Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Nu aan mijn tweede biertje in het huisje van Metalpark. Festivalbandje al om de pols en voor 250 euro aan munten in mijn zak. De voorpret is dus dik begonnen en de sfeer zit er goed in. Enorm veel zin in, morgen al de eerste moshpit in bij Beartooth en misschien Aborted. Daarna sfeervol afsluiten vij Sonata Arctica. En dat als inkomer. Heerlijk.
Ik lig zelf in Devil's Lake, maar is het dus ook mogelijk om al bonnen op te halen in Metal Park (polsbandjes wist ik wel al)?
Ook mooi dat de shuttle bussen helemaal rijden tot een exclusieve ingang vrijwel direct naast de ingang van het festivalterrein (nr. 6 op plattegrond).

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Iemand een idee of en hoe laat morgen de Festival Fair/Metal Market open zijn?

Volgens mij gaat die pas open op vrijdag.

Ik zit nu ook aan mijn tweede biertje, maar ik zit nog thuis...

Veel plezier allemaal, wees hard in de mosh en zacht voor je medemens. En laat wat bier voor mij over.

Over de meeting: het laatste bericht zegt hier 18.30 na Nasty. Ik zal om 18.30 aan The Barrel (recht tegenover Jupiler Stage) staan, waar op de map het oranje cirkeltje "9" staat. Dat is als je naar de jupiler stage kijkt links in het midden van de barrel. Ik zal er een kwartier staan wachten. Ik draag een gecamoufleerde short en een grijze trui van Kvelertak. Geen volk? Jammer, maar geen probleem!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja veel plezier, ik ben jaloers op mensen die vanavond al van Sonata Artica kunnen genieten. Ik ben er zelf pas zondag bij.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Set Abominae wrote:
Iemand een idee of en hoe laat morgen de Festival Fair/Metal Market open zijn?

Volgens mij gaat die pas open op vrijdag.

Ik zit nu ook aan mijn tweede biertje, maar ik zit nog thuis…

Veel plezier allemaal, wees hard in de mosh en zacht voor je medemens. En laat wat bier voor mij over.

Over de meeting: het laatste bericht zegt hier 18.30 na Nasty. Ik zal om 18.30 aan The Barrel (recht tegenover Jupiler Stage) staan, waar op de map het oranje cirkeltje “9” staat. Dat is als je naar de jupiler stage kijkt links in het midden van de barrel. Ik zal er een kwartier staan wachten. Ik draag een gecamoufleerde short en een grijze trui van Kvelertak. Geen volk? Jammer, maar geen probleem!

Prima plan! Ik ben er bij. Te herkennen aan RaR 2014 shirt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Ik ben blij dat het top weer is: nu gaan m’n maat en ik vanaf vandaag al kamperen dus ik kan Sonata Arctica zien, een van mijn favoriete acts. Met kutweer zouden we op en neer zijn gegaan vanaf de vrijdag pas.

De akoestische set in de Effenaar was eentje om nooit te vergeten. Toch vind ik het wel lekker dat ze nu een reguliere powermetalset spelen.

Mobiel kan ik even de spoilerknop niet vinden, dus hierbij:
— Spoiler-alert!—



Ik vind het bijzonder jammer dat Replica uit de setlist gehaald lijkt te zijn dit hele jaar al....
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
TettenVogel wrote:

Set Abominae wrote:
Iemand een idee of en hoe laat morgen de Festival Fair/Metal Market open zijn?


Volgens mij gaat die pas open op vrijdag.

Ik zit nu ook aan mijn tweede biertje, maar ik zit nog thuis…

Veel plezier allemaal, wees hard in de mosh en zacht voor je medemens. En laat wat bier voor mij over.

Over de meeting: het laatste bericht zegt hier 18.30 na Nasty. Ik zal om 18.30 aan The Barrel (recht tegenover Jupiler Stage) staan, waar op de map het oranje cirkeltje “9” staat. Dat is als je naar de jupiler stage kijkt links in het midden van de barrel. Ik zal er een kwartier staan wachten. Ik draag een gecamoufleerde short en een grijze trui van Kvelertak. Geen volk? Jammer, maar geen probleem!

Prima plan! Ik ben er bij. Te herkennen aan RaR 2014 shirt.

Ik ben er ook bij (als mijn groep het toelaat :p. Maar anders ga ik zelf wel even weg bij ze om ze daarna weer te bezoeken.) Ik draag een Tenacious D Post-Apocalypto tour shirt met afhankelijk van het weer een GMM18 vest erover

Edit; correctie, het wordt het Acoustic Adventures tour shirt van Sonata Arctica. Tenacious D komt morgen ;)
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Ik heb even de nacht gebruikt om de show van Tool gisteren te verwerken. Man wat was dat gaaf! Echt sonde dat Graspop ze niet heeft gestrikt dit jaar (tenzij ze natuurlijk een dealtje hebben gemaakt voor volgend jaar als ze een nieuw album hebben ;). Wie weet! Ik blijf hopen)

Wat was dit vet zeg... Ik hoop ze volgend jaar ook echt nog een keer te zien op bijv Graspop. De kans lijkt mij best groot met t nieuwe album dat op 30 augustus uitkomt.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Zooooo festileak-metalvriendjes,

Het is zover!!!
Vandaag begint ons topweekend.
Het weer gunt ons ideale omstandigheden, de grond kreeg gisteren nog een beetje extra regen zodat het opzetten van de tent en vooral het inslagen van piketten weer net ietsje vlotter gaat, én het stof wat getemperd wordt.
Dan stilaan opbouwen naar 'the hottest band' on the hottest day - ook al wordt mijn eigen hoogtepunt zaterdagavond!

Om 13u vertrekken, klein uurtje onderweg, tenten opzetten en alles op me laten afkomen, heerlijk :)
Eerste stappen op de wei zetten vlak voor hemelbestormer en ik doe m'n best om even langs te komen om 18u30 bij de meeting.

Ik weet niet exact wat ik ga aanhebben vanavond, mijn excuses :) Mooi dat jullie dat allemaal zo goed weten, bij mij hangt dat allemaal af van de warmte en wat ik vind in mijn rugzak. Maar mogelijk, gezien het weer nu, een Blind Guardian truitje met draken op. Verder te herkennen aan: vrouw, lang blond-bruin haar, Belgisch ukkie van 1m65 maar zo lopen er vrees ik nog wel wat rond....

Geniet er allemaal van!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Terrein heeft wst goede subtiele updates gekregen. Alles een nieuw kleurtje en rondom de Jupiler stage veel meer ruimte. Dit is nu echt een volwaardig podium met vet. The Barrel blijkt een toffe bierschuur te zijn. Positief verrast!
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Wij vertrekken nu richting Dessel. We hoeven geen tent op te zetten, want we gaan met de caravan. Ik zal helaas de meeting vandaag gaan missen maar misschien kom ik jullie nog tegen. Ik ben een 27 jarige vrouw en te herkennen aan gemillimeterd haar, een lip- en wenkbrauwpiercing en ik ben samen met m’n moeder die geen bandshirt draagt (goed herkenbaar dus :p en half lang haar). Veel plezier allemaal en wellicht tot ziens!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Met dit weer word het voor mij gewoon niks zwarts, dus lekker een vrolijk oranje shirtje. Ben er alleen de zaterdag en zondag (2x dagticket). Maar zal de enige zijn met een oranje shirt, verwacht ik zo...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Terrein heeft wst goede subtiele updates gekregen. Alles een nieuw kleurtje en rondom de Jupiler stage veel meer ruimte. Dit is nu echt een volwaardig podium met vet. The Barrel blijkt een toffe bierschuur te zijn. Positief verrast!
Mooi inderdaad, maar prachtige nieuwe decor van Metal Dome van vorig jaar is alweer verdwenen.. :cry:
Ook opvallend: nergens een wijn te krijgen. Wijnbar ligt op terrein dat morgen pas open is, en alternatief bij food trucks is afwezig dit jaar.. 8-O
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Wat een ontzettend vette openingsparty was dit zeg! Groter verslag volgt wel weer als ik thuis ben. Maar met name Beartooth en Sonata Arctica waren hoogtepunten. Bij de eerste heerlijk losgegaan in de pit en de tweede een mooie melodieuze en stevige set. Erg van genoten. Ook Hemelbestormer is een vermelding waard, was ik erg van onser de indruk en zorgde ervoor dat ik volledig in de festivalsfeer was.

Inderdaad wonderlijk van de wijn. Nergens te vinden vandaag..
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Gisteren heb ik ook alvast kunnen genieten van Hemelbestormer, Beartooth en The Amity Affliction (hoewel die laatste nogal tegenvielen, had toch beter Sonata Arctica gezien denk ik).
Ik wens jullie alleszins allemaal een geweldig Graspop-weekend vol bier, goede muziek en vooral plezier! ;)
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Mijn top 3 van gisteren:
1. Raven: Ik heb de band in 1983 voor het eerst gezien en staat in mijn geheugen nog altijd als een van de beste optredens ooit. Ik had er deze keer niet zo veel van verwacht maar ondanks de geluidsproblemen in het begin werd ik toch weer weg geblazen. Er ontstond zelfs een moshpit tijdens de laatste nummer.
2. Off the Cross: wat een energie, top
3. Hemelbestormer: de eerste keer dat ik ze zag. 100% instrumentaal is niet evident en in het begin wist ik niet echt wat ermee aan te vangen. Maar geleidelijk aan werd ik in hun muziek opgezogen

Sonata Artica vond ik serieus tegenvallen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Mijn top 3 van gisteren:
1. Raven: Ik heb de band in 1983 voor het eerst gezien en staat in mijn geheugen nog altijd als een van de beste optredens ooit. Ik had er deze keer niet zo veel van verwacht maar ondanks de geluidsproblemen in het begin werd ik toch weer weg geblazen. Er ontstond zelfs een moshpit tijdens de laatste nummer.
2. Off the Cross: wat een energie, top
3. Hemelbestormer: de eerste keer dat ik ze zag. 100% instrumentaal is niet evident en in het begin wist ik niet echt wat ermee aan te vangen. Maar geleidelijk aan werd ik in hun muziek opgezogen

Sonata Artica vond ik serieus tegenvallen

Serieus? Ik vond het prachtig. Wat viel er voor jou precies tegen?
Top 3:
1. Off The Cross
2. Sonata Arctica
3. Raven

En nu maar mezelf klaarmaken voor een van de beste concerten van dit weekend: The HU. Man, wat heb ik daar zin in.
Fijne dag gewenst.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken