Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Voor Download verwacht ik Ozzy, een echte grote naam als Metallica of GnR ofzo. En A7X
 

sp-v

Nieuw lid
3 nov 2017
4
0
GRASPOP 2018

Arch Enemy lijkt me bijna zekerheid
Judas Priest en OZZY zo sterke geruchten dat je er bijna zeker van kan zijn.

Syrha (nieuwe band jesper stromblad van in flames en jake E van amaranthe zullen festivals doen maar ook zeker my dying bride.

zelf heb ik via via gehoord dat plannen voor festivaltour europa van manowar even niet rond zouden geraken.

Aangezien dat de traditie wil dat er minstens 1 mainstream rock amarikaanse grote metalband staat, durf ik gokken op Tool of system of a down al zal het wellicht Slipknot worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Toeval?
Dit weekend zit tussen Download Fr enDownload Es in. ahaa…


En wie gaan we zien? Metallica/IM/Guns….of toch nog een outsider?

Ik durf bijna te gaan zeggen dat we Metallica en Guns in juni niet gaan zien in Europa.
Gewoon een onderbuik gevoel.
Iron Maiden, schrijf die maar vast met potlood op. Weet alleen niet of ze Hellfest en Download FR aandoen.
Voor GMM is Iron Maiden ideaal natuurlijk, maar afwachten hoe die tourdata over dat weekend vallen met Hellfest en Copenhell samen?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
GRASPOP 2018

Arch Enemy lijkt me bijna zekerheid
Judas Priest en OZZY zo sterke geruchten dat je er bijna zeker van kan zijn.

Syrha (nieuwe band jesper stromblad van in flames en jake E van amaranthe zullen festivals doen maar ook zeker my dying bride.

zelf heb ik via via gehoord dat plannen voor festivaltour europa van manowar even niet rond zouden geraken.

Aangezien dat de traditie wil dat er minstens 1 mainstream rock amarikaanse grote metalband staat, durf ik gokken op Tool of system of a down al zal het wellicht Slipknot worden.

TOOL is onmogelijk aangezien A Perfect Circle toert. Hetzelfde geldt voor SlipKnot gezien de tour van Stone Sour.
OZZY lijkt me inderdaad een zekerheid en ook Judas Priest kan al genoteerd worden.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Maar Judas Priest tourt toch in augustus in Europa? Gaan die dan niet eerder Lokerse feesten of Alcatraz doen?

Ik vind dat de namen bij metalfestivals dit jaar precies later komen dan andere jaren. Volgens mij niet zo een goed teken.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Hmm, in 2016 stonden Iron Maiden en Black Sabbath als headliners, dan zullen ze toch niet dit jaar Iron Maiden en Ozzy beide laten komen?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Iron Maiden heb je idd gelijk in. Maar Ozzy Osbourne is een totaal andere band dan Black Sabbath. Dus die kan ik best verwachten. Ik heb zelf the liever Ozzy dan Sabbath. De muziek is meer mijn ding.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Iron Maiden heb je idd gelijk in. Maar Ozzy Osbourne is een totaal andere band dan Black Sabbath. Dus die kan ik best verwachten. Ik heb zelf the liever Ozzy dan Sabbath. De muziek is meer mijn ding.
Okee, ja ik ken eigenlijk vooral Black Sabbath, heb me nooit echt verdiept in Ozzy solo. Maar als dat inderdaad andere muziek is, dan kan het wel ja. Maar ook Iron Maiden kan dan wel, is wel redelijk snel na elkaar, maar ik bedoelde meer dat als er 2 dezelfde headliners zouden zijn als 2 jaar geleden dan zou ik het wel gek vinden.

Maar bv Axl Rose heeft ook weleens solo op graspop gestaan, maar das gewoon een gedowngrade guns 'n roses. Ik dacht dat het misschien bij Ozzy ook zoiets was.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
hollywood vampires als headliner misschien?

Lijkt me zeker heel vet, maar hebben die genoeg materiaal om te headlinen, ze hebben pas 1 album uitgebracht, waarvan er maar 3 originele nummers zijn en de rest covers. Plus doen ze uberhaupt een Europese tour? Als ze touren denk ik niet dat ze headliner zullen zijn eerlijk gezegd, maar iets lager op de afiche.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.120
944
reaper wrote:
hollywood vampires als headliner misschien?

Lijkt me zeker heel vet, maar hebben die genoeg materiaal om te headlinen, ze hebben pas 1 album uitgebracht, waarvan er maar 3 originele nummers zijn en de rest covers. Plus doen ze uberhaupt een Europese tour? Als ze touren denk ik niet dat ze headliner zullen zijn eerlijk gezegd, maar iets lager op de afiche.

onder andere Polen op 12 juni.
en
June 2nd – Hamburg, Stadtpark
June 4th – Berlin, Zitadelle Spandau
June 14th – Mönchengladbach, Sparkassenpark
June 27th – Munich, Tollwood
June 29th – Frankfurt, Jahrhunderthalle
veel lager dan net onder headliner gaan die niet staan denk ik
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Matthijs wrote:

reaper wrote:
hollywood vampires als headliner misschien?


Lijkt me zeker heel vet, maar hebben die genoeg materiaal om te headlinen, ze hebben pas 1 album uitgebracht, waarvan er maar 3 originele nummers zijn en de rest covers. Plus doen ze uberhaupt een Europese tour? Als ze touren denk ik niet dat ze headliner zullen zijn eerlijk gezegd, maar iets lager op de afiche.

onder andere Polen op 12 juni.
en
June 2nd – Hamburg, Stadtpark
June 4th – Berlin, Zitadelle Spandau
June 14th – Mönchengladbach, Sparkassenpark
June 27th – Munich, Tollwood
June 29th – Frankfurt, Jahrhunderthalle
veel lager dan net onder headliner gaan die niet staan denk ik

Okee, dit wist ik niet. Dan maken ze inderdaad goede kans! Ik verwacht ze dan inderdaad wel redelijk hoog, misschien headliner 2e mainstage of sub op main1?
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Matthijs wrote:

reaper wrote:
hollywood vampires als headliner misschien?


Lijkt me zeker heel vet, maar hebben die genoeg materiaal om te headlinen, ze hebben pas 1 album uitgebracht, waarvan er maar 3 originele nummers zijn en de rest covers. Plus doen ze uberhaupt een Europese tour? Als ze touren denk ik niet dat ze headliner zullen zijn eerlijk gezegd, maar iets lager op de afiche.

onder andere Polen op 12 juni.
en
June 2nd – Hamburg, Stadtpark
June 4th – Berlin, Zitadelle Spandau
June 14th – Mönchengladbach, Sparkassenpark
June 27th – Munich, Tollwood
June 29th – Frankfurt, Jahrhunderthalle
veel lager dan net onder headliner gaan die niet staan denk ik

Kunnen we dan guns n roses afstrepen?
Aangezien duff mckagan dan hier mee bezig is.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
reaper wrote:

Matthijs wrote:

reaper wrote:
hollywood vampires als headliner misschien?


Lijkt me zeker heel vet, maar hebben die genoeg materiaal om te headlinen, ze hebben pas 1 album uitgebracht, waarvan er maar 3 originele nummers zijn en de rest covers. Plus doen ze uberhaupt een Europese tour? Als ze touren denk ik niet dat ze headliner zullen zijn eerlijk gezegd, maar iets lager op de afiche.


onder andere Polen op 12 juni.
en
June 2nd – Hamburg, Stadtpark
June 4th – Berlin, Zitadelle Spandau
June 14th – Mönchengladbach, Sparkassenpark
June 27th – Munich, Tollwood
June 29th – Frankfurt, Jahrhunderthalle
veel lager dan net onder headliner gaan die niet staan denk ik

Kunnen we dan guns n roses afstrepen?
Aangezien duff mckagan dan hier mee bezig is.

Geen idee met welke bezetting ze touren, dat wisselt ook nog weleens volgens mij
 

sp-v

Nieuw lid
3 nov 2017
4
0
lijkt me zeker te kunnen qua schema. zou er wel op zijn plaats zijn. verwacht ze dan op Hellfest ook. denk alleen ni dat ze zullen headlinen maar net onder Ozzy of priest als Sub op main 2 zou wel kunnen he
 

sp-v

Nieuw lid
3 nov 2017
4
0
weet in elk gecal dat Saxon al paar shows apart doet in benelux vanaf eind mei 2018. Zij touren samen met pries dus wil zeggen dat ze zowieso begin juni zouden kunnen geginnen in europa.
 

sp-v

Nieuw lid
3 nov 2017
4
0
hou landgraaf. ik deel je mening niet over slipknot. ze hebben allebei al eerder op graspop gestaan in zelfde weekend, terwijl stone sour een tour aan het doen waren. Als slipknot promo wil doen zal het toch Graspop zijn. vermoed dat alcatraz te laat komt. lokerse feesten kan slipknot niet betalen vermoed ik.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
hou landgraaf. ik deel je mening niet over slipknot. ze hebben allebei al eerder op graspop gestaan in zelfde weekend, terwijl stone sour een tour aan het doen waren. Als slipknot promo wil doen zal het toch Graspop zijn. vermoed dat alcatraz te laat komt. lokerse feesten kan slipknot niet betalen vermoed ik.

Het klopt dat Stone Sour al eerder getourd heeft samen met Slipknot. Alleen hebben de bandleden van Slipknot aangegeven dat Corey Taylor op dit moment bezig is met Stone Sour, en niet met Slipknot. De overige bandleden zijn bezig met het schrijven van nieuwe nummers, maar dit is nog niet samen met Corey Taylor en ze zijn ook nog lang niet aan opnemen toe. Dus er zit hoogstwaarschijnlijk simpelweg geen tour van Slipknot aan te komen. Waarschijnlijk gaan ze zich volgend jaar op het album concentreren en touren ze daarna pas weer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken