Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.816
Yannick wrote:

HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?


Pyramid/Stubru zijpodium zijn volgens mij iets meer te vergelijken met de Barn (ook qua omvang) dan met Klub C imo.

Zo heb ik hem eigenlijk:
1e podium is de main
2e podium is de Barn, Pyramid , StuBru zijpodium
3e podium is klubC en the slope

Oke, dat is dus duidelijk voor mij nu, ik moest gewoon de Barn en klubC even omwisselen.

Joslittel wrote:

koekdoos wrote:

HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?


Ben ook wel benieuwd naar hoe anderen dit tot nu toe hebben gedaan. Ik weet niet precies hoe groot elk podium op Werchter is.
Tot nu toe heb ik zelf de Marquee en Klub C namen allemaal als “tweede stage”-namen gezien en de Barn als een “derde stage”, dus heb tot nu toe geen Marquee namen op een positie van de Barn (derde stage) gezet.

En dan ga ik nu even mijn volgende naam uittypen, geef me een paar minuten en dan ben je meteen aan de beurt!


Barn is juist veruit het grootste tentpodium van Werchter met capaciteit van 25.000 man. Dus dat is het tweede podium, daarna komt KlubC. De oude Marque en Pyramid ken ik zelf onvoldoende maar schaar ik zelf meer onder de Barn namen omdat het het tweede podium was.

Was inderdaad het tweede podium maar is wel vervangen door de grotere Klub C uiteindelijk. Persoonlijk laat ik het afhangen van mijn inschattingsvermogen over hoe groot bepaalde acts in het jaar dat je ze kiest waren.

En dat blijft dus ook een soort passen en meten wat al eerder werd benoemd voor bijvoorbeeld de eerste edities met alleen maar een mainstage.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Veel oude marquee namen worden dan moeilijk te programmeren hé. De Klub C/slope bestaan nog niet zo lang dus voor het 3de podium is dat niet zo'n grote vijver om uit te vissen. Ik ben ook wat aan het uitgaan van het buikgevoel.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.460
Veel oude marquee namen worden dan moeilijk te programmeren hé. De Klub C/slope bestaan nog niet zo lang dus voor het 3de podium is dat niet zo’n grote vijver om uit te vissen. Ik ben ook wat aan het uitgaan van het buikgevoel.

Dit gevoel heb ik ook hoor, maar als de meerderheid beslist om het zo te doen, dan doen we het zo he
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
randyrw wrote:
Veel oude marquee namen worden dan moeilijk te programmeren hé. De Klub C/slope bestaan nog niet zo lang dus voor het 3de podium is dat niet zo’n grote vijver om uit te vissen. Ik ben ook wat aan het uitgaan van het buikgevoel.

Dit gevoel heb ik ook hoor, maar als de meerderheid beslist om het zo te doen, dan doen we het zo he

Wat mij betreft is het rijtje van Paddy de leidraad maar moet je daarbij ook van je eigen gevoel uitgaan wat een passende plek is. De opener van de mainstage in de jaren '70 kan wat mij betreft ook een lagere plaats in een tent krijgen omdat dat ook past bij de grootte van die periode. Dus vooral niet in beton gegoten maar aanvoelen wat een goed past bij de grootte van die periode.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.816
theblackmadness wrote:

randyrw wrote:
Veel oude marquee namen worden dan moeilijk te programmeren hé. De Klub C/slope bestaan nog niet zo lang dus voor het 3de podium is dat niet zo’n grote vijver om uit te vissen. Ik ben ook wat aan het uitgaan van het buikgevoel.


Dit gevoel heb ik ook hoor, maar als de meerderheid beslist om het zo te doen, dan doen we het zo he

Wat mij betreft is het rijtje van Paddy de leidraad maar moet je daarbij ook van je eigen gevoel uitgaan wat een passende plek is. De opener van de mainstage in de jaren ’70 kan wat mij betreft ook een lagere plaats in een tent krijgen omdat dat ook past bij de grootte van die periode. Dus vooral niet in beton gegoten maar aanvoelen wat een goed past bij de grootte van die periode.

Het is en blijft natuurlijk een beetje passen en meten en ik ga er vanuit dat iedereen gewoon z'n best doet om bands op een passende plaats te programmeren. Over het algemeen zal toch de meerderheid van de namen uit de recentere jaren komen verwacht ik.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
"Het zwoelste feestje van de derde festivaldag van Rock Werchter vond plaats in The Barn."
Dát is wat wij nodig hebben dacht de organisatie bij het boeken van deze act. Het is gemakkelijk in deze vreemde tijden om makkelijk te doen over het gemis van feest, met de dooddoener aller dooddoeners ‘er zijn ergere dingen’. Dat mensen zin hebben om samen in extase te raken van muziek, drinken, dansen enzovoorts is zo oud als de beschaving zelf. En laat dat bij een optreden van deze afsluiter nou gegarandeerd zijn.
Met pompende dansbare beats en poëtische teksten zal De Jeugd van Tegenwoordig" de tent op zijn grondvesten doen trillen !

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Z31y0kFOnIo[/video]

9: @Warriorandweirdo
10: @Theblackmadness
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik probeer ook gewoon enkel maar dingetjes te kiezen die effectief in 2021 zouden kunnen gebeuren. Een U2 die in de namiddag staan in de jaren 80 ga ik bv. niet kiezen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Vraagje trouwens; voor de invulling van de mainstage zijn er gemiddeld wel een zevental acts in te vullen per dag. Sommige dagen in bepaalde jaren hadden 5 of 6 namen, andere keren heb je er 8. Bij de tenten volgen de acts elkaar op beginnend bij de Barn en eindigend bij de Klub C. Het is al enkele jaren zo dat er hierdoor dus bijna consistent 6 namen in de Klub C staan en 6 in de Barn. Ook als ik m'n clashfinder invul, dan kan ik met moeite zelfs aan dat aantal komen. Hoe doen jullie dat/gaan jullie dat doen en is het een idee om 7-6-6 te doen ipv 7-7-7?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.460
ik dacht die eerste namen gewoon in te vullen met kleine slope namen, of gewoon een beetje kijken wat de kleinste naam van beiden is. Gewoon aanvoelen eigenlijk.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
"Beide albums van Bat for Lashes – ‘Fur and Gold’ en ‘Two Suns’ – werden genomineerd voor de prestigieuze Mercury Prize, ze mag Ringo Starr, Thom Yorke en Debbie Harry tot haar fans rekenen, en ze wordt vaak vergeleken met Kate Bush, Siouxsie Sioux en Björk. In The Barn toonde ze waaróm precies: ze is tegelijk wonderkind, sirene én oervrouw". Dit schreef Humo na de passage van Bat For Lashes in 2012. Speciaal voor het publiek van RW @ Cabin In The Woods zal ze deze set nog eens komen brengen en jullie met haar fantastische stem meenemen naar een donkere sprookjeswereld, doordrenkt van melancholie. Reeds aangekondigd voor RW @ Cabin In The Woods 2021 zijn voor zaterdag 3 juli: R.E.M, PJ Harvey en Alt-J en voor zondag 4 juli: dEUS, Florence + The Machine, Frank Ocean, Bat For Lashes, Death Cab For Cutie en FKA Twigs. Meer namen volgen snel.

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/bat-for-lashes/2012/festival-park-werchter-werchter-belgium-33df702d.html

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nWhgUtSowwY[/video]

@theblackmadness
@shotgvn
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
“Beide albums van Bat for Lashes – ‘Fur and Gold’ en ‘Two Suns’ – werden genomineerd voor de prestigieuze Mercury Prize, ze mag Ringo Starr, Thom Yorke en Debbie Harry tot haar fans rekenen, en ze wordt vaak vergeleken met Kate Bush, Siouxsie Sioux en Björk. In The Barn toonde ze waaróm precies: ze is tegelijk wonderkind, sirene én oervrouw”. Dit schreef Humo na de passage van Bat For Lashes in 2012. Speciaal voor het publiek van RW @ Cabin In The Woods zal ze deze set nog eens komen brengen en jullie met haar fantastische stem meenemen naar een donkere sprookjeswereld, doordrenkt van melancholie. Reeds aangekondigd voor RW @ Cabin In The Woods 2021 zijn voor zaterdag 3 juli: R.E.M, PJ Harvey en Alt-J en voor zondag 4 juli: dEUS, Florence + The Machine, Frank Ocean, Bat For Lashes, Death Cab For Cutie en FKA Twigs. Meer namen volgen snel.

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/bat-for-lashes/2012/festival-park-werchter-werchter-belgium-33df702d.html


@theblackmadness


@shotgvn

Kan Pukkelpop jou als parttime boeker inschakelen? Je bent een heerlijk programma aan het neerzetten met de (indie)scherpte die ze daar de afgelopen jaren steeds meer missen,
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.460
Hadden we in het voetbal de Brazilianen net geklopt, kwam Arsenal daar even aanzetten met ‘Saudade’. Alsof het zo moest zijn. Bij gebrek aan een Belgisch voetballied werd dit Portugese lied dan maar tot overwinningslied verheven in de Klub C: er was geen houden meer aan die crowd, er zou gesprongen, gedanst en gezongen worden. Want nadat Franz Ferdinand het vuur hier eerder al aan de lont stak, was het nu de beurt aan Belgiës meest geliefde makelaars in exotische grooves om het kruitvat te laten ontploffen. En dat deed het. (review de standaard)
Een waar feestje moet ook kunnen op Rock Blomberghen feat. DE SCHUER
Wie is daar beter toe in staat dan deze belgische band. Klub C daverde op zijn grondvesten en zal dat nu wederom doen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZAY1o2sh73U[/video]
@shotgvn (2x)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Verdorie, een verkeerde knop en ik kan m’n verhaal opnieuw gaan typen
1f61b.svg


Goed, nog een keer! We gaan voor de komende paar namen weer even vissen uit een andere vijver dan de hardrock- en metalvijver. Dus alvast excuses aan @oasiss dat ik mogelijk weer iets uit jouw vijver kom vissen
1f609.svg


We hadden in eerste instantie de planning om de komende naam toe te voegen en te laten spelen op hetzelfde podium als Lady Gaga, maar na de openbaring van nieuwe informatie rondom het formaat stages, blijkt dat we een foute inschatting hebben gemaakt in de formaten van de verschillende podia van Rock Werchter. Maar goed, daar komen we ook weer overheen, want de komende naam past alsnog goed op dezelfde dag als Lady Gaga en daarmee hebben we gelukkig toch nog een naam voor de derde stage, aangezien ik had verwacht dat ik juist voor die stage moeite zou gaan hebben om namen te gaan kiezen.

Om Lady Gaga niet als enige popartiest te hebben staan op een dag die tot nu toe gedomineerd wordt door de zwaardere werken, voegen we daar vandaag een nieuwe dame aan toe om zowel de man/vrouw-ratio onder de artiesten als de metal/niet-metal-ratio in balans te houden op deze editie van Baspop.

We houden jullie niet langer in spanning, she is the one:
Dua Lipa

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/dua-lipa/2017/festival-park-werchter-werchter-belgium-be4c5b2.html
Passage 2017

Door de nieuwe informatie blijkt ook dat er een kleine verschuiving heeft plaatsgevonden bij de dagindeling:
Op zaterdag spelen nu op de mainstage headliner Iron Maiden en Velvet Revolver. Nightwish zal de tweede stage afsluiten en Robert Plant zal met zijn band niet op de kleinste stage spelen, maar op dezelfde stage als Nightwish.

Op de zondag verandert er niet veel: Rammstein is headliner van de mainstage met eerder op de dag ook The Darkness en Airbourne. Lady Gaga zal de tweede stage afsluiten en Dua Lipa voegen we nu dus toe niet aan de tweede stage, maar op de kleinste stage.

<iframe width="100%" height="286" src="https://www.youtube.com/embed/VYUWoRHFrUE" frameborder="0" allowfullscreen="" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;"></iframe>


@HollandFCB
en daarna @warriorandweirdo

PS. ik ben nog steeds niet gek geworden, het is de bedoeling dat er ook niet-metalnamen op deze editie van Baspop komen te staan.

Ik aanvaard je excuses ;-), maar Dua Lipa stond inderdaad ook op mijn lijst haha. Al had ik wel rekening ermee gehouden dat het niet zou lukken. Ik baal harder van Lady Gaga en Lizzo (al heb jij niet gepakt).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666


Sinds de release van 'Fever' afgelopen jaar hebben de golden boys uit Kortrijk definitief de fakkel overgenomen van dEUS als dé belpop band. Devoldere en Deprez zien dat het het goed was en komen hun memorabele show van vorig jaar nog eens over doen; Balthazar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666


Manchester's Finest stond in de geschiedenis van Rock Werchter al enkele keren op de affiche. De ene keer mét en andere keren zonder broer. Als sub voor Portishead en Björk, komt de Brit zijn set uit 2015 (die volgens mij nog nét iets beter was dan die uit 2018) nog eens opnieuw doen; Noel Gallagher's High Flying Birds.

zaterdag
Björk • Portishead
Noel Gallagher's High Flying Birds
Janelle Monáe

zondag
Paul Mccartney
London Grammar • LCD Soundystem
Balthazar • Robyn • David Byrne

@theblackmadness > @warriorandweirdo
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22


Manchester’s Finest stond in de geschiedenis van Rock Werchter al enkele keren op de affiche. De ene keer mét en andere keren zonder broer. Als sub voor Portishead en Björk, komt de Brit zijn set uit 2015 (die volgens mij nog nét iets beter was dan die uit 2018) nog eens opnieuw doen; Noel Gallagher’s High Flying Birds.

zaterdag
Björk • Portishead
Noel Gallagher’s High Flying Birds
Janelle Monáe

zondag
Paul Mccartney
London Grammar • LCD Soundystem
Balthazar • Robyn • David Byrne


@theblackmadness
> @warriorandweirdo
Mooi lijstje oof!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.460
Een van de vele bands die eind jaren 80, begin jaren 90 Seattle op de map zette met hun muziek. Net zoals vele grunge-bands kenden ze een tumultueus leven met 2 drugsdoden als gevolg, maar sinds 2005 staan ze er weer, sterker dan voorheen. Donkere, rauwe muziek, maar vooral heel goede muziek!
Alice In Chains zal hun setlist van 2018 brengen
https://www.setlist.fm/setlist/alice-in-chains/2018/festival-park-werchter-werchter-belgium-43ea6f7f.html
[video]https://youtu.be/QDfwH5Y7zgE[/video]

De voorlopige dagindeling aan de bovenkant van de main
RATM * Lenny Kravitz * The Cure
Audioslave*FNM*T.B.A.
@warriorandweirdo
@hollandfcb
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken