Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Ooh dat kan wel?
Dacht dus echt op de plek waar ze stonden, anders had ik wel wat andere keuzes gemaakt :oops:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.467
Mja, ben zelf wel van mening dat je enigszins recht moet doen aan de plek waar ze stonden. In ieder geval niet acts lager neerzetten dan waar ze stonden, hoger neerzetten weet ik niet zo goed wat ik daar van vind.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.819
Ooh dat kan wel?
Dacht dus echt op de plek waar ze stonden, anders had ik wel wat andere keuzes gemaakt ?

Het is vooral mogelijk met namen van de oudere jaren van Werchter dat er maar een stage is. Zo'n dagopener kan je dan wel ergens op een tweede of derde stage zetten, zolang het inderdaad maar niet een lagere positie is, dan waar ze oorspronkelijk stonden. Geen headliner uit de jaren80 op een zijpodium zetten etc.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Dacht dus echt op de plek waar ze stonden, anders had ik wel wat andere keuzes gemaakt ?
Ik denk dat je altijd acts 'hoger' mag zetten dan dat ze oorspronkelijk stonden maar niet lager. En ik zet hoger tussen aanhalingstekens want tentafsluiters zijn/waren vaak dj's en dance-acts waarbij de act daarvoor de eigenlijke grootste naam was. Bovendien is dat ook een beetje het probleem met acts kiezen pre-jaren 2000 imo; sommige acts zijn tegenwoordig headliner, zijn gestorven of weetikveel waardoor je line-up er een beetje raar gaat uitzien, maar da's mijn mening hè.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.819
koekdoos wrote:

theblackmadness wrote:
Tweede vraagje, sorry
Vroeger was er maar 1 podium, mag je openers van toen in tenten plaatsen, of echt enkel de spots van toen overnemen


Deze vraag vroeg ik mij ook af, het lijkt me dat dat wel mogelijk is als ze op een passende plaats komen? Dan is er toch iets meer mogelijk denk ik?
Maar kan zijn dat het niet de bedoeling is aan de hand van die regel van band hoort op de stage waar ze speelden. Maar ook daar stond volgens mij iets van “in principe” in.

Lastige vraag, maar als iedereen het er mee eens, zou ik de interpretatie van Koekdoos wel willen voorstellen. Dus in de jaren dat RW eendaags was, mag je de lagere acts ook in de tenten plaatsen. Mits het wel passend is.

Net voor het begin van de draft werd dit benoemd, kwam toen verder geen tegenbericht meer op
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.467
HollandiaFCB wrote:
Dacht dus echt op de plek waar ze stonden, anders had ik wel wat andere keuzes gemaakt ?

Ik denk dat je altijd acts ‘hoger’ mag zetten dan dat ze oorspronkelijk stonden maar niet lager. En ik zet hoger tussen aanhalingstekens want tentafsluiters zijn/waren vaak dj’s en dance-acts waarbij de act daarvoor de eigenlijke grootste naam was. Bovendien is dat ook een beetje het probleem met acts kiezen pre-jaren 2000 imo; sommige acts zijn tegenwoordig headliner, zijn gestorven of weetikveel waardoor je line-up er een beetje raar gaat uitzien, maar da’s mijn mening hè.

Dit was je eerste post in dit topic:

k zie dit nu pas, wat jammer. Kan ik nog meedoen en achterin aansluiten, @paddy? En anders ja, veel succes. Benieuwd waar iedereen weer mee gaat afkomen!

Inactieve/gestorven acts/artiesten mogen dus ook? Heerlijk hoor.


What changed? Ik vind het zelf juist heel mooi dat je zo'n grote geschiedenis hebt om uit te mogen kiezen, een echte ode aan 45 jaar muziekgeschiedenis.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.819
Ik zag net in een artikel staan van Nieuwsblad (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190630_04486638) dat de Barn in 2019 20.000 man capaciteit had en Klub C 10.000 man capaciteit. Ik vraag me sowieso af hoeveel namen er van die eerste jaren nog zoveel man op de been zouden brengen als ze nu op een van die twee podia zouden staan.
(van de bands die wat eerder op de dag speelden)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
What changed? Ik vind het zelf juist heel mooi dat je zo’n grote geschiedenis hebt om uit te mogen kiezen, een echte ode aan 45 jaar muziekgeschiedenis.
En ik koos bij de eerste twee namen ook gewoon meteen Portishead? Een reünie van de band zou groot nieuws zijn. Desalniettemin koos ik ervoor om - zoals velen precies - voor een editie te gaan met vooral moderne namen. Je had als strategie ook gewoon enkel namen uit de jaren 80 en 90 kunnen nemen hè, die keuzevrijheid bedoelde ik met dat wel nice zou zijn om iemand te zien doen.

Ik vraag me sowieso af hoeveel namen er van die eerste jaren nog zoveel man op de been zouden brengen als ze nu op een van die twee podia zouden staan.
Andere tijden. De hoeveelheid volk was maar de helft zoveel en de tent niet eens half zo groot.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.

Ik denk dat het een beetje een kwestie van gezond verstand is ja? Ik reken nu op een main stage, een Barn en een KlubC (omdat dat de meest recente stages zijn). De KlubC is al groter dan de Pyramid Marquee vroeger. En dat zijpodium indertijd. Lijkt me wel dat je alle acts van die podia in de Barn kan krijgen, en de meesten ook in de KlubC.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.
Niet helemaal, ik laat mijn stem niet volledig afhangen van mijn eigen smaak, maar ook deels door of ik het een goed RW affiche vind. Er is nog tijd zat voor verandering, maar zie tot nu toe ook Graspop en Best Kept Secret XL affiches. Los van mijn eigen smaak, want ik kan al die indie goed waarderen, maar voor een RW affiche verwacht ik wel iets meer rock/gitaar bij sommigen, voor mijn stem tenminste.
Maar zoals ik zei, kan nog allemaal veranderen, en de programmatie van de acts kan ook doorslaggevend zijn. :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.819
Oasiss wrote:
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.

Niet helemaal, ik laat mijn stem niet volledig afhangen van mijn eigen smaak, maar ook deels door of ik het een goed RW affiche vind. Er is nog tijd zat voor verandering, maar zie tot nu toe ook Graspop en Best Kept Secret XL affiches. Los van mijn eigen smaak, want ik kan al die indie goed waarderen, maar voor een RW affiche verwacht ik wel iets meer rock/gitaar bij sommigen, voor mijn stem tenminste.
Maar zoals ik zei, kan nog allemaal veranderen, en de programmatie van de acts kan ook doorslaggevend zijn. ?

That's me probably :p

Naar mate de draft vordert, wordt m'n affiche gelukkig steeds minder Graspop-georiënteerd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Oasiss wrote:
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.

Ik denk dat het een beetje een kwestie van gezond verstand is ja? Ik reken nu op een main stage, een Barn en een KlubC (omdat dat de meest recente stages zijn). De KlubC is al groter dan de Pyramid Marquee vroeger. En dat zijpodium indertijd. Lijkt me wel dat je alle acts van die podia in de Barn kan krijgen, en de meesten ook in de KlubC.

Lijkt mij een prima insteek :).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
RubenFrusciante wrote:

Oasiss wrote:
Wat mij betreft is er nog niks gebeurd dat niet kan. Het hoeft voor mij ook niet heel streng in pasvormen gegoten te worden.
Op het moment dat iemand hele gekke dingen op onlogische plekken gaat kiezen (is dus nog niet het geval), dan betekent dat in ieder geval geen stem van mij ;-). Ik denk dat de meesten op het forum er ook wel zo in zitten.


Niet helemaal, ik laat mijn stem niet volledig afhangen van mijn eigen smaak, maar ook deels door of ik het een goed RW affiche vind. Er is nog tijd zat voor verandering, maar zie tot nu toe ook Graspop en Best Kept Secret XL affiches. Los van mijn eigen smaak, want ik kan al die indie goed waarderen, maar voor een RW affiche verwacht ik wel iets meer rock/gitaar bij sommigen, voor mijn stem tenminste.
Maar zoals ik zei, kan nog allemaal veranderen, en de programmatie van de acts kan ook doorslaggevend zijn.
1f642.svg


That’s me probably
1f61b.svg


Naar mate de draft vordert, wordt m’n affiche gelukkig steeds minder Graspop-georiënteerd.

Bij BKS XL voel ik me aangesproken!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Weten jullie ook weer van wie jullie geen stem hoeven te verwachten!

Iedereen is natuurlijk welkom, maar ik had ook niet heel erg verwacht dat jij een kaartje zou kopen voor een line up die ik samenstel ;-).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.462
wenteldave wrote:
Weten jullie ook weer van wie jullie geen stem hoeven te verwachten!

Iedereen is natuurlijk welkom, maar ik had ook niet heel erg verwacht dat jij een kaartje zou kopen voor een line up die ik samenstel ;-).
Ho ho. Dit gaat helemaal niet om mij. Wat een voorbarige conclusie...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Oasiss wrote:

wenteldave wrote:
Weten jullie ook weer van wie jullie geen stem hoeven te verwachten!


Iedereen is natuurlijk welkom, maar ik had ook niet heel erg verwacht dat jij een kaartje zou kopen voor een line up die ik samenstel ;-).

Ho ho. Dit gaat helemaal niet om mij. Wat een voorbarige conclusie…

Oh, oeps! Nou in dat geval kan ik je als excuus wel een gratis kaartje aanbieden ;-).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken