Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Indiaantje89 wrote:
Hellfest plaatst net een filmpje met your luck number is 13. Volgende week is het vrijdag de 13e. Mogelijk dat die dan met hun namen komen? Daar zal vast wel wat tussen zitten voor Graspop.


ahaaaa, nice find

kan hem niet vinden, waar staat dit filmpje?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
https://twitter.com/hellfestopenair

Maar het zou ook kunnen gaan over dat de voorverkoop van start gaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Maar het zou ook kunnen gaan over dat de voorverkoop van start gaat.
ik bedenk me net wel dat het de 13e editie van Hellfest is... Maar een teaser, dat mogen we we zeggen toch?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Iron Maiden - Ozzy Osbourne - Avenged Sevenfold, met Nightwish - Korn - Marilyn Manson op MS2. Lijkt me wel een realistische en goedverkopende bovenkant van de affiche.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Iron Maiden – Ozzy Osbourne – Avenged Sevenfold, met Nightwish – Korn – Marilyn Manson op MS2. Lijkt me wel een realistische en goedverkopende bovenkant van de affiche.

Een beetje saai wel. Naar mijn gevoel heeft GMM bijna elk jaar deze affiche. Een Rammstein zoals vorig jaar zou welkom zijn.

Maar da's wel een beetje het probleem voor alle metal festivals.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een beetje saai wel. Naar mijn gevoel heeft GMM bijna elk jaar deze affiche. Een Rammstein zoals vorig jaar zou welkom zijn.

Maar da’s wel een beetje het probleem voor alle metal festivals.


Qua echte headliners is de spoeling voor metalfestivals echt heel erg dun. Er zijn maar een paar grote maar in de breedte is er wel veel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Iron Maiden – Ozzy Osbourne – Avenged Sevenfold, met Nightwish – Korn – Marilyn Manson op MS2. Lijkt me wel een realistische en goedverkopende bovenkant van de affiche.

Judas Priest lijkt me ook wel iets voor Graspop, zo'n classic staat er altijd wel netjes.
Vraag me af of Metallica een optie is geworden na al die dagen, die blijven toch niet kiezen voor Werchter elke keer weer?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
en Anthrax ook btw...

Iron Maiden, Judas Priest en Anthrax lijkt mij een prima package deal voor op diverse locaties.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Kereltje wrote:
Iron Maiden – Ozzy Osbourne – Avenged Sevenfold, met Nightwish – Korn – Marilyn Manson op MS2. Lijkt me wel een realistische en goedverkopende bovenkant van de affiche.


Judas Priest lijkt me ook wel iets voor Graspop, zo’n classic staat er altijd wel netjes.
Vraag me af of Metallica een optie is geworden na al die dagen, die blijven toch niet kiezen voor Werchter elke keer weer?

Daar komt bij dat GMM een beetje stiefmoederlijk wordt behandeld door Live Nation, in die zin dat RW altijd voorrang krijgt. (Zie Metallica, Rammstein, SOAD)

GMM zien ze vaak als een soort 'plan B' voor metalbands die niet (meer) scoren bij een breder publiek. Als pakweg Bring Me The Horizon plots niet meer scoort bij een breder publiek, zullen ze weer op GMM terechtkomen. Da's wel jammer vind ik, voor Graspop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Judas Priest lijkt me ook wel iets voor Graspop, zo’n classic staat er altijd wel netjes.
Vraag me af of Metallica een optie is geworden na al die dagen, die blijven toch niet kiezen voor Werchter elke keer weer?

Ik denk niet dat RW zich Metallica laat afsnoepen. Qua grootte kan het wel zie Rammstein vorige keer. Vallen Graspop en RW onder dezelfde organisator eigenlijk?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Judas Priest lijkt me ook wel iets voor Graspop, zo’n classic staat er altijd wel netjes.
Vraag me af of Metallica een optie is geworden na al die dagen, die blijven toch niet kiezen voor Werchter elke keer weer?

Ik denk niet dat RW zich Metallica laat afsnoepen. Qua grootte kan het wel zie Rammstein vorige keer. Vallen Graspop en RW onder dezelfde organisator eigenlijk?
Bijna alle grote festivals in België vallen onder dezelfde vlag ja.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Qua "verassende/unieke" metal headliners voor Graspop heb je inderdaad niet veel keuze.

De eerste waar iedereen aan denkt zal Metallica en System Of A Down zijn.
Als je heeeel optimistisch begint te denken kan daar ooit nog wel eens een verassing als Tool, Manowar of een Rage Against The Machine bij. Waarvan 1 en 3 waarschijnlijk nooit op GMM zullen staan maar aparte show of RW verkiezen.

Wat betreft dat RW Metallica nooit zal laten schieten: vorig jaar hebben ze ook een Green Day en Rammstein laten schieten. Dus moesten ze weer een overvloed van kanshebbers voor de headline positie hebben. Denk ik dat ze wel met Graspop gaan onderhandelen om ze 'weg te geven'.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Qua “verassende/unieke” metal headliners voor Graspop heb je inderdaad niet veel keuze.

De eerste waar iedereen aan denkt zal Metallica en System Of A Down zijn.
Als je heeeel optimistisch begint te denken kan daar ooit nog wel eens een verassing als Tool, Manowar of een Rage Against The Machine bij. Waarvan 1 en 3 waarschijnlijk nooit op GMM zullen staan maar aparte show of RW verkiezen.

Wat betreft dat RW Metallica nooit zal laten schieten: vorig jaar hebben ze ook een Green Day en Rammstein laten schieten. Dus moesten ze weer een overvloed van kanshebbers voor de headline positie hebben. Denk ik dat ze wel met Graspop gaan onderhandelen om ze ‘weg te geven’.

Alleen is Metallica voor RW nog steeds een garantie op een uitverkochte dag, en spelen de keuze van de band + de hoge kosten ook een rol. Rammstein heeft GMM volgens mij ook enkel vastgekregen omdat die met exact dezelfde show als het jaar ervoor tourden.

GMM gaat toch stilaan nieuwe headliners moeten laten opkomen. Iron Maiden/Ozzy/Judas Priest/The Scorpions/... komen elk jaar dichter bij hun pensioen, en in tussentijd zijn enkel Slipknot/Volbeat/Avenged Sevenfold echt doorgegroeid naar een headlinerstatuut op GMM. En op een opportuniteit van de categorie Rammstein/Metallica/SOAD/Tool/... zullen ze ook niet elk jaar moeten rekenen.

Judas Priest lijkt me ook wel iets voor Graspop, zo’n classic staat er altijd wel netjes.

Die verwacht ik dan weer op de metaldag van Lokerse Feesten, met name omdat ze momenteel enkel in augustus Europese data hebben staan.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
De namen van With Full Force:

Booze & Glory
Bullet For My Valentine
Caliban
Dagoba
Dritte Wahl
Employed To Serve
For I Am King
Kanzler & Söhne
Lionheart
Madball
Manos
Oceans Ate Alaska
Perkele
Pro-Pain
Psychostick
Unleashed
Dit zijn allemaal nieuwe geruchten voor Graspop.

Van mij mag de band Psychostick hun Benelux debut maken op Graspop. Voor de mensen die deze band niet kennen. Zet je verstand op 0 en kijk/luister dit:

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/q0kSuZFOwFE" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid644477"></iframe>

JAAA Psychostick is geweldig! Ik hoop echt heel erg hard dat die op graspop staan, lijkt me echt een feestje om live te zien ^^
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Pim wrote:
De namen van With Full Force:

Booze & Glory
Bullet For My Valentine
Caliban
Dagoba
Dritte Wahl
Employed To Serve
For I Am King
Kanzler & Söhne
Lionheart
Madball
Manos
Oceans Ate Alaska
Perkele
Pro-Pain
Psychostick
Unleashed
Dit zijn allemaal nieuwe geruchten voor Graspop.

Van mij mag de band Psychostick hun Benelux debut maken op Graspop. Voor de mensen die deze band niet kennen. Zet je verstand op 0 en kijk/luister dit:

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/q0kSuZFOwFE” style=”margin:1.0em auto;” frameborder=”0″ allowfullscreen=”” id=”fitvid644477″></iframe>

JAAA Psychostick is geweldig! Ik hoop echt heel erg hard dat die op graspop staan, lijkt me echt een feestje om live te zien ^^

Beetje SOD, MOD en Mucky pup zo op het eerste gehoor..... vandaar misschien niet aan mij besteed...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:
Qua “verassende/unieke” metal headliners voor Graspop heb je inderdaad niet veel keuze.

De eerste waar iedereen aan denkt zal Metallica en System Of A Down zijn.
Als je heeeel optimistisch begint te denken kan daar ooit nog wel eens een verassing als Tool, Manowar of een Rage Against The Machine bij. Waarvan 1 en 3 waarschijnlijk nooit op GMM zullen staan maar aparte show of RW verkiezen.

Wat betreft dat RW Metallica nooit zal laten schieten: vorig jaar hebben ze ook een Green Day en Rammstein laten schieten. Dus moesten ze weer een overvloed van kanshebbers voor de headline positie hebben. Denk ik dat ze wel met Graspop gaan onderhandelen om ze ‘weg te geven’.


Alleen is Metallica voor RW nog steeds een garantie op een uitverkochte dag, en spelen de keuze van de band + de hoge kosten ook een rol. Rammstein heeft GMM volgens mij ook enkel vastgekregen omdat die met exact dezelfde show als het jaar ervoor tourden.

GMM gaat toch stilaan nieuwe headliners moeten laten opkomen. Iron Maiden/Ozzy/Judas Priest/The Scorpions/… komen elk jaar dichter bij hun pensioen, en in tussentijd zijn enkel Slipknot/Volbeat/Avenged Sevenfold echt doorgegroeid naar een headlinerstatuut op GMM. En op een opportuniteit van de categorie Rammstein/Metallica/SOAD/Tool/… zullen ze ook niet elk jaar moeten rekenen.

Maar ze durven de laatste jaren ook wel wat buiten de "metal" gaan zoeken denk Faith No More, Limp Bizkit, Deep Purple,... Dat is nog maar een kleine stap om ook bands als The Who, Pearl Jam, Green Day; Nine Inch Nails, Queens Of The Stone Age,... ook te proberen (zeker als je denkt dat Sum 41, Chris Cornell, The Hickey underworld, Bad Religion, Skindred, Ugly Kid Joe... er ook allemaal mag staan).
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik verwacht dat ze de headliners toch in ieder geval wel in de metal scene houden, anders dan nemen veel metalfans ze niet meer serieus. En Deep Purple is dan wel een hard rock band, het is wel een van de grondleggers van de metal. Dus nee, ik verwacht niet zo snel grote hedendaagse rockbands als headliner
 

Elafro

Playlistbediener
8 nov 2014
14
0
Ik hoop op

Dag 1 : Metallica - Nightwish - Sum 41
Dag 2: System of A Down - Judas Priest - Wolfmother
Dag 3: Slipknot - Korn - Alestorm

Maar als er uit dat lijstje al 3 namen komen zal het veel zijn :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken