Festileaks Draft XXII - through the decades - PRESENTATIES

Het gaat met mijn arm gelukkig een stuk beter, maar ik ben deze week ontzettend moe. Ik voorzie dat ik zelf niet de energie heb om de rest van mijn festival uit te werken, dus mocht iemand daar wel tijd voor hebben, dan is dat zeer welkom.
Ik zou wel willen, maar ziek zoontje + meerkamp met mijn atleten dit weekend dus heb het zelf super druk helaas. Ik heb nog 1 combi ticket dat nog niet vaststaat; misschien kunnen de laatsten me alsnog overtuigen 👀

Vervelend dat het zo'n weerslag heeft ☹️ ik heb zelf de griep, dus helaas ook te weinig energie om je te helpen. Hopelijk is er wel iemand anders die kan inspringen! Heb je toevallig nog nagedacht over een lijst met vrije keuze namen?
Nee, helaas niet. Ik heb de laatste namen ook uit de losse pols moeten doen.

Ik was zelf ook al aan een volgende draft aan het denken. Maar dan richting een combinatie dag events zoals de Lokerse Feesten, Live Is Live etc

En dan met een vast budget zoals bij de rock Werchter/ Pinkpop draft
Valt ook te combineren eh. 10 dagen, een podium

5 dagen alleen maar stadium acts en 5 dagen alleen maar jeugdhuis acts

5 acts per dag. Bij 1 dag van de stadium acts zou kunnen gewerkt worden met een budget van bv 15 miljoen euro, een dag all the way. Bij de jeugdhuisacts kan gewerkt worden met een budget per dag van bv 5000 euro (toen ik nog shows boekte voor ons jeugdhuis kreeg ik een budget van amper 500 euro. Maar das al wel 15 jaar geleden)

5 acts per dag. Bij 1 dag van de stadium acts zou kunnen gewerkt worden met een budget van bv 15 miljoen euro, een dag all the way. Bij de jeugdhuisacts kan gewerkt worden met een budget per dag van bv 5000 euro (toen ik nog shows boekte voor ons jeugdhuis kreeg ik een budget van amper 500 euro. Maar das al wel 15 jaar geleden)
We kunnen het bekijken als deze is afgerond! Gok ook dat het nog zeker een maandje (of 2) mag duren voor er weer een draft is nadat deze is afgerond

• Leuk
Waarderingen: won666

Ik zou eens moeten kijken of ik die oude Excel sheet nog heb van die ene draft die we hebben gehad met budgetten.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik zou eens moeten kijken of ik die oude Excel sheet nog heb van die ene draft die we hebben gehad met budgetten.

In de OP van die draft heb je een link naar het document staan, kan je altijd een kopie van maken!

• Leuk
Waarderingen: won666 en Yannick

In de OP van die draft heb je een link naar het document staan, kan je altijd een kopie van maken!
True, zou dan wel een flinke update verdienen, maar 't is een begin en bespaart heel wat werk. :)

Het beste van vele vormen van (hard)rock, metal & punk zal te bewonderen zijn op Rock Blomberghen

Nieuwe namen
50s:
Gene Vincent & His Blue Caps, Duane Eddy, Johnny Burnette & The Rock ’n’ Roll Trio, Dale Hawkins, The Fireballs, The Collins Kids

60s:
Grand Funk Railroad, Coven, The Yardbirds, Vanilla Fudge, Blue Cheer, Iron Butterfly, Q65, Aphrodite's Child

70s:
George Thorogood & The Destroyers, The Damned, Budgie, Hawkwind, Atomic Rooster, Lucifer's Friend, Leaf Hound, Bang

80s:
Hothouse Flowers, Sick Of It All, Agnostic Front, Coroner, Cardiacs, Watchtower

90s:
Agaloch, Falkenbach, Thy Catafalque, Mushroomhead, Vinterland, Betty Goes Green,

00s:
Health, Animals As Leaders, Draconian, Antimatter, Killswitch Engage, Bleed From Within, Graveyard, Coheed and cambria

10s:
Basement, Ne Obliviscaris, Oathbreaker, Grima, 1914, Dvne

20s:
Castle Rat, Perchta, Agriculture, A.A. Williams, Dimscua, IAN, Bruit <, House of Protection, Hippotraktor, Múr, Battlesnake, Din of Celestial Birds, The Great White Nothing

Was reeds aangekondigd:
60s: Led Zeppelin, The Stooges, Golden Earring, Steppenwolf
70s: Ramones, Lynyrd Skynyrd, Boston, Blue Öyster Cult
80s: Nirvana, Soundgarden, Sepultura, Fugazi, Joan Jett & The Blackhearts, TC Matic, Neurosis
90s: SOAD, Type o negative, Primus, Hole, Bush, My Dying Bride, Anathema, Paradise Lost
00s: A Perfect Circle, INK, Mastodon, CoL, Alcest, The Ocean
10s: Bad Omens, Lorna Shore, Amyl & The Sniffers, Fever 333, Last Train, Landmvrks, Igorrr, Brutus, High Vis
20s: Hippotraktor, Doodseskader

Poster:
1790960290639.jpeg

Timetable:

Laatst bewerkt:
Geschiedenis wordt niet alleen geschreven. Ze wordt ook gezongen, geschreeuwd, gefluisterd, gespeeld en soms volledig op haar kop gezet.

Toen we aan deze editie begonnen, stelden we ons één vraag: wat als we drie dagen lang de vrouwen vieren die onze muzikale geschiedenis hebben vormgegeven — én degenen die dat de komende jaren nog zullen doen?

Het antwoord is CITW Presents… ‘Herstory’.

En het wordt hoog tijd om onze volledige affiche te onthullen.

Kopie van Festivalposter ‘Herstory’ (3 Dagen) (2).jpg

De eerste veertig namen waren al bekend. Vandaag voegen we daar nog eens 48 acts aan toe. Daarmee is de affiche compleet: 88 namen, verspreid over drie dagen en vijf podia.

De nieuwe namen staan hieronder cursief.

Dag 1 — THE PIONEERS

Op vrijdag 23 juli brengen we artiesten uit alle windstreken en genres samen. Van de compromisloze klasse van Nina Simone en de wereldstem van Miriam Makeba tot de elektronische revolutie van Wendy Carlos en de punkexplosie van The Slits. Deze dag is een eerbetoon aan de artiesten die deuren openden waar voordien alleen muren stonden.

Woods — 50s​

The Peanuts, Wanda Jackson, Alaíde Costa, Dinah Washington, Eartha Kitt, Nina Simone

Lake — 60s​

Jackie DeShannon, Chavela Vargas, Alice Coltrane, Miriam Makeba, Dusty Springfield, Françoise Hardy

Cabin — 70s​

Ann Christy, Fanny, Le Mystère des Voix Bulgares, The Slits, Minnie Riperton, Lucinda Williams

Tree House — 70s​

Michelle Phillips, Curved Air, Linda Perhacs, The Roches, Laurie Spiegel, The Raincoats

Auditorium — 60s​

Miriam Burton, Cilla Black, Cris Williamson, Karen Dalton, Wendy Carlos

Dag 2 — The Golden Era

Postpunk, droompop, riot grrrl, triphop, indierock en experimentele pop: welkom in de jaren 80, 90 en 00.

Op zaterdag 26 juli krijgen we een typische CITW-dag. Sade, Cocteau Twins en Charlotte Gainsbourg krijgen hier gezelschap van dwarse vernieuwers als Laurie Anderson, Midori Takada en Young Marble Giants. PJ Harvey, The Cranberries en Bikini Kill vertegenwoordigen een gouden generatie, terwijl Meshell Ndegeocello het auditorium volledig mag ontregelen.

Woods — 80s​

Young Marble Giants, Rip Rig + Panic, Charlotte Gainsbourg, Everything But The Girl, Cocteau Twins, Sade

Lake — 90s​

Bettie Serveert, Stereolab, The Sundays, Bikini Kill, Mazzy Star, PJ Harvey, The Cranberries

Cabin — 00s​

Sibylle Baier, Au Revoir Simone, Laura Marling, Natalia Lafourcade, Regina Spektor, The Knife

Tree House — 80s​

Look Blue Go Purple, Midori Takada, Julee Cruise, Au Pairs, Doris Norton, Laurie Anderson

Auditorium — 90s​

Cibo Matto, Macy Gray, múm, Low, Meshell Ndegeocello

Dag 3 — The New Age

Zondag kijken we naar artiesten die de voorbije 25 jaar zijn doorgebroken, maar ook naar jonge acts van wie we de komende jaren nog veel verwachten. Lorde sluit het hoofdpodium af, maar de toekomst van Herstory wordt net zo goed elders geschreven.

Door Little Simz, Aurora en Nala Sinephro. Door de ontembare energie van Die Spitz, Wet Leg en The New Eves. Door jonge artiesten als Erin LeCount, die aan het begin staan van een verhaal waarvan niemand het einde al kent.

En precies daarom hoort ook deze generatie thuis op Herstory.

Woods — 10s​

Aldous Harding, Wolf Alice, Jessie Ware, Aurora, Little Simz, Lorde

Lake — 20s​

Die Spitz, English Teacher, Nala Sinephro, Lola Young, Wet Leg, Boygenius

Cabin — 00s​

Noura Mint Seymali, Roosbeef, Santigold, CocoRosie, Melanie De Biasio, Bat For Lashes

Tree House — 10s​

Our Native Daughters, Kelela, Angie McMahon, Otoboke Beaver, Ichiko Aoba, Lankum

Auditorium — 20s​

Becky and the Birds, Folk Bitch Trio, The New Eves, Erin LeCount, Tomora

88 acts. Acht decennia. Eén verhaal.​

Van Nina Simone tot Little Simz. Van Wendy Carlos tot The Knife. Van The Slits en Bikini Kill tot Die Spitz en Otoboke Beaver. En van Ann Christy en Alice Coltrane tot Nala Sinephro. Van artiesten die deuren openden tot een nieuwe generatie die weigert ze ooit nog te sluiten.

Sommige namen op deze affiche kent iedereen. Andere leer je pas kennen wanneer je toevallig voor hun podium belandt. Maar allemaal hebben ze hun plaats in dit verhaal verdiend.

Dit is CITW Presents… ‘Herstory’.

De volledige timetable staat vanaf nu online. En ook een playlistkan uiteraard niet ontbreken.

Wij zijn klaar om een nieuw verhaal te schrijven. Jullie ook?

Users who are viewing this thread