

Zaterdag:
Slipknot
Disturbed

Zondag:
Sabaton
Whitesnake

Onbekend:
Def Leppard (tourt volgens mij samen met Whitesnake, dus waarschijnlijk ook op zondag)
Lynyrd Skynyrd
In Flames
Sonata Arctica
Children of Bodom
Delain
Hammerfall
Hatebreed
Eluveitie
Halestorm
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Cool, dan hoop ik dat Kiss die zondag zal staan. En kan ik mogelijk mooi Kiss en Def Leppard van mijn lijstje afstrepen. Jammer dat alleen Amon Amarth afvalt.

Ik kan me overigens ook nog steeds niet indenken dat Within Temptation de grote MS1 afsluiter gaat zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Eens een rondje langs enkele websites gemaakt.
Sommige bands (lijken te) verklappen op welke dag ze spelen:

Vrijdag:
Within Temptation
Amon Amarth
King Diamond
Godsmack
Trivium
Testament
Demons & Wizards
Candlemass

Zaterdag:
Slipknot
Disturbed

Zondag:
Sabaton
Whitesnake

Onbekend:
Def Leppard (tourt volgens mij samen met Whitesnake, dus waarschijnlijk ook op zondag)
Lynyrd Skynyrd
In Flames
Sonata Arctica
Children of Bodom
Delain
Hammerfall
Hatebreed
Eluveitie
Halestorm

2019-06-21 vrijdag fleshgod apocalypse
2019-06-21 vrijdag municipal waste
2019-06-21 vrijdag grand magus

volgens de nuclear blast website, toeval of zouden ze gewoon de eerste dag gezet hebben voor al deze bands?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
Cool, dan hoop ik dat Kiss die zondag zal staan. En kan ik mogelijk mooi Kiss en Def Leppard van mijn lijstje afstrepen. Jammer dat alleen Amon Amarth afvalt.

Ik kan me overigens ook nog steeds niet indenken dat Within Temptation de grote MS1 afsluiter gaat zijn.
Ik kan me dat prima voorstellen, maar ik denk toch dat er nog iets bij zal komen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
volgens de nuclear blast website, toeval of zouden ze gewoon de eerste dag gezet hebben voor al deze bands?
Dat laatste is mogelijk, ik vond zelf ook verdacht veel namen voor de vrijdag.
De namen voor de zaterdag en zondag lijken daarentegen wel te kloppen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Volgens bandsintown speelt Halestorm ook op vrijdag.
Bandsintown pakt automatisch de eerste festival dag.... dus zegt niet altijd iets.

Is trouwens vaak met opzoeken van dat soort dingen. Je hebt altijd een shitload staan op de eerste dag van het festival. Maar achteraf hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als Festival dag 2 en 3 in hun agenda staan dan kan je er van uit gaan dat het zo is. Festival dag 1 is altijd maar de vraag of het klopt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Damn, als dat klopt dan is de vrijdag al heerlijk topheavy zeg met Within temptation, Trivium, Amon Amarth, King Diamond, Testament en Godsmack. Dit alleen al staat voor mij garant om vanaf een uurtje of 4 a 5 alleen maar bij de mainstage te staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken