Alle nummers die afgelopen jaar in de lijst stonden hebben punten gekregen. De nummer 10 een punt, nummer 9 twee punten etc. Dit heeft een mooi jaaroverzicht opgeleverd. De top 30 hiervan komt hier per post te staan. Ze komen een beetje wanneer het mij uitkomt en aangezien ik eigenlijk best wat afspraken heb vandaag en morgen, komen ze een beetje te pas en onpas . Vergeef me
. Uiteindelijk is er ook een spotify lijst met alle liedjes erin op volgorde. Gebruik die lekker als Wrapped 2021
.
In het geval van een gelijke stand heb ik eerst gekeken welk nummer het meeste weken erin stond en daarna welke de hoogste notering heeft gehaald (of heeft vastgehouden. Mocht alles qua puntentelling gelijk zijn, dan is het eerder in de lijst = hogere plek. Gelukkig was dit laatste niet van toepassing op de top 30, maar het verklaart wel de volgorde in de playlist.
Laten we beginnen!!!!!!!!
30. Taylor Swift - All Too Well (10 minute version) (14pt)
2 keer op de 4de plek waaronder in de laatste lijst. De mogelijkheid om punten te scoren is er nog steeds, alleen begint elke plaat voor het jaaroverzicht 2022 natuurlijk weer op 0. All Too Well komt oorspronkelijk uit 2012, maar Taylor Swift heeft besloten al haar platen opnieuw op te nemen en uit brengen na een ruzie met de persoon die haar muziekrechten heeft. Dit nummer kwam dit jaar extra erbij in een lange uitvoering.
29. Japanese Breakfast - Posing for Cars (14pt)
3 weken in de lijst gestaan vanaf het uiterste begin. Het is het afsluitende nummer van dit jaar verschenen album Jubilee, die genomineerd is voor een Grammy. Hoewel de naam anders doet vermoeden is de bandleider Koreaans-Amerikaans.
28. Low - White Horses (15pt)
Hoogst genoteerde platen met 2 weken in de lijst. Tot 2 maal toe een hoge positie gehad, in week 13 zelfs op nummer 3. Maar na de 4de plek de week erop toch verassend snel uit de lijst gevallen. Openingsnummer van het ook al voor de Grammy's genomineerde album Hey What.
27. Eddie Vedder - Long Way (15pt)
Iets langer en stabieler bleef Eddie Vedder in de lijst staan. 4 weken met Long Way, maar niet zo hoog. Toch genoeg voor een plek in het jaaroverzicht. Long Way is 1 van de 2 vooruit geschoven singles van Earthling. Misschien komen we de andere ook nog tegen deze lijst?
26. Wet Leg - Wet Dream (16pt)
Persoonlijk favorietje. Wet Leg wist binnen te komen op plek 10 en daarna door te stoten en 4 weken erin te staan. Deze gloednieuwe band bestaat sinds 2019 maar heeft pas sinds 2021 muziek uit. Klaar om de wereld en Festileaks te veroveren dus.