Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Deep Purple of Glenn Hughes voor Graspop 2020?

"I love you! See you next year!"
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wat was gisteren een ongelofelijke bizar goede dag zeg. Vrijdag was op voorhand de dag met beste dagprogramma maar man man, van 11.30 uur tot 1 uur alleen maar bezig geweest.

Mysticum was uniek en machtig. Wat een overdonderende en indrukwekkende show. Voel me bevoorrecht dit gezien te hebben. Candlemass was bijna even indrukwekkend vanaf rij 3. Heerlijk gepit bij Hatebreed en Fever 333. Genoten van Whitechapel en Wiegedood. Meegebruld met Amon Amart en Anthrax. Like a Storm was een mooie opening met mooi eerbetoon aan Chester Benningfield. Dag afgesloten bij Deathstar, maffe vogels maar wel een feestje.

Top 3
1. Mysticum
2. Candlemass
3. Fever 333
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Persoonlijk vind ik alle dagen wel even goed. Allemaal goed gevuld met bands die ik zeker wil zien.
In ieder geval, vrijdag bleek een prima dagje te zijn. Genoten van The HU, Like A Storm, Architects en Fever 333.
Zeker die laatste wist mij echt te overtuigen. Ga waarschijnlijk wel kaartjes kopen voor hun optreden in de Melkweg.
Lynyrd Skynyrd viel wat mij betreft een beetje uit de boot tussen alle hardere acts, waartussen ze geprogrammeerd stonden.. Desalniettemin heb ik ook van hun optreden genoten.
Top drie:
1. The HU
2. Fever 333
3. Slayer/Anthrax

Overigens las ik net een recensie van het Belgische dagblad De Morgen (https://www.demorgen.be/tv-cultuur/graspop-2019-het-beste-en-het-slechtste-van-dag-1~bae02ed2/), waarin het optreden van Within Temptation maar één ster kreeg. Sharon zong fantastisch, alleen jammer dat ze het publiek niet meekreeg, wat ik uiterst vreemd vond. Ook geven ze een ster minder omdat ze een cover niet speelden. Dat gaat toch helemaal nergens over...

Nou, vandaag Cellar Darling, Ne Obliviscaris en het beste van allemaal: Slipknot. Och man, wat heb ik daar een zin in. Viel Spaß, liebe Leute!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Top 3
1. Mysticum
2. Candlemass
3. Fever 333

Vet dat je zo onder de indruk van hen bent. Herinner ik mij goed dat jij ze niet heel goed kende, en ik hier nog heb lopen roepen dat iedereen daar vooral heen moest gaan, nadat ik ze in het voorprogramma van Ghost had gezien? :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Joslittel wrote:
Top 3
1. Mysticum
2. Candlemass
3. Fever 333

Vet dat je zo onder de indruk van hen bent. Herinner ik mij goed dat jij ze niet heel goed kende, en ik hier nog heb lopen roepen dat iedereen daar vooral heen moest gaan, nadat ik ze in het voorprogramma van Ghost had gezien?
1f61b.svg

Het was ook wel een partijtje goed, zeg. Blij dat ik ze ook gezien heb. Weliswaar gedeeltelijk, daar ik ook naar Testament ben geweest.
Dank voor de tip, nog.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Mooie eerste dag met veel bier en goede muziek.
Prachtig afscheid van Slayer die de avond redde na het voor mij persoonlikk zwakke Within Temptation.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Mijn top 3 van gisteren was:

1. The Hu
2. Fever333
3. Lynryd Skynryd

Ook ik eervaarde de show van WT als moeizaam. Ik stond vrij vooraan maar het publiek kwam maar niet los. Ik vraag me af of dat te maken met het feit dat ze ooit begonnen zijn in de metalscene en vervolgens poprock zijn gaan maken. Ik ken namelijk metalheads die ze daarom uit principe niet luisteren..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Mijn top 3 van gisteren was:

1. The Hu
2. Fever333
3. Lynryd Skynryd

Ook ik eervaarde de show van WT als moeizaam. Ik stond vrij vooraan maar het publiek kwam maar niet los. Ik vraag me af of dat te maken met het feit dat ze ooit begonnen zijn in de metalscene en vervolgens poprock zijn gaan maken. Ik ken namelijk metalheads die ze daarom uit principe niet luisteren..

Het publiek wat er stond had duidelijk niet zulke sterke principes, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik denk dat ze gewoon niet zo goed waren haha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Joslittel wrote:
Top 3
1. Mysticum
2. Candlemass
3. Fever 333

Vet dat je zo onder de indruk van hen bent. Herinner ik mij goed dat jij ze niet heel goed kende, en ik hier nog heb lopen roepen dat iedereen daar vooral heen moest gaan, nadat ik ze in het voorprogramma van Ghost had gezien?
1f61b.svg

Klopt deels! Stonden toen al zeket op mijn radar maar jouw bijdrage heeft er zeker voor gezorgd dat ik ze een speciaal plekje gaf in het programma. Mooi de hele show vooraan.

Vandaag tot nu toe met name Ne Obliaviscaris met een diep indrukwekkende set.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Mooie zaterdag, lekker chill! Hoogtepunt was toch wel Beast in Black plus de signeersessie van Beast in Black!
Na Disturbed lekker gaan slapen... :lol:

Vandaag wordt het hoogtepunt (voor mij) naast de temperatuur uiteraard Kiss!

Edit: heeft iemand toevallig nog gezien of er meer bands dan afgelopen woensdag bekend zijn gemaakt gaan signeren op zondag (vandaag)?
Gisteren waren bijvoorbeeld Hammerfall en Gloryhammer ook extra. Gaat een Delain bijvoorbeeld ook signeren?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Wow, wat was het weer goed. Goed om Slipknot een keer gezien te hebben. Die kunnen ook weer van m'n lijstje afgestreept worden.
Top 3:
1. Slipknot
2. Ne Obliviscaris
3. Cellar Darling
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik heb gisteren helaas wat minder kunnen zien dan ik van te voren had bedacht. Dit is mijn top 3 in willekeurige volgorde:

Three Days Grace
Demons & Wizards
Godsmack
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Was weer een mooie dag. Machtig begonnen met Ne Obliaviscaris en het afsluitend kwartet Godsmack, Disturbed, Lamb of God en Slipknot was indrukwekkend. Zoveel uur topmuziek achter elkaar, heerlijk. Lamb of God was de verrassing van de dag voor mij, verwachte er wel wat van maar dit was overweldigend. Wat een frontman. Slipknot heeft de teleurstelling bij Rar helemaal weggespeeld, heerlijk losgegaan. En nu vergeet ik nog veel andere goede bands zoals Borknagar (schitterend!), Trivium, Clutch en Cellar Darling.

Top 3
1. Ne Obliaviscaris
2. Lamb of God
3. Slipknot
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Het was weer goed gisteren. Heel moeilijk om een top 3 vast te leggen.
Ik doe Borknagar, Beast in Black, Slipknot en Disturbed oneer aan, maar ik kies toch voor:
1. Demons & Wizards
2. Cellar Darling
3. Behemoth

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken