UK Glastonbury 2025

Uiteraard komt er een uitgebreid verslag van alle dagen nog. Al zal dat nog wel ff duren, want ik heb een nogal drukke week in het vooruitzicht. Dus ik houd het nu op korte updates.

Wat een fantastisch festival!

Rod viel helaas wel erg tegen. Heb hem lang de kans gegeven en zelfs bij de hits wist hij me niet te pakken. Mick Hucknall (die van Simply Red) nog gezien als gast. Daarna kwamen Ronnie wood en Lulu nog. Niet zo spectaculair als ik had gehoopt. Afgevinkt van het lijstje, maar dat is het dan ook.

Wel mooie sets gezien van Shaboozey, Celeste en Black Country, New Road. Nu een mooie plek voor St. Vincent zo, ook hoge verwachtingen van. Daarna nog niet zeker wat ik ga doen, maar rustig aan behoort tot de opties. Begin de stapjes wel enigszins te voelen 😅

Kwestie van semantiek, maar ik ga er verder niet op in (beloof ik nu echt).
Haha nou inderdaad, wie de IDF geen terreurorganisatie noemt heeft het afgelopen jaar geen nieuws gekeken denk ik. Op zich verstandig, want het nieuws is vaak best deprimerend. Festivals zijn een stuk leuker! Behalve als Hamas aanvalt natuurlijk…
Blijkbaar vergeten wat er op 7 oktober 2023 is gebeurd. Was nog een muziek festival ook. Een festival met hamas sympathisanten lijkt me geen prettige beleving.
Ik zie ook niemand die dat goedpraat. Noch staat steun aan het Palestijnse volk gelijk aan steun aan Hamas. Genocide van een volk is nooit goed te praten, wat voor verschrikkelijks hun leiders en strijdende partijen ook gedaan hebben. Wil ik toch even gezegd hebben. En nu laat ik het woord weer aan de Glastonbury bezoekers en hun festival verslagen :)

Uiteraard komt er een uitgebreid verslag van alle dagen nog. Al zal dat nog wel ff duren, want ik heb een nogal drukke week in het vooruitzicht. Dus ik houd het nu op korte updates.

Wat een fantastisch festival!

Rod viel helaas wel erg tegen. Heb hem lang de kans gegeven en zelfs bij de hits wist hij me niet te pakken. Mick Hucknall (die van Simply Red) nog gezien als gast. Daarna kwamen Ronnie wood en Lulu nog. Niet zo spectaculair als ik had gehoopt. Afgevinkt van het lijstje, maar dat is het dan ook.

Wel mooie sets gezien van Shaboozey, Celeste en Black Country, New Road. Nu een mooie plek voor St. Vincent zo, ook hoge verwachtingen van. Daarna nog niet zeker wat ik ga doen, maar rustig aan behoort tot de opties. Begin de stapjes wel enigszins te voelen 😅
Alleen het eerste nummer van Rod Stewart op tv moest zijn stem nog even opwarmen, maar ik vind dat hij het wel goed doet. Had er minder van verwacht.

Het Kneecap concert staat alsnog op de BBC iPlayer en het is echt legendarisch goed! Ben jaloers op de mensen die erbij waren!

Dit is toch bizar he. Dit hele festival barst van de steunbetuigingen aan Palestina en als een artiest zich erover uitspreekt is het heisa. Ik kan me voorstellen dat de activistische insteek van het festival niet voor iedereen is maar ik vind het zelf erg mooi om te zien dat ze zich durven uitspreken voor een betere wereld.
Vind Hamas nou niet een betere wereld, maar goed wie ben ik?

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Steun aan het Palestijnse volk is zeker geen steun aan Hamas volledig akkoord en daar houden gelukkig 99% van de mensen zich aan. Maar Kneecap moet voor de rechter verschijnen omdat ze go Hamas en go Hezbollah riepen en een vlag van Hezbollah boven haalde. Als je dat doet ben je knettergek. Hamas is geen haar beter als de tegenpartij het extreme regime in Israel. Ik vind het jammer dat sommigen dat niet zien.

Kijk de film Kneecap eens, dan weet je de achtergrond van deze groep mbt tot gewapend verzet.
Als je opgroeid in een IRA-milieu dan is je achtergrond nu éénmaal niet die van de 99%.
Dat ze het beter tot "Free Palestine" zouden houden? Tuurlijk, maar als je opgegroeid bent in West-Belfast met deze familiegeschiedenis dan is het niet zo zwart-wit vrees ik.

Heb Glastonbury dit jaar - net als eerder jaren - behoorlijk goed gevolgd op TV en de iPlayer. Ziet er toch wel tamelijk fantastisch uit. Niet alleen de line-up, maar ook alles eromheen. Zo fantastisch dat ik misschien toch ook wel eens (in 2027) een poging zou willen wagen om aan kaarten te komen.

Wat mij echter beetje tegenhoudt, is het enorme bezoekersaantal (200k). Nu snap ik dat het terrein ook enorm is en dat er veel podia zijn dus dat het volk zich goed kan verspreiden, maar op de beelden lijkt het toch vaak dat er bij veel optredens enorme mensenmessa's voor de podia staan.

Ga elk jaar naar Lowlands, was dit jaar bij Primavera en ging in het verleden ook naar Pinkpop en Werchter. Daar is/was het - als je beetje op tijd bent - goed te doen om goede plek te krijgen. Hoe is dat bij Glasto? Als je in het voorvak wilt komen voor de headliner bij de Pyramid Stage. Waar moet je dan aan denken? Of meter of 30 van het podium bij Charli XCX of rij 10 bij beetje populair optreden bij Woodsies?

Dank!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kijk de film Kneecap eens, dan weet je de achtergrond van deze groep mbt tot gewapend verzet.
Als je opgroeid in een IRA-milieu dan is je achtergrond nu éénmaal niet die van de 99%.
Dat ze het beter tot "Free Palestine" zouden houden? Tuurlijk, maar als je opgegroeid bent in West-Belfast met deze familiegeschiedenis dan is het niet zo zwart-wit vrees ik.
Gewoon een tip, ga ook eens wat geschiedenisboeken lezen ipv een docu van Kneecap bekijken, misschien dat het dan wat duidelijk gaat worden waarom dit soort dingen verwerpelijk zijn.

Gewoon een tip, ga ook eens wat geschiedenisboeken lezen ipv een docu van Kneecap bekijken, misschien dat het dan wat duidelijk gaat worden waarom dit soort dingen verwerpelijk zijn.

Kerel, ik kader gewoon hun achtergrond, keur zelf niks goed.

Kerel, ik kader gewoon hun achtergrond, keur zelf niks goed.
Dat men uberhaupt dat als excuus durft te gebruiken voor dit soort uitspraken maakt het enkel nog walgelijker. Fucked up hoor wat er in Ierland is gebeurt, maar staat echt in het niets in vergelijk met het eeuwenoude antisemitisme wat om de zoveel tijd weer de kop op steekt. Ik heb 0 begrip voor antisemitisme, onder welke achtergrond dan ook. Of dat nu de Romeinen waren, de Otomanen, de Nazi's of nu Hamas, daar heb ik absoluut geen boodschap aan.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ze zijn zelfs in eigen land controversieel door hun openlijke band met het IRA. Al lang voor deze nieuwe heisa.
Dus ik kader dat het dan geen grote stap is om te dwepen met andere gewapende milities.

Enorm genoten van Kneecap, Amyl en uiteraard Bob via de livestream. Prachtige beelden. We zijn met meer ❤️‍.
Olivia ook erg mooi nu.

Jammer voor de liefhebbers/fans dat Rod Stewart tegenviel. Hoorde van kameraden uit Engeland dat ie her en der massaal werd uitgefloten. Mooi dat zo'n fan van Nazi Farage ook wat negatief commentaar krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Enorm genoten van Kneecap, Amyl en uiteraard Bob via de livestream. Prachtige beelden. We zijn met meer ❤️‍.
Olivia ook erg mooi nu.

Jammer voor de liefhebbers/fans dat Rod Stewart tegenviel. Hoorde van kameraden uit Engeland dat ie her en der massaal werd uitgefloten. Mooi dat zo'n fan van Nazi Farage ook wat negatief commentaar krijgt.

Beste was deze op Threads: "DAMMIT. Almost managed to get over the fence at Glastonbury but was caught by security and told to go back and carry on watching the Rod Stewart set."

Friday I'm In Love is een soort tweede leven voor dat nummer dankzij deze uitvoering. Liep wel stiekem een bandje met Cure-gitaartjes en geluidjes mee. Maar dan nog... Heerlijk!

• Leuk
Waarderingen: Casper1995 en festibob

Users who are viewing this thread