Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ik had zelf MCR als duidelijke headliner-optie staan, vandaar mijn verbazing. Als iedereen het verder prima vindt dan ga ik er niet moeilijk over doen. Dan is het meer een gevalletje "nightwish op pinkpop", aka "dit vind ik bizar laag maar het is blijkbaar zo".

Voor Silk Sonic heb ik me een beetje laten leiden door een eerdere draft waarin zij ook tentafsluiter waren. Bedenk daarbij dat ik maar 3 stages heb, en Silk Sonic dus eigenlijk de afsluiter van de 2e stage is, en het lijkt me prima. Ik ga er ook geen giga-headliner als Swift bijzetten oid, no worries! ;)
De headliner voor de 3e dag van IN_SANITY wordt binnenkort bekend gemaakt, zijn jullie al benieuwd??

Verder op de orde van de dag:

We blijven in de hip-hop geïnspireerde sferen met de volgende aankondiging voor IN_SANITY. Alleen dan hip-hop gemixt met lekker harde metal!

Fever 333
Aankondiging 25.jpg


@teunajax --> @Tinus101
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Koekdoos

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
X - X - Warhaus - My Chemical Romance - Pulp - The Strokes - Oasis

Lijkt me perfect te kunnen.
Jups helemaal prima in mijn ogen!

Mja , bij gebrek aan referentiepunten begrijp ik 't op zich wel, maar Silk Sonic is toch minstens sub ook?
Tgoh, vind ik niet. Velen gaan nog nooit van die groep gehoord hebben, ook al zijn het twee uitzonderlijke individuen in dat duo.
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Jups helemaal prima in mijn ogen!


Tgoh, vind ik niet. Velen gaan nog nooit van die groep gehoord hebben, ook al zijn het twee uitzonderlijke individuen in dat duo.
Silk Sonic was everywhere in 2021/22 op de radio. Iedereen kent Silk Sonic, kom op. 😄
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Silk Sonic was everywhere in 2021/22 op de radio. Iedereen kent Silk Sonic, kom op. 😄
Ik kan niet zomaar een titel van hen opnoemen en ik herken enkel Skate tijdens het opzoeken van hen op Spotify. Dus in mijn beleving eerder niche, maar goed, kan mis zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.335
3.357
Ik moet zeggen dat ik misschien toch ook enig bezwaar heb tegen Silk Sonic in een tent. Ik had die zelf genoteerd als potentiële headliner, alleen al door de naam van Bruno Mars die eraan hangt. Wellicht overschat ik hen dan wel weer, maar lijkt me toch een naam die op een festival als Pukkelpop/Werchter gewoon bij de laatste twee namen op main hoort.
Maar goed, als niemand er verder problemen mee heeft, kan ik er ook wel mee leven. Tenminste als je inderdaad grote plannen hebt voor dat tweede podium.

MCR als vierdelaatste, zou ik ook wel een trapje hoger zetten. Maar de discussie over hoe populair MCR is, wil ik al helemaal niet (her)openen :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
In de random headliner draft waren ze... headliner 😅 nou snap ik ook wel dat dit iets anders is, andere setting, opzet festival etc. Maar 4e van boven vind ik ook laag. Aan de andere kant vinden sommigen het wel kunnen dus dat laat maar weer zien hoe moeilijk het is ;)

Vind het hele rijtje met wat er achteraan komt in zijn totaliteit ook vrij heavy mar goed
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.682
5.173
Als The Strokes en Pulp subs zijn, is het wel logisch dat MCR daaronder staat. Vind het zelf ook eigenlijk wel een onrealistisch fors rijtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Yannick

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Dat Silk Sonic een tent zou afsluiten, ook al is Bruno Mars op zichzelf headliner, vind ik niet zo’n vreemde gedachte. Het gaat veel mensen uiteindelijk om de bekende hits, en die ga je daar niet horen. Plus er zijn tal van vergelijkbare voorbeelden:
- Alex Turner die met The Last Shadow Puppets overdag in de Alpha stond, terwijl hij met Arctic Monkeys zou headlinen;
- Damon Albarn die met The Good, The Bad, and the Queen de (schandalig lege) Barn afsloot terwijl hij met Gorillaz de main zou headlinen;
- Bruce Dickinson die op Graspop komende editie waarschijnlijk in de middag op main gaat staan, terwijl hij die met Iron Maiden zou headlinen;
- …en ga zo maar door!
Genoeg voorbeelden dat een grote naam niet automatisch een super hoge positie krijgt, als diegene niet de muziek gaat spelen die hen zo groot heeft gemaakt om mee te beginnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Dat Silk Sonic een tent zou afsluiten, ook al is Bruno Mars op zichzelf headliner, vind ik niet zo’n vreemde gedachte. Het gaat veel mensen uiteindelijk om de bekende hits, en die ga je daar niet horen. Plus er zijn tal van vergelijkbare voorbeelden:
- Alex Turner die met The Last Shadow Puppets overdag in de Alpha stond, terwijl hij met Arctic Monkeys zou headlinen;
- Damon Albarn die met The Good, The Bad, and the Queen de (schandalig lege) Barn afsloot terwijl hij met Gorillaz de main zou headlinen;
- Bruce Dickinson die op Graspop komende editie waarschijnlijk in de middag op main gaat staan, terwijl hij die met Iron Maiden zou headlinen;
- …en ga zo maar door!
Genoeg voorbeelden dat een grote naam niet automatisch een super hoge positie krijgt, als diegene niet de muziek gaat spelen die hen zo groot heeft gemaakt om mee te beginnen.
Niet volledig mee eens aangezien Silk Sonic ook wel echt commercieel als critivally goed werd onthaald met hun album. Leave The Door Open, Skate, Smoke Out The Window waren allen een groot succes. Inclusief vier Grammy's. Als je al die voorbeelden bekijkt, is Silk Sonic echt wel het meest succesvolle.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Niet volledig mee eens aangezien Silk Sonic ook wel echt commercieel als critivally goed werd onthaald met hun album. Leave The Door Open, Skate, Smoke Out The Window waren allen een groot succes. Inclusief vier Grammy's. Als je al die voorbeelden bekijkt, is Silk Sonic echt wel het meest succesvolle.
Ik zeg ook niet dat ze niet succesvol zijn. Maar ook bij lange na geen headliner. Dat warme onthaal van de critics en de industry betwist ik niet, maar dat commerciële succes is toch volledig langs mij heen gegaan. Ik heb de cijfers van de Nederlandse Top 40 er voor de zekerheid nog even bij gepakt, die verbleken toch naast die van Bruno Mars zelf.

IMG_4389.jpeg

IMG_4390.jpeg

Maar ik moet je inderdaad nageven, daarmee doen ze het alsnog wel beter dan de namen die ik noem, want die hebben überhaupt geen Top 40 noteringen 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Toch grappig dat er nu zo'n heisa gedaan wordt over mijn lijstje terwijl ik net een keer naar voorgaande drafts ben gegaan op mijn posities te bepalen.
Al mijn artiesten staan op dezelfde positie dan bij een eerdere draft, toen kon het dus blijkbaar wel gewoon.

Ik kan ook gewoon zeggen dat ik mij baseer op Werchter 2011 en ze als tweede zetten natuurlijk, wat dat doen anderen hier ook :D.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.423
4.713
Toch grappig dat er nu zo'n heisa gedaan wordt over mijn lijstje terwijl ik net een keer naar voorgaande drafts ben gegaan op mijn posities te bepalen.
Al mijn artiesten staan op dezelfde positie dan bij een eerdere draft, toen kon het dus blijkbaar wel gewoon.

Ik kan ook gewoon zeggen dat ik mij baseer op Werchter 2011 en ze als tweede zetten natuurlijk, wat dat doen anderen hier ook :D.
Maar het gaat ook om de optelsom. The strokes prima als coheadliner, maar dan moet je niet daarna oasis zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
En in Werchter 2011 had Loyle Carner zn eerste gig nog niet gehad, dus nee, dat kun je niet zeggen. Zo'n concept werkt alleen als je consequent bent in boekingen rondom een jaartal.
 
Laatst bewerkt:

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.335
3.357
Dit is dus precies waarom de regel om te boeken naar huidige populariteit is ontstaan. Een festival consistent 40 jaar geleden boeken als concept is dan één ding, maar lukraak baseren op de populariteit in een bepaald jaartal is natuurlijk niet de bedoeling.
Vergeet ook niet dat we ondertussen al 4 jaar met deze drafts bezig zijn. Veel van die posities zijn ondertussen ook achterhaald, waarschijnlijk heeft er iemand ooit wel eens Fred Again.. ergens vroeg in een tent geboekt.

En zoals Paddy zegt, het is ook de optelsom. The Strokes als sub voor Oasis vind ik op zich nog prima te verantwoorden, daarvoor dan nog twee sterke subs/kleine headliners boeken niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.640
ik denk dat je bij boekingen ook wel moet kijken naar wat er nog meer op een dag en weekend staat.

Denk dat een bovenkant van Mark Knopfler sub en Silk Sonic tent afsluiter en dan een kleine headliner mag best meevalt ten opzichte van andere festivals. Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld mijn eigen dag met Linkin Park en boygenius.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Vrijdag

Main: X - X - Warhaus - My Chemical Romance - Pulp - The Strokes - Oasis
Stage 2: X - X - X - Gabriels - David Byrne - Ben Howard
Tent 1: X - X - X - X - X - Soulwax
Tent 2: ---

Zaterdag

Main: X - X - Flogging Molly - Glass Animals - M83 - Placebo - Depeche Mode
Stage 2: X - X - X - X - Underworld - Mogwai
Tent 1: X - X - X - X - X - Cigarettes After Sex
Tent 2: ---

Zondag

Main: X - X - X - Ellie Goulding - Nightwish - The XX - Taylor Swift
Stage 2: X - X - X - Limp Bizkit - CHVRCHES - Pet Shop Boys
Tent 1: X - X - X - X - X - Loyle Carner
Tent 2: ---

Laat maar weten wat er niet klopt, ik zie wat ik er nog mee kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Gebruikers die dit onderwerp bekijken