Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Skunk Anansie staat op de laatste dag in Klub C. Aangevoerd door powervrouw Skin, kunnen de liefhebbers van de harde gitaren nog eenmaal hun hart ophalen.

o2mssdm.jpeg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Skunk Anansie staat op de laatste dag in Klub C. Aangevoerd door powervrouw Skin, kunnen de liefhebbers van de harde gitaren nog eenmaal hun hart ophalen.

o2mssdm.jpeg

Grrrrr. Dat was me keuze na Beasty Boys. Lekker bezig deze zondag jongens
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
In 2018 stond hij in The Barn voor Anderson Paak, in 2021 gaat hij het tweede podium betreden voor Sigur Ros. Met een setlist om je vingers bij af te likken, presenteren wij:
BEN HOWARD.

De genoemde fantastische setlist: https://www.setlist.fm/setlist/ben-howard/2018/festival-park-werchter-werchter-belgium-3ea65cb.html

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1zK7Z1Yp93E[/video]

@Joslittel next!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Nu de slag om de grote tentnamen is losgebarsten kunnen we bij JozzFest natuurlijk niet achterblijven. Afgelopen weekend werden we meerdere keren zwetend wakker terwijl we 'Lager, Lager, lager' schreeuwden. Blijkbaar een voorteken. Underworld sluit Klub C af op de laatste dag. Let's party like it's the '90s.

https://www.setlist.fm/setlist/underworld/2019/festival-park-werchter-werchter-belgium-13915949.html

@koekdoos
@HollandBCF
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?

Voor mij zijn de Pyramid bands wel eerder Barn bands dan KlubC, was toentertijd het grote 2de zijpodium van Werchter.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.815
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?

Ben ook wel benieuwd naar hoe anderen dit tot nu toe hebben gedaan. Ik weet niet precies hoe groot elk podium op Werchter is.
Tot nu toe heb ik zelf de Marquee en Klub C namen allemaal als "tweede stage"-namen gezien en de Barn als een "derde stage", dus heb tot nu toe geen Marquee namen op een positie van de Barn (derde stage) gezet.

En dan ga ik nu even mijn volgende naam uittypen, geef me een paar minuten en dan ben je meteen aan de beurt!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?

Ben ook wel benieuwd naar hoe anderen dit tot nu toe hebben gedaan. Ik weet niet precies hoe groot elk podium op Werchter is.
Tot nu toe heb ik zelf de Marquee en Klub C namen allemaal als “tweede stage”-namen gezien en de Barn als een “derde stage”, dus heb tot nu toe geen Marquee namen op een positie van de Barn (derde stage) gezet.

En dan ga ik nu even mijn volgende naam uittypen, geef me een paar minuten en dan ben je meteen aan de beurt!

Barn is juist veruit het grootste tentpodium van Werchter met capaciteit van 25.000 man. Dus dat is het tweede podium, daarna komt KlubC. De oude Marque en Pyramid ken ik zelf onvoldoende maar schaar ik zelf meer onder de Barn namen omdat het het tweede podium was.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?
Pyramid/Stubru zijpodium zijn volgens mij iets meer te vergelijken met de Barn (ook qua omvang) dan met Klub C imo.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
koekdoos wrote:

HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?


Ben ook wel benieuwd naar hoe anderen dit tot nu toe hebben gedaan. Ik weet niet precies hoe groot elk podium op Werchter is.
Tot nu toe heb ik zelf de Marquee en Klub C namen allemaal als “tweede stage”-namen gezien en de Barn als een “derde stage”, dus heb tot nu toe geen Marquee namen op een positie van de Barn (derde stage) gezet.

En dan ga ik nu even mijn volgende naam uittypen, geef me een paar minuten en dan ben je meteen aan de beurt!

Barn is juist veruit het grootste tentpodium van Werchter met capaciteit van 25.000 man. Dus dat is het tweede podium, daarna komt KlubC. De oude Marque en Pyramid ken ik zelf onvoldoende maar schaar ik zelf meer onder de Barn namen omdat het het tweede podium was.

Was inderdaad het tweede podium maar is wel vervangen door de grotere Klub C uiteindelijk. Persoonlijk laat ik het afhangen van mijn inschattingsvermogen over hoe groot bepaalde acts in het jaar dat je ze kiest waren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?

Pyramid/Stubru zijpodium zijn volgens mij iets meer te vergelijken met de Barn (ook qua omvang) dan met Klub C imo.

Zo heb ik hem eigenlijk:
1e podium is de main
2e podium is de Barn, Pyramid , StuBru zijpodium
3e podium is klubC en the slope
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.460
Oei ik wilde idd the cranberries in klub c zetten, omdat ik dacht dat de zijpodia van vroeger kleiner waren dan nu
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.815
Verdorie, een verkeerde knop en ik kan m'n verhaal opnieuw gaan typen :p

Goed, nog een keer! We gaan voor de komende paar namen weer even vissen uit een andere vijver dan de hardrock- en metalvijver. Dus alvast excuses aan @oasiss dat ik mogelijk weer iets uit jouw vijver kom vissen :wink:

We hadden in eerste instantie de planning om de komende naam toe te voegen en te laten spelen op hetzelfde podium als Lady Gaga, maar na de openbaring van nieuwe informatie rondom het formaat stages, blijkt dat we een foute inschatting hebben gemaakt in de formaten van de verschillende podia van Rock Werchter. Maar goed, daar komen we ook weer overheen, want de komende naam past alsnog goed op dezelfde dag als Lady Gaga en daarmee hebben we gelukkig toch nog een naam voor de derde stage, aangezien ik had verwacht dat ik juist voor die stage moeite zou gaan hebben om namen te gaan kiezen.

Om Lady Gaga niet als enige popartiest te hebben staan op een dag die tot nu toe gedomineerd wordt door de zwaardere werken, voegen we daar vandaag een nieuwe dame aan toe om zowel de man/vrouw-ratio onder de artiesten als de metal/niet-metal-ratio in balans te houden op deze editie van Baspop.

We houden jullie niet langer in spanning, she is the one:
Dua Lipa

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/dua-lipa/2017/festival-park-werchter-werchter-belgium-be4c5b2.html
Passage 2017

Door de nieuwe informatie blijkt ook dat er een kleine verschuiving heeft plaatsgevonden bij de dagindeling:
Op zaterdag spelen nu op de mainstage headliner Iron Maiden en Velvet Revolver. Nightwish zal de tweede stage afsluiten en Robert Plant zal met zijn band niet op de kleinste stage spelen, maar op dezelfde stage als Nightwish.

Op de zondag verandert er niet veel: Rammstein is headliner van de mainstage met eerder op de dag ook The Darkness en Airbourne. Lady Gaga zal de tweede stage afsluiten en Dua Lipa voegen we nu dus toe niet aan de tweede stage, maar op de kleinste stage.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=VYUWoRHFrUE[/video]

@HollandFCB en daarna @warriorandweirdo

PS. ik ben nog steeds niet gek geworden, het is de bedoeling dat er ook niet-metalnamen op deze editie van Baspop komen te staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Yannick wrote:

HollandiaFCB wrote:
Wellicht vragen naar de bekende weg, maar iedereen maakt wel onderscheid tussen barn- en klubc-afsluiters lijkt mij? En pyramid marquee afsluiters kan je op 1 van die 2 plekken zetten?


Pyramid/Stubru zijpodium zijn volgens mij iets meer te vergelijken met de Barn (ook qua omvang) dan met Klub C imo.

Zo heb ik hem eigenlijk:
1e podium is de main
2e podium is de Barn, Pyramid , StuBru zijpodium
3e podium is klubC en the slope

Dit is inderdaad een uitstekende leidraad om aan te houden!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken