Gaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik was altijd Playstation gamer maar heb mede door Game Pass een Xbox gehaald vorig jaar en daar echt geen seconde spijt van gehad. Voor iets van 120 euro drie jaar aan Gamepass kunnen scoren en het is echt het ene na het andere pareltje dat daarop verschijnt.

Als je veel gamed is een Series S (of X) met Gamepass echt een aanrader.
Ja ik heb het ook al overwogen, maar ik heb een gaming laptop (die ik weinig gebruik voor gaming om eerlijk te zijn), de PS5, de Switch, een retropie en een oude SNES staan. Ik weet niet of ik de Xbox nog door de huishoudelijk commissie krijg ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik heb aan het begin van de pandemie ook een gaming laptop gekocht om op te gamen. Ik zit ermee op internet en ik werk erop maar zo'n laptop is zo geassocieerd met werk dat ik zodra ik klaar ben dat ding ook zo snel mogelijk de kast weer in wil hebben. Nog geen twee uur op gegamed denk ik. :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik heb aan het begin van de pandemie ook een gaming laptop gekocht om op te gamen. Ik zit ermee op internet en ik werk erop maar zo'n laptop is zo geassocieerd met werk dat ik zodra ik klaar ben dat ding ook zo snel mogelijk de kast weer in wil hebben. Nog geen twee uur op gegamed denk ik. :p
Ik heb iets meer uurtjes aan besteed en voor mij is hij niet zakelijk (daar heb ik een andere laptop voor met touch screen en zonder lichtgevende regenboog toetsenborden ;). Het meeste wat ik nog steeds speel zijn games van "vroeger" waar ik niet eens zo'n dure laptop voor nodig heb. Alleen Cities Skylines is iets wat ik nog wel regelmatig opstart. En mijn EPIC gamestore staat vol met gratis games, nog nooit 1 cent aan uitgegeven, maar ik speel er eigenlijk ook nooit wat van. Mijn dochter vind The Sims 3 en Goat Simulator dan sims nog wel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gamepass is er trouwens ook voor de pc. Dus mocht je Flight Sim eens willen proberen kun je zo'n drie maanden voor een euro trial nemen en hem op die manier testen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
De ps plus games lijken weer gelekt: https://pu.nl/artikelen/nieuws/de-playstation-plus-games-van-januari-zijn-gelekt-2/

Iemand ervaring met deze games? Dirt 5 is natuurlijk wel een grote titel maar ben geen racegame speler. Andere twee ken ik niet. Hoopte op de normale Persona 5 maar dit is een soort Dynasty Warrior crossover als ik het goed begrijp?!? Heb die spellen vroeger grijs gespeeld dus kan wel de moeite waard zijn.
Ja klopt is ook van de makers van Dynasty geloof ik in samenwerking met de makers van Persona. Ik heb deze niet maar ben wel benieuwd, voor mij een mooie toevoeging. Alleen Dynasty games vind ik vaak snel repetitief aanvoelen. Maar ik ga dit zeker uitproberen.

Dirt 5 ga ik ook wel proberen. Maar goed ik heb al The Crew, Wreckfest, F1 2021 etc. terwijl ik ook geen race freak ben, maar ik ga hem zeker proberen (want Wreckfest heb ik me ook super mee vermaakt stiekem).

Deep Rock Galactic trekt mij niet, Minecraft meets random shooter meets No Man's Sky? De graphics trekken me ook niet echt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Gisteren heb ook nog de games van deze maand gespeeld:

Godfall: De gameplay voelt redelijk ok aan, maar in het begin level was ik al wel weer klaar met de vijanden en monsters en ook de omgeving. Ik kan me dus totaal niet inleven in dit soort titels, want ook in je main character zit gewoon 0 karakter in.

Mortal Shell: Idem, ik trek dit soort games niet. En dan is de game nog 5x trager dan Godfall, ik trek dit soort vechtstijlen echt niet. Van mij mag het allemaal wel wat vlotter en soepeler gaan. Een beetje eenzelfde idee wat ik had met een Bloodbourne, niet voor mij maar vast leuk voor de liefhebber

LEGO DC Super-Villains: Stiekem gewoon een leuke game,als ik meeer tijd heb zal ik hier eens meer tijd aan besteden. Misschien ook leuk om met mijn dochter te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
En ik durf het bijna niet te zeggen, ik vermaak me best met die Vice City remake. Maar goed, het is wel super gedateerd. Was het vroeger ook al zo dat je amper van je scooter kan afvallen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Vreemd, had de laatste dagen wat problemen met mijn PS5, dat die compleet wegviel (stroom). Na wat zoeken op wat fora kwam achter het probleem om hem rechtstreeks aan de muur te koppelen ipv een stekkerblok.

Schijnen best veel mensen last van te hebben gehad, dus mochten mensen dit probleem ook hebben, dit dus. Vraag me wel af of dit hardware of software matig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Vreemd, had de laatste dagen wat problemen met mijn PS5, dat die compleet wegviel (stroom). Na wat zoeken op wat fora kwam achter het probleem om hem rechtstreeks aan de muur te koppelen ipv een stekkerblok.

Schijnen best veel mensen last van te hebben gehad, dus mochten mensen dit probleem ook hebben, dit dus. Vraag me wel af of dit hardware of software matig is.
First world problems! Denk ook eens aan al die mensen die heel graag een ps5 willen maar nog op een antieke ps4 hun dagen moeten doorkomen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
First world problems! Denk ook eens aan al die mensen die heel graag een ps5 willen maar nog op een antieke ps4 hun dagen moeten doorkomen
Nou ik dacht al even dat die stuk was, en ik zag het drama al voor me. Is de PS5 nog steeds zo onmogelijk om te krijgen ja?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nou ik dacht al even dat die stuk was, en ik zag het drama al voor me. Is de PS5 nog steeds zo onmogelijk om te krijgen ja?
Ja nog steeds helaas. Er komen wel geregeld van die pakketten vrij via oa Mediamarkt maar ik weiger om meer dan 700 euro te betalen met allerlei zooi erbij die ik niet wil.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heb al een paar weken enorm lol met Nioh 2. Voor tien euro de PS4 versie gekocht bij Intertoys. Gratis PS5 upgrade zat inbegrepen.

Supermoeilijke maar verslavende souls like. Enorme aanrader voor fans van Dark Souls, Bloodborne of Sekiro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
WWE2K20 is oprecht de allergrootste dumpster fire die ik ooit gespeeld heb. Even de reviews afwachten voor ik de game koop. Kijk in die zin meer uit naar de game van AEW. Helemaal na al die WWE releases van het afgelopen jaar.

Donderdag volgt officieel de full reveal op de 2K websites trouwens. Benieuwd naar het roster.

Die cover is wel prachtig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
WWE2K20 is oprecht de allergrootste dumpster fire die ik ooit gespeeld heb. Even de reviews afwachten voor ik de game koop. Kijk in die zin meer uit naar de game van AEW. Helemaal na al die WWE releases van het afgelopen jaar.

Donderdag volgt officieel de full reveal op de 2K websites trouwens. Benieuwd naar het roster.

Die cover is wel prachtig.
Ja ik was daarvoor al een klein beetje afgehaakt. Vond de games weinig vernieuwend meer, en ook werden de rosters per dag oninteressanter.

Die AEW game heeft ook niet mijn overtuiging. Van mij mag het allemaal wel iets meer over de top zijn net als de oude Smackdown (vs. Raw) series.

Maar goed ze hebben nu serieus werk van de game gemaakt na de rotzooi van de laatste keer. Dus ik geef ze nog even voorlopig voordeel van de twijfel. Geen preorder, maar ik houd het wel zeker in de gaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Daar word ik niet blij van. Wel een erg grote aanschaf hoor. Eerst Bethesda en nu Activision. Ik snap dat consoles zich willen onderscheiden met uniek aanbod maar dit is niet vanuit het perspectief van de gamer gedacht. Net als het feit dat we ooit Netflix hadden met al het aanbod en nu met 5 streamingsdiensten. Geen tv kijker die hier blij van wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken