Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.797
Ik begrijp dat het hier allemaal wat grootser kan, maar Limp Bizkit stond sub op de laatste Pukkelpop. Ellie Goulding > Nightwish > The xx > Swift is ook zo'n gigantisch rijtje.. Soulwax zou ik wisselen met Mogwai. De main van zaterdag is ook wel prima. Sommigen hebben hun twijfels over Pulp - Strokes - Oasis, maar ik zie een Werchter dat wel nog doen. MCR er nog voor, ik weet het niet.. In Engeland zijn die vier gewoon headliner, hier is dat moeilijker te zeggen.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
Ik begrijp dat het hier allemaal wat grootser kan, maar Limp Bizkit stond sub op de laatste Pukkelpop. Ellie Goulding > Nightwish > The xx > Swift is ook zo'n gigantisch rijtje.. Soulwax zou ik wisselen met Mogwai. De main van zaterdag is ook wel prima. Sommigen hebben hun twijfels over Pulp - Strokes - Oasis, maar ik zie een Werchter dat wel nog doen. MCR er nog voor, ik weet het niet.. In Engeland zijn die vier gewoon headliner, hier is dat moeilijker te zeggen.
Limp Bizkit stond derde laatste op de recentste PKP, niet als sub. Wel zou ik persoonlijk Limp Bizkit en CHVRCHES nog omwisselen van positie die dag, maar dat is ook slechts mijn mening. Ellie Goulding stond afgelopen Pinkpop als 2e act van de dag op de South Stage, dus is echt niet meer de grote naam (of heeft toch niet meer dat aanzien) als voorheen. Of doelde je vooral op de combo The XX - Taylor Swift? Ja, da's verdorie sterk maar heel moeilijk in te schatten of het té is aangezien we het al zo lang zonder The XX live moeten stellen en we TayTay ook niet meteen op een festival moeten verwachten... Mogwai staat mss als afsluiter, omdat zij gemakkelijker een langere set kunnen vullen dan Soulwax. Zoiets heb ik ook eens in gedachten in een tent, dus kan mijns inziens perfect. Enkel dat rijtje de vrijdag op de Main vind ik heel sterk, maar mijn zondagrijtje op de Main vind ik ook wat too much mss (Suzanne Vega - Pretenders - Patti Smith - David Bowie) dus zoiets kan wel eens voorvallen. Ik zie dus geen onoverkomelijke problemen of dergelijke 😇
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.885
8.891
Nightwish zou ik toch ook niet als vijfde neer zetten. Ze stonden op Pinkpop dan welliswaar op een vreemd uur te spelen, om onverklaarbare redenen, maar ze stonden toen ook gewoon als derde naam op de poster. verkopen in nederland met gemak twee ziggo domes uit ook.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
Nightwish zou ik toch ook niet als vijfde neer zetten. Ze stonden op Pinkpop dan welliswaar op een vreemd uur te spelen, om onverklaarbare redenen, maar ze stonden toen ook gewoon als derde naam op de poster. verkopen in nederland met gemak twee ziggo domes uit ook.
Als een niet metal-kenner moet ik toegeven geen enkel van Nightwish hun nummers te kennen. De naam zegt me wel vaag iets, maar de muziek niks. Bijgevolg vond ik 3e laatste logisch uitzien ☺️
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.797
Limp Bizkit stond derde laatste op de recentste PKP, niet als sub. Wel zou ik persoonlijk Limp Bizkit en CHVRCHES nog omwisselen van positie die dag, maar dat is ook slechts mijn mening.
Er waren twee co-heads, dus Bizkit sub. En dan nog staan ze eigenlijk veel te laag als je voor die tweede stage een qBarn zou aan zien. Soulwax kan eveneens gewoon een lange set spelen hoor, dat bewijzen ze met hun laatste tournee zeker. Vier keer AB in een handomdraai uitverkopen.. Zegt ook wat. Afin, iedereen kan al eens een iets fouter inschatting maken en dat is oké.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
Er waren twee co-heads, dus Bizkit sub. En dan nog staan ze eigenlijk veel te laag als je voor die tweede stage een qBarn zou aan zien. Soulwax kan eveneens gewoon een lange set spelen hoor, dat bewijzen ze met hun laatste tournee zeker. Vier keer AB in een handomdraai uitverkopen.. Zegt ook wat. Afin, iedereen kan al eens een iets fouter inschatting maken en dat is oké.
Ik dacht dat je ofwel een head-sub constructie had ofwel een co-head constructie. Dat deze in het laatste geval dan ook nog een sub kent op de 3e laatste positie wist ik niet.

Ik vind persoonlijk dat we het allemaal wat te ingewikkeld maken op den duur, dus volg de teneur in jouw bericht om het gewoon zo te laten en vrolijk verder te doen 🤗
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.720
Een wat kortere aankondiging dit keer, maar daarom zeker niet minder straf. Op de zondag van CITW 2024 kan je aan ons tweede podium vertoeven in het uitzonderlijk muzikaal universum van lo-fi en indiefolk dat John Darnielle sinds begin jaren '90 creëert: The Mountain Goats!


Daarnaast zijn de headliners van onze tenten lichtelijk gewijzigd. Daarom nog eens een kort overzicht.

Vrijdag: Bob Marley - Childish Gambino - Tracy Chapman (1) / Ayreon - Massive Attack (2) / x (3)
Zaterdag: Nirvana - Grinderman - Them Crooked Vultures (1) / Moloko - Faith No More (2) / The Band (3)
Zondag: Radiohead - Stormzy - Vampire Weekend (1) / Brian Eno - Tom Waits (2) / CAN (3)

Meer namen, waaronder de headliner van ons derde podium op vrijdag, volgen snel!


@Koekdoos
@Sjaak Wit
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
834
1.767
Een wat kortere aankondiging dit keer, maar daarom zeker niet minder straf. Op de zondag van CITW 2024 kan je aan ons tweede podium vertoeven in het uitzonderlijk muzikaal universum van lo-fi en indiefolk dat John Darnielle sinds begin jaren '90 creëert: The Mountain Goats!


Daarnaast zijn de headliners van onze tenten lichtelijk gewijzigd. Daarom nog eens een kort overzicht.

Vrijdag: Bob Marley - Childish Gambino - Tracy Chapman (1) / Ayreon - Massive Attack (2) / x (3)
Zaterdag: Nirvana - Grinderman - Them Crooked Vultures (1) / Moloko - Faith No More (2) / The Band (3)
Zondag: Radiohead - Stormzy - Vampire Weekend (1) / Brian Eno - Tom Waits (2) / CAN (3)

Meer namen, waaronder de headliner van ons derde podium op vrijdag, volgen snel!


@Koekdoos
@Sjaak Wit
Met Tom Waits en The Mountain Goats heb je direct mijn twee favoriete songwriters op een dag. En dan krijg je op diezelfde dag Radiohead, Brian Eno, Vampire Weekend en Can (RIP Damo) er ook nog bij! Heel gaaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
Nu we richting het einde van de exclusieve rondes gaan, wordt het ook de hoogste tijd om toe te gaan werken naar de headliners van deze editie van Baspop.

Zo missen we op de hoofdpodia (mainstage + grafstage) van de openingsdag nog de laatste vier acts. Tijd om daar verandering in te brengen met de eerste van deze vier. Maarja, of jullie er iets wijzer van worden wie de ontbrekende headliners zijn, dat is nog maar de vraag, want net als bij de rest van het dagprogramma is ook daar geen touw aan vast te knopen.

Nadat De Jeugd van Tegenwoordig het dak eraf heeft geblazen op de Mainstage, gaan we in een heel andere versnelling (of vertraging) door met de derde naam op de Grafstage van die dag:

Type O Negative

De tot nu toe mooi gevulde hoofdpodia met een zeer afwisselend dagprogramma voor de vrijdag met onder andere Drs. P, Stevie Ray Vaughan, De Jeugd van Tegenwoordig en Type O Negative.

Later meer…


@Sjaak Wit en daarna @ThijsDB
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
Als organisatie zijn we niet doof voor de geluiden uit onze geliefde community, waardoor we Biggie een groter podium gegeven hebben en zo zal hij de vrijdag op de Main staan ipv de zondag in de HipHop Hole. Op deze manier komt er hier een schitterende spot vrij, die we nu maar al te graag reeds aankondigen.

IMG_2488.jpeg

De supergroep Fugees, met leden als Lauryn Hill en Wyclef Jean, zal dit tweede podium grandioos afsluiten. Of dit ook tot een nieuw album zou leiden, wat na de uitgebrachte single in 2005 eveneens het gerust was, dat kunnen we niet verzekeren. Maar dat dit een niet-te-missen act wordt, dat is nu al zeker!


Next: @RubenJS @Brian
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
The Danish National Symphony Orchestra laat weten enorm uit te kijken naar hun aanstaande show op mijn festival!

1707854975324.jpeg

Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan - Joost - Kraftwerk - Dubioza Kolektiv - Editors - Opgezwolle - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - The Opposites - The Danish National Symphony Orchestra

@Brian @Yannick
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.797
The Danish National Symphony Orchestra laat weten enorm uit te kijken naar hun aanstaande show op mijn festival!

Bekijk bijlage 8100

Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan - Joost - Kraftwerk - Dubioza Kolektiv - Editors - Opgezwolle - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - The Opposites - The Danish National Symphony Orchestra

@Brian @Yannick
Deze line-up geeft Paaspop vibes. 😭 alee, ze is goed hè, maar zo uiteenlopend hahahaha
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken