Festileaks Festival Draft VIII

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Ik ben eigenlijk compleet kansloos met de eerste positie. Ja, ik heb meteen een mooie naam, maar nu moet ik 38 grote vissen zien passeren voor ik aan de rest van mijn headliners kan beginnen, als die er zelfs nog gaan zijn tegen dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
De organisatie hoopt dat we met deze aankondiging niet bezig zijn met Jumping Someone Else's Train, maar met deze boeking gaat een grote Wish in vervulling. We hadden Faith om deze iconische groep vast te leggen en het Plan For Today is dus alvast geslaagd, en ik kan jullie melden dat voelt Just Like Heaven. Hun set is zo afwisselend dat je de ene keer een Lovesong krijgt, dan weer een Lullaby. Een optreden van Smith en co is als een weg door A Forest naar The End Of The World. Na 40 jaar is zijn stem nog steeds hetzelfde, menig zanger denkt dan ook Why Can't I Be You? Maar ook de baslijnen van Gallup zijn zelfs te voelen vanaf The Edge Of The Deep Green Sea. Tegelijkertijd zijn de nummers zo herkenbaar dat elk nummer Close To Me voelt. Zelfs in een set van meer dan 2 uur passen niet al hun hits, dan zou een concert One Hundred Years moeten duren. Maar Boys Don't Cry, want met een beetje geluk krijgen we toch 39 nummers. Friday I'm in love, Limp Bi... The Cure!


@koekdoos -> @Yannick
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
De organisatie hoopt dat we met deze aankondiging niet bezig zijn met Jumping Someone Else's Train, maar met deze boeking gaat een grote Wish in vervulling. We hadden Faith om deze iconische groep vast te leggen en het Plan For Today is dus alvast geslaagd, en ik kan jullie melden dat voelt Just Like Heaven. Hun set is zo afwisselend dat je de ene keer een Lovesong krijgt, dan weer een Lullaby. Een optreden van Smith en co is als een weg door A Forest naar The End Of The World. Na 40 jaar is zijn stem nog steeds hetzelfde, menig zanger denkt dan ook Why Can't I Be You? Maar ook de baslijnen van Gallup zijn zelfs te voelen vanaf The Edge Of The Deep Green Sea. Tegelijkertijd zijn de nummers zo herkenbaar dat elk nummer Close To Me voelt. Zelfs in een set van meer dan 2 uur passen niet al hun hits, dan zou een concert One Hundred Years moeten duren. Maar Boys Don't Cry, want met een beetje geluk krijgen we toch 39 nummers. Friday I'm in love, Limp Bi... The Cure!

Verassend!

(Ik ken trouwens heel veel nummers uit jouw tekst gewoon niet 🙈)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.735
7.553
Kolere jongens...

't Is toch vrijdag? Kan je vast wel eerder van je werk ;)

Op vrijdagen ben ik pas klaar om 20:00 's avonds, dus ik heb nu tussendoor even snel een paar minuutjes de tijd.

Maar goed, inmiddels is de gehele planning de prullenbak in gegaan en knallen we er een headliner uit die niet in de originele lijst voor de eerste headliner stond. Gelukkig wel een headliner die nog nooit eerder op Baspop heeft gestaan. Daarnaast in verhouding tot de gemiddelde leeftijd van onze favoriete metalbands ook een mooie verjonging en de headliners!

Geen Tool, geen Nick Cave en ook geen Stromae (ja, deze stonden alle drie bovenaan de lijst om te kiezen dit maal voor een heus verrassingseffect), maar wel:

System of a Down

In eerste instantie de bedoeling om wat meer een gemixt festival op te bouwen, zijn we inmiddels terug bij af met een zwaar metalfestival. Zeer tevreden om dus deze gigant aan te mogen kondigen.


@Yannick en daarna @Paddy
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.936
6.179
Duuuuhhh.

BL0c9tE.png


Billie Eilish.

@Paddy
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Petitie om de keuze te geven tussen 3 en 4 dagen. Hoe wil je anders 130 acts kwijt kunnen? Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ja, dit is misschien wel een beetje heel erg opportunistisch, maar niet geschoten is altijd mis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Na een geslaagde eerste eendaagse editie keren we voor de Secret Beach Experience weekender terug naar "Experience Island" Het Blauwe Meer in Loon op Zand. De met veel enthousiasme onthaalde eerste editie gaf een goede indruk van de creatieve richting die Secret Beach Experience ambieert. De juiste mix van gevestigde 'indie' namen van allerlei statuur, invloedrijke legacy acts en intrigerende nieuwe artiesten.

De tweede editie, een heuse weekender, bouwt verder op ditzelfde concept en tilt het naar nieuwe hoogtes. We trappen dan ook af met een naam die deze ambities eer aan doet. LCD Soundystem is de eerste headliner van Secret Beach Experience 2022!

De in 2002 opgerichte band rondom James Murphy weet als geen ander hoe het is om een compleet strand in vervoering te brengen en stond voor de organisatie direct bovenaan de wensenlijst toen plannen voor een weekendfestival gesmeed werden.


@mattman @anderhalvemunt
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.585
4.530
Petitie om de keuze te geven tussen 3 en 4 dagen. Hoe wil je anders 130 acts kwijt kunnen? Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ja, dit is misschien wel een beetje heel erg opportunistisch, maar niet geschoten is altijd mis.
Mag je niet sws kiezen?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Mag je niet sws kiezen?

2. Aan het eind moet het festival er realistisch uitzien. Geen 3 stadionacts op een dag bijvoorbeeld, maar duidelijk een headliner-subheadliner constructie. Een constructie met een co-headliner en/of dance-afsluiters zijn natuurlijk mogelijk. Het festival duurt 3 dagen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken