Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Proficiat wenteldave en Werchter12! En merci, al is het maar om te tonen dat de 80's ook gewoon geen slechte jaren waren voor muziek.

En een diepe buiging aan Yannick voor het initiatief. Was weer vette verstrooiing. :) Ook goede vlotte uitrol van de winnaars.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Aantal dagkaarten verkocht?
3x
- Talking Heads

2x
- Prince
- George Michael

1x
- Nina Simone
- The Cure
- REM
- Stevie Wonder
- Tina Turner
- Clapton
- Zappa
- U2
- Black Sabbath
- David Bowie
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Ikzelf had dus op @koekdoos, @herragan en @rubenfrusciante gestemd voor de weekenden en een dagje (die van U2 en Aznavour) van @warriorandweirdo. Maar goed, wat ik zei, had dus verwacht dat (niet per se mijn keuzes) sommige festivals wel hoger waren geëindigd. Overigens, wie heeft dat ene puntje aan Brian gegund? Haha.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Toch nog meerdere tickets kunnen verkopen. Had niet verwacht 4 combo's of een mix van meerdere dag- en combo te kunnen verkopen :lol:
De top10 gehaald. Volgende keer, wanneer dat ook moge zijn, als doel een plekkie hoger!

Super gedaan allemaal en zal morgen een toelichting geven over mijn ticket-keuze.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.663
2.264
Congrats Dave, niet op jou gestemd, omdat er net een paar festivals (Matt & Yannick) wat meer bij mijn muzikale voorkeur pasten. Maar oververdiende winnaar, als je zoveel stemmen haalt. :-D

Over mijn eigen plaats ook zeer tevreden. Had gedacht aan een laatste of voorlaatste plaats, dus 8ste is best mooi. :lol:

Ook bedankt aan Yannick voor het organiseren van deze draft, was wederom erg vermakelijk!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Puik werk allen.

Ik had gestemd op

Weekendkaarten:
Werchter12
Yannick
Oasiss

Dagkaartje voor Brian – Zaterdag 24 juni.
Prachtdag.

En complimenten aan Yannick. Top gedaan!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Had eigenlijk gedacht dat Werchter12 met een straatlengte voorsprong zou winnen. Met Bowie kon een top-3 al moeilijk mis, maar ook mooie, gevarieerde, line-up opgesteld verder.

Zelf al gedacht dat ik in de onderste regionen zou eindigen. Zag die bui al hangen toen ik vrijwel alle namen van mijn vooraf opgestelde longlist zelf kon nemen, sommigen zijn niet eens gekozen. David Bowie, The Smiths, Tears For Fears, Echo & the Bunnyman, The Housemartins, Jane's Addiction en My Bloody Valentine had ik wel graag zelf geboekt.

Mijn andere stemmen zijn naar Mattman, Yannick en de Prince-dag van Oassis gegaan.

Bedankt voor de organisatie van de draft en de drie die op Pop Festival '89 hebben gestemd!
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Bedankt voor de stemmen! Tweede plaats ligt behoorlijk ver boven mijn verwachting eerlijk gezegd. Vooral omdat ik bijzonder weinig met die periode heb en me strikt wou beperken tot namen die ik zelf ook echt goed vind.

Proficiat aan de winnaar! Zelf heb ik op @mattman, @oasiss en @warriorandweirdo gestemd en op de The Cure dag van @gesp (vanwege de combo met Cocteau Twins).
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Mooie uitslag, mijn stemmen gingen naar:

Conbi:
1. Supersonic Lake Ijssel Festival - Wenteldave
2. AA Fest - Sherragan
3. Rebel rock - Werchter 12

Dagticket:
De vrijdag van Druit Festival van Ruben: Gallagher, Nirvana, Ramones, Heart, Clapton én Mayfield op één dag ? dan kan het voor mij niet meer stuk!!!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Van harte Dave en Werchter12! Wederom een prachtige competitie en ook leuk om dit keer van de zijlijn te volgen.

Ik heb zelf weekendkaarten gekocht voor Dave (zoals al eerder vermeld mijn favoriet), Ruben en Baspop. Baspop was een twijfelgeval aangezien er ook enkele (naar mijn mening) verschrikkelijke hairmetal bands staan. Maar als ik me zou verplaatsen in een eind jaren 80 muziekfan, dan zou ik daar zonder meer bij zijn geweest want je wist niet beter. Daarnaast was het een mooi totaal concept. Als laatste een dagkaartje voor de David Bowie dag, deze held zou ik graag nog eens live zien.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Haha, laatste gewoon.

Zelf gestemd op cabin in the Woods (2de keer voor mij met afstand de winnaar), drongen calling en supersonic lange naam. Dagkaartje voor combi New order - talking heads - kraftwerk

Leuk gedaan weer allen. Complimenten voor Yannick qua organisatie!

Ik had gehad deze keer veel minder tijd voor een mooi uitgewerkt plan, aankondiging plaatjes en een poster etc. Mar ik vond het wel weer leuk om mee te doen. Volgend jaar weer, naast hopelijk eindelijk weer echte festivals
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik had het volgende gestemd:
Combi voor:
supersonic ijssel lake festival van @Wenteldave
Baspop van @Koekdoos
AAA festival van @Herragan

1 dag (vrijdag) voor D’ruit Festival van @rubenfrusciante

Was weer leuk om mee te lezen, ook al is mijn kennis van de 80s redelijk beperkt en is er erg veel dat ik niet ken
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
Gefeliciteerd @wenteldave. Heb inderdaad het idee dat jij de voorkeuren op dit forum mooi weerspiegelt, chapeau!

Mijn stemmen waren voor @werchter12, @warriorandweirdo en @rubenfrusciante en een dagkaartje voor de dag met Stevie Wonder van @mattman (?).

Ook wederom dank aan Yannick!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Had eigenlijk gedacht dat Werchter12 met een straatlengte voorsprong zou winnen. Met Bowie kon een top-3 al moeilijk mis, maar ook mooie, gevarieerde, line-up opgesteld verder.
Na de eerste stemdag had ie inderdaad een straatlengte van maar liefst 10 punten voorsprong op een groepje mensen waarbij ik dacht dat 't wel binnen ging zijn maar op dag twee slopen een aantal mensen dichter en dichter waarbij bij één van de laatste stemmers het uiteindelijke verschil werd gemaakt. Zeer spannend weer.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.162
Mijn stemmen:

Combitickets voor:
1) Drongen Calling
2) Supersonic Lake Ijssel Festival
3) Live Forever Festival

Dagticket voor:
de zaterdag van Rock Gent

Was leuk om te volgen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zal mijn stemmen dan ook maar even delen:
1. Wenteldave (Combi-ticket)
2. Herragan (Combi-ticket)
3. Oasiss (Combi-ticket)
4. Shotgvn (Dagticket voor zaterdag met o.a. Talking Heads & Nico)

Was weer leuk om mee te doen, credits naar Yannick!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Ik heb gestemd op:
@Wenteldave @Rubenfrusciante en @werchter12 voor de weekendtickets en een dagticket van Tina Turner van @oasiss

Eigenlijk stak voor mij het festival van wenteldave er enorm bovenuit, ik kende er de meeste namen van en de meerderheid waren nog leuke namen ook. Alleen jammer van Red Hot Chili Peppers.

Daarna werd het eigenlijk al een flink stuk moeilijker om nog twee weekendtickets te kiezen. Er waren nog best wat headliners waar ik of geen muziek van kende of waar ik de naam niet van kende en wel een of enkele nummers. En als je dat al hebt bij de headliners, dan zal het jullie niks verbazen dat het lager op de affiches alleen nog maar bergafwaarts kan gaan.

Het festival van Rubenfrusciante heb ik daarom ook gekozen door een aantal prima namen (bijv. Clapton, Heart en Extreme) op het affiche en door zijn keuze van Tom Petty. Dat was gewoon een super boeking wat mij betreft. Als die er niet bij had gestaan, was het waarschijnlijk een dagticket geworden.

Werchter12's festival heb ik vooral gekozen door de combinatie van David Bowie en Black Sabbath, aangevuld met nog handjevol leuke andere namen en het tweetal Slayer en Testament.

Voor het dagticket kon het eigenlijk alle kanten op gaan, er waren best wat leuke dagen. Maar heb uiteindelijk gekozen voor de combinatie van Tina Turner en Dolly Parton, dat vond ik wel een mooie combinatie aan headliner en subheadliner.

Het is toch stiekem best moeilijk kiezen als je vooral van de hardrock en metal bent en er veel popfestivallen zijn. Het werkt natuurlijk verder ook niet mee, als er verschillende headliners zijn waar je eigenlijk al geen zak aan vind :lol:
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.360
Ik ben gegaan voor wenteldave, stak er voor mij bovenuit, 3 leuke headliners en een goed dagprogramma.
Voor mattman, als je the smiths hebt, ben ik al binnen en dan ook nog eens the clash erbij, feest.
Dan twijfelde ik heel erg voor de rest, maar koos ik uiteindelijk voor rubenfr zijn festival wegens een goed dagprogramma.
Voor de dagkaart ben ik gegaan voor de combi black sabbath, maar vooral tom waits, waarbij ook nog eens slayer. Topdag!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken