Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Mijn groep vertrekt donderdag rond 9u. Het zal wss uitlopen tot half 10, iets meer dan een uurtje rijden dus rond 11u zijn we uiterlijk daar. Ben benieuwd naar onze camping spots. Vorige jaren stond ik ver achteraan doordat mijn oude groep pas laat ging.
Heb er weer zin in! 5e jaar op rij!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
Mijn groep vertrekt donderdag rond 9u. Het zal wss uitlopen tot half 10, iets meer dan een uurtje rijden dus rond 11u zijn we uiterlijk daar. Ben benieuwd naar onze camping spots. Vorige jaren stond ik ver achteraan doordat mijn oude groep pas laat ging.
Heb er weer zin in! 5e jaar op rij!

Jubileum!
Dit wordt mijn eerste editie. Zelf vind ik achteraan staan nooit zo erg (tenzij het geluid verwaaid), aangezien ik niet van het actieve gedoe ben tijdens shows.
Klinkt misschien gek, maar ik vind moshpits en dergelijke prachtig om te zien, alleen sta ik niet te springen om er zelf aan mee te doen.
Zal nog een dingetje worden, zeker tijdens Slipknot.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Pim wrote:
Mijn groep vertrekt donderdag rond 9u. Het zal wss uitlopen tot half 10, iets meer dan een uurtje rijden dus rond 11u zijn we uiterlijk daar. Ben benieuwd naar onze camping spots. Vorige jaren stond ik ver achteraan doordat mijn oude groep pas laat ging.
Heb er weer zin in! 5e jaar op rij!

Jubileum!
Dit wordt mijn eerste editie. Zelf vind ik achteraan staan nooit zo erg (tenzij het geluid verwaaid), aangezien ik niet van het actieve gedoe ben tijdens shows.
Klinkt misschien gek, maar ik vind moshpits en dergelijke prachtig om te zien, alleen sta ik niet te springen om er zelf aan mee te doen.
Zal nog een dingetje worden, zeker tijdens Slipknot.

Links- of rechtsvoor staan doet daar meestal de truc wel voor ;).
Ben zelf niet zo een fan van moshpits, ook ik vind het spectaculair om te zien maar eraan deelnemen ligt niet zo in mijn aard. Als je rechtsvoor (eigenlijk ter hoogte van de rechterbox vooraan op de mainstage) gaat staan, vermijd je sowieso al de meeste crowdsurfers en het hevige geweld, dit vindt meestal in het midden plaats ongeacht waar je staat. Als je echter eerder links of rechts-vooraan staat, komt dit minder voor.
Bron: mijn concert en festivalervaring tot dusver hahaha
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
wenteldave wrote:

Pim wrote:
Mijn groep vertrekt donderdag rond 9u. Het zal wss uitlopen tot half 10, iets meer dan een uurtje rijden dus rond 11u zijn we uiterlijk daar. Ben benieuwd naar onze camping spots. Vorige jaren stond ik ver achteraan doordat mijn oude groep pas laat ging.
Heb er weer zin in! 5e jaar op rij!


Jubileum!
Dit wordt mijn eerste editie. Zelf vind ik achteraan staan nooit zo erg (tenzij het geluid verwaaid), aangezien ik niet van het actieve gedoe ben tijdens shows.
Klinkt misschien gek, maar ik vind moshpits en dergelijke prachtig om te zien, alleen sta ik niet te springen om er zelf aan mee te doen.
Zal nog een dingetje worden, zeker tijdens Slipknot.

Links- of rechtsvoor staan doet daar meestal de truc wel voor ;).
Ben zelf niet zo een fan van moshpits, ook ik vind het spectaculair om te zien maar eraan deelnemen ligt niet zo in mijn aard. Als je rechtsvoor (eigenlijk ter hoogte van de rechterbox vooraan op de mainstage) gaat staan, vermijd je sowieso al de meeste crowdsurfers en het hevige geweld, dit vindt meestal in het midden plaats ongeacht waar je staat. Als je echter eerder links of rechts-vooraan staat, komt dit minder voor.
Bron: mijn concert en festivalervaring tot dusver hahaha

Bedankt voor de tip. Zal er rekening mee gaan houden. En anders ben ik achterop te vinden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
Vanavond stap ik de auto in richting het Metalpark!! Het gaat nu echt heel erg kriebelen, onwijs veel zin in. Qua weer kunnen we het niet beter treffen denk ik. Weinig wind, tussen 20 en 24 graden en zonnig met soms een wolkje. Heerlijk, niet te warm en toch lekker genoeg om te kunnen chillen. Aan iedereen hier alvast heel veel plezier toegewenst!

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
En dan natuurlijk nog een meeting plannen! Ik kan zowel donderdag als zaterdag tijdens Three Days Grace. Wenteldave was donderdag wat later en ben erg benieuwd wie er achter de Avatar avatar schuil gaat, dus ik stel zaterdag voor. Mijn enige gaatje in de planning. Na Beast in Black (rond 15 uur dus) ga ik bij de mainstage bij het Proximus telefoonoplaad punt staan (nummer 10 op het kaartje op Facebook). Dan krijgen we Three Days Grace nog een beetje mee. Wie zin en tijd heeft, schuif aan met een verse pint. Ik trek die dag mijn Rock am Ring 2014 shirt aan, daar zullen er niet veel van zijn dus moet opvallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
En dan natuurlijk nog een meeting plannen! Ik kan zowel donderdag als zaterdag tijdens Three Days Grace. Wenteldave was donderdag wat later en ben erg benieuwd wie er achter de Avatar avatar schuil gaat, dus ik stel zaterdag voor. Mijn enige gaatje in de planning. Na Beast in Black (rond 15 uur dus) ga ik bij de mainstage bij het Proximus telefoonoplaad punt staan (nummer 10 op het kaartje op Facebook). Dan krijgen we Three Days Grace nog een beetje mee. Wie zin en tijd heeft, schuif aan met een verse pint. Ik trek die dag mijn Rock am Ring 2014 shirt aan, daar zullen er niet veel van zijn dus moet opvallen.

Ik wil ook best m'n avatar veranderen in een foto van mezelf. Hoeft die hele meeting ook niet meer te gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
Joslittel wrote:
En dan natuurlijk nog een meeting plannen! Ik kan zowel donderdag als zaterdag tijdens Three Days Grace. Wenteldave was donderdag wat later en ben erg benieuwd wie er achter de Avatar avatar schuil gaat, dus ik stel zaterdag voor. Mijn enige gaatje in de planning. Na Beast in Black (rond 15 uur dus) ga ik bij de mainstage bij het Proximus telefoonoplaad punt staan (nummer 10 op het kaartje op Facebook). Dan krijgen we Three Days Grace nog een beetje mee. Wie zin en tijd heeft, schuif aan met een verse pint. Ik trek die dag mijn Rock am Ring 2014 shirt aan, daar zullen er niet veel van zijn dus moet opvallen.

Ik wil ook best m’n avatar veranderen in een foto van mezelf. Hoeft die hele meeting ook niet meer te gebeuren.

Jij wilt Three Days Grace wel erg graag zien he ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
En dan natuurlijk nog een meeting plannen! Ik kan zowel donderdag als zaterdag tijdens Three Days Grace. Wenteldave was donderdag wat later en ben erg benieuwd wie er achter de Avatar avatar schuil gaat, dus ik stel zaterdag voor. Mijn enige gaatje in de planning. Na Beast in Black (rond 15 uur dus) ga ik bij de mainstage bij het Proximus telefoonoplaad punt staan (nummer 10 op het kaartje op Facebook). Dan krijgen we Three Days Grace nog een beetje mee. Wie zin en tijd heeft, schuif aan met een verse pint. Ik trek die dag mijn Rock am Ring 2014 shirt aan, daar zullen er niet veel van zijn dus moet opvallen.


Ik wil ook best m’n avatar veranderen in een foto van mezelf. Hoeft die hele meeting ook niet meer te gebeuren.

Jij wilt Three Days Grace wel erg graag zien he
1f609.svg

Laten we het erop houden dat het wel een van m'n favoriete optredens van het weekend is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
Nou, vooruit. Zaterdag na Borknagar (17.00 uur) zou ook nog kunnen. Behemoth al op Fortarock gezien in het donker, dat gaat deze show op Graspop toch iet overtreffen. Dat zou voor mij dus ook kunnen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
Nou, vooruit. Zaterdag na Borknagar (17.00 uur) zou ook nog kunnen. Behemoth al op Fortarock gezien in het donker, dat gaat deze show op Graspop toch iet overtreffen. Dat zou voor mij dus ook kunnen.

En voor mij dan weer niet. Wat we ook kunnen doen, is tijdens Alter Bridge in AFAS Live af te spreken. Volgens mij is deze meeting echt niet te doen met alle aardige artiesten.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik heb even de nacht gebruikt om de show van Tool gisteren te verwerken. Man wat was dat gaaf! Echt sonde dat Graspop ze niet heeft gestrikt dit jaar (tenzij ze natuurlijk een dealtje hebben gemaakt voor volgend jaar als ze een nieuw album hebben ;). Wie weet! Ik blijf hopen)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Over de meeting trouwens. Waarom meeten we niet gewoon op de donderdag? Ik vertrek rond 13.00, ruim een uur rijden, tent opzetten, bijzaken -> dus wij zijn denk ik klaar rond een uur of 16.00, terwijl de eerste bands op de donderdag mij niet zo veel interesseren, dus dat lijkt voor mij de perfecte meeting tijd
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
Omdat ome Jos mij er graag bij wil hebben. Voor mijn part, doen jullie het lekker op de donderdag, tijdens of na Nasty, zoals eerst de bedoeling was.
Ik vermaak me wel, hoor, met of zonder jullie. Zien we elkaar volgend jaar wel of natuurlijk tijdens bijvoorbeeld een concert.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
Over de meeting trouwens. Waarom meeten we niet gewoon op de donderdag? Ik vertrek rond 13.00, ruim een uur rijden, tent opzetten, bijzaken -> dus wij zijn denk ik klaar rond een uur of 16.00, terwijl de eerste bands op de donderdag mij niet zo veel interesseren, dus dat lijkt voor mij de perfecte meeting tijd

Voor mij ook prima optie. Wil die eerste paar bands wel ff een kans geven maar heb na Nasty een pauze. Rond 18.30 uur afspreken dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
God, wat een lekker weer gaan we krijgen.
https://m.weeronline.nl/nieuws/19-6-2019-perfect-weer-tijdens-graspop
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.173
10.508
Nu aan mijn tweede biertje in het huisje van Metalpark. Festivalbandje al om de pols en voor 250 euro aan munten in mijn zak. De voorpret is dus dik begonnen en de sfeer zit er goed in. Enorm veel zin in, morgen al de eerste moshpit in bij Beartooth en misschien Aborted. Daarna sfeervol afsluiten vij Sonata Arctica. En dat als inkomer. Heerlijk.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
539
639
Nu aan mijn tweede biertje in het huisje van Metalpark. Festivalbandje al om de pols en voor 250 euro aan munten in mijn zak. De voorpret is dus dik begonnen en de sfeer zit er goed in. Enorm veel zin in, morgen al de eerste moshpit in bij Beartooth en misschien Aborted. Daarna sfeervol afsluiten vij Sonata Arctica. En dat als inkomer. Heerlijk.

en hoe zien de nieuwe bandjes eruit?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
Nu aan mijn tweede biertje in het huisje van Metalpark. Festivalbandje al om de pols en voor 250 euro aan munten in mijn zak. De voorpret is dus dik begonnen en de sfeer zit er goed in. Enorm veel zin in, morgen al de eerste moshpit in bij Beartooth en misschien Aborted. Daarna sfeervol afsluiten vij Sonata Arctica. En dat als inkomer. Heerlijk.

Tweede pas? Amateur. Hoe laat ben je aangekomen?
Goed om te horen dat de sfeer er goed in zit. Sonata Arctica gaat mooi worden. Heren, alvast een fijn weekend gewenst!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken