Gaming

Eindelijk begonnen aan Clair Obscur: Expedition 33. 4 uurtjes erin zitten en holey shit.... Echt al omvergeblazen door alles wat het tot nu toe doet, wel echt een pittig spel maar ik kan niet wachten om hierin verder te gaan!

• Geweldig
Waarderingen: Joslittel
Eindelijk begonnen aan Clair Obscur: Expedition 33. 4 uurtjes erin zitten en holey shit.... Echt al omvergeblazen door alles wat het tot nu toe doet, wel echt een pittig spel maar ik kan niet wachten om hierin verder te gaan!
Gaaf om te horen! Misschien dat ik aan deze toch maar eens wat geld ga uitgeven want ik ben inmiddels wel heel erg nieuwsgierig. De ps plus catalogus heeft nog erg veel te bieden wat ik nog niet gespeeld heb maar iedereen is wel unaniem lyrisch over deze game.

Ik ben zelf eind vorig jaar gestart met Dragon Age Veilguard. Stond al een tijdje geïnstalleerd vanuit de PsPlus catalogus en ik had wel weer eens zin in een Rpg.

Ik ben inmiddels al bijna 40 uur verder en dat zegt eigenlijk wel genoeg, ik vind dit een erg sterke rpg. Ik kan me maar deels vinden in de kritiekpunten en het is vooral erg triest dat deze game onterecht is neergesabeld door de anti woke brigade. Er zitten een aantal hele sterke passages in die maar zelden nagedaan zijn in andere rpg's zoals de siege va ln Weisshaupt. Top game en vanmiddag weer lekker verder met de zoektocht naar de geheimen achter de griffons!

• Geweldig
Waarderingen: Timmetje
Ja, die game was fantastisch. Heerlijke companions ook.

Clair Obscur viel me dan weer wat tegen. Prachtig verhaal maar de gameplay werd al snel wat te repetitief en na inderdaad een pittig begin werd hij na enkele upgrades te makkelijk. Al die awards zijn echt op basis van story en soundtrack denk ik. Die waren fenomenaal.

• Leuk
Waarderingen: MarkvD en Joslittel
Door Lies of P heen geknald omdat mijn save een new game+ was gestart en je naar chapter 10 moet om de DLC te starten...
Wel veel plezier gehad in het begin van de DLC, maar nu ga ik toch wel flink vaak dood en werd beetje frustrerend 😅🥲

Leek mij handig om wat rustigs ernaast te pakken en dan kom je uit bij KCD2. Normaal niet zo van de langzame games, maar net de eerste paar uurtjes erin zitten en het bevalt me wel. Even geen frustratie van telkens dezelfde bossfight.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja, die game was fantastisch. Heerlijke companions ook.

Clair Obscur viel me dan weer wat tegen. Prachtig verhaal maar de gameplay werd al snel wat te repetitief en na inderdaad een pittig begin werd hij na enkele upgrades te makkelijk. Al die awards zijn echt op basis van story en soundtrack denk ik. Die waren fenomenaal.
Ik herken dit wel deels, van mij hadden ze vaker bepaalde characters non-actief mogen zetten zodat je wel moet wisselen, aanpassen en niet telkens hetzelfde trucje kan doen. Je vervalt gewoon in dezelfde patroon van attacks omdat het (te goed) werkt. En dan ook meer spelen met de strengths/weaknesses.

Heb na de laatste bossbattle van de main story het even weg gelegd om de side content dan later op te pakken. Nog steeds niet de interesse gekregen het op te pakken, dus dat even is wat langer geworden en wordt wellicht een nooit.

Hier nu bezig met the Outer Worlds 2. Gameplay is erg fijn, alleen het verhaal en de quest vallen behoorlijk tegen. Mis een beetje de drive om alles te willen ontdekken over de personages etc.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Dat ik een klein beetje geobsedeerd ben is door dit spel is een understatement, wat een game! Bijna Platinum trofee binnnen, de soundtrack op LP besteld en ik ga naar Rotterdam om de soundtrack live te aanschouwen. De muziek is zo bizar goed en mooi!

Heel random, maar ben eindelijk in die Resident Evil 4 Remake van enkele jaren geleden gedoken. Nostalgie naar Gamecubetijden. En Ashley is een pak minder storend hier. Leon Kennedy heeft zowaar wat persoonlijkheid in deze.

Als iemand die de draad heeft laten vallen sindsdien, welke RE pik ik hierna idealiter op?

Heel random, maar ben eindelijk in die Resident Evil 4 Remake van enkele jaren geleden gedoken. Nostalgie naar Gamecubetijden. En Ashley is een pak minder storend hier. Leon Kennedy heeft zowaar wat persoonlijkheid in deze.

Als iemand die de draad heeft laten vallen sindsdien, welke RE pik ik hierna idealiter op?
Ik vond deel 7 en 8 geweldig en natuurlijk deel 9 die volgende maand uitkomt. Wel anders dan deel 4 natuurlijk.

Zelf ook diezelfde nostalgische herinneringen trouwens. Mijn broer kreeg het spel voor zijn 11e verjaardag cadeau. Ook nog twee discjes in plaats van een.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Zelf nooit de reeks gespeeld maar ik weet dat mijn broer Resident Evil 7 de beste van de serie vind en het is zelfs een van zijn favoriete games allertijden.

RE2 Remake is ook heel lovend ontvangen.
Die heeft ook hetzelfde 3rd person over-the-shoulder perspectief van RE4, in tegenstelling tot het 1st person perspectief van RE7 en 8.

Ik zou het zelf niet weten. Ik ben doodsbang van horror games. Heb zelf enkel RE4 gespeeld (op PS2) en een stukje van RE5 en 6. Die twee laatste zou ik je niet aanraden.

• Leuk
Waarderingen: mattman
RE2 Remake is ook heel lovend ontvangen.
Die heeft ook hetzelfde 3rd person over-the-shoulder perspectief van RE4, in tegenstelling tot het 1st person perspectief van RE7 en 8.

Ik zou het zelf niet weten. Ik ben doodsbang van horror games. Heb zelf enkel RE4 gespeeld (op PS2) en een stukje van RE5 en 6. Die twee laatste zou ik je niet aanraden.
Ik heb RE2 Remake gespeeld en die vond ik erg fijn wegspelen! Gameplay steekt goed in elkaar en lekkere beknijpende horrorsfeer. Zeker als MrX om de hoek komt kijken.

• Pray
Waarderingen: RubenJS
Sinds een paar dagen weer eens Overwatch 2 opgepakt. Enkele jaren geleden gestopt, maar ondertussen best wat leuke veranderingen en ook weer een gewone 6v6 gamemode zoals in Overwatch 1. De jacht op de platinum trophy is heropend, nog 3 te gaan!

• On fire
Waarderingen: luluasas
Amen, al zijn de last of us games een paar van mijn all time favorites
Heb jij tips qua spellen die een beetje de feeling van TLOU hebben? Mijn geliefde vindt dit ook de beste spellen ooit en is altijd op zoek naar iets dat er aan doet denken.

Heb jij tips qua spellen die een beetje de feeling van TLOU hebben? Mijn geliefde vindt dit ook de beste spellen ooit en is altijd op zoek naar iets dat er aan doet denken.
Ik neem aan dat je het op basis van het verhaal bedoeld. Geen spel heeft mij emotioneel zo erg kunnen raken als die spellen totdat ik anderhalve maand geleden met Clair Obscur: Expedition 33 begon, dat spel is meer fantasie maar ooh zo goed qua verhaal. God of War en God of War Ragnarok hebben beide ook een geweldige verhaallijn, net als TLOU is het belangrijkste onderwerp de band tussen een vader en kind.

Als je net als tlou2 in een verschrikkelijk triest en somber verhaal wil duiken waarvan je na de tijd denkt "Dit was geweldig goed, ik speel dit nooit meer" dan raad ik A Plague Tale aan, man wat is die game goed en triest.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: AngieH en Joslittel
Sinds een paar dagen weer eens Overwatch 2 opgepakt. Enkele jaren geleden gestopt, maar ondertussen best wat leuke veranderingen en ook weer een gewone 6v6 gamemode zoals in Overwatch 1. De jacht op de platinum trophy is heropend, nog 3 te gaan!

Net voor dit bericht de moeilijkste trophy gehaald van 3 killing blows while wallriding without dying met Lucio (daarna dus nog 3 te gaan), maar nu ook inmiddels de 3 solo kills without reloading met Reaper gehaald. De laatste twee zijn relatief simpel door gewoon te spelen (4 kills met een Junkrat ult en 4 kills/assists binnen 6 seconden met Orb of Discord van Zenyatta). Nog 2 te gaan dus.

Users who are viewing this thread