Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Mocht ik set 3 onverhoopt krijgen, wat is dit in godsnaam? 😅
  • Klimaatcrisis going skibidi mode
Pfff, ik dacht dat ik dit een collega niet uit hoefde te leggen ;).

Skibidi kan dus 2 kanten op, goed of slecht. Het is iig een overtreffende trap, maar wel lowkey. Dus voorbeeld acts die je hierbij kan boeken:

Massive Attack -> Want ze reizen per trein, doen zoveel mogelijk voor het klimaat.
Rammstein -> Want ze pompen de lucht vol met Co2 en weet ik wat nog meer tijdens concerten.

Maar ook alles ertussenin kan.

Ben over de helft met de sets verdelen, even naar de winkel want ik begin tegen de limiet van PMs aan te lopen en moet nu steeds wachten voor ik de volgende mag sturen :LOL:
Nou, dan ga ik mijn Vinted pakketje maar even wegbrengen. Zat met spanning te wachten op een PB van onze Festileaks stalker

Pfff, ik dacht dat ik dit een collega niet uit hoefde te leggen ;).

Skibidi kan dus 2 kanten op, goed of slecht. Het is iig een overtreffende trap, maar wel lowkey. Dus voorbeeld acts die je hierbij kan boeken:

Massive Attack -> Want ze reizen per trein, doen zoveel mogelijk voor het klimaat.
Rammstein -> Want ze pompen de lucht vol met Co2 en weet ik wat nog meer tijdens concerten.

Maar ook alles ertussenin kan.
Hahaha dankjewel.
Ik heb wel eens de vraag gekregen om het liedje "skibidi toilet" te draaien tijdens de gymles, maar voor de rest nog totaal onbekend met skibidi.

Voor de liefhebber;

Gelukkig hoef je dit niet te boeken

1776424853395.png

Best content met mijn thema's! Zat nog even in spanning of @BlackwaterPark er met de kleppers vandoor zou gaan.
Want de allereerste aankondiging is een droomheadliner - zeker voor iemand met een tattoo van de band.
Bij welk thema die past laat ik nog even in het midden.

Voor wie nog niet bekend is met de band, een linkje naar een artikel dat anderhalf jaar geleden over ze schreef: https://festileaks.com/2024/11/hoe-gojira-een-olympische-medaille-voor-metal-won/

En natuurlijk een youtube filmpje. Want hoezeer ik ook m'n best doe, dit zegt nog meer dan een artikel:

@MadMandra27
@mattman

Bekijk bijlage 19083

Best content met mijn thema's! Zat nog even in spanning of @BlackwaterPark er met de kleppers vandoor zou gaan.
Want de allereerste aankondiging is een droomheadliner - zeker voor iemand met een tattoo van de band.
Bij welk thema die past laat ik nog even in het midden.

Voor wie nog niet bekend is met de band, een linkje naar een artikel dat anderhalf jaar geleden over ze schreef: https://festileaks.com/2024/11/hoe-gojira-een-olympische-medaille-voor-metal-won/

En natuurlijk een youtube filmpje. Want hoezeer ik ook m'n best doe, dit zegt nog meer dan een artikel:

@MadMandra27
@mattman
nee hoor, deze keer probeer ik iets anders 😅

• Haha
Waarderingen: RubenJS
Alle thema-sets
Set 1:
  • ze moeten een nummer hebben waarin een naam voorkomt (titel vh lied mag ook)
  • Bangers uit de Balkan
  • Eendagsvliegen uit jouw kindertijd
  • It’s not a phase, mom! (90’s punk/emo/rock/metal)
  • Je ouders zouden dit verschrikkelijk vinden
  • Fuck het westen - Een beetje wereldmuziek is nooit mis op een festival. Er mogen geen acts geboekt worden uit Europa, Australië, de VS of Canada.
Set 2:
  • Zijprojecten only. Bands of projecten van iemand die eigenlijk een grotere/bekendere band heeft.
  • EU only ivm de huidige wereldproblematiek
  • Belgisch
  • Latin
  • BeNe International (line-up van BE/NL artiesten die doorgebroken zijn in het buitenland)
  • Gemaskerde bands (schmink, maskers, eigenlijk alles dat het gezicht enigszins bedenkt is toegestaan!)
Set 3:
  • Alleen acts die in 2020 - 2022 een album uitgebracht hebben.
  • Alleen acts die de laatste 5 jaar op Coachella gestaan hebben.
  • MTV 90’s
  • Klimaatcrisis going skibidi mode
  • Frostbitten
  • On the battlefield
Set 4:
  • Gastoptredens tot de max (de opvolgende act moet een samenwerking hebben uitgebracht met de act ervoor, maar in de basis tot een ander genre behoren)
  • Artiesten met een rare letter (inclusief trema’s en accenten op letters) , interpunctie of getal in de naam
  • Alle kleuren van de regenboog (stage met acts met een kleur in hun naam)
  • I’m too sexy for my shirt! (acts/bands waarbij ten minste een lid veelal optreedt met ontbloot bovenlichaam.)
  • Artiesten met een geanimeerde videoclip
  • alternatieve EO jongeren dag
Set 5:
  • One Hit wonders
  • Steracteur Sterartiest
  • techno
  • Not to worry, we're still flying half a ship
  • Clean vocals niet toegestaan
  • Prison Break (line-up van artiesten die al achter de tralies gezeten hebben)
Set 6:
  • Age is just a number (1 act met leeftijd 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70+, etc)
  • Artiesten die op Weitjerock hebben gestaan
  • Midlife bands met tiener lyrics (bands die groot werden met muziek voor jongeren, inmiddels zelf een stuk ouder zijn, en ze toch nog live (moeten) spelen, want ja, het zijn de hits.)
  • Belgische metal (de artiest moet uit België komen en metal uitbrengen/performen)
  • Alfabet (Elke act begint met de volgende letter uit het alfabet)
  • Acts met een female lead boven de 50
Set 7:
  • De catwalk (alle artiesten moeten opvallen door hun kledingkeuze)
  • hardcore
  • Het getal 20 (wees creatief: 20e draft).
  • Alleen artiesten die beginnen met de eerste of laatste letter van jou gebruikersnaam
  • Slettendisco
  • saxofoonbands, een band kwalificeert zich door een nummer met een saxofoon te hebben
Set 8:
  • Male only sausage fest
  • Duos
  • Emotieregulatie in de moshpit
  • zombies
  • Folk
  • Chef's kiss
Set 9:
  • Past in het foute uurtje
  • een artiest/band die je via naam of nummer aan Pasen kan linken: chocolade, familiefeesten, konijn, klokken, Jezus zijn wedergeboorte enz.
  • Extinction Rebellion
  • Het haar van de leadsinger moet gedurende de dag steeds langer worden
  • Pascifisten Podium - artiesten die met hun muziek hebben opgeroepen tot vrede of geprotesteerd tegen oorlog (bonus uitdaging: met verwijzing naar het betreffende nummer in de aankondiging)
  • Het periodiek systeem der elementen
Set 10:
  • Kale koppen niet te stoppen
  • De headliners van 2035 (bands/acts die in 2035 wellicht headliners zijn, maar nu nog niet.)
  • Banenmarkt (stage met acts met een beroep of organisatie waar je kunt werken in hun naam)
  • Geen Engels!!!
  • Wenteldave thema 2
  • Wenteldave thema 3
Set 11:
  • A Song of Ice and Fire
  • Funest voor je trommelvliezen
  • De leeftijd van de leadsinger moet bij de volgende act minimaal 5 jaar ouder zijn dan de vorige act (je mag het ook omdraaien en dat elke act minimaal 5 jaar jonger moet zijn)
  • Maakte deel uit van de lineup van de hekkensluiter van een vorige draft
  • Dat Kan Harder! - artiesten volgen elkaar op in oplopende intensiteit, qua sound en/of qua live ervaring, van een verstilde opener tot een allesvernietigende afsluiter (bonus uitdaging: elke act is een ander genre, per podium)
  • Die Deutsche Klassiker (Duitstalige acts)
Set 12:
  • mop
  • Artiesten met een dier in hun naam
  • Acts spelen 1 album integraal, (sub/co-)headliners spelen er 2. Elk album moet uitgebracht zijn in een ander jaar.
  • Artiesten die een lied/album hebben geschreven over een stad
  • Moshpits zijn gegarandeerd met deze bands
  • Sterrenkinderen (line-up van allemaal artiesten wiens ouders ook bekend zijn)
Set 13:
  • Prison Break
  • De naam van de artiest/band moet beginnen met een klinker (The mag weggelaten worden)
  • Hidden Gems (<100.000 Spotify-luisteraars per maand)
  • groene vingers: een verwijzing naar bomen, planten, groenten en fruit. Mag zowel id naam als in een nummer
  • Mythologie
  • Garage
Set 14:
  • De laatste letter van een act is de eerste letter van de volgende act (Dierenketting-spel)
  • Never Mind The Brexit (stage met alleen acts uit het Verenigd Koninkrijk).
  • Artiesten die in een film/serie hebben gespeeld
  • Cover Time (Elke act moet een andere artiest op hetzelfde podium hebben gecoverd)
  • Drank en Drugs (Alleen artiesten die iets met drank en/of drugs hebben. liedjes over het thema (vb. Lil Kleine), bekend om hun gebruik (vb. Keith Richards), etc)
  • The Office (US) (Elke act heeft één of meerdere bandleden met een naam van een The Office-karakter)
Set 15:
  • Around The World (stage met acts met een geografische aanduiding in hun naam)
  • Acts uit landen met een 2 kleuren-vlag
  • Symfonische Metal
  • Tattooloze metal
  • Duisternis
  • Sky Radio Only (Alleen artiesten die op Sky Radio zijn afgepeeld de afgelopen 30 dagen. Hoe zoek je dit op? Ga naar https://www.relisten.nl/search, type een artiest en selecteer de filters 'Laatste 30 dagen' en selecteer de zender 'Sky Radio'. Als de artiest bij de resultaten staat mag je ze boeken.)
Set 16:
  • De bar (alle artiesten moeten te linken zijn aan drinken, hoeft uiteraard niet alcoholisch. Een bekend nummer hebben als Espresso telt ook)
  • Alleen artiesten uit de zuidelijke provincies van Nederland (Limburg, Noord-Brabant & Zeeland)
  • Terug Naar De Kindertijd
  • Two-sibling-bands
  • kleuren
  • No Big Cities (Acts die geboren/opgericht zijn in een plaats met minder dan 1 miljoen inwoners volgens Wikipedia. Vb. Amsterdam heeft 918.117 inwoners, dus René Froger mag gekozen worden.)
Set 17:
  • Petje achterstevoren, chickies scoren
  • Heaven on Earth
  • Voetbal-thema ivm WK
  • Fly like a bird (vogelthema)
  • Muziek in dialect
  • Risk Favorietjes (Alleen artiesten uit de top drie continenten die normaliter het makkelijkst te veroveren zijn in Risk. Dat zijn:: Oceanië, Zuid-Amerika en Afrika.)
Set 18:
  • De WK poules (enkel artiesten uit landen waartegen Nederland of België speelt op het WK, minimaal 1 per land lijkt mij fair)
  • Van solo naar overload (elke volgende act heeft meer mensen op het podium dan de vorige).
  • Dieren (boek alleen artiesten met een dier in de naam).
  • One-hit wonders (boek artiesten die eigenlijk bekend zijn om één hit).
  • Wereldreis - artiesten met locaties van over de hele wereld in hun naam verwerkt (bonus uitdaging: de locaties komen van alle continenten (behalve Antarctica), per podium)
  • De grote groepen - Een stage geboekt met groepen die uit minimaal 7 personen bestaan
Set 19:
  • De act moet qua leden op- of aflopen, dus: eerste act op de stage is 1 persoon, 2de 2 personen of Headliner 1 persoon, co-headliner 2 personen enzovoort....
  • Alpha Beta (minimaal 1 bandlid met beta-achtergrond)
  • Geen optreden, maar een show! (Hier geen ruimte voor "personen die een instrument spelen op een podium", deze stage is voor: Vuur! Theater! Lichtshows! Dansers! Drama!)
  • Acts met minstens 10 unieke letters
  • Graveyard
  • Pedal Steel gitaar
Set 20:
  • Alleen acts die met de letter 'R' beginnen.
  • computer
  • Van verliefd naar totale breakdown (Emotionele curve van liefde → heartbreak → woede).
  • koelkast
  • Ongewoon Gezelschap - artiesten met een instrument live op het podium wat je normaal niet ziet op een pop/rock festival (bonus uitdaging: het ongewone instrument is bij elke act verschillend, per podium)
  • Wenteldave thema 4

Gereserveerd voor de gekozen namen
Staat 2x Prison Break in als thema: set 5 & set 13. Of kan dat?

@Koekdoos Zijn er trouwens dubbele thema's binnengekomen?
Staat 2x Prison Break in als thema: set 5 & set 13. Of kan dat?

Er zitten wel een paar (Semi-)dubbele thema's bij, maar vaak zit er nog wel een klein verschil in. Prison Break is inderdaad twee keer aanwezig, maar bij een van twee staat nog een specificatie erbij, terwijl je bij het andere thema misschien weer een andere kant op kan gaan? Maar met 120 thema's vind ik dat we een best mooi gevarieerd pallet hebben samengesteld!

Edit: Marco Borsato heeft ook een soort Prison Break gedaan, want hij hoeft er niet in, zou je misschien kunnen denken bij de algemene van de twee?

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread