Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Goeiemorgen. Ik heb 4 lijstjes inmiddels en mos nog van sowieso een paar vaste stemmers hun lijstje. @wenteldave@Yannick@ThijsDB . Maar ook nog een paar van de vorige weken @Pauwke99@Paddy@JB. Jullie hebben nog een paar uur
Het kan verkeren dat je de ene week als nieuwe binnenkomer trots op nummer 1 staat en de week erop niet meer in de lijst voorkomt. Bij het doortellen komt Darkside zelfs pas op plek 17. Niet genoeg dus. Verder 3 andere uitvallers en dus 4 nieuwkomers, 2 zittenblijvers en 4 stijgers. Geen zakkers deze editie. Week 9!
10. Nick Cave and the Bad Seeds - Vortex (Nieuw)(Week 1)
Nog nooit was de strijd om in de lijst te komen zo spannend. Uiteindelijk precies gelijk met Ningen Isu en Gorillaz, dus de plek in de shortlist is doorslaggevend. Geluk voor de heer Cave en zijn mannen deze keer.
9. Sufjan Stevens ft. Angelo De Augustine - Olympus (=)(Week 3)
Al voor de derde week op rij maar blijft aan de ondergrens hangen. Steady maar nog geen grote puntenpakker.
8. Holly Humberstone - Please Don't Leave Me Just Yet (Nieuw)(Week 1)
Deze dame is een oude bekende. Haar vorige single, Tha Walls Are Way To Thin, heeft er een aardig tijdje ingestaan. We gaan meemaken hoe haar nieuwe het gaan doen.
7. Yves Tumor - Jackie (+1 plek)(Week 8)
Langst genoteerde plaat en nu ook met overall hoogste score. En dan ook nog eens stijgen in week 8. Niet kapot te krijgen dus deze plaat.
6. Sigrid - Burning Bridges (Nieuw)(Week 1)
Zonder in de shortlist te staan komt deze Noorse superster de lijst binnen denderen. Ook al geen onbekende, want zij had haar nummer Mirror al in de lijst staan.
Vergeet ik daarnet helemaal te vermelden welke nummers behalve Darkside nog meer zijn afgevallen. Het doek is ook gevallen voor Big red Machine, Kevin Abstract en James Blake.
5. Charli XCX - Good Ones (Nieuw)(Week 1)
Deze week niet 1, maar 2 platen die de shortlist overslaan. Ook popdiva Charli XCX komt direct de lijst binnen en is de hoogste nieuwe binnenkomer.
4. Lorde - Mood Ring (+3 plekken)(Week 3)
Andere week een dikke zakker, nu weer een dikke stijger. Zonder Solar Power houdt Lorde met derde album single Mood Ring de eer hoog.
3. Caroline Polachek - Bunny is a Rider (+2 plekken)(Week 3)
Langzaam maar zeker kruipt Caroline Polachek naar de top toe. Bijna geruisloos is ze ineens de top 3 ingeslopen.
2. Froukje - Niets Tussen (=)(Week 2)
De knappe entree van vorige week op de 2de plek wordt moeiteloos verzekerd.
1. Big Thief - Little Things (+5 plekken)(Week 2)
Vorige week ondergesneeuwd tussen alle andere hoge binnenkomers, maar deze week niet alleen beste stijger ook nieuwe nummer 1!
ik laat de stemweken nu trouwens tot en met de hele zaterdag lopen en upload ergens op de zondag de lijst. Dus stemmen op de zondag mag en als je geluk hebt doe je het voordat ik de lijst hier post