Gaming

Ik neem aan dat je het op basis van het verhaal bedoeld. Geen spel heeft mij emotioneel zo erg kunnen raken als die spellen totdat ik anderhalve maand geleden met Clair Obscur: Expedition 33 begon, dat spel is meer fantasie maar ooh zo goed qua verhaal. God of War en God of War Ragnarok hebben beide ook een geweldige verhaallijn, net als TLOU is het belangrijkste onderwerp de band tussen een vader en kind.

Als je net als tlou2 in een verschrikkelijk triest en somber verhaal wil duiken waarvan je na de tijd denkt "Dit was geweldig goed, ik speel dit nooit meer" dan raad ik A Plague Tale aan, man wat is die game goed en triest.
Dank! A plague tale wordt nu net gespeeld grappig genoeg, hoor al de hele week verhalen over Amicia en de ratten. De andere 3 ga ik doorgeven.

Ik ben bezig met een lijstje met games die ik ga spelen wanneer nieuwe releases mij niet zo aanstaan, welke van deze games zijn er al gespeeld en zijn aan te raden?

FF7 remake op de Switch 2 ( vooral of het te spelen is zonder ooit een andere FF game aangeraakt te hebben)
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Marvel's Midnight Sons
Road 96
1000xResist

Ik weet van alle games dat ze goed zijn maar ben benieuwd naar persoonlijke meningen over deze games, vooral Hellblade ben ik heel benieuwd naar aangezien ik op het internet ook lees dat het verhaal voor sommige mensen te zwaar is.

Ik ben bezig met een lijstje met games die ik ga spelen wanneer nieuwe releases mij niet zo aanstaan, welke van deze games zijn er al gespeeld en zijn aan te raden?

FF7 remake op de Switch 2 ( vooral of het te spelen is zonder ooit een andere FF game aangeraakt te hebben)
Marvel's Midnight Sons
Road 96
1000xResist

Ik weet van alle games dat ze goed zijn maar ben benieuwd naar persoonlijke meningen over deze games, vooral Hellblade ben ik heel benieuwd naar aangezien ik op het internet ook lees dat het verhaal voor sommige mensen te zwaar is.
Final Fantasy VII Remake is zeker te spelen als je nog nooit een FF hebt aangeraakt. Elke genummerde Final Fantasy heeft een op zichzelf staand verhaal en nieuwe personages. Voor de meeste mensen in het Westen was FF7 de eerste Final Fantasy (en eerste JRPG) die ze ooit gespeeld hebben.
Zelf ben ik niet laaiend enthousiast over FF7 Remake. Het gevechtssyteem van dit spel heeft nooit 'geklikt' bij mij. Ondanks dat heb ik het nog wel best graag gespeeld, dankzij de mooie vormgeving, nostalgie naar het origineel en relatief beperkte spelduur, maar ongeveer 1/3 ver in FF7 Rebirth (het vervolg en middelste deel van de geplande FF7 Remake trilogie) ben ik afgehaakt omdat het vreselijk afgezaagd begon te worden.

Hellblade: Senua's Sacrifice is heel uniek, interessant en visueel knap. Toch ben ik hier ook ongeveer halfweg mee opgehouden. Door de enorm beklemmende atmosfeer en best hoge moeilijkheidsgraad werd het te veel een opdracht om te spelen. Ik had er geen plezier in.

De anderen heb ik nooit gespeeld.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Final Fantasy VII Remake is zeker te spelen als je nog nooit een FF hebt aangeraakt. Elke genummerde Final Fantasy heeft een op zichzelf staand verhaal en nieuwe personages. Voor de meeste mensen in het Westen was FF7 de eerste Final Fantasy (en eerste JRPG) die ze ooit gespeeld hebben.
Zelf ben ik niet laaiend enthousiast over FF7 Remake. Het gevechtssyteem van dit spel heeft nooit 'geklikt' bij mij. Ondanks dat heb ik het nog wel best graag gespeeld, dankzij de mooie vormgeving, nostalgie naar het origineel en relatief beperkte spelduur, maar ongeveer 1/3 ver in FF7 Rebirth (het vervolg en middelste deel van de geplande FF7 Remake trilogie) ben ik afgehaakt omdat het vreselijk afgezaagd begon te worden.

Hellblade: Senua's Sacrifice is heel uniek, interessant en visueel knap. Toch ben ik hier ook ongeveer halfweg mee opgehouden. Door de enorm beklemmende atmosfeer en best hoge moeilijkheidsgraad werd het te veel een opdracht om te spelen. Ik had er geen plezier in.

De anderen heb ik nooit gespeeld.
FF9 > FF7 als je t mij vraagt

Marvel's Midnight Sons
Road 96
1000xResist

Ben zelf gigantisch fan van FF12 maar dat is een beetje vreemde eend in de bijt.

Thnx voor de tips, ben naast Pokemon nooit echt fan geweest van RPG's, althans dat dacht maar door clair obscur wil het toch weer eens een kans geven. FF staat altijd hoog aangeschreven dus dacht waarom niet!

Thnx voor de tips, ben naast Pokemon nooit echt fan geweest van RPG's, althans dat dacht maar door clair obscur wil het toch weer eens een kans geven. FF staat altijd hoog aangeschreven dus dacht waarom niet!
Als je een follow-up voor Clair Obscur zoekt, Metaphor: Refantazio is samen met Clair Obscur de beste turn-based RPG in jaren, wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarkvD
RPG's kunnen echt vet zijn als de vibe goed is. Zo was het begin van Final Fantasy XV ook geweldig, waar ze een goede roadtrip gevoel neer hadden gezet. Alleen die game kon dat helaas niet vast houden.

FF9 was mijn favoriet, omdat het mijn eerst FF game. Maar dat heeft een meer een middeleeuwse fantasy setting. Terwijl FF7 iets industriëler was, en daarom minder mij nding was.

Ook was ik altijd best wel van de Tales Of series. Is met realtime gevechten wat het stukken fijner maakt dan tunred based.

Om die reden ben ik ook een beetje bang om aan Clair Obscur te beginnen, dat en dat ik op dit moment eigenlijk geen tijd heb voor dat soort grote games.

Dit weekend heb ik Resident Evil Village voor het eerst uitgespeeld. Was er vaker mee begonnen, maar toen pakte het niet altijd. Nu stond hij weer terug in de PlayStation plus en opeens had ik de smaak wel te pakken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als je een follow-up voor Clair Obscur zoekt, Metaphor: Refantazio is samen met Clair Obscur de beste turn-based RPG in jaren, wat mij betreft.
Mee eens, voor mij was Metaphor beter dan Clair obscur.

Final Fantasy heb ik alleen 16 uitgespeeld. Tof verhaal en belachelijke actie in de bossfights, maar tegelijk een wat saai aanvoelende wereld waardoor sommige stukken echt als opvulling voelde.

FF7R klikte niet bij mij, dus was na paar uur gestopt.

Senua wel in een weekendje uitgespeeld. Werd goed dat verhaal ingetrokken. Of het iets voor je is kom je snel genoeg achter. Wel alvast de tip om met goede headset te spelen zodat de stemmen in haar hoofd ook echt voelen alsof ze in je hoofd komen. Mocht je dat niks kijken, is het niet je spel 😅 Grootste nadeel is dat het vechten veel hetzelfde werd, maar dat is ook niet de focus plus de game is vrij kort dus vervelend werd het niet echt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Marvel's Midnight Sons
Road 96
1000xResist

Midnight Suns is erg tof. Cutscenes soms wat cringe maar de missies zijn heel tof. FF7 Remake vond ik niet zo. Werd snel wat eentonig en het kwam heel langzaam op gang. Is een demo van!

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en luluasas
Om die reden ben ik ook een beetje bang om aan Clair Obscur te beginnen, dat en dat ik op dit moment eigenlijk geen tijd heb voor dat soort grote games.
De game duurt op zichzelf niet eens zo heel lang. Tussen de 20 en 30 uur op basis van hoeveel side content je doet. Qua verhaal een van de beste games van de laatste 10 jaar en muziek in die game is wat mij betreft ongeëvenaard, ook hele goed gameplay dat dus komt van iemand die niet echt van RPG houdt.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ik zie veel aangeraden games voorbij komen, dus ik ga het er ook op wagen.
Voor mijn verlof zoek ik eigenlijk een game, zoals Hogwarts, Spider-Man (alle drie gespeeld) en Last of Us, waarbij je niet altijd moeilijk hoeft te denken. Aangezien mijn hersenen niet altijd mee willen werken door de vermoeidheid.
Is dan Clair Obscur of Metaphor ook een aanrader? Of zijn er nog andere spellen?

Tussendoor vind ik het wel leuk om hersenloos Tony Hawk te spelen of op mijn Nintendo Animal Crossing. 🫣

Voor mijn verlof zoek ik eigenlijk een game, zoals Hogwarts, Spider-Man (alle drie gespeeld) en Last of Us, waarbij je niet altijd moeilijk hoeft te denken. Aangezien mijn hersenen niet altijd mee willen werken door de vermoeidheid.
Is dan Clair Obscur of Metaphor ook een aanrader? Of zijn er nog andere spellen?

Tussendoor vind ik het wel leuk om hersenloos Tony Hawk te spelen of op mijn Nintendo Animal Crossing. 🫣
Clair Obscur is niet helemaal hersenloos maar dat vind ik ook niet van Last of Us, je moet je kop er wel bijhouden wil je het verhaal begrijpen. Donkey Kong Bananza is wel het beste hersenloze spel van de laatste jaren voor mij. De nieuwe God of War games zijn ook geweldig als je een spel zoekt met een goed verhaal en super leuke en verslavende gameplay

• Leuk
Waarderingen: NachoNienke
Clair Obscur is niet helemaal hersenloos maar dat vind ik ook niet van Last of Us, je moet je kop er wel bijhouden wil je het verhaal begrijpen. Donkey Kong Bananza is wel het beste hersenloze spel van de laatste jaren voor mij. De nieuwe God of War games zijn ook geweldig als je een spel zoekt met een goed verhaal en super leuke en verslavende gameplay
Helemaal hersenloos hoeft het ook niet te zijn, daarvoor gebruik ik dus die Tony Hawk en Animal Crossing tussendoor.
Bij Last of Us vond ik het verhaal echt super en de gameplay ook erg fijn.

Thanks voor de tips!

Niet hersenloos, maar wel in dezelfde lijn, met mooie graphics, een goed gebracht verhaal en niet al te uitdagende gameplay : Indiana Jones and the Great Circle.

Games waar ik zelf ontspannen van wordt en niet al te veel bij hoef na te denken en ook wel beetje op Hogwarts lijken zijn toch de geweldige Bethesda RPG's zoals Skyrim en Oblivion Remastered.

Over niet uitdagende gameplay gesproken, de laatste Far Cry (6) was zo makkelijk, dat je daar ook niet heel veel over na hoeft te denken. Maar helaas wel een typische Ubisoft game, waarin de wereld supervet en mooi is, maar de gameplay heel repetitief is (vond ik).

• Leuk
Waarderingen: Jamel en NachoNienke
Games waar ik zelf ontspannen van wordt en niet al te veel bij hoef na te denken en ook wel beetje op Hogwarts lijken zijn toch de geweldige Bethesda RPG's zoals Skyrim en Oblivion Remastered.

Over niet uitdagende gameplay gesproken, de laatste Far Cry (6) was zo makkelijk, dat je daar ook niet heel veel over na hoeft te denken. Maar helaas wel een typische Ubisoft game, waarin de wereld supervet en mooi is, maar de gameplay heel repetitief is (vond ik).
Als de dan toch Far Cry gaat spelen zou ik veel eerder 3-4 of 5 spelen. 3 voor het beste verhaal, 5 voor de beste gameplay en 4 voor de mooiste wereld.

• Leuk
Waarderingen: NachoNienke

Users who are viewing this thread