Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Ik sluit me aan bij de opmerking van Dave. Wat mij betreft doen we dit niet te vaak om het 'speciaal' te houden en de moraal hoog te houden. Anders branden we ook snel door de beschikbare decennia heen. Aan de andere kant is niemand verplicht om mee te doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Zijn er al plannen voor een derde draft :)?
Nee. Wilde iedereen ook een gelijke kans geven door met iets nieuws te komen al was de opzet misschien iets uitdagender dan ik had geanticipeerd. Heb de eerste inderdaad georganiseerd omdat iedereen gewoonweg thuis leek te zitten en het forum dat door weinig festivalnieuws wat leek uit te doven. De tweede was idd minder actief (door idd werk, vakantie etc.) maar nog steeds leuk om te houden gezien het concept. Binnen enkele weken stroomt het festivalnieuws weer binnen en bestaat de kans dat we misschien wel weer in bepaalde mate naar indoorconcerten zouden kunnen gaan waardoor het forum dus ook wel weer wat actiever zal zijn om wat te lullen. Ik zie voorlopig weinig redenen om de nabije toekomst nog zoiets te houden, misschien volgende zomer terug ofzo maar dan terug in het 'klassieke' format idk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Hé jongens. Het zal me helaas niet lukken om me hier vanavond aan te zetten. Heel veel werk.

Als iemand het ziet zitten om mijn slot in te nemen, roep maar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.451
Oasiss wrote:
Zijn er al plannen voor een derde draft :)?

Nee. Wilde iedereen ook een gelijke kans geven door met iets nieuws te komen al was de opzet misschien iets uitdagender dan ik had geanticipeerd. Heb de eerste inderdaad georganiseerd omdat iedereen gewoonweg thuis leek te zitten en het forum dat door weinig festivalnieuws wat leek uit te doven. De tweede was idd minder actief (door idd werk, vakantie etc.) maar nog steeds leuk om te houden gezien het concept. Binnen enkele weken stroomt het festivalnieuws weer binnen en bestaat de kans dat we misschien wel weer in bepaalde mate naar indoorconcerten zouden kunnen gaan waardoor het forum dus ook wel weer wat actiever zal zijn om wat te lullen. Ik zie voorlopig weinig redenen om de nabije toekomst nog zoiets te houden, misschien volgende zomer terug ofzo maar dan terug in het ‘klassieke’ format idk.

Het moet inderdaad niet te vaak, maar het is wel een leuk iets om eens per jaar of half jaar of iets dergelijks te doen. Eigenlijk wat de rest ook zegt, zodat het speciaal blijft. Zelfs naast de normale drukte in de zomer met festivals zonder corona denk ik dat het een leuke aanvulling is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Hé jongens. Het zal me helaas niet lukken om me hier vanavond aan te zetten. Heel veel werk.

Als iemand het ziet zitten om mijn slot in te nemen, roep maar.
*roept maar*?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Ik heb voor iedere dag ongeveer hetzelfde tijdschema aangehouden, behalve op de laatste dag, want je wil er natuurlijk wel uitgaan met een knaller. Vandaar dat die dag iets langer duurt. Supersonic Lake IJssel festival zal worden gehouden van 18 augustus t/m 20 augustus 1989. We hopen uiteraard op een zonnig weekend!

Ticketverkoop
Tickets kunnen gekocht worden vanaf 21 juni 1989 voor ƒ40,00 in de voorverkoop. Aan de poorten van het festivalterrein zal dit ƒ50,00 zijn.

Het programma:
Vrijdag 18 augustus
We beginnen op deze dag dus met wat rock van Joan Jett & the Blackhearts en vervolgens gaan we door naar de gothic rock van de Engelse band The Mission (met leden van Sisters of Mercy). Daarna komt de funk van de Red Hot Chili Peppers met daar achteraan gitaarvirtuoos Jeff Beck, die vele artiesten na hem heeft geïnspireerd. Eén van mijn favoriete bands Marillion gaat ook zeker nog wat spelen en we sluiten af met sub Supertramp en headliner Sting & co: The Police.

Het tijdschema ziet er als volgt uit:
11:30-12:15: Joan Jett & the Blackhearts
12:30-13:30: The Mission
13:45-14:45: Red Hot Chili Peppers
15:15-16:15: Jeff Beck
16:45-17:45: Marillion
18:15-19:30: Supertramp
20:00-21:30: The Police

Zaterdag 19 augustus
We beginnen met de ruziende broertjes van The Black Crowes en gaan verder met ook één van mijn favoriete artiesten ooit (ik heb er wel veel...): The Band. Heeft iemand toevallig al Once Were Brothers: Robbie Robertson and The Band gezien? Schijnt best een goede film te zijn. Dan door met mister Wicked Game, Chris Isaak. Vervolgens krijgen we een uurtje Elvis Costello. Zat nog te twijfelen om zijn speeltijd langer te maken, maar toendertijd speelde hij ook maar een uurtje, dus dat is wel gerechtvaardigd. Dan de glamrock van Def Leppard met nog een gitaarvirtuoos daarna, onder de naam van Stevie Ray Vaughan. We eindigen met de headliner waar ikzelf het meest blij mee ben, Dire Straits (nogmaals sorry @chileera, moest Knopfler gewoon hebben).

Het tijdschema ziet er als volgt uit:
11:30-12:15: The Black Crowes
12:30-13:30: The Band
13:45-14:45: Chris Isaak
15:15-16:15: Elvis Costello
16:45-17:45: Def Leppard
18:15-19:30: Stevie Ray Vaughan
20:00-21:30: Dire Straits

Zondag 20 augustus
De laatste dag is alweer aangebroken. Je wrijft de ochtenddauw uit je ogen en ziet dat dit, zoals eerder gezegd, een iets langere dag door de langere speeltijd van mijn laatste twee acts. Puur genieten dus!
Portnoy en Petrucci openen met Dream Theater het geweld van deze dag. Epic krijgen we zeker weten te horen van Faith No More. Soundgarden (R.I.P. Chris) en Pantera laten daarna de pleures uitbreken. Dan komt de legende van Ronnie James Dio met zijn band Dio je vermaken met hits als Holy Diver en Rainbow in the Dark. En we eindigen met twee fameuze bands: Rush onder aanvoering van Geddy Lee en natuurlijk ook met de legendarische drummer Neil Peart en gitarist Alex Lifeson. Daarna komt Van Halen je als laatste act van het weekend vermaken met meer gitaren, maar ook ontzettend veel energie, als je dat zelf nog niet genoeg had gehad dit weekend.

Het tijdschema ziet er als volgt uit:
11:30-12:15: Dream Theater
12:30-13:30: Faith No More
13:45-14:45: Soundgarden
15:15-16:15: Pantera
16:45-17:45: Dio
18:15-19:45: Rush
20:15-22:00: Van Halen

Dat was 'm luitjes. Hopelijk gaan we er een leuk weekend van maken en we hopen u graag te zien op 18, 19 en 20 augustus op Supersonic Lake IJssel Festival. Toedeloe!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Ah, verrassend. Poster pakt ie weer niet.
Dan maar een linkje: https://imgur.com/eaPzs4m.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Ik zou graag willen gaan Dave maar ik weet in 1989 niet waar ik 40 euro vandaan moet halen..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Ik zou graag willen gaan Dave maar ik weet in 1989 niet waar ik 40 euro vandaan moet halen..
Moest 'm even laten bezinken... Zodra ik 'm kan aanpassen ga ik dat meteen doen. Veertig gulden natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Joslittel wrote:
Ik zou graag willen gaan Dave maar ik weet in 1989 niet waar ik 40 euro vandaan moet halen..

Moest ‘m even laten bezinken… Zodra ik ‘m kan aanpassen ga ik dat meteen doen. Veertig gulden natuurlijk.

Nice! Het is je zelfs gelukt om het florijnteken nog tevoorschijn te toveren. Chapeau.

Btw: je hebt echt een schitterende line-up bij elkaar gezet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.451
Beste luitjes,

Welkom bij de bekendmaking van het programma van Baspop. We hadden als centraal thema en genre glammetal. En daar hoort natuurlijk een glitter and glamour poster bij met bijbehorende slogan: ‘Baspop goes bos haar’!



We hebben veel bands geboekt die super passen bij het glam thema met op de zaterdag twee uitzonderingen op het thema met Motörhead en Gary Moore, die natuurlijk niet minder zijn en ook een geweldige show zullen neerzetten. Naast een geweldig metalfestival hebben we ook geprobeerd rekening te houden met de dagindeling voor de wat mindere metalheads met de mooie dagprogramma’s van de vrijdag en zaterdag.

De vrijdag begint met de metalnamen Skid Row, U.D.O. en Queensrÿche. Daarna hebben we een mooi middag- en avondprogramma opgesteld met wat meer muziek voor de fans van wat rustigere rockmuziek en de mensen die zich minder aangetrokken voelen tot de ruige wereld van de metalmuziek met achtereenvolgens onze Nederlandse trots Vandenberg, Guns N’ Roses, Europe en headliner Bon Jovi.

Op de tweede dag hebben we, net als op de vrijdag, geprobeerd een dag neer te zetten die hopelijk een flink aantal dagtickets zal verkopen aan de mensen die toch wat minder fan zijn van metal. De zaterdag zal daarmee in ieder geval rustiger van start gaan dan de vrijdag met Warrant, Great White en Blue Öyster Cult. Daarna komt een van de favorieten van de organisator Night Ranger met eveneens de wat rustigere muziek. Dan komt de uitschieter van de dag Motörhead, maar ja, wie zegt er nou nee tegen een feestje met Lemmy?
De dag wordt afgesloten met de meer toegankelijke Gary Moore met zijn hardere rocknummers en ook de rustigere Empty Rooms en Parisienne Walkways om vervolgens af te sluiten met Scorpions.

Nu zijn de echte metalheads na deze rustigere dagen natuurlijk wel hongerig geworden om los te kunnen gaan bij de zwaardere bands. Deze honger zal snel gestild worden met heel toepasselijk King Kobra en hun hit ‘Hunger’. Y&T zal de dag verder vervolgen en daarna wordt het feest met eigenlijk allemaal geweldige metalbands waar de organisator groot fan van is. De zondag wordt na Y&T vervolgd met de muziek van Tesla en Dokken en het theaterschouwspel van Alice Cooper. You’ve Got Another Thing Comin’ met Judas Priest om vervolgens door te feesten met Rock And Roll All Nite en KISS.

Bij het maken van de tijdschema’s is ervoor gekozen om de favoriete bands van de organisator genoeg speeltijd te geven. Daarbij hebben Night Ranger en Dokken op de zaterdag en zondag beide anderhalf uur speeltijd net als de daarna spelende bands. De subheadliners hebben daardoor ook meer speeltijd gekregen om toch een verschil te hebben in speeltijd. Alle headliners en subheadliner Gary Moore krijgen twee uur speeltijd.
Ook favorieten Tesla en Queensrÿche hebben iets meer speeltijd gekregen.

De tijdschema’s per dag zijn als volgt:
Vrijdag:
11:15-11:55 Skid Row
12:25-13:10 U.D.O.
13:40-14:40 Queensrÿche
15:25-16:45 Vandenberg
17:30-19:00 Guns N’ Roses
19:45-21:15 Europe
22:00-00:00 Bon Jovi

Zaterdag:
11:15-11:55 Warrant
12:20-13:05 Great White
13:30-14:20 Blue Öyster Cult
14:50-16:20 Night Ranger
17:05-18:35 Motörhead
19:20-21:20 Gary Moore
22:00-00:00 Scorpions

Zondag:
11:15-11:55 King Kobra
12:20-13:05 Y&T
13:30-14:30 Tesla
15:00-16:30 Dokken
17:15-18:45 Alice Cooper
19:30-21:15 Judas Priest
22:00-00:00 KISS


Om te zorgen voor een goede doorstroming op het terrein en iedereen de mogelijkheid te geven om zijn of haar favoriete band van dichtbij te bewonderen, hebben we signeersessies geregeld van de eerste vier bands van elke dag. Deze zullen plaatsvinden tussen de verschillende bands in links van het podium. Vanaf de subheadliners zullen er geen signeersessies meer plaatsvinden.

Daarnaast hebben we ook experimenteel verschillende happy hours toegevoegd bij de Metal Bar. Deze Metal Bar bevindt zich aan de rechterkant van het podium. Voor en na de optredens van Guns N’ Roses, Motörhead en Alice Cooper zijn alle drankjes voor de helft van de prijs te koop.

Met deze twee activiteiten hopen we een soort extra programma neer te zetten, waarbij hopelijk de die-hard fans van verschillende bands meer kans hebben om vooraan te komen, doordat de gemiddelde bezoeker mogelijk eerder ervoor kiest om een signeersessie bij te wonen of een goedkoper biertje te krijgen om vervolgens vanaf een iets grotere afstand de voor hem ‘gewone’ band te bekijken.

Voor de exacte tijden van deze signeersessies en happy hours verwijzen we u naar de onderstaande clashfinder (waar ook de tijden van de optredens zijn terug te vinden):
https://clashfinder.com/s/baspop/

Praktische informatie:
Ticketprijs: 45 gulden
Locatie: Goffertpark
Datum: 28, 29 en 30 juli 1989
Gratis parkeren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156


Rock Gent presenteert met veel trots zijn allereerste editie met kleppers als Whitney Houston, Fleetwood Mac en Talking Heads. Voorts is er over heel het weekend verspreid een mix te vinden van new wave, disco, noise rock, post punk, electronica en meer!

CLASHFINDER
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Helemaal je keuze voor My Bloody Valentine gemist...
Maar even serieus, waarom lukt het het jullie nou wel met die poster?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Helemaal je keuze voor My Bloody Valentine gemist…
Maar even serieus, waarom lukt het het jullie nou wel met die poster?
Omdat ik post op m'n computer en je dan gewoon het foto-icoontje kunt aanklikken waarschijnlijk.

Qua code is het dit; < a href=" FOTO.jpg "> < img src= " FOTO.jpg " alt="" /> </ a>
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.451
wenteldave wrote:
Helemaal je keuze voor My Bloody Valentine gemist…
Maar even serieus, waarom lukt het het jullie nou wel met die poster?

Omdat ik post op m’n computer en je dan gewoon het foto-icoontje kunt aanklikken waarschijnlijk.

Qua code is het dit; < a href=” FOTO.jpg “> < img src= ” FOTO.jpg ” alt=”” /> </ a>

Heb het geupload via imgur en die link er dan in geknald met inderdaad zo'n soort code via dat icoontje aan de rechterkant
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
wenteldave wrote:
Helemaal je keuze voor My Bloody Valentine gemist…
Maar even serieus, waarom lukt het het jullie nou wel met die poster?

Omdat ik post op m’n computer en je dan gewoon het foto-icoontje kunt aanklikken waarschijnlijk.

Qua code is het dit; < a href=” FOTO.jpg “> < img src= ” FOTO.jpg ” alt=”” /> </ a>
Heb het ook op mijn computer gedaan. Dat heb ik precies staan met de Imgur-link, dus dat zou gewoon moeten werken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken