Gaming

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik had Hogwarts Legacy voor PS4 in de pre-order maar ik merk dat next gen games op de PS4 vrij slecht lopen. Toen zag ik dat die Steam Deck compatibel is dus gekozen om toch voor de Steam-versie te gaan binnenkort! Kan ik lekker switchen tussen mijn PC, de Steam Deck en de Steam Deck Dock TV setup! Echt een aanrader overigens, fijn apparaatje.

Nu nog even bezig met Star Ocean The Divine Force. Shocking I know maar ik vond Integrity & Faithlessness echt stukken beter. Daar dropte de FPS in elk geval niet om de haverklap richting de 10 en zag het er grafisch zelfs nog beter uit. Dussss, wat ik zei, nieuwe games en oude hardware... Verhaal is ook niet uiterst boeiend tot zover. En de gameplay draait wel erg om het blindsiden. Wat wel leuk is maar als de tweede boss blindside-resistant is stort het battle system toch wel als een kaarthuis in elkaar. Of als de vierde (vgm) boss een vogel is en maar 1 van je team mates een AI heeft die slim genoeg is om een vliegende boss aan te vallen. Anyway, inmiddels bijna halverwege dus ik ga maar gewoon door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik moet van mezelf eerst the Last of Us weer uitspelen voordat ik aan Hogwarts mag beginnen. The Last of Us is de tweede keer toch weer net zo magistraal als de eerste playthrough, had ik eigenlijk niet meer verwacht.
Oh en over The Last of Us. Snap de hype echt niet. Heb deel 1 gespeeld en die vond ik ronduit matig. Mezelf toch aan deel 2 gewaagd vorige maand en hoewel de gameplay er gelukkig wat minder clunky op is geworden vond ik het weer erg repetitief en na een tijdje zelfs frustrerend worden. De tweede helft ben ik er echt zo snel mogelijk doorheen gerusht.

Het verhaal is wel mooi hoor maar ik had achteraf liever een 'movie' op YouTube gekeken (cutscenes zonder gameplay) of de serie gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het ziet er allemaal vrij sfeervol uit in de reviews maar ook wel als een standaard open wereld spel. Vol fetch quests e.d.
Dat vooral het HP thema de game tof maakt.

Is dat ook echt zo of is de game qua gameplay en missies enzo ook wel wat boeiend?

Net Forspoken uit (die was uiteindelijk best tof en zat ook vol magie) en zoals ik eerder zei nu met Nier bezig dus voorlopig wel even genoeg open world games gehad haha.
Nou ik moet zeggen dat de Magic Spells best leuk te combineren zijn. Maar het voelt gewoon weer eens aan als een geslaagde Tripple A en dat is dan weer nice en na God Of War heb ik dat idee al een tijdje niet gehad.

Dat het voldoet aan de open world clichés, ja dat klopt Maar hé... open world. Dan krijg je dat
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Oh en over The Last of Us. Snap de hype echt niet. Heb deel 1 gespeeld en die vond ik ronduit matig. Mezelf toch aan deel 2 gewaagd vorige maand en hoewel de gameplay er gelukkig wat minder clunky op is geworden vond ik het weer erg repetitief en na een tijdje zelfs frustrerend worden. De tweede helft ben ik er echt zo snel mogelijk doorheen gerusht.

Het verhaal is wel mooi hoor maar ik had achteraf liever een 'movie' op YouTube gekeken (cutscenes zonder gameplay) of de serie gewoon.
Mja zo heeft iedereen wel wat... Ik vond Breath of The Wild een matige Zelda game. En kan daarom ook niet enthousiast worden van de nieuwe Zelda.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nou ik moet zeggen dat de Magic Spells best leuk te combineren zijn. Maar het voelt gewoon weer eens aan als een geslaagde Tripple A en dat is dan weer nice en na God Of War heb ik dat idee al een tijdje niet gehad.

Dat het voldoet aan de open world clichés, ja dat klopt Maar hé... open world. Dan krijg je dat
Naja er zijn tegenwoordig zat open world games waarin het allemaal wat unieker wordt aangepakt toch? Minder fetch quests en een miljoen oninteressante unlockables e.d.

Ik denk dat Forspoken het magische vechten ook wat beter aanpakte (dat was uiteindelijk echt heel gaaf allemaal) dus mijn hype voor Legacy is gewoon wat weg. Ga hem tzt vast wel eens spelen via een tweedehands exemplaar maar is het geld me voor nu niet helemaal waard.

Last of Us.... Ik vond de eerste Last of Us ook niet zo (op het verhaal na). De tweede wel, mede door een nieuw fantastisch karakter.

@Black Lies ik heb alleen de Star Ocean demo op PS5 gespeeld en die had ook best wat framedrops. Game lijkt niet helemaal top geoptimaliseerd. Wel jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Het voelt zeker als een Triple AAA game maar wel eentje uit 2018 oid, als ik eerlijk ben. Het lopen voelt best clumsy, vliegen voelt niet heel natuurlijk, veel laadtijden als je soms een deur in loopt of een grot in gaat, het menu wat totaal niet lekker in elkaar zit. Ook als je buiten staat ergens op een brug bij Hogwards, vliegen er soms studenten voorbij wat er écht niet uitziet. Studenten in de school die maar een beetje staan.

De muziek en het geluid is wel erg sterk. Dat maakt heel veel goed en doet een hoop vergeten.

Oh en over The Last of Us. Snap de hype echt niet. Heb deel 1 gespeeld en die vond ik ronduit matig. Mezelf toch aan deel 2 gewaagd vorige maand en hoewel de gameplay er gelukkig wat minder clunky op is geworden vond ik het weer erg repetitief en na een tijdje zelfs frustrerend worden. De tweede helft ben ik er echt zo snel mogelijk doorheen gerusht.

Het verhaal is wel mooi hoor maar ik had achteraf liever een 'movie' op YouTube gekeken (cutscenes zonder gameplay) of de serie gewoon.

Ik vond The Last of Us dan weer één van de betere games die ik ooit heb gespeeld ja. Op de PS3 destijds zelfs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Black Lies

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het voelt zeker als een Triple AAA game maar wel eentje uit 2018 oid, als ik eerlijk ben. Het lopen voelt best clumsy, vliegen voelt niet heel natuurlijk, veel laadtijden als je soms een deur in loopt of een grot in gaat, het menu wat totaal niet lekker in elkaar zit. Ook als je buiten staat ergens op een brug bij Hogwards, vliegen er soms studenten voorbij wat er écht niet uitziet. Studenten in de school die maar een beetje staan.

De muziek en het geluid is wel erg sterk. Dat maakt heel veel goed en doet een hoop vergeten.



Ik vond The Last of Us dan weer één van de betere games die ik ooit heb gespeeld ja. Op de PS3 destijds zelfs.
Waar speel je op? Heb er met mijn PS5 weinig last van.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
The Last Of Us 2 moet ik nog een keer op mijn PS5 spelen. Daar zit nu toch ook een ander grafisch jasje omheen dan destijds op ps4?

Vond dat wel een geweldige game, maar op een of andere manier viel die game me zwaar. Ieder gebouw waar je in moest had ik soms echt zoiets wel... even moed verzamelen. Continu was de spanningsboog wel gespannen omdat je wel wist dat er iets ging gebeuren. Daarom heb ik eigenlijk nooit meer een 2e playthrough voortgezet.

Maar zo'n Hogwards Legacy... je zou nu maar kind zijn en hier je fantasie volledig in kwijt kunnen. Ik heb dit nog bewust meegemaakt:
harry-and-hedwig-sorcerers-stone-video-game.jpg


En dan praten we over dat de game er 2018 uitziet :D.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
The Last Of Us 2 moet ik nog een keer op mijn PS5 spelen. Daar zit nu toch ook een ander grafisch jasje omheen dan destijds op ps4?

Vond dat wel een geweldige game, maar op een of andere manier viel die game me zwaar. Ieder gebouw waar je in moest had ik soms echt zoiets wel... even moed verzamelen. Continu was de spanningsboog wel gespannen omdat je wel wist dat er iets ging gebeuren. Daarom heb ik eigenlijk nooit meer een 2e playthrough voortgezet.

Maar zo'n Hogwards Legacy... je zou nu maar kind zijn en hier je fantasie volledig in kwijt kunnen. Ik heb dit nog bewust meegemaakt:
harry-and-hedwig-sorcerers-stone-video-game.jpg


En dan praten we over dat de game er 2018 uitziet :D.
Harry+Potter+and+the+Chamber+of+Secrets+Video+Game+Screenshot+Game+Boy+Color.jpeg

En ik dit. Een van mijn meest gespeelde games van vroeger, Harry Potter 2 op de GBA!

Wel 50x uitgespeeld denk ik. Bleef steeds steken op 99% maar nooit erachter gekomen wat die 1% was die ik gemist heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
The Last Of Us 2 moet ik nog een keer op mijn PS5 spelen. Daar zit nu toch ook een ander grafisch jasje omheen dan destijds op ps4?

Vond dat wel een geweldige game, maar op een of andere manier viel die game me zwaar. Ieder gebouw waar je in moest had ik soms echt zoiets wel... even moed verzamelen. Continu was de spanningsboog wel gespannen omdat je wel wist dat er iets ging gebeuren. Daarom heb ik eigenlijk nooit meer een 2e playthrough voortgezet.

Maar zo'n Hogwards Legacy... je zou nu maar kind zijn en hier je fantasie volledig in kwijt kunnen. Ik heb dit nog bewust meegemaakt:
harry-and-hedwig-sorcerers-stone-video-game.jpg


En dan praten we over dat de game er 2018 uitziet :D.

The Last of Us voor de PS5 is compleet nieuw gemaakt ja, met volledig nieuwe mapdesign.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik heb ook echt al die games platgespeeld! Vond ze helemaal geweldig.

Wellicht ook 1 van de redenen dat ik met Legacy wacht. Ik vond vooral die boeken te gek. Elk ander verhaal in die wereld (Fantastic Beasts, Cursed Child) kon me niet echt bekoren.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Waar speel je op? Heb er met mijn PS5 weinig last van.
PS5 ook. Het heeft gewoon een optimalisatie patch nodig nu. Tegenwoordig zijn alle games ondermaats die net uitkomen, dus het zal ongetwijfeld goed gepatcht worden komende weken. Fidellity is met 30FPS echt onspeelbaar en echt ouderwets inmiddels. Op mijn dikke 4K high framerate scherm is dit drama, en al die frame spikes zijn ook irritant. De unreal 4 wordt heel erg gepusht tot zijn limiet.

Neemt niet weg dat ik hier wel ga vermaken hoor. Inhoudelijk zit het gewoon goed en dat is het belangrijkst.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
The Last of Us voor de PS5 is compleet nieuw gemaakt ja, met volledig nieuwe mapdesign.
Ja ik doelde op TLOU2 die had ook een grafisch sausje over zich heen gekregen toch?

Die remake ga ik niet halen.. ik heb TLOU1 al meermaals gespeeld. Ik wacht die wel af in de budgetbakken of op PS plus.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ja ik doelde op TLOU2 die had ook een grafisch sausje over zich heen gekregen toch?

Die remake ga ik niet halen.. ik heb TLOU1 al meermaals gespeeld. Ik wacht die wel af in de budgetbakken of op PS plus.
Ah ja, TLOU2 voor PS5 is meer een backwards compatible PS4 game met een kleine performance boost (30fps > 60fps)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik had Hogwarts Legacy voor PS4 in de pre-order maar ik merk dat next gen games op de PS4 vrij slecht lopen. Toen zag ik dat die Steam Deck compatibel is dus gekozen om toch voor de Steam-versie te gaan binnenkort! Kan ik lekker switchen tussen mijn PC, de Steam Deck en de Steam Deck Dock TV setup! Echt een aanrader overigens, fijn apparaatje.

Nu nog even bezig met Star Ocean The Divine Force. Shocking I know maar ik vond Integrity & Faithlessness echt stukken beter. Daar dropte de FPS in elk geval niet om de haverklap richting de 10 en zag het er grafisch zelfs nog beter uit. Dussss, wat ik zei, nieuwe games en oude hardware... Verhaal is ook niet uiterst boeiend tot zover. En de gameplay draait wel erg om het blindsiden. Wat wel leuk is maar als de tweede boss blindside-resistant is stort het battle system toch wel als een kaarthuis in elkaar. Of als de vierde (vgm) boss een vogel is en maar 1 van je team mates een AI heeft die slim genoeg is om een vliegende boss aan te vallen. Anyway, inmiddels bijna halverwege dus ik ga maar gewoon door.
Om hier nog even op in te haken: Is de Steamdeck wat noobvriendelijk? Of moet je er echt wat tech kennis voor hebben? Ik overweeg ook al een tijdje er 1 aan te schaffen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Om hier nog even op in te haken: Is de Steamdeck wat noobvriendelijk? Of moet je er echt wat tech kennis voor hebben? Ik overweeg ook al een tijdje er 1 aan te schaffen.
Ja zeker noobvriendelijk, is echt een console net als de Switch als het ware (als je ook de dock hebt).

Het enige waar je ff op moet letten is storage, je hebt 64, 256 en 512 GB edities. Als je de Steam Deck voor indiegames aanschaft is 64 voldoende maar als je triple A wil spelen moet je minimaal 256 hebben. Of een sd kaart inpluggen, weet niet of dat kan, maar dat zal wel, toch?

Vergeleken met de Switch is het wel een heel bulky apparaat. De Switch Lite steek ik on the go gewoon in mijn jaszak maar voor de Steam Deck heb je echt wel een rugzak nodig.

Was zelf destijds ook wel een fan van de Vita en de Steam Deck gaat een beetje voor dezelfde USPs: volwaardige console/pc gaming on the go.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Klinkt goed!!! Ik ga denk ik voor de 256. En dan ook een beetje emulators aan de praat krijgen.... te gek.

Draaien de nieuwste games ook een beetje ok op de Deck?
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Klinkt goed!!! Ik ga denk ik voor de 256. En dan ook een beetje emulators aan de praat krijgen.... te gek.

Draaien de nieuwste games ook een beetje ok op de Deck?
Dat is het enige ding, niet alles draait optimaal. Je kan vast kijken naar een paar games die je zou willen spelen maar je hebt vier categorieën:
- Perfect speelbaar (groen)
- Speelbaar (geel)
- Niet speelbaar
- Onbekend


Die 'onbekend' categorie is ook echt koffiedik kijken. Onlangs Suhoshin gespeeld, die was 'onbekend', maar werkte perfect. En Deliver Us the Moon was speelbaar (geel), dat werkte helaas niet zo heel goed (specifiek framerate issues en de camera sensitiviteit was wat moeilijk om goed in te stellen).

Alles wat groen (perfect speelbaar) is kun je sowieso spelen, geel (speelbaar) en onbekend waarschijnlijk ook maar is dan niet compleet optimized.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ah, dat is een goeie om even in de gaten te houden! Thanks voor de link!

Ik zag dat Game Pass aan de praat te krijgen is op de Deck, dan is het helemaal een must have haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nier Automata uit. Als in, alle credits behaald en platinum. Ik denk dat dit misschien de allermooiste game is die ik ooit heb gespeeld. Van het fantastische verhaal (vol emotie maar ook humor), tot de combat en de weergaloze soundtrack. Eentje om niet meer te vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Gebruikers die dit onderwerp bekijken