Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Uit onverwachte hoek opeens iemand gevonden die misschien toch 4 dagen wil gaan, maar is nog niet zeker … ik hoop echt dat die XL combi’s nu niet uitverkopen een dezer dagen, dan zou ik wel echt heel hard balen.
Als je wil kopen moet je nu kopen. Ik verwacht echt dat eerdaags het bordje uitverkocht op de site komt te staan. Hij staat nu al een week ofzo op 95%.

En het is niet dat het net pas een weekje in de vvk is ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Ik laat me op Pinkpop wel verrassen dan! Wie weet vind ik ’t zo goed en wil ik op Graspop ook kijken!
Doe nou nie-hiet ;). Ben zo bang dat het dood gaat zijn op Pinkpop. Nee lijkt me een heerlijke afsluiter helemaal brak bij A Perfect Circle tot de laatste minuutjes vechtende tegen de slaap en vermoeidheid om naar de gouden strot van Maynard te luisteren.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Pim wrote:
Ik laat me op Pinkpop wel verrassen dan! Wie weet vind ik ’t zo goed en wil ik op Graspop ook kijken!

Doe nou nie-hiet ;). Ben zo bang dat het dood gaat zijn op Pinkpop. Nee lijkt me een heerlijke afsluiter helemaal brak bij A Perfect Circle tot de laatste minuutjes vechtende tegen de slaap en vermoeidheid om naar de gouden strot van Maynard te luisteren.
Maar ja kijk, daar zit voor mij al het probleem, ik heb het qua albums een kans gegeven, en heb Puscifer op Pinkpop gezien, ik ben eerlijk gezegd niet echt heel erg fan van zijn stem. Het ligt mij op een of andere manier niet. Er zijn sommige stemmen die anderen dus echt heerlijk vinden, waar ik eerlijk gezegd niet heel veel aan vind of zelfs niet kan uitstaan. Wil het graag op Graspop de eerste kans geven, maar als ik het dan niks vind en kom alweer moeilijker de tent in bij TBB, mochten deze 2 clashen, dan baal ik er wel van (ik ben iemand die vrijwel altijd vooraan staat)
Dus als ik t eerst op Pinkpop beluister en als ik het daar goed vind live, dan kijk ik op Graspop!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Indiaantje89 wrote:

Pim wrote:
Ik laat me op Pinkpop wel verrassen dan! Wie weet vind ik ’t zo goed en wil ik op Graspop ook kijken!


Doe nou nie-hiet ;). Ben zo bang dat het dood gaat zijn op Pinkpop. Nee lijkt me een heerlijke afsluiter helemaal brak bij A Perfect Circle tot de laatste minuutjes vechtende tegen de slaap en vermoeidheid om naar de gouden strot van Maynard te luisteren.

Maar ja kijk, daar zit voor mij al het probleem, ik heb het qua albums een kans gegeven, en heb Puscifer op Pinkpop gezien, ik ben eerlijk gezegd niet echt heel erg fan van zijn stem. Het ligt mij op een of andere manier niet. Er zijn sommige stemmen die anderen dus echt heerlijk vinden, waar ik eerlijk gezegd niet heel veel aan vind of zelfs niet kan uitstaan. Wil het graag op Graspop de eerste kans geven, maar als ik het dan niks vind en kom alweer moeilijker de tent in bij TBB, mochten deze 2 clashen, dan baal ik er wel van (ik ben iemand die vrijwel altijd vooraan staat)
Dus als ik t eerst op Pinkpop beluister en als ik het daar goed vind live, dan kijk ik op Graspop!
Haha ik dwing je niet hoor ;), The Bloody Beetroots is ook retevet idd, al heb ik daar ook mijn twijfels bij voor Graspop (al brengt het wel weer wat variatie). Puscifer vind ik persoonlijk stukken minder materiaal hebben dan A Perfect Circle (Tool > A Perfect Circle > Puscifer imo). Maar die Puscifer show kwam ook op Pinkpop ook niet helemaal van de grond (op Rock AM Ring iets beter imo, maar ook niet geweldig). En ik ben beetje bang dat A Perfect Circle hun magie op klaarlichte dag minder goed werkt dan in de late avond uurtjes ;).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Last call to get your combi-XL tickets for #GMM18! The final 500 are on sale NOW. Head over to www.graspop.be to grab your tickets! ??
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Last call to get your combi-XL tickets for #GMM18! The final 500 are on sale NOW. Head over to http://www.graspop.be to grab your tickets!
1f918-1f3fb.svg
Doen ze natuurlijk goed, hoewel toch paar dingetjes opvallen.

De Combi-tickets verkopen veel sneller uit dan de Combi XL-tickets. Zou kunnen dat de Guns N' Roses-dag minder populair is, of dat men de dag te kort/niet het geld waard vindt (ook al is het maar een euro of 40 duurder). Het feit dat de VIP Combi XL én VIP Donderdag zo snel uitverkochten lijkt dat echter tegen te spreken. Andere mogelijkheid is dat er verhoudingsgewijs (veel) meer XL-tickets zijn, wat me waarschijnlijker lijkt. Er zijn in dat geval dan wel wat meer dagtickets voor de donderdag beschikbaar t.o.v. de andere dagen, maar niet zo heel veel meer.

Verder is het opmerkelijk dat nog voor geen enkele dag de gewone dagtickets zijn uitverkocht, en er ook geen aankondiging is gedaan over hoe veel (%) er verkocht zijn. Als deze echt tegen zouden vallen, dan bestaat de mogelijkheid dat ze er nog wat extra Combi (XL)-tickets tegenaan gaan gooien.

De VIP-tickets waren zowat allemaal binnen no-time weg, behalve die voor de zaterdag en zondag. Vallen deze twee dagen dan zoveel minder in de smaak dan de andere? Dacht toch ook hier uit reacties op te maken dat de meningen daarover best wel verdeeld waren?

Ben benieuwd of ze bewust aan het afwachten zijn op het uitverkopen van de Combi XL-tickets, om dit samen naar buiten te brengen met het tijdschema?
Denk eerlijk gezegd niet dat er vandaag nog 500 verkocht gaan worden, dus dan zou dit pas (begin?) volgende week bekend gemaakt worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Om de tijd te doden even mijn voorlopige spoorboekje (uiteraard niet bekend of het overlapt). Dit is gewoon op basis van hoe graag ik welke band wil zien: de als eerst genoemde is dus mijn favoriet van de dag.

Donderdag:
Guns N' Roses - Ghost - Jonathan Davis - Black Stone Cherry - Iced Earth - Doro Pesch - The Pink Slips

Vrijdag (voor mij de minste dag maar met Iron Maiden en Avenged Sevenfold spreek ik vanzelfsprekend alsnog van een geweldige dag al zie ik Iron Maiden ook nog in Gelredome een week later):
Iron Maiden - Avenged Sevenfold - Ayreon - The Darkness - Anti-Flag - Shinedown

Zaterdag:
Seether - Accept - Volbeat - Rise Against - Underoath - P.O.D. - Marilyn Manson - Megadeth

Zondag:
A Perfect Circle - Limp Bizkit - Judas Priest - Bullet For My Valentine - Hollywood Vampires - Billy Talent - Ozzy Osbourne - Vandenberg's Moonkings - Body Count ft. Ice-T

Mijn top 5:
1. A Perfect Circle
2. Guns N' Roses
3. Seether
4. Iron Maiden
5. Limp Bizkit


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De kogel is door de kerk: ik ga de zondag naar graspop! Was liever combi geweest, maar de mensen die mee wilden, gaan enkel de zondag, dus meer dan prima voor mij. Judas Priest en vooral A Perfect Circle! Limp Bizkit en Ozzy Osbourne zijn leuke extra's die dag, en ook bij Billy Talent, Bullet For My Valentine, Body Count en wie weet Lacuna Coil zal ik me ook prima vermaken. Kijk er naar uit!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Volgens de facebookpagina van Download Festival zal GnR er 3 uur spelen. Dat zal op GMM hetzelfde zijn zeker? Ik vermoed dat de show exact hetzelfde als vorig jaar gaat zijn.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja, Download FR had dat enige tijd geleden ook al aangekondigd. Gezien de voorgaande legs van de NITL tour zal GNR waarschijnlijk weer met een redelijk statische setlist spelen, dus ik verwacht overal min of meer dezelfde duur.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Avenged Sevenfold heeft net hun Nederlandse concert afgelast, wordt dus toch maar vooraan staan op Graspop. Had liever vooraan gestaan bij Iron Maiden en dan bij hun eigen concert bij A7X maar helaas
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Avenged Sevenfold heeft net hun Nederlandse concert afgelast, wordt dus toch maar vooraan staan op Graspop. Had liever vooraan gestaan bij Iron Maiden en dan bij hun eigen concert bij A7X maar helaas

Luxeproblemen :wink:
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Avenged Sevenfold heeft net hun Nederlandse concert afgelast, wordt dus toch maar vooraan staan op Graspop. Had liever vooraan gestaan bij Iron Maiden en dan bij hun eigen concert bij A7X maar helaas

Ga tegen de hekken in het midden staan, dan heb je een goed zicht op zowel Avenged Sevenfold als Iron Maiden.

Ik vraag me af wat de echte reden van de annulering is. Logistieke problemen zijn altijd een excuus waar iets groters achter zit.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Te weinig verkoop? In Nederland worden we compleet doodgegooid met braderiegarnituur zoals Lil de Kleine, Seven Alias, Ronny Flex, James watjemaarkutvindt en Rosanna Hazes.

Het hardere segment is hier alleen nog voor de fijnproevers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken