Festileaks Draft XXII - through the decades

TSAR B
Donker, mysterieus en elektronisch. Tsar B combineert pop, R&B en experimentele elektronica tot een unieke sound die perfect past binnen de eigenzinnige kant van de jaren 10.

SELAH SUE & THE GALLANDS
Een van België's meest herkenbare stemmen krijgt een bijzondere plek op Breakpoint. Samen met The Gallands brengt Selah Sue een mix van soul, pop en hiphop naar onze jaren 10.

KATATONIA
Van donkere doom metal naar atmosferische en progressieve rock. Met Dance of December Souls uit 1993 begint Katatonia aan een muzikale reis die hen tot een van de meest herkenbare namen binnen de donkere kant van de jaren 90 maakte.

THE BIRTHDAY PARTY
Chaotisch, duister en compromisloos. Met Nick Cave achter de microfoon groeide The Birthday Party uit tot een cultnaam binnen de vroege post-punk. Hun debuut Prayers on Fire uit 1981 past dan ook perfect binnen onze jaren 80.

3.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg

@MadMandra27 -> @AngieH

Reeds aangekondigd:

Fontaines DC - Black Sabbath - Pearl Jam
Pet Shop Boys - Turnstile - King Crimson - Massive Attack
IDLES - Placebo

Deafheaven - Air - Television - The Cardigans - High Hi - Mogwai - Emma Ruth Rundle - Roxy Music - Slint - Opeth - Beth Gibbons - Chat Pile - Wunderhorse - Katatonia - The Pinapple Thief - The Haunted Youth - Swans - Sellah Sue & The Gallands - Maria Iskariot

Laatst bewerkt:
Wat tof! Fijne herinnering?
Zeker weten. Kan me vooral dit concert, Crowded House en natuurlijk Rage Against the Machine nog herinneren. Geld dat ik mee had gekregen voor wat eten en drinken had ik binnen een uur al uitgegeven aan een t-shirt van Metallica ;).
Op loopafstand van Megaland opgroeien (jaren gevoetbald op het campingterrein) heeft zo zijn voordelen gehad.

Zeker weten. Kan me vooral dit concert, Crowded House en natuurlijk Rage Against the Machine nog herinneren. Geld dat ik mee had gekregen voor wat eten en drinken had ik binnen een uur al uitgegeven aan een t-shirt van Metallica ;).
Op loopafstand van Megaland opgroeien (jaren gevoetbald op het campingterrein) heeft zo zijn voordelen gehad.
Was dat nog in de tijd dat de voetbalclub Kolonia heette? Ik ben zelf ook nabij opgegroeid (maar ietsje jonger).

Maar mooie herinneringen ja, zelf was het voor mij halverwege de 00's dat ik voor het eerst biertjes ging drinken op Megaland :).

Was dat nog in de tijd dat de voetbalclub Kolonia heette? Ik ben zelf ook nabij opgegroeid (maar ietsje jonger).

Maar mooie herinneringen ja, zelf was het voor mij halverwege de 00's dat ik voor het eerst biertjes ging drinken op Megaland :).
Dat was inderdaad Kolonia in die tijd.
Ideaal om dichtbij te wonen vooral de jaren dat ik op camping logeerde want konden lekker thuis van de sanitaire voorzieningen gebruik maken en snel nieuwe voorraad eten en drinken inslaan.

Maar er is de laatste tijd wel wat veranderd in de regio. Was vroeger ook niet de rijkste regio van Nederland maar heb het idee dat het hard achteruit gaat daar.

Doordat iemand anders al Therapy? koos was deze positie nu een stuk makkelijker kiezen.
K's Choice

En ook dit was 1 van mijn eerste live-optredens op Pinkpop 1994.
Urban Dance Squad

Vrijdag:
70's The Cure - Iggy Pop
80's N.W.A - Public Enemy - The Pogues - Urban Dance Squad
90's Porcupine Tree - Godspeed You! Black Emperor
20's The Big Moon - Black Honey - Dream Wife

Zaterdag:
80's Depeche Mode - Eurythmics - The Cult
00's Gojira - Metric
10's BANKS - Young Fathers - Kae Tempest
20's Fat Dog - King Hannah

Zondag:
90's Radiohead - Smashing Pumpkins - Hooverphonic - K's Choice
60's Jefferson Airplane - Procol Harum
00's M.I.A.
10's Blondshell - Lime Garden

@Koekdoos > @Oasiss

• Leuk
Waarderingen: mikemans en Oasiss
Dat was inderdaad Kolonia in die tijd.
Ideaal om dichtbij te wonen vooral de jaren dat ik op camping logeerde want konden lekker thuis van de sanitaire voorzieningen gebruik maken en snel nieuwe voorraad eten en drinken inslaan.

Maar er is de laatste tijd wel wat veranderd in de regio. Was vroeger ook niet de rijkste regio van Nederland maar heb het idee dat het hard achteruit gaat daar.
Ja, dat is wel heel verdrietig om te merken. Ik ben alweer een jaartje of 15 weg uit de regio. Kom er wel nog eens en voor mijn gevoel timmert Parkstad wel aan de weg, maar is er nog heel wat te winnen.

Users who are viewing this thread